Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

masoth

masoth

23-11-2009 om 09:29

Activiteiten met kinderen in amsterdam

Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar iets leuk om met kinderen te doen in Amsterdam. Zaterdag hebben we een eetafspraak in Amsterdam, maar het lijkt ons leuk om van te voren iets leuks met de kinderen te gaan doen.
Nu is het voor mijzelf echt eeuwen geleden dat ik in Amsterdam geweest ben (studententijd), dus uit eigen ervaring kan ik niet putten. Nemo leek me erg leuk, maar we hebben alleen maar een middag en dat lijkt me dan weer te kort. En op het moment kom ik niet verder dan een rondvaart door de grachten. Ook leuk natuurlijk, maar waarschijnlijk is er nog wel meer voor kinderen te doen.
Belangrijk om te weten, de kinderen zijn 3 1/2, 5 1/2 en 7. Iets wat leuk is voor de oudste twee is ook goed, dan hobbelt de jongste wel mee en die houden we wel bezig.
Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties.

Mvg,

Masoth

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Artis

De titel zegt het al. Niet alleen beesten, maar ook hele leuke speelplekken. Wel aardig aan de prijs. Tram 9 vanaf het CS stopt ongeveer voor de deur.

Groeten,

Temet

Rondvaart mwah

Dat vonden onze kinderen maar matig. Te weinig ruimte om te rennen aan boord. Ik heb het ook veel met buitenlandse neefjes/nichtjes gedaan en die moesten toch wel zo oud als jouw oudste zijn wilden ze het leuk vinden.

Verder de parken. Oosterpark, Vondelpark om er een paar te noemen. Museumplein, daar kan je de kinderen ook goed uitlaten.

Verder is het altijd leuk om ergens hoog wat te gaan drinken. Bijvoorbeeld in de Kalvertoren of (sjieker) bij Metz aan de Leidsestraat. Metz zou ik trouwens alleen doen met een heel rustige peuter dus vergeet die maar even .

Even nog de vergelijking met die rondvaartboot: als je met de trein komt kun je heen en weer met een pont over het IJ. Korte of lange afstand, afhankelijk van de dienstregeling op dat moment. Maakt vaak veel indruk en je krijgt een heel weidse indruk van de stad.

Verder ritje met de tram....vinden ze ook altijd leuk. Lijn 3 rijdt heel lang in één zone. Komt ook langs de parken.

Benieuwd wat er nog meer komt!

Margriet*

Margriet*

23-11-2009 om 22:46

Als local zou ik adviseren

je hoeft niet in Nemo, je kunt ook op het dak heen en weer rennen. Verder een ritje met de tram, zou ik de 4 nemen en even over de albert cuyp slieren, patatje eten, mensen kijken. Of even ergens wat drinken bijvoorbeeld in Bazaar midden op de Cuyp very multi culti.
Verder kun je ook naar de Dappermarkt voor een heel ander multi culti ervaring of naar Zuid oost naar Ganzenhoef nog een andere multi culti ervaring.
Of kom even in Slotervaart kijken en ervaren dat er meer is dan een vreselijke buurt maar ook zeer multiculti met een prachtige Sloterplas.
Maar misschien zijn dit toch meer dingen die je op een volgend bezoek moet doen, waarbij je dan lekker weer meeneemt!
Ik zou met drie kinderen niet te veel slieren. Een ritje in de tram en ergens wat drinken is ook leuk.

masoth

masoth

24-11-2009 om 10:45

Reacties

Wow, alvast bedankt voor alle reacties. Daar staat zeker wat leuks bij.
Een rustige peuter hebben we zeker niet, dus Metz gaat het niet worden, maar wat drinken, een tram en misschien een overtocht met de veerpont lijkt me allemaal heel leuk. We gaan onze tijd zeker goed besteden in Amsterdam.

Meer reacties zijn natuurlijk ook nog altijd welkom.

Masoth

Oba

Je kan op het dak van Nemo rondrennen, en je kan ook in de nieuwe openbare bibliotheek (www.oba.nl) op de hoogste verdieping wat drinken. Ook een prachtig uitzicht over de stad (maar droog, dit itt het dak van Nemo). Dit laat zich dan weer goed combineren met de pont over het IJ (goeie tip, dat!)

Groeten,

Temet

liora

liora

24-11-2009 om 11:58

Ahum

Hoi,

De tip van de openbare bieb is een hele goede. Vlakbij het station, je hebt er prachtig uitzicht over de hele stad, je kunt leuk iets drinken op de bovenste etage. En er is een prachtige jeugdafdeling, helemaal beneden.

Ik vind het een vrij debiele tip om naar Slotervaart eventjes te gaan als je een middagje hebt, tenzij je vrienden daar wonen. En Ganzenhoef vind ik zo mogelijk nog een vreemdere tip.

En een markt lijkt me voor kinderen helemaal niet leuk en met een peuter zelfs vreselijk.

