Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miauww

miauww

02-04-2012 om 09:18

Bah! Katten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja,

Tuurlijk is poep vies. Maar herrie is vervelend, en andere dingen zijn lelijk, of gewoon irritant. Het hoort er tot op zekere hoogte een beetje bij vind ik. Om het even bij de dieren te houden: Ik spreek ook niet iedere hondenbezitter aan of ie wel een poepzakje bij zich heeft (volgens mij zijn die in ons dorp nog niet erg ingeburgerd, die zakjes). Overigens heeft bij ons in de straat bijna iedereen wel een kat, hond, of kippen. Houden we elkaar mooi in balans. Niemand klaagt hier eigenlijk trouwens.

Overigens hebben we hier ook duiven, die van niemand zijn, en die maken ook herrie, vooral als je nog wilt slapen. En we hebben vossen in het dorp, die slachten ook nog weleens een kip of konijn. En spreeuwenzwermen die bij voorkeur in de boom boven mijn auto gaan zitten waardoor ik soms amper zicht heb door de voorruit. ook allemaal overlast. En niks aan te doen.

Die vossen vind ik cool, en de spreeuwen vliegen zo prachtig rond, en ik ben blij dat we zoveel bomen HEBBEN in de buurt. Ik vind de katten gezellig, en de honden leuk, en zelfs aan de haan ben ik inmiddels gewend (om 5 uur wakker worden & bedenken dat je nog 2 uur verder mag slapen is ook heerlijk!)

Ingrid

miauww

miauww

04-04-2012 om 15:36

Nee wisse….

je LEEST verkeerd. Ik heb het over mijzelf! Als IK zou gaan gillen en als IK mijn kind op zou tillen….om een vergelijking te maken; als voorbeeld.

Eerst even goed lezen voordat je gaat steigeren.

En ik heb nooit gezegd dat KATTEN bloembollen eten. Ik constateer dat in mijn tuin die een complete ravage was. Slakken kunnen dat ook gedaan hebben. Daar hoor je mij toch verder niet over of wel?! Jij fantaseert te veel aan elkaar en doet maar aannames die niet kloppen.

Dus nogmaals….eerst even goed lezen wat er nu eigenlijk gezegd wordt.

Trolll

hoe langer ik meelees, hoe meer ik een trollalarm af hoor gaan..ongelofelijk hoe iemand die geen kattenhaatster is, zoveel kattenhaat tevoorschijn tovert..

Beats me, ik geloof er geen barst van, eerst vreten de katten de bollen aan, later wordt dat weer ontkend..

Ik ben het met Ingridt eens, laten we eens wat meer verdragen, jemig wat een gezeur over katten..(ik herinner me ook nog gezeur over vogels die een poepie laten vallen..zucht...) Ik heb ook van die buren, die vinden een tuin hartstikke leuk, t moet alleen niet teveel NATUUR worden..naja, ieder zijn meug..

Maar eh..miauww, zeker een troll (zouden die ook wildschijten☺☺☺???)

Lizelot

Lizelot

04-04-2012 om 15:58

Bij ons ook zo ingridt(ot)

Honden,katten,kikkers,paarden,geiten,kippen,duiven zelfs een ezel,alles vind je hier.Met de nodige geluiden.Inderdaad ook bomen,vol met vogels,die heel het terras onder poepen.Maar ik blijf ze voeren in de winter.Zo leuk,dat getjilp.
Alleen de vos die missen we.Aan de ene kant goed voor onze konijnen,ik moet er niet aan denken,die beestjes zijn van m'n zoontje.Maar iemand heeft hier een paar konijnen gedumpt.Die hebben nu al jongen,waar er niet veel van blijven leven,maar we zien toch steeds meer konijnen huppelen.En ze zorgen voor veel overlast bij buren.Niet bij ons,onze tuin is helemaal dicht,zodat onze konijnen er niet uitkunnen,dus er kunnen ook geen konijnen in.Ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.Ik vind het wel erg grappig,huppelende konijnen over straat,maar onze buurman heeft een sproei-installatie in zijn tuin,die hebben ze al kapot geknaagd.Ze knagen overal aan.Je ziet de voortuintjes achteruit gaan,hahaha,gras krabbelen ze kapot,ze eten plantjes op,ze graven tunnels.

