Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

wilma66

wilma66

08-10-2008 om 23:12

Als je terug kon naar het verleden?

Soms denk ik wel eens, als ik terug kon naar het verleden en wist wat ik nu wist, dan had ik een ander pad gekozen dan op het pad waar ik nu op zit.

Ik zou door geleerd hebben en gespaard hebben, dan zat ik nu niet in dit schuitje.
En nog meer dingen zou ik veranderen maar te veel om op te noemen hahaha.

Wat zouden jullie anders doen of gedaan hebben ?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2008 om 00:32

Werk

Ik heb vroeger een paar jaar een administratieve baan gehad, maar ben daar via de ziektewet en uiteindelijk de WAO uitgeraakt. Als ik er op terugkijk had ik die weg niet in moeten slaan en moeten kijken hoe ik mezelf weer bij elkaar had kunnen rapen in combinatie met mijn werk. Dat is eigenlijk het enige waar ik in zekere zin spijt van heb. De rest is misschien niet altijd ideaal te noemen geweest, maar mijn man en ik zijn vanmiddag nog tot de conclusie gekomen dat de manier waarop ons leven verlopen is goed voor ons is geweest en dat we met een positief gevoel terug kunnen kijken.
En een beetje een standaard 'als ik het over kon doen': ik ben nog steeds geen superzelfverzekerd mens, maar het gaat nu wel een stuk beter dan zo'n 30-24 jaar terug. Ik zou dus best willen dat ik me toen net zo zelfverzekerd had kunnen voelen als nu. Hier ben ik wel tevreden mee, ook al kan het nog veel beter.

Een andere opleiding gedaan

Ik ben een opleiding gaan doen omdat ik ,van de man waar ik stage liep, de zekerheid kreeg dat ik daar mee direkt aan het werk kon bij hem.
Ineens was hij na ongeveer een jaar met de noorderzon vertrokken toen ik van een vakantie terug kwam
Hij was gevlucht voor zijn schulden alle paarden waren weg alles was leeg.
Mijn spullen,stage verslag en een briefje met sorry lag in de zadelkamer. Als ik dat geweten had van te voren had ik zeker een andere opleiding gekozen ik zou wel graag naar de pabo gegaan zijn dan.

o en ik had mijn eerste vriend waar ik mee samen ging wonen op mijn 19e een keer terug moeten slaan en kleineren misschien had hij dan minder schade bij mij aan gericht.

En als ik even terug kon naar het verleden om te genieten zou ik graag even terug naar de manege waar ik les gaf het was een tweede huis voor mij en het was daar zo warm en gezellig.

En ik zou willen dat ik dat zekerder over mijzelf was toen ik was er van overtuigd dat ik lelijk dik en dom was.Nu achteraf spreek ik veel mensen van vroeger ik stond vooral te kijken over wat mijn buurjongen ,waar ik vroeger stiekum verliefd op was, opbiechtte dat hij ook altijd stiekum verliefd was op mij.

Bastet

Bastet

09-10-2008 om 07:34

Dan.....

Dan zou ik een modevakopleiding op de MBO wél gedaan hebben!
Groetjes,Bastet

Mijn moeder

dan zou ik (voor even) terug gaan naar de tijd dat mijn moeder nog leefde en gewoonweg genieten van het feit dat ik een moeder heb en dat ze van me houd zoals alleen een moeder kan doen.........iets wat ik toen nog niet 100%snapte en nu wel.
daarna zou ik wel weer graag meteen terug willen naar het nu.
groeten albana

Dan................

had ik wel mijn eigen zin gedaan en niet geluisterd naar de werkinteressetest en was ik de zorg in gegaan, met als aanvulling de gehandicapten zorg. Helaas is die opleiding op dit moment naast mijn gezin niet haalbaar. Als ik rond neus moet je nl. 24 uur werken en 1 dag naar school per week.

Dan...

...had ik mijn trouwdag nog eens gevierd. Dat was zo'n leuke dag, die wil ik best nog eens overdoen

mee1977

mee1977

09-10-2008 om 09:54

Mijn eerste vaste vriend

Dan had ik het misschien iets subtieler aangepakt, rond onze breuk.
Maar ja ik werd verliefd op mijn man, maar heb mijn vriend van toen diep echt heel diep gekwetst. Waardoor hij zich nu ruim 12 jaar later nog altijd niet echt meer aan een vrouw kan geven.

