Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Peter

Peter

07-02-2013 om 23:10

Arrogante tv-makers

Er viel me iets op en ik ben benieuwd wat julli ervan denken.
Vorige week bij DWDD waren er wat gasten die allemaal in de media werken en het ging ook over tv-programma's. Mart Smeets zei vrij resoluut toen hem werd gevraagd of hij T Scaep in Mokum had gezien " Ik kijk nooit tv" op mij kwam t over alsof hij erop neerkeek.
Is dat niet raar voor iemand die zijn hele leven op tv is en daar volgens mij best van geniet, anders zou hij zijn gasten en onderwerpen wel wat meer op de voorgrond plaatsen.
Hij was niet de enige aan tafel bij DWDD die zei nooit of heel weinig tv te kijken. Ik vind eigenlijk dat ze daarmee aangeven dat wat zij maken wel de moeite waard is - en dus moeten wij daarnaar kijken - maar wat anderen maken..... Totaal oninteressant
Wat vinen jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

07-02-2013 om 23:19

Apart ja

Ja ik vind het ook altijd apart als ze dat zeggen. Hoor het ook wel vaker. Maar ik hoor ook wel de andere kant, dus dat ze wel veel tv kijken, alleen niet naar hun eigen programma's (wat ik dan wel weer snap, dat heb je al gemaakt en ken je al, en veel mensen vinden het vervelend om naar zichzelf te kijken)
Dat Mart Smeets zo doet verbaast me niets, dat heb ik altijd al een verwaande kwast gevonden.

Anne ter Wee

Anne ter Wee

08-02-2013 om 00:15

Viel mij ook op!

Viel mij ook al op, dacht er verder niet over na. Maar nu je het zegt: het leek inderdaad dat ze het bon ton vonden om juist geen tv te kijken. Tv kíjken, nee dat is voor het volk. De makers maken, zo zijn de taken verdeeld.

Goede analyse van je!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2013 om 00:39

Voor mijn werk

heb ik vaak te maken met de vraag of mensen tv kijken en het is opvallend hoe veel mensen beweren dat ze amper tv kijken. Ze hebben de mooiste spullen in huis om tv te kijken, maar nee... 'we kijken amper. Daar hebben we geen tijd voor!' Je hoeft dus niet Mart Smeets te heten, om tv kijken iets voor ánderen te vinden, is mijn conclusie.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

08-02-2013 om 06:45

Klinkt als...

Niemand die ooit bij mac donalds komt, niet te eten daar, en toch is het er altijd megadruk als ik er kom.....
Tess

Nou...........

Ik moet voor mijn werk vaak recratieve dingen organiseren en hobbymatige dingen. Al die hobbymatige dingen vond ik ooit wel leuk...maar nu al járen niet meer. Ik kan er gewoon niet zélf meer 'lol' in hebben...idem dito met die recratieve dingen. Soms beleef of doe je die toch wel (met gezin, met kind etc.etc.) en dan zit ik toch vooral 'beroepsmatig' te kijken. Ik zou dat licht anders doen, een andere opstelling, een andere volgorde, de zaal anders indelen etc.etc. Het gewoon zitten en genieten is er al jaren niet meer bij. Het zit gewoon doordat het mijn werk is in mij ingebakken. Ik denk dat die televisiemakers daar ook last van hebben. Het is géén arrogantie, dat ik alles slecht vind en het zelf beter zou doen...Ik zie ook vaak zat enorm goed georganiseerde dingen en dan denk ik : 'gut zo zou ik het óók kunnen doen'.Nee, het is puur dat je dan in je vrije tijd alsnog met je werk bezig bent omdat je dat knopje niet goed genoeg kan omzetten. Dat kan ik wel als ik op de bank t.v. kijk of naar een film ga...Maar naar een voorstelling, optreden, sportevenement etc.etc. kan ik het niet. Idem dito met hobby's...als ik zou gaan zitten breien (wat ik eerder toch echt wel leuk vond en goed kon) denk ik bij elke wisseling van steek eraan wie die steek zou kunnen breien...Misschien is het iets voor pietje? En zou jantje dat leuk vinden? Nou zo brei je niet meer voor je lol...Dus brei ik gewoonweg maar niet meer. Ja alleen beroepsmatig...soms tussendoor, maar dan is het dus écht voor het werk Vóór iemand anders dus omdat die het even niet snapt, kan etc.
Het is gewoon een 'lastig' iets dat erbij komt als je beroep te maken heeft met wat anderen in hun vrije tijd doen. Dan is wat jij ooit deed in je vrije tijd of waar je van genoot altijd overladen met een soort werksausje...Dus geen vrije tijdsbesteding meer in de zin zoals anderen het beleven.
Dát is waar die televisiemakers ook last van hebben. Ik durf te wedden dat Joop van de Ende die musicals ook alleen bekijkt tot aan de totstandkoming en premiere en er daarna écht geen behoefte meer aan heeft als vrijetijdsbesteding. Of er moet een probleem zijn, dan gaat ie misschien langs, maar dan is het 'werk'.
groeten albana

