Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stenna

Stenna

14-04-2010 om 13:39

Ahum, de bikinilijn enz.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
groene specht

groene specht

21-04-2010 om 23:17

Pluisnavel

Oh, komt dat daarvan, meneer specht is ook zeer harig en heeft altoos een pluisnavel. Meneer heeft mij overigens verboden me te scheren, waar ik me maar deels aan houd. Bikinilijn heb ik altijd bijgehouden, niets genanter dan zwarte haren die uitpiepen langs je zwempakkruis.
Nog niet zo heel lang (jaar of 5) scheer ik kuiten en oksels. Vindt hij maar flauwekul, dat ik een knieval doe voor de algemeen heersende normen enzo. Wat natuurlijk ook zo is. Ik zou het zelf liever niet doen, maar ik heb geen zin meer in openlijke negatieve hints en afkeurende gesprekken over mijn harige benen in de trein. Door andere vrouwen.
Nog een vraag. Tot zo'n 8 jaar geleden kwamen we als ongeschorenen vaak op naaktstranden en sauna's, maar sinds de kleine spechtjes er zijn, eigenlijk niet meer. Ook niet op het textielstrand (de spechtjes zijn bleke roodharigen, daarmee ga je eerder naar het bos). Vorige zomer bij onze eerste echte korte gezinsstrandvakantie in Bergen aan zee, viel me op het naakstrand ook al op dat alle dames kale dozen hebben tegenwoordig. Is dat zo gangbaar? En wat vinden de hedendaagse saunagangers dan van ongeschoren dames en harige heren? Worden we daar ook bevreemd aangestaard of afkeurend (met opgetrokken neus) weggekeken?

Puck

Puck

22-04-2010 om 09:11

Pluisjesnavel

Hier ook een pluisjesnavel bij Puckman, maar haar op zijn buik: als je van haar naar haar wilt kun je beter fietsen en een lunchpakketje meenemen...
Pluisjesnavel is in ons geval niet gerelateerd aan veel buikharen

Baarden

Maar hoe moeten we dan de opkomst van de baard bij mannen zien? Er is toch duidelijk een trend waarneembaar in die richting? Of kom je dan als nieuwe baardmans ter compensatie voor zoveel harigheid alleen nog weg met gezichtshaar en is daaronder alles kaal?

Chris

Katrien

Katrien

22-04-2010 om 14:11

Hier

Noch Echtgenoot, noch ikzelf hebben een probleem met lichaamsbeharing en er wordt dus zelden geschoren.

Zelf doe ik enkel eventuele haartjes die op mijn kin of bovenlip verschijnen, weg. Maar voor de rest blijft alles staan. Ik vind het niet lelijk, heb geen zin om het weg te doen en wat anderen daarover denken, interesseert me eigenlijk niet zo erg. Krijg ik soms commentaar? Ja hoor, maar daar trek ik me vooralsnog weinig van aan.

Echtgenoot heeft dan ook nog een baard en snor en ook voor de rest is hij redelijk behaard (dus ook rug, schouders, borst, buik, ...). Alleen op zijn hoofd begint het te minderen, jammer genoeg.

Wij zijn best een harig koppel...

Katrien

Niny

Niny

22-04-2010 om 21:03

Lidwientje, over deo spuiten zonder wassen

Een vriendin van mij noemt dat 'Italiaans douchen'. Ik vind het ook heel erg als mensen dat doen (hoewel het meest verbijsterende op lichaamsgebied-in-het-openbaar dat ik heb meegemaakt toch nog altijd de collega was die na het gezellige etentje bij haar thuis vrolijk koutend haar hele gebit ging zitten flossen!).

Niny

Niny

Niny

23-04-2010 om 09:18

Emma

Hoi Emma,

Ik weet niet meer wat ze met de flosopbrengst deed, dat heb ik verdrongen...

Niny

margje van dijk

margje van dijk

23-04-2010 om 09:47

Lol

Dat flosplaatje zie ik nu iets te levendig voor me, ieks.
Waar ik mezelf trouwens wel eens op betrap is dat ik na een kantinelunch geneigd ben met het papieren servetje even over mijn voortanden heen en weer te bewegen. Het gaat bijna onbewust. Het voelt lekker glad daarna, maar het lijkt me ook niet zo aangenaam om tegenaan te kijken. Dus ik probeer me in te houden

En verder, de deo-ergernis, o, ik omarm jullie. Ik vind niets zo vies als deo. Ik gebruik het zelf helemaal niet meer. Ik ben er aarzelend mee gestopt, omdat het er toch wel erg ingeramd is dat je stinkt als je geen deo gebruikt, maar ik geloof niet dat het erg is. Ik was mijn oksels wel goed, maar daarna impregneer ik ze niet langer meer.