Pluk53

Pluk53

04-04-2012 om 16:04

Mien*

ook een leugenaar kan de waarheid spreken (al weet je nooit wanneer ); ook een troll kan een zinnig onderwerp aandragen (al moet je nooit teveel op zijn/haar irriterende "argumenten" ingaan).
Katten geven veel mensen overlast; full stop! En blijkbaar zijn er genoeg kattenbezitters die het daarmee eens zijn, en hun katten of binnenhouden, of in eigen tuin.

miauww

miauww

04-04-2012 om 16:08

Moeilijk he mien

inderdaad, ik ben zeker geen katten hater. Moeilijk te geloven he. de mevrouw van de raskat verwoorde het uitstekend hoe zij haar katten houd. Prima zo en zo hoort het ook.

Ik heb het hier over die andere, nonchalante, kan-mij-de-tuin-van-de-buren-wat-schelen, asociale houding van heel veel katten eigenaars die het kennelijk doodnormaal vinden dat hun kat de tuin van de buren verzieken en dan nog verontwaardigd staan te kijken (mijn schoonmoeder inclus) als iemand op een gegeven moment razend wordt en zelfs met een rekening aankomt van de gemaakte schade van poezenkind (die notabene op heterdaad betrapt en herkend is).

Je wilt een huisdier? Prima, maar zorg er dan ook voor en zorg dat je buren er geen OVERlast van hebben. Zorg dat je dier bij je blijft en zeker als die mogelijk de eigendommen van de buren beschadigt/vernield/verpist of wat dan ook. Zo moeilijk is dat toch niet?

Nou Miep ik kan wel raden dat jij nooooit overlast hebt van katten in je tuin en dat op geen enkele manier. Makkelijk praten heb je dan. Logisch dat je het dan gezeur vindt.

Ik zou me persoonlijk als katten eigenaar doodschamen als mijn kat bij de buurman in zijn tuin schade zou aanrichten op wat voor manier dan ook. Maar dat wordt kennelijk heel normaal gevonden; dan mogen we ineens niet zeuren en moeten we de natuur zijn gang laten gaan?

margje van dijk

margje van dijk

04-04-2012 om 16:31

Dog's diary vs cat's diary (o.t.)

Deze tekst kwam ik tegen en ik moest aan dit draadje denken.
- - - -
EXCERPTS FROM A DOG'S DIARY
Day number 180
8:00 am - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
9:30 am - OH BOY! A CAR RIDE! MY FAVORITE!
9:40 am - OH BOY! A WALK! MY FAVORITE!
10:30 am - OH BOY! A CAR RIDE! MY FAVORITE!
11:30 am - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
12:00 noon - OH BOY! THE KIDS! MY FAVORITE!
1:00 pm OH BOY! THE YARD! MY FAVORITE!
4:00 pm - OH BOY! THE KIDS! MY FAVORITE!
5:00 PM - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
5:30 PM - OH BOY! MOM! MY FAVORITE!

Day number 181
8:00 am - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
9:30 am - OH BOY! A CAR RIDE! MY FAVORITE!
9:40 am - OH BOY! A WALK! MY FAVORITE!
10:30 am - OH BOY! A CAR RIDE! MY FAVORITE!
11:30 am - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
12:00 noon - OH BOY! THE KIDS! MY FAVORITE!
1:00 pm OH BOY! THE YARD! MY FAVORITE!
4:00 pm - OH BOY! THE KIDS! MY FAVORITE!
5:00 PM - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
5:30 PM - OH BOY! MOM! MY FAVORITE!

Day number 182
8:00 am - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
9:30 am - OH BOY! A CAR RIDE! MY FAVORITE!
9:40 am - OH BOY! A WALK! MY FAVORITE!
10:30 am - OH BOY! A CAR RIDE! MY FAVORITE!
11:30 am - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
12:00 noon - OH BOY! THE KIDS! MY FAVORITE!
1:00 pm OH BOY! THE YARD! MY FAVORITE!
1:30 pm - ooooooo. bath. bummer.
4:00 pm - OH BOY! THE KIDS! MY FAVORITE!
5:00 PM - OH BOY! DOG FOOD! MY FAVORITE!
5:30 PM - OH BOY! MOM! MY FAVORITE

EXCERPTS FROM A CAT'S DIARY

DAY 752 - My captors continue to taunt me with bizarre little dangling objects. They dine lavishly on fresh meat, while I am forced to eat dry cereal. The only thing that keeps me going is the hope of escape, and the mild satisfaction I get from ruining the occasional piece of furniture...Tomorrow I may eat another houseplant.

