Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

landrot

landrot

10-06-2010 om 21:30

Amerikaans zeilmeisje vermist

Amerikaans zeilmeisje vermist
Uitgegeven: 10 juni 2010 20:28
Laatst gewijzigd: 10 juni 2010 20:28

LOS ANGELES - De 16-jarige Amerikaanse Abby Sunderland, die probeert als jongste ooit solo de wereld rond te zeilen, wordt vermist.

© GettyOp de Indische Oceaan was ze in slecht weer en hoge golven terechtgekomen. Donderdag stuurde ze een aantal noodsignalen uit. Abby en haar schip zijn nog niet gevonden.

Dat heeft haar moeder gezegd tegen de Amerikaanse nieuwszender ABC News. Abby was in januari vertrokken uit Californië. Via Mexico en Chili voer ze naar Kaapstad in Zuid-Afrika.

Daar bleef ze een paar weken voor reparaties aan haar schip. Eind vorige maand voer ze uit om de Indische Oceaan over te steken.

Record

Abby wil het record overnemen van de Australische Jessica Watson (ook 16). Die kwam vorige maand aan in Sydney, na een tocht van zeven maanden. De Nederlandse Laura Dekker (14) lijkt ook nog op het record te azen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou laura's

ouders zullen ontzettend blij zijn me dit vreselijke bericht, dat betekend dat hun kind nog een kans heeft om het record te verbreken met het risico dat ook hun dochter overlijdt.

vreselijk.

landrot

landrot

10-06-2010 om 23:33

dat leek mij ook

reina

reina

11-06-2010 om 08:29

Afschuwelijk

Je moet er toch niet aan denken dat jouw kind vermist is op een onmetelijke watervlakte .......

Tinus_p

Tinus_p

11-06-2010 om 08:48

Abby sunderland kan iig zeilen

Ze had Kaap Hoorn al gerond. http://en.wikipedia.org/wiki/Clipper_route

Rembrand

Rembrand

11-06-2010 om 09:08

Ze is al terecht.

Las ik op ad.nl
M.

Bastet

Bastet

11-06-2010 om 12:46

Pelle

Tja,dat kun je je dan natuurlijk wel bij elke reddingsoperatie afvragen,ook volwassen zeilers moeten weleens geholpen worden.Zelfs in de professionele vaart.
Bastet

Tinus_p

Tinus_p

11-06-2010 om 13:14

Mt everest

Pelle:
"En wie gaan al die reddingsoperaties betalen? "
Dezelfde mensen die het schoonmaken van de Mount Everest financieren??

Fatima

Fatima

11-06-2010 om 15:39

Helemaal eens met pelle

Al die searchparty's van tegenwoordig. Wie betaalt dat eigenlijk? Moesten die mensen van dat ballonjochie ook eigenlijk niet betalen? Ja zoveel geld hadden ze niet.

Eigenlijk zouden er verzekeringen moeten komen voor als er hulptroepen moeten komen om je ergens 3000 km van Madagascar te vinden als je niet meer kunt communiceren.

Tinus_p

Tinus_p

11-06-2010 om 16:00

Duh

Fatima:
"Eigenlijk zouden er verzekeringen moeten komen voor als er hulptroepen moeten komen om je ergens 3000 km van Madagascar te vinden als je niet meer kunt communiceren."
Duh. Die verzekeringen maken het redden heus niet goedkoper. Ik vermoed zelfs, dat de meeste zeezeilers allang verzekerd zijn. Als je op straat valt en de ambulance komt, stuurt die ook een rekening.

Fatima

Fatima

11-06-2010 om 16:14

Op straat

Op straat vallen is iets wat buiten je schuld om gebeurd en is geen hobby. Overigens zijn we daarvoor verzekerd toch? We betalen toch met zijn allen mee aan die ambulance? Wie betaalt Australië?

Starry Night

Starry Night

11-06-2010 om 17:35

Fatima

En als je tijdens het skiën een been breekt? Dan gebeurt het wel tijdens het uitoefenen van een hobby. Maakt dat verschil, vind je?