amk

amk

08-02-2013 om 09:26

Albana heeft een punt

Ik heb dat gemerkt toen ik een relatie had met iemand die lang in de horeca heeft gewerkt. Gewoon uiteten was geen optie meer, altijd was er wat, glazen niet schoon, tafelkleed niet recht, bediening van af de verkeerde kant, lepeltje dat aan de verkeerde kant van het kopje lag. En ook al zei hij er niets van, je merkte het toch. Uit eten was idd werk geworden.

Zelf ben ik het liefst ook niet bezig met mijn werk in mijn vrije tijd.

Rafelkap

Rafelkap

08-02-2013 om 09:41

Vakgebied

Toch moeten televisiemakers wel kijken om op de hoogte te blijven van hun vakgebied, of ze daar nu zin in hebben of niet.
Dus ik denk ook dat het vooral een smoesje was om zich niet over anderen uit te laten.

On demand

Wat volgens mij ook meespeelt, is dat veel programma's / series on demand worden bekeken - veel mensen kijken liever op hun eigen moment op hun laptop programma's.
We is de mol bijvoorbeeld: leuk om te volgen maar ik zou er geen leuke afspraak voor laten schieten, dan kijk ik het wel terug.

Ik zit ook vaak op mijn eigen kamer met de laptop, dan ben ik iets voor mezelf aan het doen met een leuke detective oid erbij.

Merel

Merel

08-02-2013 om 12:35

Even ot

Ja ik zie ook wel wat in de uitleg van Albana, dat ze niet meer ontspannen kijken maar meer als 'werk".
Even offtopic over Mart Smeets. Mijn vriendin was eens bij een bezichtiging van een huis wat te koop stond en in dat huis hingen heel veel foto's van Mart Smeets. Goh, dacht die vriendin, deze mensen zijn ook echt 'fan' zeg...
bleek dat Mart Smeets er zelf woonde (heel erg fan van zichzelf, verbaast me niets

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-02-2013 om 12:57

Inderdaad

Man werkt op een vakantiepark. Hij gaat écht niet kamperen of in een huisje met ons. Na al die jaren heb ik er ook een tik aan over gehouden en ik zie werkelijk alles op een camping. Van goede ideeën maak ik vaak een foto die ik hem mail. Want hij is natuurlijk niet vrij in de kindervakanties .

Rosa van der Zanden

Hier niet anders

Ik ben al bijna 24 jaar samen met iemand die 10 jaar als kok heeft gewerkt en ook een eigen restaurant heeft gehad. Ik ga alleen met vriendinnen/vrienden uit eten en nooit met hem.