Wel heel leuk is om in een tram te gaan zitten en lekker je rond te laten rijden.

Liora

Massi Nissa

Massi Nissa

24-11-2009 om 22:05

Don't knock ganzenhoef

Ik heb een peuter en wij hebben samen genoeg aan wat tramritjes, een patatje (die van de Voetboogstraat zijn de lekkerste in Nederland, vlakbij het Spui middenin de stad) en een beetje rondkuieren op de Bloemenmarkt of in het Vondelpark. Voor wat oudere kinderen lijkt die bieb heel leuke tip, en die veerpont is inderdaad de inval van het jaar. Welk kind vindt varen nu niet geweldig?
En over Ganzenhoef: ik heb jaren in Venserpolder gewoond (om de hoek in de Bijlmer) en kan beamen dat het een interessante buurt is (als je overdag gaat, 's avonds kan het wat intimiderend overkomen voor mensen die het niet gewend zijn - ik had vriendinnen die ik echt op de metro moest zetten als ze laat weggingen). Er is bij Kraaiennest een winkelcentrumpje met een Surinaamse bakker die ik nog steeds mis - broodje hete kip met zuur... oooooo... Als je naar de Bijlmer gaat, ga dan op een warme zomerdag naar het Bijlmerplein. Gewoon een keertje doen, goedkoper dan een vliegticket Paramaribo en heel gezellig en bijzonder.
Groetjes
Massi

Margriet*

Margriet*

24-11-2009 om 22:41

Liora

volgens mij woon je centraal, maar er is meer amsterdam. Even een reactie op de geijkte opsommingen.
Maar je hoeft niet far west hoor, laat dat maar lekker onontdekt blijven. Na 15 jaar stad wonen wij hier prima.

Massi

Voor een volgende bezoekje aan Mokum: de Hapjesman, in metrostation Waterlooplein. Niet de uitgang Stopera, maar die andere. Allemaal lekkere hapjes, broodjes, etc. Mjum.

Dat mis ik trouwens in mijn nieuwe buurt: Surinamers. Zowel in het straatbeeld als in het culinaire landschap. Het is een kwartier lopen daar de dichtsbijzijnde rotitent, dat ben ik niet gewend

Groeten,

Temet

A'damse bos - huis van aristoteles

In het Amstedamse Bos kun je naar de geitenboerderij met de kleintjes, en de oudste kan naar Fun Forest, een soort survivalen voor kinderen. Maar dan moet je boel wel opsplisten dus. Wellicht niet zo gezellig.

In het Huis van Aristoteles kunnen ze knutselen, klimmen en klauteren in Heldenstad van Puk van de Pettenflat: http://www.hethuisvanaristoteles.nl

Ligt in Westerpark, ook leuk park om te doen.

Veel plezier!

masoth

masoth

29-11-2009 om 11:34

We zijn geweest!

En we hebben genoten.
Allereerst zijn we met de trein naar Amstrdam gereisd en dat was al een hele belevenis. Wij reizen namelijk nooit met het openbaar vervoer.
Daarna naar de bibliotheek. Eerst met de roltrappen helemaal naar boven en daar geluncht en genoten van het schitterende uitzicht. Echt geweldig. Donkere luchten, waar toch nog de zon een beetje doorkwam. Echt Hollands, zeg maar.
Toen weer met de roltrappen naar beneden. Naar de kinderboekenafdeling en daar kregen we de kinderen niet meer mee. Ze trokken daar meteen boeken uit de kast en gingen lezen. Op de grond, of op die heerlijk grote poefen. Wat een paradijs daar. Vooral oudste had er wel de hele dag willen blijven.
Toen op naar de volgende tip. Met de pont over het IJ. We voelden ons echt van die provinciaaltjes, want we wisten niet hoe we moesten betalen. Zaten er twee jongens op een bankje heel hard om ons te lachen en bleek dus dat het gratis was. Jongste stond helemaal te springen van opwinding, want hij zag nu allerlei boten, die hij elke dag in zijn voertuigenboek bekijkt in het echt. Een sleepboot, een politieboot, een hovercraft en tot slot ook nog een echte onderzeeer.
Daarna nog een ritje met de tram dwars door de stad en volgens mij was ik degene die dat het leukst vond. Zo lekker herkenbaar en mooie geveltjes en oude huisjes.
Tot slot geborreld en gegeten bij vrienden en met de trein weer naar huis. De kinderen waren helemaal bekaf, maar hadden een geweldige dag gehad. Dankzij de tips die ik hier gekregen heb, dus nogmaals bedankt daarvoor.

Groetjes,

Masoth

liora

liora

29-11-2009 om 12:08

Wat leuk

Hoi,

Wat leuk! Ja die bieb is super, ik kom er altijd helemaal tot rust.

Leuke dag hadden jullie en alles helemaal gratis!

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.