Ik vind het zo zonde hem te zien leven, met een vrouw die dol op hem is, maar hij gaat er niet voor de volle 100% voor.
Wanneer ik er met hem over spreek, geeft hij eerlijk toe niet meer 100% te willen/durven gaan voor een vrouw, de enige die hij vertrouw is zichzelf..

Kon ik terug in de tijd, dan had ik de breuk iets minder plomp verloren laten gebeuren.

*Sophie*

*Sophie*

09-10-2008 om 09:58

Bastet

"Dan zou ik een modevakopleiding op de MBO wél gedaan hebben!"

Ik heb hem wel gedaan, die opleiding en ik had al na 6 weken spijt dat ik erop zat... Maar het was bij ons in de familie 'not-done' om er mee te stoppen en dus heb ik hem afgemaakt. 3 jaar weggegooid, ik heb er nooit meer wat mee gedaan en heb nu zelfs een hekel aan van alles wat met kleding en mode te maken heeft......

Waar ik natuurlijk niet mee wil zeggen dat zoiets bij jou ook zo zou zijn gegaan. Maar een MBO modevakopleiding is niet altijd zaligmakend.

groetjes, Sophie.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-10-2008 om 10:01

Niks

Niet dat ik alles uit mijn verleden nou zo fijn vond, maar het heeft me wel gemaakt tot wat ik nu ben.
Ik zou niks anders durven doen. Bang dat daardoor alles anders zou lopen en ik nu niet het leven zou hebben wat ik nu heb.

Bastet

Bastet

09-10-2008 om 10:08

Sophie

Dat neem ik direct van je aan,maar dan had ik wel zelf kleding kunnen maken,en gezien mijn enorme interesse in mode,kleding,kinderkleding,stoffen,kleuren,noem maar op,was het in mijn geval een goed idee geweest,vermoed ik.Ik had daar graag meer mee gedaan.
Groetjes,Bastet

*Sophie*

*Sophie*

09-10-2008 om 10:17

Poeh! gevoelig vraagje!

Ik zou terug gaan tot voor mijn conceptie! Ik zou graag als eenling ter wereld zijn gekomen ipv als helft van een tweeling. In de hoop dat ik dan een stuk zelfstandiger was geweest, gewoon doordat ik dan niet altijd iemand 'naast' me had gehad. Want dat voordeel heeft ook een nadeel!

En als ik dan toch als een ander ter wereld zou komen dan wil ik ook die kl*teziektes niet meer, die ik nu wel heb! Ik zou helemaal gezond willen zijn, en met een stralende lach vol energie mijn leven doorrennen! En heel veel gekke dingen doen, ipv dat stomme ingehouden gedoe wat ik in mijn jeugd heb gedaan...

En ook was ik nooit naar het buitenland vertrokken, 'leuk als au-pair en zo', zoals ze zo vaak zeggen. Jaren van rottige ervaringen en zelfs veel verdriet en pijn waren me dan bespaard gebleven. 'Je wordt er altijd sterker van', zegt men vaak... Nou , mooi niet altijd DUS. Da's wel duidelijk. Het kan je ook een enorme knal geven die je daarna negatief vormt. En dus zou ik daar -als ik terug kon draaien- nooit naar toe zijn gegaan! Dat had een hoop gescheeld!

Ik zou ook dolgraag even terugwillen naar de babytijd van onze kinderen! Nu ik weet dat die voorbij is en er ook nooit meer een kleintje komt zou ik zooo graag nog even willen voelen, nog even willen leven, dat leven met die hummeltjes aan je benen of in je armen... Niet dat we nu niet genieten, absoluut wel, maar ik kan toch moeilijk een slungel van 1.85 wiegen??? En aan de borst willen ze ook al niet meer :- (

Maar gelukkig hebben we de foto's nog! En grijp ik ze ook net zo goed wel voor een stevige knuffel! hahaha!

groetjes, Sophie.

*Sophie*

*Sophie*

09-10-2008 om 10:24

Maar bastet

er zijn toch allerlei cursussen voor? Zelfs dochterlief hier (11) zit nu 's avonds op een cursus 'maak je eigen mode'. En ze vindt het leuk!!!!!!!