DAY 761 - Today my attempt to kill my captors by weaving around their feet while they were walking almost succeeded, must try this at the top of the stairs. In an attempt to disgust and repulse these vile oppressors,I once again induced myself to vomit on their favorite chair...must try this On their bed.

DAY 765 - Decapitated a mouse and brought them the headless body in attempt to make them aware of what I am capable of, and to try to strike fear into their hearts. They only cooed and condescended about what a good little cat I was... Not working according to plan.

DAY 768 - I am finally aware of how sadistic they are. For no good reason I was chosen for the water torture. This time however it included a burning foamy chemical called "shampoo." What sick minds could invent such a liquid. My only consolation is the piece of thumb still LODGED between my teeth.

DAY 771 - There was some sort of gathering of their accomplices. I was placed in solitary throughout the event, however, I could hear the noise and smell the foul odor of the glass tubes they call "beer." More importantly I overheard that my confinement was due to MY power of "allergies." Must learn what this is and how to use it to my advantage.

DAY 774 - I am convinced the other captives are flunkies and maybe snitches. The dog is routinely released and seems more than happy to return. He is obviously a half-wit. The bird on the other hand has got to be an informant, and he speaks with them regularly. I am certain he reports my activities. Due to his current placement in the metal room his safety is assured. But I can wait, it is only a matter of time...

-Author Unknown

Margje

LOL.....

Chris

Margje

Ha, ha. Die is echt leuk. En wij thuis maar denken dat onze poezen echt dom zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

miauww

miauww

04-04-2012 om 18:25

Ha,ha, margje...

LOL die is leuk ja.

Principe

Miauww, je mist het principe van mijn boodschap en blijft hangen in details. Goed, wat korter dan:
Jouw punt is: mijn tuin is van mij en daar moet iedereen die daar niks te zoeken heeft uitblijven. Kan ik helemaal inkomen en ben ik het ook mee eens.
Mijn nuancering van jouw punt is: de openbare ruimte is niet alleen van jou maar ook van mij. Als jij er met jouw hond loopt, kan ik dat ervaren als overlast. De ruimte die jij met je hond inneemt, gaat af van de ruimte die ik dan in mag nemen. Ik heb dat met (fictieve) voorbeelden proberen te verduidelijken.
Jouw tweede punt is: ik tolereer niets van andere dieren wat mijn hond ook niet doet. Daarmee neem je je eigen hond als referentiekader voor het gedrag van alle andere soorten dieren.
Mijn nuancering hier is: jouw referentiekader is niet het enige dat juist of zelfs maar mogelijk is. Ik heb dit geïllustreerd aan het referentiekader van een hamsterbezitter.
Conclusie: stap even uit je eigen referentiekader en realiseer je dat er een grote diversiteit aan aardse bewoners bestaat. Jouw hond mag niet het ijkpunt zijn waarop alle andere aardbewoners aan getoetst moeten worden.
Oplossing: wees tolerant naar anderen, opdat anderen ook tolerant naar jou zijn.
Ik zal heus mijn (nog steeds fictieve) angstige peuter leren om om te gaan met Enge Honden. Ze zijn nu eenmaal in groten getale op de wereld.
Maar in ruil daarvoor vraag ik je begrip op te brengen voor het feit dat mijn eventuele buitenkat (alweer fictief) wel eens ontsnapt en schade aan jouw spullen toebrengt. Je mag me heus een rekening komen brengen voor je geliefde bloembollen. Je mag mijn kat ook van je terrein verwijderen: hij hoort daar niet. Maar liefst op een dergelijke manier dat ik hem/haar ook weer in redelijke ongeschonden staat mag begroeten. n@nny

En marje

Ik kende hem al, en hij blijft geweldig. Dank je wel!
n@nny

Zucht

marje=margje.

ik geef toch ook normaal antwoord?

"Zoals Puck al zegt, bijna geen enkele katten bezitter (op eentje na die antwoord geeft) die normaal op zijn/haar antwoord. Nee, omdat ze eigenlijk wel weten hoe asociaal ze bezig zijn."

Ik geef toch ook normaal antwoord?

Hond werkelijk overal mee naar toe nemen..

Weet je wie pas echt vervelend bezig zijn? Die types die hun hond overal mee naar toe nemen.

