Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Voetballiefhebber

Voetballiefhebber

10-05-2011 om 20:35

Ajax of twente?

Wie heeft zondag gekeken? En wie kijkt a.s. zondag? Wie gaat winnen?

(Aub geen discussie dat voetbal niets aan is, hooligans, politie-inzet, etc)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-05-2011 om 21:45

Ajax

Afgelopen zondag heeft Twente gewonnen (niet gezien, stond in de krant). Ik denk dat a.s. zondag Ajax gaat winnen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

10-05-2011 om 22:02

Twente natuurlijk!

Nou ja, eigenlijk houd ik niet zo van voetbal, maar in 1 huis met een paar fanatieke voetballiefhebbers (1 pappa en 1 voetbaldochter vanwege het spel, 1 puberelladochter vanwege de mooie mannen en 1 kleuterdochter die alles leuk vindt wat haar grote zussen leuk vinden) moet je toch wat. Zij zijn met hun allen 'van' PSV, maar Twente is mijn geboortegrond. Dussss....Twente is mijn club! Ze hebben zondag goed gespeeld, kunnen traditioneel goed tegen Ajax, dus dat moet te doen zijn, hoop ik.
Aagje

NaShA

NaShA

10-05-2011 om 22:24

Ajax!

....

Twente!

Natuurlijk FC Twente als ex-Twentse nu in den vreemde :o)

Jo D.

Jo D.

10-05-2011 om 23:52

Twente!

Nog een Twentse in den vreemde, die graag nog eens op BVN heel Enschede feest wil zien vieren.

Jessica O

Jessica O

11-05-2011 om 08:02

Tja

Heb zondag niet echt gekeken. Alleen als ik buiten het gejoel hoorde ging hij even op de voetbal. Het werd hier buiten dan ook een gekkenwerk toen twente gewonnen had. (dat krijg je als je in Twente woont hè)
Ik hoop dat ze zondag weer winnen. Als ze zaterdag weer gaan uitzwaaien ga ik kijken hoor, ziet er zo ontzettend leuk uit.

Jessica

Monet

Monet

11-05-2011 om 08:20

Twente natuurlijk

zegt deze volbloed Twentse Heb er alleen nooit gewoond!

Voetballiefhebber

Voetballiefhebber

11-05-2011 om 08:55

Twente

Twente, en niet alleen omdat we daar wonen en het onze club is. Of ze gaan winnen, tja het balletje kan alle kanten oprollen (Pelle, Twente hoeft helemaal niet te winnen) maar ik gun het Twente gewoon ook zoveel meer dan Ajax. Wat een teamspirit en overlevinskracht! En wat een zielig, arrogant gepeupel van Ajax na de bekerwedstrijd. Of is dat mijn Twentse inslag?

Massi Nissa

Massi Nissa

11-05-2011 om 10:29

Ajax

Ajax gaat denk ik niet twee keer op de snuit, die winnen zondag wel. Ik gun het Twente (leukste accent van Nederland, minst irritante supporters), maar ook mijn broers (allemaal Ajacied). Ik ben dus sowieso blij, wie er ook wint .
Groetjes
Massi

Voetballiefhebber

Voetballiefhebber

11-05-2011 om 13:28

Pelle

Het is precies dat toontje wat mij mateloos irriteert aan Ajax. Hoe de bal ook rolt, Ajax is altijd de beste!

Dat ze al zes jaar niet kampioen zijn geweest, dat ze afgelopen zondag hebben verloren en dan de verloren bekerwedstrijd afdoen als een vriendschappelijk wedstrijdje, acteren alsof ze al kampioen zijn (ze staan nog steeds tweede). Getver!

Je gaat toch geen bekerwedstrijden van tig jaar geleden erbij halen om iets te zeggen over het feit dat Ajax a.s. zondag wint of verliest? Komt in mijn ogen nogal oenig en arrogant over.

Ik zeg niet dat Twente wint. Het mooie van voetbal is dat het alle kanten op kan. Ik hoop dat Twente wint. Maar ik hoop ook dat Twente nooit zo arrogant wordt als het huidige Ajax (tja, zit hier ook niet bepaald in de volksaard).