Kijk eens naar het aanbod bij jou in de buurt. Hier is het ook voor volwassenen. Doen hoor! Zo moeilijk is het niet als je er zo'n zin in hebt. Ik bedoel, als je zo gemotiveerd bent als jij om het te willen dan gaat het je ook lukken! Die naaimachine kun jij ook hanteren, probeer het maar!
Doen he!
Bij zo'n modevakopleiding krijg je een hoop vakken die helemaal niks met mode en kleding te maken hebben (Nederlands, Engels, maatschappijleer, gym, dat soort dingen!) is zooo zonde! Doelgericht een cursus doen is nu veel beter! Echt waar! Zet 'm op!

Succes!
Groetjes, Sophie.

maan.

maan.

09-10-2008 om 11:19

Beter niet..

Het verleden veranderen is gelukkig niet mogelijk; als het aan mijn schoonmoeder zou liggen had mijn man dan nooit geboren geworden ze zou dan nl nooit aan haar huwelijk zijn begonnen.. en dan had ik nooit gehad wat ik nu had!

Ik heb misschien wat minder geschikte keuzes gemaakt in het verleden maar het heeft me wel gemaakt tot wat ik nu ben; gelukkig.

Mijn vader zou misschien wel een beslissing terug willen draaien: ze wilden hem op een gegeven moment arbeidsongeschikt verklaren maar dat zag hij totaal niet zitten; paar jaar geleden ging zijn baas kapot wegens wanbeleid, nu zit ie weer bij een baas die ook failliet dreigt te gaan wegens wanbeleid.. of mijn vader op zijn 62 zo makkelijk nog een andere baan kan vinden?!?! Hij is heel goed in wat hij doet maar dat is zó specifiek!

Al mijn foto's meenemen

ipv alleen maar een paar.

Er liggen een stapel foto's van mij en mijn familie in een dossier ergens in Korea, ik had op mijn 19e niet het lef de hele stapel mee te nemen maar alleen maar een paar, het mocht sowieso niet wettelijk gezien dus ik vond het al heel eng. Als ik er nu had gezeten dan was ik met die stapel natuurlijk de deur uitgelopen en op het vliegtuig naar huis gestapt.

Sancy

Sancy

09-10-2008 om 11:52

Als polly

Ik ben tevreden met wie ik ben, en ik ben zo geworden door wat ik heb meegemaakt. inderdaad, sommige dingen had ik liever niet ervaren, maar wie weet wat ik dan nú zou zeggen?

Roos

Roos

09-10-2008 om 12:12

Maggietel (ot)

Sorry, erg ot. Maar ik werk in de gehandicaptenzorg (neem aan de je verstandelijk gehandicapten bedoelt), en daar kan je zeker wel aan het werk zonder diploma. Je verdient dan wel iets minder maar heel veel minder is het niet. En dan later kun je evt alsnog op kosten van de baas een opleiding gaan volgen.
Roos

Tihama

Tihama

09-10-2008 om 12:43

Niets

Ik heb de studie gedaan die ik graag wilde en daar ben ik nog steeds blij en enthousiast over. Ik heb de man die ik wilde en daar ben ik na 20 jaar nog steeds blij en gelukkig mee.

Dat betekent niet dat er geen rotdingen geweest zijn. Maar al die ervaringen hebben me gemaakt tot wie ik ben. Non, je ne regrette rien.

Verder is een van mijn levensgevoelens: je bent nooit te oud om te leren. Als het niet lukt, dan heb je het in elk geval geprobeerd. Dus als je nú iets wilt, dan moet je daar nú mee aan de slag. Veertig is nog lang niet oud. Vijftig ook niet

Tihama

Balboa

Balboa

09-10-2008 om 13:54

Ik weet het wel

Ik zou terug willen gaan en zorgen dat er een aantal aanrandingen niet hadden plaats gevonden.
Dat ik een zeker persoon uit de weg was gegaan en niet met een geheim hoeft rond te lopen nu.
Mijn ex meer verbaal te woord hebben gestaan.
Misschien had ik dan ook mijn mond open gedaan over hoe ik mij echt voelde in mijn tiener tijd. Heb namelijk met flinke depressies rond gelopen.

Petra-

Petra-

09-10-2008 om 14:02

Dan had ik

tijdens mijn zwangerschappen stamcellen af laten nemen... Dan hadden we nu een middel in handen gehad om onze dochter te helpen.

