Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Joy

Joy

14-10-2010 om 13:23

Art of living?

Kent iemand Art of Living? De cursussen van art of living? Art of breathing?
Een vriendin van mij gaat die cursus doen en heeft gevraagd of ik zin heb om mee te gaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

15-10-2010 om 22:37

Wat kost dat?

Ik ken het niet, maar een vriendin van mijn zus heeft haar ook meegevraagd naar een of andere cursus van een organisatie die ongeveer zo klinkt. De vriendin heeft al eens zo'n cursus gevolgd maar laat er weinig over los. Het is peperduur, en ik kreeg een beetje de indruk dat er een soort van piramidespelconstructie-achtig iets achter zit. Beetje sektarisch ook, maar misschien zit ik helemaal fout.

Joy

Joy

19-10-2010 om 13:51

Sekte?

Nee, het is geen pyramidespel. Er is wel een guru, maar is er geen sekte alszodanig volgens mij. Ze leren je heel sterke ademhalingstechnieken aan om te ontstressen en om positiever in het leven te staan. Heeft ook niet veel met geld te maken, want de cursussen zijn niet duur.

MariaV

MariaV

19-10-2010 om 14:59

Lijkt me onschuldig

Ja, ik ken via een familielid iemand die in een soort commune van Art of Living woont. Dat is dan ook wel een behoorlijk zweverig type, maar hij probeert geen zieltjes te winnen of iemand geld af te troggelen. Integendeel haast. Het lijkt mij juist een beweging die oprecht levensvreugde wil verspreiden en voor iedereen toegankelijk wil zijn. Ze hebben ook al eens een lezing met meditatie- en ademhalingsworkshop op mijn werk gegeven (ik werk voor een grote international). Het deed wat boeddistisch aan. Ik ken ze neit echt hoor, dus ik geef je geen garanties, misschien schudden ze je pas leeg als je binnen bent, maar ik heb totaal niet die indruk in elk geval.
Maria

Zijdelings

ik ken het zijdelings. Heb wel eens yoga gedaan bij een vrouw die bij AoL hoorde. Ze heeft nooit geprobeerd iemand over te halen om meer te doen oid. Heel aardig, rustig, en inderdaad een soort goeroe uit India geloof ik die wel eens overkomt.
Kreeg er geen akelig sekte idee bij, maar ik kan er naast zitten.

Joy

Joy

21-10-2010 om 12:30

Ernorme organisatie, veel liefde en ontstressen

Ik heb er nu het een en ander over gelezen en gehoord en het is een enorme organisatie. Heel veel liefde voor iedereen en voor jezelf, begrijp ik eruit. En heel bijzondere ademhalingstechnieken.
Ik ben niet meegegaan, maar denk er wel over om toch nog eens naar zo'n cursus te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.