Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Amy winehouse

wat een tragedie. Zo jong. En nu al dood, na zo'n woest ongeremd leven waar kennelijk niemand om haar heen wat sturing aan kon geven.

Wat verdrietig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

23-07-2011 om 19:50

Triest inderdaad

ik hoorde het net van Nashaman....zat er op zich wel aan te komen met dat leven, maar triest blijft het...

Nou, schrok er toch even van

ondanks dat je het kon verwachten vind ik het erg triest.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2011 om 22:45

Heel erg jammer

Ik vond/vind het een geweldige zangeres, dus alleen al voor het talent vind ik het zonde dat ze dood is, maar verder is het gewoon heel erg triest natuurlijk. Je zal haar vader maar zijn. Had ze nog een moeder?
In het nieuws somden ze een lijstje op van bekendheden die ook op 27 jarige leeftijd zijn overleden. Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison. Blijkbaar heeft zo'n bestaan een uiterste houdbaarheidsdatum.

NaShA

NaShA

23-07-2011 om 23:06

Kaaskopje

volgens mij wel, zag er wel iets over staan in een van de berichten...

Ja, je knapt niet op van teveel drugs en alcohol, dat is wel duidelijk!

As

As

23-07-2011 om 23:50

They tried to take me to the rehab, i said 'no no no'

Haar bekendste liedje 'ze probeerden me naar de ontwenningskliniek te brengen, ik zei nee nee nee...'' heel mooi liedje, zeer talentvolle soul zangeres
volgens mijn zoon was er vorig jaar al een soort van weddenschap om te raden hoe lang Amy nog zou leven, en schatten er velen dat ze bij de club-27 zou gaan horen
Haar moeder was apotheker, haar vader taxi-chauffeur, ze had nog een oudere broer...

Belle Époque

Belle Époque

23-07-2011 om 23:54

Niet onverwacht, maar toch...

En toen werd ze, na Brian Jones, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Jim Morrison en Kurt Cobain een lid van de Club Forever 27...
Ik heb op Twitter inmiddels al mensen zien foeteren dat "dat drankorgel" niet in dat rijtje hoort, maar wees eerlijk: Brian, Janis, Jimi, Jim en Kurt stonden ook niet bepaald bekend om hun ascetische leven!
Amy hoort er wel degelijk bij. Een ongelooflijk muzikaal talent in haar genre, gecombineerd met een boel problemen. En nu een legende geworden.
Ik ben overigens, net als na de dood van Presley, Mercury, Cubain en Jackson, wel héél erg benieuwd hoeveel mensen nu pas bedenken dat ze wel eigenlijk bést wel een héél grote fan zijn...! )

Tirza G.

Tirza G.

23-07-2011 om 23:58

En tegelijkertijd

Ook wel weer mooi en passend, een béétje rocklegende gaat vroeg dood. En het liefst akelig. Gewoon een beetje in je bed liggen wachten op je 87e tot je lichtje uitgaat past niet bij de levensstijl. Minstens de helft van het legendeschap ís nou eenmaal die vroege dood. James Dean, Buddy Holly - enzovoort.
't Is zonde van d'r talent, maar verder heeft mevrouw Winehouse (what's in a name) er toch echt alles aan gedaan om jong aan haar einde te komen. Nou, dat is dan gelukt.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2011 om 07:44

Triest

Ja, ik schrok ervan, zo'n talent. Ik heb vorige week in Camden in haar favoriete stamkroeg nog een cappuccino gedronken....

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2011 om 15:49

Dát is het ja cobi

Ik merk dat ik steeds ouder word, ik ga me meer en meer met de oúders van jonge kinderen identificeren dan met de jongelui zelf. Ze is een aantal jaar ouder dan mijn oudste, maar even oud als vele van haar vrienden.
De slachtoffers in Noorwegen: allemaal in de leeftijd van mijn kroost. Je zult als ouder je kind maar in een plastic zak van de politie geritst zien worden.

Tirza

Plastic zak

mijn kinderen zijn nog maar klein maar ik zit ook aan de ouders te denken. Er verscheen gisteren een foto van die gek in Noorwegen, allemaal dode mensen om hem heen en 1 persoon die in het water staat met zijn handen omhoog. Dan ziet de hele wereld de laatste seconde van je kind, met zijn handen omhoog, vlak voordat hij dood geschoten wordt. Onbeschrijvelijk akelig.