Waar ik me ook mateloos aan erger is dat die Ajaxsupporters massaal ´joden, joden´ roepen maar och en wee als een individu dat roept, dan is het antisemitisme. Snap niet dat de club daar niets aan doet. Maar dat is OT.

leukspel

leukspel

11-05-2011 om 13:45

Ajax

Mijn ene zoon en mijn man zijn voor Twente. Mijn andere zoon en ik zijn voor Ajax. Het is heel gezellig op de bank. Dat Ajax met grote cijfers mag winnen!!!!!!!!!!!!!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-05-2011 om 13:58

Ach pelle,

ik zal het je uitleggen hoor: iedere competitie spelen alle clubs twee keer tegen elkaar, Ajax en Twente dus ook. Ajax en Twente hebben dus al heel vaak tegen elkaar gevoetbald. In het verleden was het onderlinge verschil vaak veel groter dan nu, vooral in het nadeel van Twente. Toch was Ajax toen al voor Twente een 'goede tegenstander' in de zin dat ze er goed tegen konden voetballen en niet altijd bij voorbaat kansloos waren, ook al had Ajax de betere papieren. Sterker nog, volgens mijn voetbalminnende familie, wonnen ze zelfs regelmatig. Maar of dat geschiedvervalsing is of echt weet ik niet. Is ook niet belangrijk. In ieder geval is Twente dus doorgaans niet zo bang voor Ajax.... Snappie!
Aagje

NaShA

NaShA

11-05-2011 om 14:32

Ach voetballiefhebber...

>>Het is precies dat toontje wat mij mateloos irriteert aan Ajax. Hoe de bal ook rolt, Ajax is altijd de beste! < <

Dat heb ik ook met bepaalde clubs, dat ze dingen doen en zeggen die me mateloos irriteren. Wat heeft dat hier nou mee te maken? Afgelopen zondag eindigde de wedstrijd in de normale speeltijd op 2-2. Een gelijkwaardig duel dus. Ajax heeft heel dom de voorsprong weggegeven. (en ik ben Ajacied he!!!!). En in de verlenging is het dan gewoon mazzel hebben. En dat had Twente deze keer....Of dat zondag, in eigen huis, met veel meer fans dit keer dan Twente, nog zo is, ik waag het te betwijfelen....

En als Ajacies gun ik het Twente ook nog wel, het kampioenschap, zo sportief ben IK namelijk wel...

stats

stats

11-05-2011 om 16:57

Bedoel je zoiets?

Voor Pelle:

Ajax - FC Twente:

07/02/2010: Ajax - FC Twente 3-0
10/05/2009: Ajax - FC Twente 1-0
27/12/2007: Ajax - FC Twente 2-2
19/11/2006: Ajax - FC Twente 1-1
19/11/2005: Ajax - FC Twente 2-0

06/02/2005: Ajax - FC Twente 1-2
22/02/2004: Ajax - FC Twente 1-0
01/12/2002: Ajax - FC Twente 2-1
28/11/2001: Ajax - FC Twente 3-2
17/12/2000: Ajax - FC Twente 5-1

FC Twente - Ajax:

25/09/2010: FC Twente Ajax 2-2
08/11/2009: FC Twente Ajax 1-0
01/11/2008: FC Twente Ajax 0-2
23/03/2008: FC Twente Ajax 2-1
11/03/2007: FC Twente Ajax 1-4

22/01/2006: FC Twente Ajax 2-3
15/08/2004: FC Twente Ajax 2-3
21/12/2003: FC Twente Ajax 2-0
25/05/2003: FC Twente Ajax 1-2
08/09/2001: FC Twente Ajax 0-2

Ik vind het in ieder geval top van Ajax hoe deze club zich uit een relatief kansloze positie zo ver heeft geknokt dat ze nog in de race zijn voor de titel. Ze schijnen in kalenderjaar 2011 in ieder geval de messte punten gehaald te hebben. En dat met verlies van diverse belangrijke spelers door of blessures of verkoop.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-05-2011 om 18:02