Jolijt

Jolijt

09-10-2008 om 14:08

Dan zou ik...

na de eerste middelbare schooldag tegen mijn ouders zeggen dat ik op die school niet wilde blijven... Leren werd daar in de klas niet op prijs gesteld en de leraren stonden hun uren gewoon uit te dienen. De toen nog onmondige ik heeft niets durven zeggen.
Aan de andere kant... mijn gestuntel heeft wel tot gevolg gehad dat ik dan maar even ging werken, en daaruit volgden man en kinderen waar ik heel heel heel gek op ben.
Als dat dan samen zou mogen?

Bastet

Bastet

09-10-2008 om 14:19

Sophie

Helaas,mijn portemonnee is het hier mee oneens.Maar geen zorgen hoor,mijn tijd komt nog wel..)
Bastet

reina

reina

09-10-2008 om 14:58

Weg!

Ik had graag de wijde wereld ingetrokken. Wilde dat toen ook wel, maar vriend ( nu al jaren mijn man) zag het niet zo zitten en toen ben ik er niet verder naar gaan kijken. Achteraf zou ik willen dat ik toen had doorgezet en had ik (graag samen met hem) een aantal jaar gereidsd, in het buitenland gewerkt etc. Ik snap dan ook helemaal die reislustige kinderen van ne!

Niet terug

Ik zou niets veranderen. Ondanks diepe dalen en en vele nare herinneringen. Maar juist die dalen en herinneringen hebben mij gemaakt tot wie ik ben. Soms denk ik wel eens dat ik dingen anders had kunnen of willen doen. Maar ach, op het moment dat gold maakte ik keuzes, keuzes waarvan ik dacht dat ze op dat moment goed waren. Dat ik nu anders zou kiezen, of anders omgaan zou met, verandert daar niets aan

Iets langer vrijgezel blijven

Ik was 16 toen ik verkering kreeg met mijn man. Nu zou ik eigenlijk willen dat ik hem pas rond m'n 25e had leren kennen, zodat ik ook nog een tijdje als vrijgezel had door kunnen brengen. Lekker stappen met m'n vriendinnen, met vriendinnen op vakantie en zo. Het lijkt wel of ik dat nu een beetje begin te missen. Of is dat de midlifecrisis?

Emmalynn

Pippie

Pippie

09-10-2008 om 20:14

In de spiegel

Ik zou in de spiegel kijken en tegen mijzelf zeggen:
"jij bent okee zoals je bent".

Dat ik daar pas nu met mijn 39e achter kom (en toch nog twijfel grrr) is zonde voor alle voorgaande jaren.

Pippie

Guinevere

Guinevere

09-10-2008 om 21:28

Beugel

Nou, ik weet zeker dat ik dan tóch die beugel had genomen. Had ik nu niet met die scheve tanden gelopen. En ik had mijn tijd en energie minder verspild aan bepaalde partners die de investering niet waard waren.

Nee

Ik zou niks anders doen. Heb ook wel moeilijke, zware, verschrikkelijke dingen meegemaakt en af en toe een foute keus gemaakt. Maar het heeft me gemaakt wie ik ben.
Mijn eerste reactie was: ja dan zou ik niet aan een kind begonnen zijn met mijn ex. Maar dan had ik mijn oudste zoon niet gehad en die zou ik voor niks ter wereld nog kunnen missen.
Nee, ik ben tevreden met wat ik heb en met hoe mijn leven is gelopen. Misschien dat ik er over 30 jaar anders over denk hoor, maar voorlopig laten we het maar zo.

Helemaal niets

ik heb de hoogste bergtoppen gezien en de diepste dalen gekend,en hoewel ik sommige dingen niemand gun,ben ik blij met wie ik nu ben,en hoe ik in het leven sta,ik ben dankzij die hoge bergtoppen en die diepe dalen geworden wie ik nu ben.

Margriet*

Margriet*

09-10-2008 om 22:07

Als.......

dan
................................

Geen idee, wat je niet kan veranderen daar hoef je ook niet over na te denken. Ik leef voorwaarts niet achterwaarts (ach ja af en toe wegzwijmelen bij foto's van de kids die steeds ouder worden of jezelf terug zien op foto's van 20 jaar geleden).
Maar misschien heb ik het wel erg goed dat ik daar niet bij na hoef te denken.

Fraz

Fraz

09-10-2008 om 23:01

Dan

had ik een andere opleiding gedaan (PABO) en was ik een jaar wezen rondtrekken na de HAVO bijv naar australie, nieuw zeeland etc. Een hoop andere dingen had ik niet anders gedaan, maar beroep en ontdekkingstocht ja dat wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.