Ayanna

Ayanna

24-07-2011 om 16:15

De ouders

Ook mijn gedachten gaan naar de ouders uit....vreselijk....gaat je kind op een soort van kamp en dan dit....
Maar ook toen ik hoorde van Amy Winehouse. Iedereen reageerde met een opmerking in de trant van: tsja, was te verwachten. Maar ik dacht alleen maar: het is WEL iemands dochter....

Klaartje

Klaartje

24-07-2011 om 16:48

Tja,

Ze is net zo oud als mijn dochter en ik moet zeggen, dat je dan toch meteen aan de ouders denkt. Had het er met dochter over en toen ik zei, dat je er toch niet aan moet denken, zei ze terug dat ik er ook vast niet aan moest denken zo'n (alcohol, drugs) verslaafde dochter te hebben.
Nee, inderdaad ik weet niet wat het ergste is.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2011 om 20:39

Wie weet

Volgens wat ik als laatste gelezen heb leefde ze nog toen ze in haar huis aankwamen. Net aan, maar ze leefde. Wie weet heeft ze dus met haar laatste krachten gebeld. Ik weet niet of dat mogelijk was.

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2011 om 08:15

Ze is gevonden

Ze is gevonden door haar bewaker;
http://www.telegraaf.nl/prive/10249309/__Bewaker_vond_Amy_Winehouse__.html

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2011 om 12:12

Tuurlijk berber

Niemand beweert iets anders,toch? Het is overigens nog maar de vraag of ze drugs nam, lees ik her en der.

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2011 om 13:17

Berber

Nou ja, de indruk wekte je wel een beetje..
De wetenschap dat beroemde mensen zelf ook niet zitten te wachten op publiciteit omtrent hun priveleven maakt dat het mij niet dwars zit.
Nee, hoor, ik zeg ook niet dat jij degene bent die over drugd begint, in het algemeen gaat men hier vanuit, aangestuurd door media uiteraard.

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2011 om 16:20

Eens

Helemaal eens. Haar exvriend geeft overigens aan dat ze juist de laatste weken erg goed bezig was; niet drinken, sporten, yoga. Hij denkt dat het op de een of andere manier een ongeluk geweest is, geen bewuste actie.

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2011 om 19:13

Berber

Ja,mij raakt het ook in die zin, het had zowat mijn kind kunnen zijn, ik zie het als ouder, zoals Cobi ook aangaf. En ik vind het triest dat je kennelijk in de muziekindustrie zo geleefd kunt worden dat je je heil zoekt in ellende. Mijn zoon wil die industrie in en bezorgd ben ik nu al..

Valkyre

Valkyre

26-07-2011 om 21:11

Fio

Mijn man is ook muzikant. Behalve dat hij regelmatig om 04.00 uur thuis komt van optredens en zzp-er is, verschilt hij niet van de gemiddelde brave huisvader hoor. Als je van de muziek wilt leven, kun je maar beter gedisciplineerd zijn, nuchter en op tijd op je werk verschijnen (en nuchter blijven, want je moet weer naar huis rijden met je apparatuur) en goed voorbereid verschijnen op repetities. Er zijn maar weinig mensen zo getalenteerd en succesvol dat ze nog ingehuurd worden als ze dronken of high of onvoorbereid op het podium gaan staan...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2011 om 22:17

Izar

Ik zeg nergens dat het een wet van meden en perzen is. Maar laten we wel wezen, het gevaar ligt wel op de loer. Zeker naarmate het succes toeneemt.
Ik ken als tegenhanger van jouw ervaring helaas genoeg andere...

Tirza G.

Tirza G.

27-07-2011 om 20:41

Fiorucci

Niet alleen in 'die wereld', lieverd. Helaas. In iedere wereld waar prestaties verwacht worden en waar JIJ wordt afgerekend/beoordeeld op die prestaties, komt de vlucht in drank en drugs voor. Alleen vaak wat minder openlijk dan bij celebrities. Sporters, modellen, topmanagers, moeders.....De consumptie van alcohol, uppers en downers is in vrijwel iedere categorie shocking. Het is minder zichtbaar en ziet er anders uit dan de junk in de goot, maar het is in feite precies hetzelfde. De afhankelijkheid van middelen om prestaties danwel gedrag danwel slaappatronen te beinvloeden neemt hand over hand toe. Zelfs studenten gebruiken al middelen om wakker te blijven en beter te presteren.
Zo. Dat is dan weer een hele geruststelling

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 07:37

Tirza

Nou gelukkig, fijn om te weten..)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.