Pelle en stats

Tja, de tijd waarin mijn familie dergelijke uitspraken deed is echt prehistorie. De tijd dat Twente niet vooraan liep in de Eredivisie, laat ik maar zeggen, dus toen ze bij voorbaat de underdog waren als ze tegen Ajax moesten spelen.
En zoals ik ook al zei, het ging volgens mij vooral om de gedachte dat Twente tegen Ajax goed kon voetballen. Dat geeft niet zozeer een garantie op winst, maar wel de gedachte dat je als ploeg wat in te brengen hebt en niet bij voorbaat verloren hebt, terwijl dat op basis van het krachtsverschil wel te verwachten zou zijn.
Stats, inderdaad is het knap hoe Ajax vanuit kansloze positie terug gekomen is tot de plek waar ze weer kans hebben op het kampioenschap. Maar het was ook knap van Twente dat ze van 0-2 achterstand de winst nog pakten.
Wie zondag zal winnen? Ik hoop natuurlijk Twente, maar zoals zo velen al zeggen: de bal is rond, je weet het niet. Ik weet niet of de winst van afgelopen zondag zoveel zelfvertrouwen aan Twente geeft dat ze zondag weer winnen, of dat het verlies Ajax zoveel gif geeft dat ze Twente van de mat zullen spelen.... We zullen zien.
Aagje

Framboos

Framboos

11-05-2011 om 21:54

Ajax

voor mijn vader, voor mijn jongste zoon met zijn Ajax-pyama en Ajax dekbedovertrek, dromend van een carriere als beste verdediger ooit bij Ajax. Ik gun het alle trouwe fans dat het nu weer eens een keer goed gaat! Niet gezeur over bestuur etc, maar kampioen worden. Zou erg leuk zijn. Dan mag Twente volgend jaar weer...

Chippie

Chippie

11-05-2011 om 22:02

Stats

`Ik vind het in ieder geval top van Ajax hoe deze club zich uit een relatief kansloze positie zo ver heeft geknokt dat ze nog in de race zijn voor de titel. Ze schijnen in kalenderjaar 2011 in ieder geval de messte punten gehaald te hebben. En dat met verlies van diverse belangrijke spelers door of blessures of verkoop.´

Ajax kansloos? Wat bedoel je met kansloos? Waarschijnnlijk hebben ze het allergrootste budget van de hele eredivisie. Hoezo ben je dan kansloos? En ben je kansloos omdat je in het begin van de competitie punten laat liggen?
Ze hebben in ieder geval niet de meeste punten gehaald. Tot aan vandaag is dat nog altijd Twente. Ze hebben de meeste doelpunten gemaakt.
Tja, en als je spelers verkoopt, dan ligt dat toch echt aan de club zelf.

Ik denk dat de prestaties van andere clubs die met veel minder budget (dus minder kansrijk) goede prestaties leveren veel bewonderingswaardiger zijn. Bv Groningen, ADO Den Haag en AZ staan ne onder de top 3 met de helft van het budget van Ajax.

stats

stats

11-05-2011 om 23:55

Chippie

In 2011 heeft ajax 35 punten gehaald, Twente 31 en PSV 28 gebaseerd op de 1e 15 wedstrijden na de winterstop (in 2011 dus). Een goede comeback want ze staan nog maar 1 punt achter de FCT.
Met kansloos bedoel ik dat Ajax door (vrijwel) iedereen was afgeschreven voor welke prijs dan ook, tot nog niet zo heel lang geleden. Of Ajax het redt zondag is natuurlijk de vraag,misschien Ajax, misschien de FCT. Dat is het leuke aan voetbal, het is niet voorspelbaar. Wel leuk is natuurlijk dat de competitie tot het einde spannend is.
Overigens, als Ado, Groningen of AZ zondag aanstaande in de schoenen van Ajax hadden gestaan, dan had ik dat net zo goed een prima prestatie gevonden. Wat Ado gepresteerd heeft, de 2e seizoenshelft, vind ik ook een knap. Ook Roda, 2 jaar geleden nog nacompetitie spelend en nu in de race voor Europees voetbal, knappe prestatie. En zo zijn er nog meer.

Twente natuurlijk

die gun ik het 't meest. Mooi als het accent eens ligt op een ander deel van het land dan dat verwaande Amsterdam

Ik heb trouwens totaal geen verstand van voetbal.

Ellen

Ellen

12-05-2011 om 17:15

Kinderachtig

vond ik de reacties van diverse ajaxieden na de verloren bekerwedstrijd (o.a. Alderwereld en vooral Frank de Boer).
"ach die beker hebben we al een keer gewonnen. Het gaat ons om de hoofdprijs"..

