Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mode

mode

22-11-2011 om 16:24

Antm

Gisteren 1e aflevering gekeken van America's Next Top Model. Bij één model schrok ik me echt kapot. Het is dat lange (1,88m), ontzettend magere meisje met de flapoortjes (maar misschien komt dat ook door het magere gezichtje)

Een van de jury leden deed zijn handen om haar middel en die handen konden er helemaal omheen! Dit is toch niet gezond meer? Ze is wel gekozen, maar wat vinden jullie hiervan? Ik zou meisjes die zo mager zijn daar echt op wijzen of wegsturen bij zo'n programma. Ik denk ook niet zozeer dat ze afgewezen is door de modellen bureaus omdat ze (naar eigen zeggen) te lang zou zijn, maar eerder omdat ze te mager is!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nothing tastes as good as skinny feels

Ik heb ANTM niet gezien, maar ik verbaas me al jaren over de size zero modellen die je in dat soort programma's altijd voorbij ziet komen en die te dun als de norm zien, net als al die Hollywood-actrices die zichzelf uithongeren (Demi Moore, Nicole Kidman, Angelina Jolie, etc.).

Blijkbaar is dat toch nog altijd wat de mode-industrie wil, anders zou je al lang wat vollere modellen zien in ANTM en aanverwante programma's. Iemand zou die meisjes eigenlijk tegen zichzelf in bescherming moeten nemen, maar dat gebeurt helaas niet.

Chris

Massi Nissa

Massi Nissa

22-11-2011 om 21:14

Nee

Dit meisje (Ann heet ze) is niet extreem mager vergeleken bij de andere meiden. Ze is wel te mager in onze ogen, maar niet in die van de mode-industrie. Ze heeft wel een ongewoon smal middel - zoals ik zelf een ongewoon breed middel heb . Al die meisjes zijn graatmager, dan ziet kleding er gewoon mooier uit, die heeft dan een prachtige belijning (flow) omdat er niks in de weg zit zoals heupen of een buikje of dijen. Is mij ooit verteld door een kenner.
Waar ik wel altijd enorm om moet lachen is de zogenaamde plus-size-modellen. Die hebben maat 38/40 en zijn dus 'dik'. Okeeee...
Groetjes
Massi

Vic

Vic

22-11-2011 om 21:20

Foto

Ik heb wel al veel gehoord over dat model met de smalle taille. Kunnen jullie ergens een foto googelen? Echt dunne modellen komen tegenwoordig de catwalk niet meer op, ontwerpers hebben daar toch afspraken over gemaakt? Die gelden niet voor Angelina Jolie, want die ziet er zo vreselijk uitgemergeld uit.
Overigens hadden vrouwen in de tijd van de corsetten vaak een taille van 50 cm. Dat is mij nooit gelukt.

Massi

"Al die meisjes zijn graatmager, dan ziet kleding er gewoon mooier uit, die heeft dan een prachtige belijning (flow) omdat er niks in de weg zit zoals heupen of een buikje of dijen."

Ik vraag me of de Dior- en Chaneloutfits van de catwalk er ook mooi uitzien in maar 42. Dus of de mooiheid van de outfits zit in het ontwerp, de stof, het vakmanschap waarmee het gemaakt is of in het maatje. Ik denk het laatste.

skik

Margriet*

Margriet*

23-11-2011 om 15:42

Nou massi

50 kilo op 1.88, is niet normaal toch? Vergelijken met tja mijn moeder zei vroeger altijd. Je moet niet naar andere kijken, je moet naar jezelf kijken .

Vic

Vic

23-11-2011 om 16:34

Is niet veel

"50 kilo op 1.88, is niet normaal toch?"
Ik ken puberjongens van die lengte met ongeveer hetzelfde gewicht, en die zijn helemaal gezond. Dit meisje zal er ongetwijfeld zelf de hand in hebben gehad, maar ze ziet er niet uitgehongerd/ingevallen uit.

Merel

Merel

23-11-2011 om 17:32

Wat ze zelf zei

Ze vond zelf dat ze ook erg mager was, maar het was nu eenmaal zo, haar vader, moeder en broer zijn ook zo lang en mager vertelde ze. Ze had een snelle stofwisseling en kon eten wat ze wilde. (dat zei ze, of het waar is weet ik natuurlijk niet) Ik vond het onnatuurlijk dun, maar ja het kan natuurlijk. (heb zelf ook een dochter die mega dun is en alles kan eten, maar lang niet zo mager als Ann)

Massi Nissa

Massi Nissa

23-11-2011 om 20:11

Skik

We zijn het eens. Sowieso zijn wij allemaal geconditioneerd om dun mooi te vinden, en om kleding mooier te vinden indien gedragen door dunne vrouwen. Zo is het nu eenmaal. Ik weet nog wat een verademing ik het vond toen ik in de Bijlmer ging wonen en voor het eerst in mijn leven vrouwen tegenkwam die echt, heus en werkelijk apetrots waren op hun dikke kont en met hun maatje 44 snaarstrakke spandex aandeden. Geweldig.
Groetjes
Massi

Isabella

Isabella

23-11-2011 om 20:28

Bmi-meter

Bij de BMI meter was dit het resultaat bij een lengte van 188 cm en 51 kg.
Je bent veel te licht voor je lengte. Een bezoek aan de (huis)arts kan uitwijzen of het gewicht echt veel te laag is en wat de mogelijke oorzaak is.

