Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stenna

Stenna

14-04-2010 om 13:39

Ahum, de bikinilijn enz.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2010 om 23:35

Helen

Ik zie dat ik een schrijffout gemaakt heb. Ik bedoelde niemand
Ik vind wel dat je iemand in het voorbijgaan mag ruiken, maar inderdaad niet op vergassingssterkte. Een zweem van een geurtje waardoor je denkt 'Goh, wat ruik ik voor lekkers?' is genoeg.
Ik wissel wasverzachters wel af, zodat je de geur blijft ruiken.

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 16:04

Biene

En tegen de vlekken/lucht schijnt het ook te helpen om de plekken in te smeren met glansspoelmiddel uit de vaatwasser.
En botoxinjecties werken tegen overmatige transpiratie.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 16:07

Depressief

Af en toe is het hier van dat Nederlandse weer. Grijs en grauw, geen zon, geen regen, geen mist, gewoon van dat stilstaande níks-weer. In mijn straat droogt iedereen de was in de voortuin, daar zit een "plaatsje" tussen de pui en de garage waar precies een droogmolen past. Als ik op zulke grijze dagen door mijn straatje fiets of loop, ruik ik per voortuin zo ongeveer een ander merk wasverzachter. Allemaal genoeg voor de hele straat en toch maar gebruikt op één wasje. Ik moet dan gewoon mijn best doen om niet terstond in een depressie te schieten. Ik voel me dan altijd net een sneu hoofdfiguur uit een boek van de vijftigers ofzo.

Tirza

Biene M.

Biene M.

25-04-2010 om 19:14

Tirza

Glansspoelmiddel hebben we niet, want ik koop altijd van die blokjes. Gisteren heb ik voor het eerst groene zeep gebruikt en dat lijkt wel gewerkt te hebben, maar ik weet het pas zeker als ik dat shirt weer aan heb.

Van die botox weet ik, maar
1. het is heel duur en wordt niet vergoed
2. het is heel pijnlijk
3. je moet na een half jaar in de herhaling

Pas als ik echt het vermoeden krijg gemeden te worden vanwege mijn oksellucht, wordt de botox een optie.

Lys Lionne

Lys Lionne

25-04-2010 om 19:59

Biene m. en botox

Biene, ik zou eens bij je verzekeraar informeren naar vergoeding, er zijn er echt bij die botox bij hyperhidrosis wél vergoeden. De herhaling elk half jaar is inderdaad meestal aan de orde, maar pijn is niet echt nodig hoor, de huid kan vantevoren 'verdoofd' worden door koudecompressen of koude spray...

Biene M.

Biene M.

25-04-2010 om 21:59

Berber en lys lionne

Berber: thank God for internet!

Lys Lionne: maar ik heb geen hyperhidrosis, ik heb alleen hyperstinkend zweet wat zich al te goed aan mijn kleding hecht. Volgens mij is daar geen mooie naam voor

Vic

Vic

25-04-2010 om 22:16

Stinken

Het gekke is dat ik van een dag sporten of fysiek werken wel zweette, maar nooit stonk. Als ik eens een lastig gesprek had op mijn werk of anderszins in de stress zat, stonk ik al binnen 5 minuten. Kleding waar de geur in was getrokken waste ik op 60 graden. Als het daar niet tegenkon, jammer, maar ik kon het ook echt niet meer dragen anders. Die Syneo is echt een uitvinding. Ik ben zo blij dat ik nu ook eens strakke shirtjes kan dragen of bloesjes zonder jasje erover, en dat die ook nog eens langer meegaan dan twee maanden (vanwege de vlekken en de geur).

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 22:38

Parfum

Ik ben dol op parfum, ik hou van de mooie, klassieke (en dus dure) geuren. Daarom heb ik juist de pest aan wasmiddelen-luchten, brrrrrr. Zo goedkoop en vettig. Ik ben ook dol op de geur van Dettol. Als ik dat ruik, zit ik weer in mijn kraamtijd En schoonmaken alleen met Ajax (sowieso natuurlijk, als oud-Rotterdammer) - de rest vind ik stinken.