Arrogantie ten top. En dat is precies waarom ik anti-ajax ben.

Ik hoop toch zóóó dat Twente zondag gelijkspeelt of wint..

Chippie

Chippie

12-05-2011 om 20:02

Ellen

Helemaal mee eens. Ik ben niet zo´n enorme voetbalkenner maar het viel me op dat het 2/0 wordt in een deel van de wedstrijd dat Ajax nauwelijks aan de bal kwam (voor de volledigheid, het werd 3/2 op het moment dat Twente het af liet weten). Volgens mij (en ook volgens wat voetbalkenners) was Twente echt beter, maar inderdaad, geen idee wie het was van Ajax, wat een arrogant gedram na de bekerwedstrijd. Alles wat er misging in de wedstrijd legde hij positief uit (wie weet wie het was, wil het nog wel eens nakijken op Youtube). Tja, dat is ook een gave.

´ach, die beker hebben we al een keer gewonnen´. Ik ga er vanuit dat zo´n dikbetaalde voetballer het niet in zijn hoofd moet halen om zoiets echt te denken.

Alleen al vanwege het arrogante toontje hoop ik ook dat Ajax niet wint. Dan wachten ze nog maar een jaartje langer en vechten ze de boel binnen de club maar eerst eens uit.

Natuurlijk zijn niet alle Ajax/spelers zo arrogant.

NaShA

NaShA

12-05-2011 om 21:28

Bah

ik word altijd zo moe van dat afgeven op clubs....lekker makkelijk, arrogant, ze verdienen het niet bleeeeeeh.....
zo, ik heb gezegd, over sportief gesproken....

Het is heel simpel in het voetbalspelletje. Diegene die de meeste wedstrijden wint, heeft gewonnen. En dat kan soms komen door supergoed spel, maar soms ook door flinke mazzel....En er zijn clubs die altijd in de reservetijd weten te zwijnen, da's mazzel hebben. Maar zo flauw om dan meteen weer het vingertje te wijzen....

Ellen

Ellen

12-05-2011 om 23:54

Gunfactor

De gunfactor speelt hier gewoon een erg grote rol. Ik gun het Twente heel erg en Ajax helemaal niet om de reden die ik eerder genoemd heb. Zo simpel is het.

NaShA

NaShA

12-05-2011 om 23:59

Tja...

en als Ajacied gun ik het Twente ook best, maar ik hoop toch dat Ajax wint, ik vind alleen al die zaken die er dan bij gehaald worden zo onsportief. Het gaat om sport, wie is er de beste, en als er dan eens een wat arrogantere opmerking gemaakt wordt door een club, dan heeft dat toch verder niks met de sportieve prestatie te maken???

Jessica O

Jessica O

14-05-2011 om 19:09

de boel is weer uitgezwaaid. Ben niet wezen kijken, was zo ontzettend druk.
Maar het was hier thuis nog te horen.....

Chippie

Chippie

14-05-2011 om 20:33

Uitzwaaien

Zo'n nuchter volkje die tukkers!

NaShA

NaShA

15-05-2011 om 16:34

Yes!

5 hele blije mensen hier

Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-05-2011 om 17:50

Gefeliciteerd nasha en alle andere ajaxieten

leuk voor jullie.
Jammer maar helaas voor ons. De stemming is hier dus een beetje minder blij.
Greetz,
Aagje

Ellen

Ellen

15-05-2011 om 18:05

Van mij ook

Gefeliciteerd iedereen met een Ajax-hart!
Ik moet eerlijk zeggen dat de overwinning verdiend was. Ik vond Twente maar bangig spelen..

Hier ook 3 heel blije mannen!

En nu maar hopen dat niet alle goede spelers bij Ajax weggekocht gaan worden...

Groet

stats

stats

15-05-2011 om 18:28

Ellen

en bij Twente. Dat maakt de komende competitie toch weer minder mooi als een Ruiz bijvoorbeeld vertrekt (en Janssen).
En ook hier is een deel van het gezin blij dat Ajax kampioen is, mijn vader in ieder geval niet want die al heel erg lang twente-fan.
Twente-fans, jammer voor jullie. Ik ben wel blij dat de FCT toch de voorrondes voor de champions league kan gaan spelen, het lijk mij zeer verdiend als ze daar volgend jaar ook spelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.