Tirza G.

Tirza G.

23-11-2011 om 21:48

Ach

Het meisje zei dat de hele familie dat had. En ik dacht: zouden ze toch niet het syndroom van Marfan hebben? Ze was sowieso ook ongewoon lang voor een Amerikaanse.

Tirza

Tirza

Ik dacht hetzelfde als jij. Een vriend van ons heeft het ook, en die komt ook uit een familie die allemaal lang en mager zijn en bepaalde kenmerken hebben die overduidelijk op Marfan duiden. Toch duurde het nog 45 jaar tot men erachter kwam (vanwege zijn hartproblemen) dat het inderdaad Marfan was........
G

Massi, zomercarnaval

Ik kan tijdens het Zomercarnaval in Rotterdam ook echt genieten van tonnetjeronde, trotse Antiliaanse dames in kanariegele hoogglansleggings in het publiek en pensioengerechtigde Surinaamse oma's gehuld in slechts een felrose bustiëre en een paar veren in de optocht. En die lopen niet geforceerd hun adem in te houden, gewoon lekker schudden met die buik. En dansen uitbundig met slanke jonge meiden en voelen zich niet opgelaten. En de meisjes met droomfiguurtjes kijken niet stiekum van 'haha' naar de gevuldere zusters. Elke laatste zaterdagmiddag in juli is Rotterdam-centrum even de ideale wereld...

skik

Ze lijkt zwaarder

Ze is 1.88m. en nog geen 50 kilo? Ik vind haar wel smalletjes maar zeker niet extreem mager of er slecht uitzien. Geen ingevallen magere beentjes bijvoorbeeld.

Tirza G.

Tirza G.

28-11-2011 om 22:56

Ze is niet mager

En die trola die er vandaag uitging, dus wel. Die is echt ziekelijk mager. En ze ziet het zelf niet, eng eng eng.

Tirza

Wel een goed signaal!

Ziekelijk mager zijn en het zelf niet zien.........mijn anorexia-alarm gaat.
G

Syndroom

Ik heb ook al op diverse plekken gelezen dat ze zou lijden aan het syndroom van Marfan (google er maar eens op). Haar ouders en brussen hebben dezelfde lichaamsbouw als zij.

Hoe dan ook, de boodschap die de makers van ANTM meegeven is dat ziekelijk dun het ideaalbeeld is.

Chris

mode

mode

29-11-2011 om 12:35

Ja annemarie

heette dat meisje dat eruit ging. Daarmee gaf de jury een signaal af dat dit gewoon niet kan. Ik had het vreemd gevonden als ze haar erin hadden gelaten. Nog zag dat meisje zelf niet in dat ze veels te mager was.
Ze vond zichzelf gewoon normaal en probeert gewoon binnen te komen bij modellenbureaus. Pas als meerdere bureaus zeggen dat ze te mager is, dan wilde ze er wel wat aan gaan doen….Nou, dacht het niet. Dit riekt gewoon aan alle kanten naar anorexia.

Als je de foto van Annemarie vergelijkt met die van Anne, zie je ook duidelijk het verschil.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-11-2011 om 21:14

Oreo's

Over een paar afleveringen laat Ann het hele huis kennismaken met haar specialiteit, deepfried Oreos in batter. Caloriebommen. Vindt ze heerlijk. Ann komt op mij niet over als iemand die overmatig lijnt. Eerder als iemand die benijdenswaardig genoeg niet dik wordt van eten, ook als dat gefrituurde Oreo's zijn.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

29-11-2011 om 21:28

Annemarie

Hebben jullie daar ook een foto van?

Foto's annemarie

http://www.buddytv.com/americas-next-top-model/photos/cast-members/anamaria-photos-34171.aspx
Dit laat echter niet zien hoe mager ze is. De jury had de foto's genomen waarop ze zo gekleed mogelijk was omdat bij de andere foto's haar botten te zien waren.
G

Youtube


http://www.youtube.com/watch?v=zyqO0AD1kzw

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=btSHw_knb-A

Schokkend. Ik snap niet dat ze dit uitgezonden hebben....

Vic

Vic

30-11-2011 om 15:59

Hmmm

Ik weet wel weer waarom ik dat soort programma's niet kijk. Dan voel ik me echt een olifant. Ik kan het wel relativeren en de schuld geven aan mijn leeftijd, maar voor tienermeisjes die bezig zijn met hun gewicht lijkt het me echt schadelijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.