Bij ons zit er een of andere automatische luchtverfrisserverstuiver op de wc op het werk. Echt, alsof het een chemisch wapen is: op de gekste momenten gaat-ie ineens gas spuiten in de gezamenlijke ruimte van de wc's. Berg je dan maar! Ik duik meteen in elkaar als het gebeurt, om er zo weinig mogelijk van op te vangen, want anders zit ik de rest van de dag in de chemische walm. Afschuwelijk.

En dan de laatste ergernis: wij hebben een buurjongetje dat regelmatig bij ons binnenloopt, en dat volgens mij elke ochtend door zijn moeder helemaal in de bodylotion wordt gewreven of zoiets. Hij heeft ook altijd zo'n frisgewassen omhoog staand bosje haar, alsof hij altijd net recht uit de douche komt, maar dan dus ook nog zo'n weeïge bodylotiongeur er overheen. En altijd als hij is komen vragen of onze jongens buiten komen spelen, waarna hij weer verdwijnt (hooguit een minuutje binnen) stinkt mijn hele kamer naar zijn bodylotion. Ik word er echt onpasselijk van.

Nee, serieus. Doe mij maar zweetlucht. Maar mijn standpunt/stokpaardje in dezen is geloof ik inmiddels wel bekend

Margje

Pluk53

Pluk53

23-04-2010 om 15:56

Emma

Ik ben het helemaal met je eens, de meeste deo's hebben een vreselijk goedkope, chemische lucht. En vers zweet stinkt niet, maar dat duurt meestal niet lang. Plus het feit dat het de onplezierige eigenschap heeft nogal "uit te bijten" in gekleurde kleding.
Wat is er op tegen om een goede geurloze anti-tranpirant te gebruiken? Ik gebruik zelf altijd een stick, van Old-Spice. In Europa niet te krijgen, maar ik sla altijd een jaarvoorraad in als ik in Amerika ben; dus wel met een geurtje, maar ik spuit het niet in het rond. En ik scheer alleen mijn gezicht. Plukvrouw trimt de oksels, en scheert in de zomer de bikinilijn, en dat is dat.

margje van dijk

margje van dijk

23-04-2010 om 16:34

Izar

Dat is maf zeg, want in Beijing was uberhaupt geen deodorant te krijgen toen wij daar woonden. Chinezen gebruiken geen deodorant.

Maar goed, dat was al weer bijna 4 jaar geleden, en ze drammen wel eens vaker in korte tijd westerse gewoonten door (zuivel, koffie, koekjes), dus het zou kunnen.

Of ze hebben het geprobeerd en geen Chinees wil eraan en nou zitten ze met die enorme hoeveelheden deodorant, die ze dan nu maar op de stortplaatsen uitspuiten

Marg(j)e

Massi Nissa

Massi Nissa

23-04-2010 om 17:48

Lachen dit draadje

Ik volg het met enorm veel plezier, dit draadje, geweldig. Ik haat deodorant. Mijn leerlingen spuiten zichzelf van top tot teen helemaal onder met Axe Hete Gozer en Fa Aziatische Droom, en ik zit er maar mee. Letterlijk. Ik heb zelf een heel bescheiden, neutraal rollertje in mijn tas. Ik gebruik hem alleen als het nodig is, en dat is niet vaak.
Margje, er moet mij iets van het hart, haha. Jij hebt hier ooit een tirade gehouden tegen inlegkruisjes. Geheel dankzij jouw kruistocht ga ik nu vleugelloos en met uitsluitend katoenen onderbroekies door het leven. En inderdaad: het is helemaal niet vies.
Dat van dat sterk geurende jongetje: ik heb dat met in Persil gewassen kleding. Je laat echt een geurspoor na met Persil.
Aan de andere kant kunnen mensen ook allergruwelijkst stinken, alleen is flink spuiten met deo daar absoluut geen oplossing voor. Integendeel.
Groetjes
Massi

margje van dijk

margje van dijk

23-04-2010 om 17:58

Ha!

Hahaha, wat een geweldige onthulling, Massi, dat jij dankzij mijn inlegkruisjestirade van jaren geleden nu ook ontdekt hebt dat het heel goed zonder kan. Ik zit hier helemaal te grijnzen. Ja, inlegkruisjes, don't get me started.

Echt stinkende mensen is een ander probleem, inderdaad. Maar ik heb altijd meer sympathie voor echt stinkende mensen dan voor mensen die stinken omdat ze iets opgespoten hebben. Dan is het dubbel erg.

