Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Arawen

Arawen

25-11-2011 om 13:02

Autopapieren in de auto bewaren

Ik moest even de garage bellen, vanaf mijn buro op kantoor. Garage vraagt naar iets dat in de autopapieren staat, ik antwoord dat die in de auto liggen en dat ik de gevraagde info dus straks even moet opzoeken.

Mijn collega's horen me praten en direct komt het commentaar; "hoe kun je je autopapieren nu in de auto laten liggen?? stel dat ie gejat wordt!" Ik argumenteer dat dat handig is, omdat vriend en ik beiden in de auto rijden en het telkens overdragen van de papieren wel erg onhandig is. En wat als je dan aangehouden wordt en ze moet laten zien? Geeft allemaal niks, ze vinden het maar dom van me... voel me een erg blonde muts...

Daarom ben ik gewoon ff benieuwd.. waar liggen jullie papieren? In de auto of in je handtasje? Non-issue, maar je zult er maar mee zitten haha

groeten Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-11-2011 om 13:09

Handtas

in mijn handtas, want die heb ik bij me als ik ga autorijden.
Ik laat ze zeker niet in de auto liggen, dat is namelijk het bewijs dat de auto jouw eigendom is en dat de gene die er in rijdt dat met jou toestemming doet.

Bij mijn ouders lagen de papieren altijd op een vaste plek en als een van beiden dan de auto ging gebruiken werden die papieren ook gepakt. Ze hadden wel beiden een sleutel van de auto altijd bij zich.

Eigendomsbewijs

Ik bewaar het eigendomsbewijs (heet tegenwoordige overschrijvingsbewijs en was vroeger deel 3) van de auto thuis. Je hebt het namelijk niet nodig als er om je papieren wordt gevraagd en thuis bewaren is dan wel zo veilig. De overige autopapieren heb ik inderdaad ook in m'n handtas.

Chris

dc

dc

25-11-2011 om 14:45

Handtas

En we geven de papieren dus over als de ander de auto neemt.

Jorianne

Jorianne

25-11-2011 om 17:06

Ehm...auto

Wij dus wel in de auto's...dom he. Altijd al gedaan trouwens en niet zo geleerd thuis.

Jorianne

papier hier

papier hier

25-11-2011 om 17:07

In de auto

uiteraard behalve deel 3.
Gaat al járen zo. Heb er wel eens over gemopperd, maar manlief ziet geen enkel bezwaar. Dus zo blond vind ik je niet.

Het is trouwens een ouwe auto, geen aantrekkelijke prooi.

sinas

sinas

25-11-2011 om 19:44

En de verzekering?

Als die dan naar de papieren vraagt?

Tijgeroog

Tijgeroog

25-11-2011 om 21:17

Niet altijd bij me...

Ze zitten in m'n tas, maar die heb ik niet altijd bij me, en dan vergeet ik die papieren dus ook.

Vic

Vic

25-11-2011 om 21:26

In mijn tas

Mijn autopapieren zitten ook altijd in mijn tas. Het eigendomsbewijs bewaar ik in huis, bij de reservesleutel. Als ik mijn auto uitleen geef ik eigenlijk nooit de papieren erbij. Is het verplicht om die bij je te hebben in de auto?

Rosase

Rosase

25-11-2011 om 21:29

Verzekering?

Vraagt die dan naar je papieren????

Lijkt me sterk. Ik denk dat een dief het op een auto voorzien heeft en dat er dan wel of niet papieren in liggen is voor die dief verder niet van belang. Scheelt 'm alleen wat werk, want dan hoeft ie niet om te katten.

Lijkt me dus sterk dat de autopapieren Niet in je auto leggen preventief werkt.

Groetjes Rosase, die dus altijd alle autopapieren bij zich heeft. Geen idee waarom, gelukkig hoeft man niet zo ver te rijden en wordt hij zelden of nooit aangehouden... Ik denk dat ik deel III binnen ga opbergen en de rest in de auto ga leggen.

sinas

sinas

25-11-2011 om 21:59

Geen idee

maar het zou kunnen.
op internet nog wel een en ander gevonden:
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=875
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=75&t=13371&start=0
http://forum.fok.nl/topic/1265762

en hier dus toch over die verzekering, zo gek was mijn opmerking dus niet:
http://kenteken.diks.nl/kentekenbewijs-auto-bewaren/

Monique D*

Monique D*

26-11-2011 om 02:29

In mijn tas

Ik heb mijn autopapieren altijd in mijn tas. Ik ben de enige die de auto rijdt, dus dat is geen probleem.
Ik laat nooit die papieren in de auto achter, net zoals het frontje van mijn muziekinstallatie. Als mijn auto wordt gejat dan heb ik sowieso mijn papieren bij me.

Monique D*

Monique D*

26-11-2011 om 02:31

Boete van de politie

En krijg je een boete van de politie als je de autopapieren niet bij je hebt? Het is toch het bewijs wie de eigenaar is van de auto?
Ik kan mij wel voorstellen als er meer mensen zijn die de auto moeten gebruiken dat de autopapieren op een centrale plaatsw worden gelegd, samen met de autosleutel. Dan is het niet handig om ze in de handtas te bewaren.