Volgens mij

Dat rare 'altijd met je werk bezig zijn'komt volgens mij omdat het een creatief vak is...waar je dus creatief voor moet denken...Je bent dus altijd op zoek naar nieuwe ideeën, nieuwe variaties die het weer aantrekkelijk maken, nieuwe technieken en voorbeelden, andere invullingen, andere schikkingen. Dat is de hele clou om het 'aantrekkelijk' te houden. Dat is bij elk creatief beroep zo...Je kan als kok zijnde en je hebt een succesrecept niet 10 jaar lang datzelfde succesrecept op dezelfde manier op dat bord draperen en er altijd succesvol mee blijven. Op een gegeven moment hebben mensen het wel gezien, geproefd en weten ze het wel. Dus gaat zo'n kok experimenteren en ideeën opdoen links en rechts en overal. En zo elk jaar op een andere manier zijn succesrecept presenteren...of met andere combinaties zodat het aantrekkelijk blijft. Nou zo werkt het bij mijn beroep en bij televisiemakers ook. Als ik alleen op het werk die creatieve knobbel aan zou zetten zou ik gauw uitgerangeerd zijn, want er zou geen mens meer komen. Ik zit namelijk altijd in dezelfde ruimte op hetzelfde plekje met dezelfde mensen om me heen en daar doe je écht geen enkele inspiratie op...Dus komen die ideeën hoofdzakelijk buiten het werk om tot mij...Ik sla ze op ergens in mijn hoofd en pas als ik weer werk ga ik het uitzoeken, uitwerken, opzoeken, pas ze aan of wat dan ook. Ik combineer 3 dingen ofzo die ik ooit 'zag' of tegenkwam en zo kom ik tot geschikte resultaten voor mijn publiek.
Ik merk ook dat het échte genieten zoals ik 'vroeger' kon van een concert ofzo w.s. pas weer komt als ik met pensioen ben...Want bij elk liedje denk ik zou dat wat zijn voor....? Ná die conclusie of die nu negatief of positief uitpakt kan ik weer een beetje luisteren...naar het liedje zelf. Dus de helft krijg ik maar voor mezelf mee zeg maar.
Ik denk met de t.v. overal om ons heen dat t.v. makers dat nog 100 keer erger hebben. De plekken waar ik toch voornamelijk inspiratie moet opdoen zijn minder wijd verspreid. Dus dat beperkt zich dan nog....Net zo als een kok w.s. hoofdzakelijk rond etenstijd zijn inspiratie zal opdoen en niet tussen de maaltijden door. Volgens mij moet je bijna gek ervan worden...als je zelf televisiemaker bent en altijd iedereen die t.v. maar aan wil hebben. Ik denk ook dat ze toch al wel enigzins 'verplicht' moeten kijken. Om op de hoogte te blijven. Dat moet ik ook wel eens...er ligt nu nog een dvd op me te wachten die ik 'moet' kijken voordat ik 'm aanzet op het werk. Die kijk ik dan thuis, omdat ik gewoonweg op het werk wil doorwerken en daar ook de rust niet heb om 'm fatsoenlijk te bekijken/door te spoelen en anders ook nog 's iedereen dan al meekijkt en waarom zouden ze dan nog komen? Ik denk dat zo'n kok ook misschien zijn nieuwejaarsexperiment met zijn succesrecept eerst even uitprobeerd op zijn vrouw...of de visite die toevallig komt.
Als ik dus écht wil ontspannen en écht gewoonweg helemaal niet aan mijn werk wil denken zoek ik andere manier die ik toch op mijn werk niet kan toepassen...dan weet ik zeker dát ik er niet aan denk.
groeten albana

Haha, die mart

Nooit tv kijken maar er wel een mening over hebben. Ik refereer natuurlijk aan het autocuedebat met Eva Jinek.

Ik moet ook altijd wel lachen om mensen die zeggen dat ze nooit tv kijken waar het duimendik bovenop ligt dat ze dat zeggen om intellectueel over te komen. Zelfs mensen die geen tv hebben kijken nog van alles terug via uitzending gemist op de computer. Of zo'n moeder die zegt dat ze haar kind nooit achter de tv zet en geen goed woord overheeft voor moeders die hun kind wel tv laat kijken. Maar als mijn dochtertje daar ging spelen, ze altijd en film op de dvd keken. Zaten ze toch ook mooi 1,5 uur achter de buis.

skik

Stenna

Stenna

09-02-2013 om 23:22

Nog meer mart

ik vond het wel mooi hoe hij op zijn nummer gezet werd door de aanwezige dames (hij is een arrogante bal maar tegenover vrouwen is dat nog erger, vind ik nl). Eerst door Aaf Brand Corsius die nogal effectief zijn enorm arrogante elitaire veroordeling van het nos-journal item over de v.d. vaartjes op zijn nummer zette (wie ben jij om te bepalen wat nieuws is voor anderen en wat niet, zoiets). Daarna door dingetje Verbaan die hem haast verlegen maakte door een opmerking over hoe hij naar haar staarde (terwijl hij beweerde haar niet te kennen). Twee keer wist hij niets meer te zeggen..! Twee-nul, dames, revanche voor Eva (niet dat die dat nodig had).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.