Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Faith

Faith

12-11-2008 om 09:47

Amsterdam

Ik ga vrijdag en zaterdag naar Amsterdam ,waar moet ik beslist even gaan kijken?? Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Faith

Natúúrlijk naar the american bookstore (of hoe heet dat ding)!!
Verder zou ik even naar het begijnhof lopen en lekker eten bij een goede chinees.

Mokum

Mokum

12-11-2008 om 10:39

En...

Canalbiken als het weer mee zit. En winkelen in de negen straatjes. Waterlooplein en of Albert Cuijp voor de markt. Als je Chinees gaat eten moet het wel in de Jodenbreestraat zijn. Ik ben even de naam van het restaurant kwijt. En als je van alternatief, gezond en biologisch houdt: Eten bij de Vliegende schotel in de jordaan en zaterdag naar de noordermarkt.

Chinees

Die Chinees heet Nam Tin. Lekkere Dim Sum, volgens mij dagelijks vanaf 12.00 uur.

Maar je kan ook bij een van de Nieuwmarktchinezen terecht (o.a. Nam Kee, New King en Hoi Tin) - op de Zeedijk.
Voor het echte Chinatown-gevoel zou ik naar de Nieuwmarkt gaan (mooi plein ook) en dan de Zeedijk op, even een blik naar binnen bij de tempel daar, doorlopen naar Toko Dun Yong (vier verdiepingen met Chinese voedingswaren, potten & pannen en decoratie- hoek Zeedijk/Stormsteeg) en dan daarna eten bij een van de vele eettentjes daar.

De tip van Silone is overigens ook heel goed, en vergeet als je op het Begijnhof bent niet om even de doorsteek te maken door de Schuttersgallerij van het Amsterdams Historisch Museum (gratis, het museum zelf overigens niet).

En ach, gewoon lopen over de grachten is ook leuk.

Groeten,

Temet

Jacoline29

Jacoline29

12-11-2008 om 13:29

A'dam

Waterlooplein,madame tussaud,Architecttuur gebouwen,diamantslijperijen(zie VVV),paleis op de DAM.

Madame tussaud ...

... vond ik duur en niet echt heel geweldig, maar smaken verschillen. Het paleis op de Dam vind ik persoonlijk wel de moeite waard. Het is alleen niet het hele jaar open, dacht ik.

Leuke musea vind ik zelf - behalve de bekende krakers - het Amsterdams Historisch Museum, het Joods Historisch (hoewel het al weer heel lang geleden is dat ik daar geweest ben), en ook aardig zijn bv het Vakbondsmuseum (vlakbij Artis) en 'Ons' Lieve Heer op Solder' - een oude schuilkerk - die laatste ligt dan weer in de buurt van de Zeedijk).

Overigens is die buurt rond de Zeedijk en dan iets verder (Montelbaanstoren etc) de moeite waard. Je moet even door de prostitutie en daardoor veroorzaakte toeristenstroom heenkijken, maar in die hoek heb je ook hele mooie stille grachtjes en gekke hoekjes waar amper een toerist komt. Het is vziw het oudste stuk van de stad.

Overigens ook wel aardig (bij helder weer): het uitzicht over de stad vanaf het dak van Nemo of de hoogste verdieping van de nieuwe bibliotheek aan het Oosterdok (met La Place restaurant). Handig als je met de trein gaat: werp je nog een blik op de stad drinkt of eet nog een kleinigheidje en daarna loop je naar het CS.

Nog een uitzichtpunt trouwens, schiet me ineens te binnen: in het winkelcentrum Kalvertoren (Kalverstraat, vlakbij de Munt) zit een cafe helemaal bovenin de toren. Je moet dan met de lift tot bovenin, en ook dan heb je een heel leuk uitzicht.

Nou ja, je dag komt wel vol, denk ik ...Veel plezier!

Groeten,

Temet

Anne frank

Wat ik echt bij Amsterdam vind horen, is het Anne Frankhuis. Laatst deden we een dagje Amsterdam met mijn kinderen en dat stond bovenaan ons programma!!!

Madam Tussaud is echt belachelijk duur!

lynneke

lynneke

12-11-2008 om 23:49

A'dam

Een tijdje terug zijn wij vanaf de Jordaan naar Nemo gelopen. Ik vond de wandeling heerlijk, onderweg ergens aan de gracht lunchen en het sfeertje van A'dam opsnuiven (heeft niets met drugs te maken). Nemo viel een beetje tegen, maar het dak is daarintegen geweldig. We zijn met de tram weer terug gegaan (voor de kids een hele belevenis) en in de Jordaan nog een klein beetje Jordaanfestival meegepikt. Het chinese eten hebben we thuis laten bezorgen.

Margriet*

Margriet*

13-11-2008 om 11:40

Nog een leuk uitzichtpunt

Bij Metz en Co naar binnen (zit in de Leidsestraat) en naar boven naar het Restaurant. Kijk je heel leuk uit op de Leidsestraat. Bij de Bijenkorf taartjes eten met uitzicht op de Dam is ook leuk.
Madame Tussaud kan ik je niet aanraden. Amsterdams Historisch is dan veel leuker. En over de Zeedijk/Warmoesstraat lopen, de 9 straatjes. Albert Cuijp is ook leuk op zaterdag, heel levendig. Bij Bazar wat drinken.

Faith

Faith

16-11-2008 om 15:30

Heerlijk gehad!

Ik ben alweer thuis en het was erg leuk en gezellig! We hadden een hotel naast Carré, The bridge hotel. Prima hotel, mooie nieuwe kamer, geen lawaai!!! en uistekende bedden. Ben helemaal enthousiast hierover.
We hebben wat rondgelopen in Amsterdam, de Bijenkorf rondgelopen, gegeten in Majestic (sjiek hoor, met veranderend licht!), naar de Bij. Verder naar Herman van Veen geweest (doel van ons verblijf) iets gedronken naast de Escape (god, wat voelde ik me toen eigenlijk oud, met al die jongeren op straat) en me vergaapt aan al het beveiligingspersoneel overal.
Zaterdag ook wat rondgeslenterd, oa op Waterlooplein, leuke tas gescoord en spuitbussen,voor dochter, verder gewoon erg genoten, Heerlijke chocoladetaart bij Dantzig gehad en uitstekend en snel gegeten bij de Bijenkorf.
Heerlijk er even tussenuit en bijgekletst met vriendin, erg geslaagd dus! Faith

Oud voelen

Ik was toevallig met vriendinnen op het Leidseplein zaterdagavond/nacht, en inderdaad, je voelt je oud.

Wil je dat gevoel vermijden, mijdt dan op uitgaansavonden Leidse- en Rembrandtplein, dat scheelt een hoop

Groeten,

Temet

Faith

Faith

19-11-2008 om 14:14

Temet, ahum

Ik heb dat gevoel inmiddels alweer ruimschoots weten te compenseren door zaterdagavond weer uren te swingen met allerlei leuke mensen, en ook heel erg leuk met een jongen die bijna mijn zoon kon zijn. Hij slingerde me de dansvloer heen en weer, draaide me horizontaal (jawel!) rond, ik met mijn 70 kilo!! Het was dus geweldig, maar dat was niet in de grote stad dus...
Faith

Monique D*

Monique D*

23-11-2008 om 23:24

Ook voor ouderen.. op het rembrandtplein

Ongeveer een maand geleden was er in de discotheek Smokey een disco-avond met muziek uit 70 en 80-er jaren..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.