Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Amsterdam: hoe naar de Spuistraat?

A.s. maandag gaan we met het gezin en opa&oma naar Amsterdam voor de diploma-uitreiking van dochter. Dat is in het PC Hoofthuis, spuistraat. Opa is slecht ter been, een paar honderd meter lopen is max. Wat te doen? Auto:waar parkeren? OV: met OVchip? of kunnen we zo een kaartje kopen in de tram? Of met de trein naar CS en dan een taxi voor opa?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

22-08-2010 om 08:42

Taxi

Hoi,

Ik zou inderdaad een taxi nemen, zal kwa kosten ook niet zoveel uitmaken.
en gefeliciteerd!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bastet

Bastet

22-08-2010 om 13:05

Myar

Ik zou een taxi nemen,wel zo comfortabel voor opa en oma.Gefeliciteerd!!
bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2010 om 16:22

Treintaxi

Ik weet niet hoe groot jullie gezin is, maar een treintaxi kost vanaf het station 4,70 en naar het station 5,50. Zie voor info: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/alles-over-uw-reis/van-en-naar-station/taxi-treintaxi#
Je kunt ervoor kiezen om alleen opa in de taxi te 'zetten' en zelf met het ov, dat scheelt wel. Het is alleen niet zo gezellig misschien.

Taxi vanaf cs?

Kan heel ongezellig uitpakken tegenwoordig. Probeer een TCA taxi te pakken te krijgen. De rest vindt de Spuistraat veel te dichtbij en weigert soms. Zou fijn de tram nemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2010 om 02:09

Swaen

Wat is er ongezellig aan de Treintaxi vanaf het CS? Is het onveilig?

Gaat er dan een treintaxi vanaf het cs

Kaaskopje, bij mijn weten gaat de treintaxi helemaal niet in Amsterdam. Dus ben je op reguliere taxi aangewezen en dat is inderdaad, zoals Swaen opmerkt, geen onverdeeld genoegen. Heb ik me laten vertellen, want zelf neem ik die dingen nooit.

Swaen heeft gelijk: als je een taxi neemt, probeer er een van TCA. Dat was vroeger nogal een boevenbende, maar de boel is daar ingrijpend schoongeveegd en nu zijn het brave lieden, die geen korte ritjes zouden moeten weigeren (dit itt de vrije rijders).

Tram kan ook. Lijn 1,2, of 5 vziw, alledrie vanaf de rechterkant als je het station uitloopt. Je kan een enkeltje kopen bij de bestuurder. Enkeltjes zijn alleen relatief duur, zeker voor die paar haltes. Wat dat betreft heeft Liora gelijk, een taxi zal, als je er een vindt, niet veel duurder zijn.

Succes ermee

Temet

Grapjas!

"Ik zou gewoon een parkeerplaats zoeken""

Woehaha! Een parkeerplaats zoeken is in Amsterdam geen enkel probleem, dozijnen mensen doen lange tijd niks anders, maar een parkeerplaats *vinden*, bij de Spuistraat (hartje centrum), da's een heel ander chapiter.

Als je dat wilt, dan moet je je auto parkeren in een parkeergarage. De dichtsbijzijnde is in dat geval vziw De Kolk (zelfs naar Amsterdamse begrippen duur). Vermoedelijk wel goedkoper dan een taxi vanaf CS, maar je moet wel van tevoren even bedenken waar-ie is, en of je er met de rolstoel in en uit kunt (al vermoed ik dat dat wel zal gaan).

Ik heb geen idee of die garage ook wel eens vol zit, eigenlijk (dat is voor de Bijenkorfgarage, die andere in het centrum, in elk geval wel een bekend probleem).

Maar de discussie is vermoedelijk academisch geworden, want Myar moet volgens mij vandaag gaan, dus ik neem aan dat ze nu haar plan al heeft getrokken.

Myar, wat is het geworden?

Groeten,

Temet

Huh?

Een treintaxi op CS? Noooooit gezien! Geloof niet dat die de taxi oorlog zouden overleven trouwens.

Ben ook benieuwd wat het nou geworden is!

Myar

Myar

23-08-2010 om 22:45 Topicstarter

En 't werd

Met de auto heen, gezelschap uitgeladen voor de deur van 't gebouw, auto daarna in de parkeergarage idd die ene vlakbij. Lang leve de tomtom. En oke -mag wat kosten- maar die ene keer dat ze echt afstudeert letten pa en ma niet echt op de kleintjes, dat doen we morgen dan wel weer. Man vond trein en taxi uiteindelijk toch niet zo'n goed idee, te vermoeiend. En verder zie bij jongvolwassenen want die locatie, mwah. We mogen hopelijk in de toekomst nog een paar keertjes bij andere uni's op bezoek

Kaaskopje

Kaaskopje

24-08-2010 om 01:09

Oh

Ik nam eigenlijk aan dat de treintaxi ook in Amsterdam reed. Fout gedacht dus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.