Hoevaak ik in de trein zat en de hele trein bijelkaar geblaft werd door een bange/opgewonden hond..

Laat dat beest lekker thuis of zo, val anderen daar niet mee lastig. Ik neem mijn kat toch ook niet overal mee naar toe? (als ik er een zou hebben)

Ely

Ely

04-04-2012 om 21:10

N@nny

Wat een geweldig betoog. Bij ons thuis wordt zoiets aangeduid met als een tang op een varken.

1) je maakt de stap van iemands tuin naar de openbare ruimte. Dat is geen nuancering. Wellicht een gedachtensprong, maar geen nuancering
2) je verwijt miauww dat ze van andere beesten verwacht zich te gedragen zoals haar beest. Heb je een quote want ik heb het nergens gelezen? Wat je hamster in het verhaal komt doen ontgaat mij behalve dan dat je wellicht wilt verduidelijken dat er meer dieren op aarde zijn en dat dieren verschillende gewoontes hebben.
3) hoe en waaraan ontsnapt een buitenkat als je je tuin niet kattenproof afsluit? Volgens mij ageert miauww vooral op katten die gewoon overal mogen komen (en alles doen) van hun eigenaren (mij is vertelt dat katten geen bazen hebben) en dus niet weerhouden worden van het aanrichten van schade.

Ps: ik hou van katten en honden. Beide diersoorten hebben helaas soms eigenaren die eea slecht begrijpen of het wel begrijpen maar er geen actie aan willen verbinden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2012 om 02:22

Henk

Nou laat je toch een stukje al dan niet gemeende onwetendheid opborrelen: een kat is een beest dat je beter bij het huis kan laten, een hond wil bij zijn 'roedel' zijn. Oftewel: een kat alleen thuis is niet zielig, een hond alleen thuis is sneuer dan die kat.
Ik zit dagelijks in de trein en in onze vakanties ook nog eens regelmatig en ik kom zélden, echt zélden blaffende zenuwachtige honden tegen. Die enkele hond die dat toch doet vind ik ook irritant, maar valt bij mij onder het kopje 'het is niet anders'. Ik zou niet weten waarom je een hond thuis moet laten, je betaalt er ook nog eens voor, dus het beest heeft alle recht om in de trein te zitten of liggen. Een hond die met zijn baas mee mag is een hond in beweging, dat is dus goed voor de hond.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2012 om 02:28

Wisse

Ja, ik las dat de Rottweiler in Engeland als politiehond gebruikt wordt/werd. Op zich vond ik dat wel een aparte keuze omdat de hond ook verboden is (geweest??) in Engeland, net als bij ons de Pitbull.
Wij hebben een boxer gehad en hoewel deze hond waarschijnlijk dikke maatjes was geworden met een inbreker, voelde ik mij er toch veiliger door. Een hond schrikt af.
Toevallig vertelde mijn dochter een paar dagen geleden dat er bij een meisje die zij kent was ingebroken. De inbreker stond naast het bed van het meisje, waar ze zelf in lag...

Fiorucci

Fiorucci

05-04-2012 om 07:14

Kaaskopje

Mijn katten denken daar heel anders over, en hebben een hekel aan alleen zijn,zelfs al hebben zij elkaar. De oudste staat mij al op te wachten als ik thuis kom, om op schoot te kunnen.

Fiorucci

Fiorucci

05-04-2012 om 07:18

Miauww

Ach, het kan ook anders hoor. Gisteren stond mijn buurvrouw op de stoep. Ik verwachtte dat ze kattendrollen had opgeschept en verhaal kwam halen. Maar nee, het was een waarschuwing. Ze weet dat ik katten heb en dat in de tuin houden niet voor 100% lukt. Er was bij haar gestrooid door de gemeente tegen muizen, op de zolder. Ook in de dakgoot, en de inhoud van de dakgoot wordt eruit gegooid door vogels die willen nestelen. Recht haar voortuin in. Dus ze waarschuwde, dat er gif kan liggen. "Let op je katten meis, straks krijgen ze het binnen!"

Fio (ot)

Muizengif open en bloot in de dakgoot, wat ook nog in de tuin kan belanden? Da's lekker voor vogels en egels! Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente gif rondstrooit dat gevaarlijk kan zijn voor andere dieren. Volgens mij mag dat ook helemaal niet.

skik

Miauww

ik blijf het gezeur vinden, ja,ik heb ook wel eens overlast van katten, momenteel zelfs van een echtpaar eenden dat komt buurten..een poepje hier een gesnater waardoor ik 's ochtends wakker word (ook niet altijd even fijn) maar ach, dat hoort erbij..