Margje

Kari1

Kari1

23-04-2010 om 19:20

Prachtig massi

wat een woordkeus! "een tirade gehouden tegen inlegkruisjes. Geheel dankzij jouw kruistocht ga ik nu vleugelloos en met uitsluitend katoenen onderbroekies door het leven. En inderdaad: het is helemaal niet vies."
Hier ook geen inleg en puur katoen. Idd helemaal niet vies, zolang het kruis maar tocht!
Kari

Kaaskopje

Kaaskopje

23-04-2010 om 19:46

Italiaans douchen

Wij noemen dat de puberdouche
Ik snap trouwens zelden waarom collega's een herhaalbeurt nodig hebben hoor. Ben ik nou zo'n slome dat ik genoeg heb aan 1 deorondje in de badkamer 's morgens vroeg, of zijn die anderen bovenmatig actief?

Bah

chemische luchten, misselijk makend. Inderdaad die pleedouche in sommige gebouwen, dat ruik je de hele dag nog. Vooral als je zoals ik niets aan geur op doet/gebruikt. En sommige mensen stinken echt heel erg naar zweet, ik zit regelmatig in de spits in een overvolle tram, echt driewerf bah !

Ik gebruik geen deo, geen parfum, geen stinkend wasmiddel, geen stinkende wasverzachter, oh ja ik draag ook geen sieraden en doe niets in mijn haar, alleen wat oogschaduw of oogpotlood verder niets nada noppes. Lekker zo natuurlijk mogelijk anders krijg ik alleen maar jeuk (gevoelige huid).

Verder zweet ik nauwelijks en ik ben redelijk geurloos.

Biene M.

Biene M.

23-04-2010 om 20:35

Ik stink

Wat benijd ik jullie deolozen! In februari was ik het zat dat het zo erg met mijn zweet was dat ik nu ook 's winters de geur niet meer uit mijn kleren kreeg en stapte ik over op rexona maximum protection, een antitranspirant die zelfs op het forum voor mensen met hyperhidrose wordt aanbevolen. Al na een paar weken volstond het niet meer het middel eens per twee dagen te gebruiken, zoals in de bijsluiter wordt aanbevolen. En inmiddels lijkt mijn zweet langzaam maar zeker ook hiervoor resistent te zijn geworden. Ik weet het niet meer hoor, ik stink echt, het is geen verbeelding, en ik baal er enorm van. For the record: geen deo meer gebruiken heb ik ook al geprobeerd, net zoals die met kristallen van de natuurwinkel en geen zeep meer gebruiken. Ik voorzie een eenzame toekomst als outcast omdat alleen mensen met anosmie me nog in hun nabijheid kunnen verdragen.

ishtar

ishtar

23-04-2010 om 20:45

Biene

ik had daar ook best last van, die deo's die aan mij wennen. Maar sinds ik deoleen (met alcohol, zonder parfum) gebruik valt dat wel mee. Wel goed laten drogen anders zit het in je shirt en stink je nog (ervaring )

Vic

Vic

23-04-2010 om 21:20

Syneo5

Of het gezond is weet ik niet, maar Syneo5 werkt bij mij heel erg goed. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het om de drie dagen gebruiken. Dat heb ik ongeveer twee weken gedaan (je wordt gek van de jeuk), en daarna bleek een keer in de week ook te voldoen. Inmiddels heb ik het al drie weken niet gebruikt en ik zweet nog steeds niet.

Laatst iets gezien op

dat fijn Britse tv programma vol met genante aandoeningen (jullie weten wel, met oa die rare piemels).

Daar hadden ze ook iemand die overmatig zweette en die kreeg injecties. Werkte fantastisch, misschien een tip ?

Late reactie op kaaskopje

ik moest lachen om jouw opmerking : Ik weet nog dat ik dacht 'doe daar wat aan!
ik dacht meteen: een permanentje dan maar?

Lys Lionne

Lys Lionne

23-04-2010 om 22:36

botox waarschijnlijk manda

Op de poli waar ik regelmatig werk krijgen mensen die overmatig zweten (handen en/of oksels) botox-injecties. Het gaat dan echter wel om overmatige zweet (=vocht)productie, niet zozeer de lucht die het verspreid, want die wordt naar mijn weten veroorzaakt door bacteriën.

Biene M.

Biene M.

23-04-2010 om 23:48

Syneo/deoleen

Deoleen heb ik ooit geprobeerd, dat is me erg slecht bevallen. Maf hoe iets bij de één goed kan werken en bij de ander niet.

Vic zij dank, er is nog hoop voor me! Ik zal het binnenkort eens proberen.