Thuis,

In de keukenla. Ik heb mijn autopapieren nooit bij me, alleen als ik echt lange afstanden ga rijden.

Wel boete

2 jaar geleden, auto papieren en rijbewijs niet mee, respectievelijk 30 en 60 euro, dat was een erg dure zwemles!!
Sindsdien liggen mijn autopapieren in de auto, rijbewijs in portemonnee

Lionne

Tja

De kans dat er naar je papieren wordt gevraagd is niet zo groot denk ik. De kans dat je auto wordt gestolen is een stuk groter. Dus als je slim bent bewaar je deel 3 van je kenteken (overschrijvingsbewijs) dat aantoont dat jij de eigenaar bent van de auto gewoon thuis.

Overigens bewaar ik bij mijn autopapieren ook de groene kaart. En die heb je toch echt wel nodig bij een aanrijding.

Chris

Monique D*

Monique D*

26-11-2011 om 15:42

Autopapieren en rijbewijs in een mapje

De autopapieren (kentekenbewijs, rapport van de jaarlijkse keuring, groene kaart, ANWB-pasje en rijbewijs) zijn altijd in een mapje die ik in mijn tas heb. Ik heb dus alles bij de hand.
Mijn rijbewijs gebruik ik ook als identificatie.
Deel 3 heb ik inderdaad thuis. Bij mijn vorige auto had ik het zo goed bewaard dat ik niet meer wist waar het was... dat werd dus een dure grap.
En nee, ik kan mij, in de 21 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, niet meer herinneren wanneer er bij een controle om de autopapieren werd gevraagd. Men vroeg dan alleen om een rijbewijs. Maar bij een alcoholcontrole wordt dat ook niet meer gevraagd..

Monique D*

Monique D*

26-11-2011 om 15:44

En natuurlijk nog..

.. de formulieren van de verzekering die je in moet vullen als je een aanrijding hebt gehad.. ook die heb ik altijd bij mij.
Alleen zijn ze een beetje slecht leesbaar.. ik moet snel de verzekering bellen voor nieuwe formulieren.

Dure grap?

Ook wij bleken bij de verkoop van onze auto deel 3 niet meer te kunnen vinden. Kosten rond de 20 euro. Dus dat vind ik zelf niet zo heel duur. Dat was in oktober 2010, dus redelijk recent.

Henriette123

Henriette123

26-11-2011 om 20:59

Zo nu en dan

Hier 3 jaar geleden de autopapieren gecontroleerd tijdens een oefening van de politie.Omdat ik zelf ging zwemmen had ik geen papieren en rijbewijs bij mij; boete 90 euro. Verder autopapieren gecontroleerd toen wij met een fietsdrager rondreden met nog de kentekenplaat van onze oude auto op de drager, alle papieren in orde, en jawel geen boete voor de verkeerde kentekenplaat. Verder toch wel zo eens per 1 a 2 jaar controle bij een oefening van de politie aangezien we normaal altijd papieren bij osn hebben geen boetes.

Kopietjes

Hier liggen kopietjes van de papieren in de auto. Ik heb nog nooit om de papieren gevraagd dus ik weet niet of politie ed dit accepteren, maar originelen in de auto lijkt me niet raadzaam en dat gesleep met die papieren (3 auto's, 2 chauffeurs die het wagenpark beiden gebruiken) is helemaal onhandig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ook nooit mee

Ik rij ruim 20 jaar denk ik en ben nog nooit om m'n autopapieren gevraagd, heb trouwens ook nog nooit mogen blazen
Geluk gehad denk ik, want de autopapieren liggen altijd thuis. (en drinken doe ik niet als ik moet rijden)

ilsepilse

ilsepilse

28-11-2011 om 15:48

Ook id auto

omdat we met zijn 2en id auto rijden, ooit eens bijna deel 3 weggegooid en dan maar alles id auto, wie steelt nu een oude bak van 12 jr...
bij een nieuwe bmw zou ik het ook niet doen

Tirza G.

Tirza G.

28-11-2011 om 23:04

Altijd

bij me als ik auto rij, net als mijn rijbewijs. De keren dát ik gecontroleerd werd (eens in de tien jaar ofzo) was het namelijk gewoon in mijn suffe woonplaats op een suf ritje naar de supermarkt. Nooit als ik woeste spannende dingen in de wijde wereld doe.

Tirza

Kari1

Kari1

29-11-2011 om 22:01

In het laadje

in de hal liggen de papieren van onze 2 auto's die we met z'n vieren gebuiken. Sleutels liggen daar ook. Gaat iemand met een auto weg, dan wordt het betreffende mapje met papieren en de bijbehorende sleutel gepakt, en bij thuiskomst teruggelegd. Werkt uitstekend.
Dit systeem is ingesteld toen ik jaren geleden vlak bij huis werd aangehouden voor een routinecontrole. Wel rijbewijs maar geen autopapieren bij me. Ik probeerde nog: ik woon dáár, als ik even naar huis loop dan ben ik binnen 5 min. terug met de papieren...maar nee, helaas mevrouw, dat kunnen wij niet toestaan. (@#$^%$) Zonde van het geld.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.