Bastet

Bastet

11-06-2010 om 17:51

Hobby

En de redding van Mount Everest beklimmers,en zeezeilers?Dit meisje van 16 is beslist niet de enige hobbyzeezeiler die in de problemen komt.En zwemmen in zee?Diepzeeduikers?
Bastet

landrot

landrot

11-06-2010 om 22:06

Fijn dat

ze weer gevonden is. Maar ik blijf het grote onzin vinden al die pubers op een boot. En gevaarlijk

mirreke

mirreke

13-06-2010 om 11:12

En hoe zit het eigenlijk met gewone hobbyisten

Die dan tijdens het skiën een been breken, en dan eerst met zo'n reddingshelicopter gehaald moeten worden, en die dan vervolgens met een gipsvlucht terugkomen en die dan zes weken niet kunnen werken en nog twee jaar (als je een rotbreuk met complicaties hebt) moeten revalideren. En die daar dan uitkeringen voor krijgen en zo...
En wat dacht je van die dommeriken die te ver in zee gaan en waar de kustwacht voor moet uitrukken.
Kortom, Ik vind dit zo'n onzin. Er zijn op de hele wereld maar enkele van dit soort mensen, in verhouding met de totale hoeveelheid van 6 bijna 7 miljard mensen. Dit maakt het leuk, ik vind het wel heel bijzonder en prijzenswaardig. Maar daar zijn al een heleboel draadjes over geweest.
Maar om dan te gaan mieren**ken over de kosten, daarvoor ben je dus een gemeenschap.
Bah, wat PVV-erig weer...

reina

reina

13-06-2010 om 11:46

Verzekering

Als je je in je reisverzekering verzekert voor 'gevaarlijke sporten' gaat het volgens mij ook om dit soort kosten. En misschien dekt de WA ook zoiets? Als je niet verzekert bent weet ik niet hoe het gaat, wie het moet betalen. Mijn kinderen zaten ooit vast met zeilen, de reddingsbrigade kwam er aan te pas, later kwam er een brief met de vraag om en donatie, vond ik heel logisch, van mij hadden ze ook een rekening mogen sturen.

landrot

landrot

13-06-2010 om 14:08

Zeilmeisje bijt van zich af

'Te jong' zeilmeisje bijt van zich af SYDNEY - De geredde Amerikaanse zeilster Abby Sunderland (16) heeft zaterdag het verwijt van de hand gewezen dat zij te jong zou zijn om solo rond de wereld te zeilen. Zij deed dat al bloggende op de Franse vissersboot Ile de la Réunion, die haar van haar tijdens een storm beschadigde zeilboot had gered.

„Wat leeftijd betreft - sinds wanneer veroorzaakt leeftijd gigantische golven en stormen?”, blogt Sunderland. Zij was op meer dan 3000 kilometer van de dichtstbijzijnde kust in nood geraakt op de Indische Oceaan, terwijl zij probeerde als jongste ooit solo de wereld rond te zeilen.

Sunderland wordt, afhankelijk van het weer, waarschijnlijk maandag op het Franse eiland Réunion verwacht. Haar boot Wild Eyes is in de Indische Oceaan achtergelaten, maar Abby geeft niet op. „Ik zal zeker weer rond de wereld zeilen of het echt nog een keer proberen”, zo zei zij tegen de Australische omroep ABC. „Ik heb al jaren rond de wereld willen zeilen”.

In Australië en in de Verenigde Staten is inmiddels een discussie losgebarsten over het incident met het zeilende meisje. Critici stelden dat de ouders van Abby maar moeten opdraaien voor de kosten van de grootschalige reddingsoperatie, waarbij Amerikaanse, Franse en Australische schepen en vliegtuigen werden ingezet. De Australische minister van Transport Anthony Albanese heeft zondag echter laten weten dat de ouders geen rekening hoeven te verwachten.

De ouders van Abby hebben weinig begrip voor alle commotie. Ze zijn het oneens met beschuldigingen dat ze zich onverantwoordelijk hebben gedragen door hun dochter toestemming te geven voor de tocht. „Het leven is nu eenmaal gevaarlijk”, zei vader Laurence Sunderland tegen Amerikaanse media. „Hoeveel tieners sterven er niet door verkeersongevallen?“

Zeilexperts plaatsen grote vraagtekens bij het gedrag van Abby en haar ouders. „Abby had geluk. Het is slechts een kwestie van tijd voordat we te maken krijgen met een drama”, aldus Derrick Fries, een wereldkampioen zeilen, die ook een instructieboek schreef voor beoefenaren van de sport.