Tirza

Lys Lionne

Lys Lionne

25-04-2010 om 22:44

Balen biene

Alhoewel...je zit gewoon op beiden niet te wachten, geen overmatige zweetproductie én geen overmatig ruikend zweet!
Het gebeurt mij ook regelmatig dat mijn (strakke) shirts onmogelijk stinken, nog gekker: vaak alleen aan de rechterkant! Mijn oplossing: een nacht in een emmer koud water met biotex. Dat shirt dan hè, niet mijn rechteroksel

margje van dijk

margje van dijk

25-04-2010 om 23:11

Wat ik mij altijd afvraag

Als je van die deo's gebruikt waardoor je niet meer gaat zweten... wat gebeurt er dan? Ik zie dan een levendig plaatje voor me van een soort gaatjes die minuscuul dichtgeplamuurd worden met een taai deo-goedje. Is dat dan zo fijn? Waar gaat dat zweet dán heen? Zweten heeft toch ook een functie, het is toch bedoeld om je lichaamstemperatuur te reguleren. Wil je daar wel zo ingrijpend in ingrijpen?

Dat is dan net zoiets als die gegarandeerd-24-uur-blijven-zitten-lippenstift die ik ook eens van een vriendin probeerde. Mén, ik dacht dat mijn lippen nooit meer normaal werden onder die laag muurvaste gekleurde plakkaatlijm. Zo ver wil ik niet gaan met dat soort dingen. (Waterproof mascara, ook zoiets).

Een beetje zweten moet gewoon getolereerd worden, vind ik, daar moeten we niet zo panisch over doen.

Maar goed, Biene, ik geloof dat jij iets ongebruikelijks hebt, dat is dan natuurlijk heel vervelend.

Margje

Biene M.

Biene M.

26-04-2010 om 06:40

Margje

Ik had een vriend die odorex extra dry op zijn voorhoofd (ja, echt) smeerde en die was ervan overtuigd dat hij toen hij dat deed meer op zijn rug zweette. En ik heb het idee dat ik 's nachts meer zweet sinds ik dit rexonaspul gebruik, maar we zijn ongeveer tegelijk met dat ik dat ging gebruiken in een kamer aan de andere kant van het huis gaan slapen, dus daar kan het ook mee te maken hebben.

Berber (zeepparfum)

Heb je Essence nog getest van Narciso Rodriguez? Vond ik best wel zepig.

Maar ik weet het, niks moeilijker dan hét juiste parfum vinden.

Chris

Oh ja

Wat bij mij ook enorm geholpen heeft (Biene ik herken me erg in jou verhaal, ik vroeg me altijd al af of ik de enige op de planeet was die daar last van had) is het stoppen met koffie. K moet alleen niet de shirts dragen die voorheen ook snel stonken, en katoen kan dr ook echt wel wat van hoor Emma B!
Maar goed, geen koffie drinken reduceerd het hier tot wel 50% minder stank! (in combinatie met die deo waar ik het eerder over had van de natuurwinkel).
Verder vind ik het ook wel heel naar om 'last van te hebben'. Ik hou helemaal niet van parfum luchtjes, ga zo naturel mogelijk door het leven. Maar ik vind het echt niet kunnen als ik een zweem van mezelf ruik in bijvoobeeld een vergader kamer... Ik douche elke ochtend en heb ook in tijden van tot waanzin gedreven worden, inlegkruisjes in mijn t-shirt gedaan... Maar dat geeft weer andere problemen en ik vind het ook zo vermoeiend er de hele tijd mee bezig te moeten zijn. Ook hier trouwens geen overmatig zweet, gewoon een sterke geur. En als ik in een kledingwinkel zo'n opdringerige verkoopster om me heen heb hangen, dan vertel ik wel eens dat ik op zoek ben naar shirts die ruim vallen, zodat je er niet zo in zweet, dan kijken ze je aan alsof ze dat voor het eerst in hun leven horen.

K viel laatst trouwens bijna van mijn zwembankbankje toen ik een moeder nadat ze zichzelf rijkelijk heeft bespoten, haar (ik schat vier-jarige) dochter deo zie geven, welke vervolgens zeer bekwaam zichzelf onder haar oksels bespuit!!! Ik moest echt mijn tong eraf bijten.

Groetjes Lunamaya

Vic

Vic

26-04-2010 om 10:46

Margje

Je moet natuurlijk niet je hele lichaam inspuiten met de Syneo. Ik merk dat ik op andere plekken meer zweet als mijn oksels droog blijven. Vorig jaar met die hittegolf kreeg ik ineens een vochtig decolleté Ik ben overigens met je eens dat een beetje zweten normaal is, maar het is echt niet leuk als je vijf minuten na het douchen al een enorme walm verspreid.

margje van dijk

margje van dijk

26-04-2010 om 15:17

Oh, wat erg lunamaya

Je kind van 4 onder de deo! Wat erg!