Net zoals een hond die eens blaft als de buur thuiskomt, maar niet de hond die de hele dag jankt als de baasjes van huis zijn (oorverdovend, lekker op een zomerse dag) maar ja, meestal denk ik maar dat ik me er niet aan WIL storen..

En nee, wij hebben geen katten meer, we hebben zelfs helemaal geen huisdieren meer (als ik die eenden niet meetel..)erg stilletjes, ook wat ongezellig, maar de ongebreidelde afkeer van katten die ik elke keer tegenkom in zulke draadjes..onvoorstelbaar!

(al met al geloof ik nog steeds niet dat het een kat was die jouw bloembollen aan heeft gevreten, dat heb ik een kat nog nooit zien doen)

Maar goed, als jij je dagen wilt laten vergallen door een kat, dan ben ik nog wel blij voor je dat dat jouw grootste zorg is

miauww

miauww

05-04-2012 om 12:42

Nanny

ik was door alle berichtjes helemaal vergeten om op die van jou te reageren….was er zo druk mee…LOL

OK, daar gaan we:

Jouw punt is: mijn tuin is van mij en daar moet iedereen die daar niks te zoeken heeft uitblijven. Kan ik helemaal inkomen en ben ik het ook mee eens.

Duidelijk, maar ik wil hier toch ook enige nuancering in aanbrengen. Kijk, een kat die door mijn tuin loopt of ligt te zonnen, vind ik helemaal niet erg. Als er per ongeluk een hond door mijn tuin loopt, vind ik ook niet erg. het gaat mij om het stuk maken (en dat keer op keer), het poepen en vooral het plassen waardoor de planten ook stuk gaan.
Ik heb geloof ik al eerder aan gegeven dat het aanvreten van bolletjes mogelijk ook door slakken is gedaan (mij hoor je ook daar verder niet meer over).

Mijn nuancering van jouw punt is: de openbare ruimte is niet alleen van jou maar ook van mij.

OK, begrijp ik, Prima.

Als jij er met jouw hond loopt, kan ik dat ervaren als overlast. De ruimte die jij met je hond inneemt, gaat af van de ruimte die ik dan in mag nemen. Ik heb dat met (fictieve) voorbeelden proberen te verduidelijken.

Dat vind ik dus weer niet kloppen want er is ruimte zat. Als ik bijv. met mijn hond aan de lijn op zegge 50-100 meter afstand loop van jou dan heb jij nog alle ruimte. Dat jij dat als overlast kan ervaren, is toch echt jou probleem. Het is natuurlijk anders wanneer ik mijn hond in je tuin laat. Dan heb je een punt.

Ik zal heus mijn (nog steeds fictieve) angstige peuter leren om om te gaan met Enge Honden. Ze zijn nu eenmaal in groten getale op de wereld.

Je zegt het zelf al. Jij vind bepaalde honden ENG en dat breng je onbewust over op je kind (ook als je het niet doorhebt).

Fijn dat ik dan (fictief) de rekening bij je mag komen brengen. Jij bent dan de eerste katten eigenaar die dat zou doen.

Oh ja. iemand vroeg me of ik altijd mijn hond aangelijnd houd in gebieden waar dat moet en of ik de poep van de straat op ruim.
Antwoord: Ja, mijn hond is in woonwijken altijd aangelijnd omdat hier in de Gemeente een aanlijnplicht geldt voor alle honden binnen woonwijken.
Mijn hond poept niet op straat, nooit gedaan ook (nee, 1x als pup en toen heb ik het wel weg gehaald met een zakje).
Ik ben het wel met de mensen eens dat hondenpoep op straat niet kan. Verschrikkelijk vies is dat.

miauww

miauww

05-04-2012 om 12:50

Mien…die bloembollen zitten je nogal dwars he

"al met al geloof ik nog steeds niet dat het een kat was die jouw bloembollen aan heeft gevreten, dat heb ik een kat nog nooit zien doen)"

Allemachtig wat kunnen sommige mensen toch blijven doorzeveren over iets wat ik in eerste instantie dacht. Ik ZEG toch heel duidelijk al aan het begin van mijn topic dat het wellicht OOK de SLAKKEN geweest zouden kunnen zijn!!! Nergens schrijf daarna ik dat ik ZEKER weet dat het katten zijn.