„Abby Sunderland zat op een verkeerd type boot (een race-jacht), op de verkeerde plaats (de zuidelijke Indische Oceaan) op een verkeerd moment (winter op het zuidelijk halfrond)”, aldus een andere criticaster op de website van de krant Los Angeles Times.

landrot

landrot

17-06-2010 om 23:08

Slecht nieuws voor laura

Zeilster Laura blijft onder toezicht MIDDELBURG - Zeilster Laura Dekker blijft onder toezicht van het Bureau Jeugdzorg. De rechtbank in Middelburg besloot donderdag de ondertoezichtstelling met een maand te verlengen.

Begin mei oordeelde het hof in Arnhem nog dat Dekker zeker tot 1 juli onder toezicht van Jeugdzorg moest blijven. De 14-jarige Laura Dekker wil solo met haar boot de wereld rond varen, maar is daar tot nu toe door de autoriteiten van weerhouden.

Ze werd in augustus door de rechtbank in Utrecht onder toezicht van Bureau Jeugdzorg gesteld toen zij aan de tocht wilde beginnen. De rechters wilden eerst onderzocht hebben of zo'n reis het meisje niet schaadt in haar ontwikkeling.

De zaak komt op 20 juli opnieuw voor de rechter.

Vreemd

Er is om verlenging van twee maanden gevraagd, de verlenging is nu een maand.
Laura wilde in augustus vertrekken, de volgende zitting is 20 juli a.s.
Wat moet er in die ene maand nog gebeuren?

Ik denk dat de rechtbank het risico moet vermijden, dat zij toestemming gaan geven voor de zeiltocht. die toestemming kun je als overheid niet geven, daarvoor zijn de risico's te groot. als overheid kun je ook geen toestemming geven om met een kind op vakantie te gaan in de auto, of je caravan op te zetten in Zuid-Frankrijk, of op wintersport te gaan of te gaan zwemmen. Als overheid moet je maximale garantie bieden op het gebied van veiligheid en dan kan een kind niet eens alleen met de fiets de straat op.

Je kunt voorwaarden stellen (kinderstoeltje in de auto), maar de afweging van de risico's en het nemen van een besluit kan eigenlijk niet bij een overheid liggen. Dat moeten toch de mensen zelf en de ouders doen.

Dus de rechter kan hooguit toetsen of aan de eerder gestelde voorwaarden is voldaan en dan de OTS opheffen, daarmee de afweging van de risico's en het nemen van de beslissingen overlaten aan de ouders en Laura zelf.

Tsjor

cqcq

cqcq

19-06-2010 om 17:05

Lees de uitspraak

Ik zou zeggen lees de uitspraak helemaal, i.p.v. alleen een samenvatting, dan wordt goed duidelijk waarom de ots verlengd is. (overigens vind ik de rechter nog mild, inmiddels zijn we bijna een jaar verder, en de enige nieuwe ervaring in solozeilen op zee die Laura heeft opgedaan is dat ze nog eens de noordzee overgestoken is, en dat in het weekeinde voor de rechtszaak). Als het haar ernst was, had ze op zijn minst tijdens de vakanties die ze had meer ervaring op kunnen doen met solozeilen, een van de eisen van de rechtbank.

Op dit moment is er nog steeds geen oordeel van een zeildeskundige over haar functioneren als zeilster. Het zeilplan van Laura werd pas op de dag van de rechtszitting ingediend (en kon dus niet meer inhoudelijk getoetst worden). Verder heeft ook bureau jeugdzorg stilgezeten kun je lezen uit de uitspraak (Heeft namelijk nog geen aandacht besteed aan de sociaal-emotionele en de indentiteitsontwikkeling van Laura, een van de redenen van de ots).

Oftewel tijd voor beide partijen om alsnog hun huiswerk te maken, zodat de rechter over een maand alsnog uitspraak kan doen.

Tinus_p

Tinus_p

20-06-2010 om 16:01

Gezinsvoogd

cqcq:
'Ik zou zeggen lees de uitspraak helemaal, i.p.v. alleen een samenvatting, dan wordt goed duidelijk waarom de ots verlengd is. (overigens vind ik de rechter nog mild, inmiddels zijn we bijna een jaar verder, en de enige nieuwe ervaring in solozeilen op zee die Laura heeft opgedaan is dat ze nog eens de noordzee overgestoken is, en dat in het weekeinde voor de rechtszaak). Als het haar ernst was, had ze op zijn minst tijdens de vakanties die ze had meer ervaring op kunnen doen met solozeilen, een van de eisen van de rechtbank."
Maar er was een OTS, dus heeft de gezinsvoogd meegewerkt aan die solozeilplannen of niet?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.