En Biene en Chris, bedankt voor het verlichten van mijn geest in deze. Het blijft iets wat ik liever niet doe (en wat ik me klaarblijkelijk kan permitteren, want ik heb nog niet gemerkt dat mensen gillend van me wegvluchten).

Margje (druk)

Hermiena

Hermiena

26-04-2010 om 15:47

Kind

Waarom is dat zo erg om je kind deo te geven?
Mijn kind is 5 jaar en ondanks dat ze goed haar oksels elke dag wast (met oh-neutrale zeep) kan ze op warme dagen stinken als een bouwvakker die zich weken niet gewassen heeft. Bij haar smeer ik op dit soort dagen deo onder haar oksels. Ok ik spuit niet, maar ze gebruikt dus wel deo.

Brianna F

Brianna F

26-04-2010 om 16:09

Biene/botox

Het wordt inderdaad niet vergoed (3 verschillende verzekeringen gehad, alledrie beweren ze dat het cosmetisch is) Ja dahag, ik hoef geen superstrakke oksels, alleen geen gutsende oksels.
Het doet geen pijn. kwestie van te voren insmeren met verdovende zalf (Emla) die 25 prikjes per kant zitten er in een paar minuten in.
En elk half jaar valt mee, het werkt hier zo'n 7-8 maanden en in de wintermaanden vind ik het niet echt nodig, dus het gebeurd jaarlijks zo in april, net voordat het zonnig begint te worden.
Ik heb trouwens een goede dermatoloog die schappelijke prijzen rekent. Maar goed, het blijft een flink bedrag.

margje van dijk

margje van dijk

26-04-2010 om 23:36

Ja, dat vind ik erg

Ik vind het best erg om een klein kind deo te geven, inderdaad. Laat ze dan toch gewoon lekker stinken. Hoe moet dat lijf anders de kans krijgen om zelf te reguleren? Vooral bij kinderen vind ik dat je niet te veel met zo'n lijf moet uithalen wat nog nauwelijks de tijd heeft gehad om aan 'gewoon leven' te wennen.

Ook leef zelf in de veronderstelling dat je pas echt stinkzweet produceert als je in de puberteit komt, en dus zou het niet bij me opkomen om een klein kind deo te geven.

Ik heb ook totaal geen last van stinkende kinderen. Ik bedoel, ik weet niet zeker of ze wel of niet stinken, maar ik heb daar geen last van Die van mij zijn meestal gewoon vies van spelen in de zandbak en zo, of knoeien met eten. Met sporten gaan ze wel zweten maar ik doe die kleren gewoon na elke sportbeurt in de was.

Sokken, en gymschoenen, die stinken wel, maar oksels? Geen last van.

Maar goed, ik schiet een beetje door in dit soort dingen, hoor, denk ik. Ik laat mijn kinderen ook zo weinig mogelijk met zeep wassen, ik vind zeep al haast te veel voor die kinderhuid.

Margje

Luna

Luna

27-04-2010 om 00:25

Kinderen

Tja, en toch kan het soms echt nodig zijn bij kinderen. Ze gaan helaas niet allemaal pas ruiken als ze gaan puberen. Goed, kun je je afvragen wanneer deo echt nodig is. Maar mijn kinderen hebben echt een "volwassen" vieze, oude zweetlucht als ze het warm (gehad) hebben. Tuurlijk kan ik dat zo laten. Maar ik moet er niet aan denken dat ze bijvoorbeeld gepest zullen worden omdat ze stinken. Dat wil ik dan ook weer niet.

Vic

Vic

27-04-2010 om 15:15

Pelle

De laatste officiële vast wel, maar het is toch vorig jaar ook best een keer heel warm geweest

haarbal

haarbal

30-04-2010 om 16:17

Richting

....weer even terug naar het ontharen, weet iemand wat de bedoeling is, tegen de haargroeirichting in hars eraf trekken, of met de haargroei mee?

Ik las dat je met suiker(hars) met de richting mee mag....
mysterie!

groetjes Haarbal

Richting

Je smeert in met de haargroei mee en trekt af tegen de haargroei in.

haarbal

haarbal

01-05-2010 om 13:17

Aha

goede info.....ik dacht nog, als je tegen de haargroei in smeert, staan de haren vast een beetje overeind, klaar voor de start. En toch lastig, want juist de haren in de bikinilijn zijn niet altijd duidelijk een bepaalde kant aan het opgroeien....

Nog even moed verzamelen en dan ga ik het doen, ben scheren zat! Heb gehoord dat harsen ook nog eens ontmoedigend werkt, dus....

groetjes, Haarbal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.