Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fred de Velde

Fred de Velde

22-12-2012 om 18:55

Autisten en psychopaten, allemaal hetzelfde.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nieuwevrijheid

Nieuwevrijheid

01-01-2013 om 20:25

Psychopath

Ik was er met een getrouwd en ben het voor de wet nog steeds.

Een psychopath heeft stomweg geen geweten. Hij gaat lachen over evenementen zoals 11. September of als een gezinslid van je zelfstmoord gepleegt heeft. Een psychopath gaat je stalken en met ijskoude stem dreigen om op open straat je keel door te snijden. En uitingen doen zoals dat hij graag na een oorlog zal willen gaan om mensen te doden.

Tegelijk weet een psychopath ook dat hij voor de buitenwereld een masker moet dragen van normaliteit. Niemand in de buitenwereld zal ooit iets vermoeden van de wreedheiden die hij zijn gezin aandoet. En dit doet een psychopath omdat hij hieruit voldoening trekkt. Een psychopath wil totale overmacht over zijn gezin. Een psychopath zal ervoor zorgen dat als een van zijn slachtoffers de vieze was buiten hangt, hij nog steeds als slachtoffer gezien wordt en degene die hij vernielt als daders. Dit doet hij door doelgericht liegen en manipulatie.

Dit stopt niet als de relatie over is - in tegendeel. Mijn dochter van 12 weigert hem te zien en nu probeert hij wraak te nemen op haar door via inboedelverdeling haar huisdier te proberen af te pakken waaran zij erg gehecht is. Omdat hij weet dat dit de enigste manier is die hij nog heeft om haar te kwetsen.

De dader van Newtown was echt geen autist. Dat was echt het werk van een psychopath. Ook mijn ex zie ik zoiets doen, maar helaas nemen de autoriteiten mijn waarschuwingen niet serieus, dus het blijft maar hopen dat hij niks gaat uithalen. De politieagenten kregen maar zijn perfecte masker te zien.

Tegenlicht

Een reactie van een historicus op Joop.nl op de uitzending van Tegenlicht over het brein van de bankier.
Met reageerders onderin.
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/17870_aspergers_als_de_nieuwe_vijand/
Joris Luyendijk die de bankencultuur heeft onderzocht in de Londernse City en constateert dat een cultuur waarin autisten en psychopaten een complementaire rol spelen. Autisten omdat ze niet kunnen zien dat hun wiskundig briljant doordachte systemen tot misbruik kunnen leiden bij mensen en psychopaten die daar gebruik van maken. Een cultuur die zorgt dat dit soort mensen komen bovendrijven, en blijven komen bovendrijven. Oorzaak is het kapitalisme in optima forma. In de film deskundigen en ex-bankiers.

Fred de Velde

Fred de Velde

07-01-2013 om 14:14

Ik wou het stuk plaatsen.

Ik wou het stuk plaatsen, maar AnneJ had het al gedaan. Ik kan me zo opwinden over dit soort berichten.

Asperger wordt al haast een synoniem voor mensen zonder enige moraal. Terwijl veel autisten juist heel veel moraal hebben..

Autisten hebben moeite met de gevoelens andere mensen 'lezen'. Maar dat betekent niet dat die gevoelens hen niks kunnen schelen!

krin

krin

07-01-2013 om 14:39

Enigszins gerelateerd

In de zin dat het beeld/de beeldvorming de mens erachter geen recht doet:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JnylM1hI2jc

Ingrid

Ingrid

08-01-2013 om 17:36

Autisten in de media

Ja, ik erger me daar ook aan. Ben getrouwd met een man met Asperger. Bijna niemand weet dat, alleen goede vrienden. Ik zal het niet gauw vetellen, want mensen geloven me niet.
Want bij een autist hebben veel mensen het beeld van iemand zoals uit de film Rainman of van totaal in zich zelf gekeerde kinderen die niet kunnen praten. Er zijn zoveel varianten van autisme.
Mijn man is superslim, gaat normaal met mensen om, hoewel niet altijd tactisch, maar hij weet wat er van hem verwacht wordt. Daarom zul je niet gauw merken dat hij een autistische stoornis heeft. De wereld is voor hem heel chaotisch en het aanpassen aan de chaos en aan andere mensen en zijn gezin is voor hem heel moeilijk en heel vermoeiend. Voor 'normale' mensen is dat heel moeilijk voor te stellen. Bovendien kun je echt niet zien aan iemands gedrag of uiterlijk dat er sprake is van een autistische afwijking. Hoewel ik het inmiddels wel kan zien, je krijgt er oog voor..
Maar psychopaten en autisten zijn echt niet hetzelfde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.