Dr. hauschka

Heerlijk dat hier zo open over gesproken wordt! Fijn om de verhalen van anderen te lezen...

over geurtjes...
Dr Hauschka, (creme mild) daar zweer ik bij! De (terretoriale?) luchtjes die ik af weet te vuren passen niet bij mijn "sociale" functie. Sinds een jaartje de deo's van dr Hauschka ontdekt (bij de natuurwinkel te verkrijgen). Eindelijk 1 die en een interessant luchtje heeft, ipv zo'n chemische overload en waar mijn geur niet bovenuit komt.
In "niet werksituaties" vind ik het trouwens niet zo'n probleem om "een geur" te hebben, met mate, dat dan weer wel. Dat hoort er wat mij betreft toch wel bij, bij de mensen. Ik ruik van mensen waarmee ik een band heb, liever hun eigen geur dan een deo lucht. Denk ook wel dat het zo zijn functie heeft, al zijn we nogal onderontwikkeld als het gaat om het geurzintuig. Ik was vorige week nog bij een voorstelling, met het thema donker. Wat als je niets meer ziet? Dan blijkt reuk toch wel heel, heel belangrijk te zijn!

Groetjes lunamaya

Klaartje

Klaartje

24-04-2010 om 11:13

Deo

Ik ben nogal een zweter, dus ik gebruik wel deo, maar had nog niks gevonden waar ik echt tevreden over was. Tot mijn zus het had over die nieuwe rexona. Die werkt dus echt goed. Je kunt hem 's avond opdoen, maar ik doe het 's morgens en dan heb ik de hele dag droge oksels. Ik gebruik m nog maar kort, dus nog even uitproberen hoe het is als het heel warm is, maar tot nu toe bevalt ie goed.

Klaartje

Yta Chalne

Yta Chalne

24-04-2010 om 16:19

Al die (wasmiddel)geurtjes...

...die zijn er dan waarschijnlijk speciaal voor mij. Ik ben de enige trouwe OO-lezer die gek is op wasmiddelgeurtjes als ik het zo bezie. Sommige herengeuren vind ik ook niet te versmaden (ik moet me bedwingen dan niet zoals in zo'n reclame achter die man aan te gaan lopen...). Parfum voor vrouwen vind ik niet lekker, en deo over zweetlucht ook niet, maar deo op schone mensen weer wel. En wasverzachter vind ik ook yummie. Jee, wat ben ik uniek

Bastet

Bastet

24-04-2010 om 17:12

Nee hoor yta

Ik ben dol op de geur van bijv marseillezeep,echt zalig.Alleen de hele zware nepparfums van sommige wasmiddelen,die vind ik vies.
bastet

Helen

Helen

24-04-2010 om 17:18

Stinky winky (biene)

Ik heb jaren terug een draadje gestart met als titel stinky winky ( zie archief in huis, tuin en keuken). Dat ging meer over shirts waarin ik heel snel ging stinken. Daar heb ik wel wat tips uit. Odorex extra dry depte ik met en watje in mijn oksel een keer per week. En de shirts die eenmaal stonken waste ik met groene zeep in de oksels (van het shirt om de geur eruit te krijgen. Het leek nl wel of de shirts door lichaamswarmte gingen geuren..

Ik ben inmiddels gestopt met die odorex. Als ik het nl vergat, ging ik nog meer stinken. Heb het idee dat dingen die gemaakt zijn om iets te odnerdrukken, het juist in de hand werken.. Maar goed... Misschien kan je wat met die tips daar..

Overigens vind ik geurtjes ook lekker maar wel subtiel graag.. Ik vind het verschrikkelijk vies als ik iemand langs ruik komen lopen...

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2010 om 20:26

Yta

Nee hoor jij bent niet de enige die van wasmiddelgeurtjes geniet. Ik kan mijn neus verrukt in versgewassen textiel drukken en even lekker snuiven Ik was eigenlijk ook al verbaasd dat ik zo'n uitzondering lijk te zijn. Ik hou erg van de geur van wasmiddel, wasverzachter, after shave, een lekker geurtje, de geur van een net gewassen lijf. Ik heb echt niks met eerlijk zweet en al dies meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2010 om 20:28

Helen

Als je iemand mag ruiken bij het langslopen, wanneer dan wel?

Helen

Helen

24-04-2010 om 21:15

Kaaskopje

Ik snap je vraag niet...? Wat ik bedoel is dat je soms mensen hebt die zo enorm geparfumeerd zijn, dat je bedwelmd raakt door de wolk om ze heen... Die ruik je echt voorbij komen...

Net schiet me iets te binnen waar ik niet eens meer bij stil sta... Wij hebben 3 a 4 verschillende wasverzachters staan. Ik gebruik ze omstebeurt en heb zo altijd een lekker geurtje, een die me opvalt omdat ie anders is dan anders..

Biene M.

Biene M.

24-04-2010 om 21:27

Helen

Bedankt voor de tip! Ik heb het draadje meteen doorgelezen en die methode met groene zeep kende ik nog niet, dus die ga ik morgen meteen proberen Dat angstzweet is misschien ook wel een goede, dat juist dat door de rexona maximum protection (wat volgens mij net zoiets als odorex extra dry is) heen komt. En daarna ruik je het inderdaad weer zodra je het shirt een paar minuten aan hebt.

Wat een fijn forum is dit toch

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.