Lezen is niet je sterkste punt begrijp ik…maar ja, je moet toch wat te doen hebben he.

Irene

Irene

05-04-2012 om 13:42

Niet alleen op straat

Ik vroeg of je alle poep opraapt. Niet alleen van de straat. Nee dus, dat dacht ik eigenlijk al. Dat vind ik nou aso. Want kinderen spelen echt niet alleen op straat maar juist ook tussen struiken, op velden in bosjes enz. Ik vind dat hondeneigenaren er gewoon voor moeten zorgen dat ALLE poep opgeruimd wordt, alleen dan zorg je ervoor dat een ander geen overlast heeft van jouw dier.

aard van het beestje.

Nou laat je toch een stukje al dan niet gemeende onwetendheid opborrelen: een kat is een beest dat je beter bij het huis kan laten, een hond wil bij zijn \'roedel\' zijn. Oftewel: een kat alleen thuis is niet zielig, een hond alleen thuis is sneuer dan die kat.

Ik zit dagelijks in de trein en in onze vakanties ook nog eens regelmatig en ik kom zélden, echt zélden blaffende zenuwachtige honden tegen. Die enkele hond die dat toch doet vind ik ook irritant, maar valt bij mij onder het kopje \'het is niet anders\'. Ik zou niet weten waarom je een hond thuis moet laten, je betaalt er ook nog eens voor, dus het beest heeft alle recht om in de trein te zitten of liggen. Een hond die met zijn baas mee mag is een hond in beweging, dat is dus goed voor de hond."

Kortom = Het is zijn aard.

Zielig om hem tegen zijn aard thuis te laten zitten, dus moet hij maar mee. Ook al stoot hij de vaasjes van het bezoek om of blaft hij de coupe vol.

Goed. Snap ik. Accepteer ik. Mag ik dan ook zeggen dat het in de aard van een kat zit om buiten te willen zijn?

Als je een grote tuin hebt zou je er nog een cat fence omheen kunnen doen, maar niet iedereen heeft dat.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2012 om 14:02

Fiorucci

Heb jij niet Abbessijnen? Dat zijn mensen-katten
Onze katten vinden ons gezelschap ook fijn en er is er eentje bij die echt rare dingen gaat doen als we er niet zijn (in de badkamer poepen ), maar ik verdenk de katten ervan dat ze meer van de rel raken doordat het patroon wordt veranderd dan dat het echt om mij en mijn man gaat.

Irene

Irene

05-04-2012 om 14:06

Berber

En wat voor opruimplicht bestaat er dan voor kattenpoep??

Fiorucci

Fiorucci

05-04-2012 om 14:11

Kaaskopje

Ja, de abessijn en de siamees liggen het liefst de hele dag op schoot. De abessijn is op leeftijd en is volledig op mij gericht. Licht vermoeiend maar ja, hij heeft wel een fijne oude dag zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2012 om 14:16

Henk

Over de hond zijn we het dus eens, hoewel ik weet dat echt niet elke hond voor overlast zorgt bij een bezoek. Onze boxer was bijvoorbeeld in het begin wat enthousiast, maar eenmaal door het nieuwtje heen, ging hij lekker liggen en bleef de rest van de visite (of het etentje in een restaurant!) rustig. (Wist je dat een hond bekaf raakt van het niets doen? Dat is namelijk best een inspanning) Bovendien vind ik dat mensen waar je te gast bent een beetje rekening kunnen houden met het feit dat er een hond komt door kwetsbare spullen even iets hoger te zetten. Dat hebben die mensen waarschijnlijk ook over voor visite met grijpgrage peutertjes, dus waarom niet voor een hond?
Over de kat waren we het nooit oneens Ik heb 5 katten die vrij naar buiten mogen. Daar kunnen ze heerlijk hun nageltjes scherpen aan de bomen rond ons huis en heerlijk in de zon liggen op bankjes die we daar speciaal voor hebben gemaakt van oud hout. Elke kat heeft zo zijn favoriete plekje in de tuin. Eentje zit als een nieuwsgierige tante bij de uitgang van de tuin en wordt daar heel vaak beaaid en be'ach wat een lieve kat' door passanten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.