Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miauww

miauww

02-04-2012 om 09:18

Bah! Katten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2012 om 14:23

Onze stad

Toen wij nog hondenbelasting moesten ophoesten zagen we niet veel voorzieningen terug voor ons geld. Maar wat las ik afgelopen week in de krant? Dat onze stad een heuse poepzuiger heeft ingehuurd. Wordt er éindelijk iets constructiefs gedaan met de hondenbelasting! Ze waren al wel goed bezig met speciale afvalbakken bij uitlaatsplaatsen, maar nu kun je de gemeente bellen als de drollenhoop te groot wordt en de geur overlast geeft en dan komen ze de boel lekker opzuigen. Complimentje voor de stad dus (wat ik de laatste tijd héél zelden uit mijn toetsenbord en mond krijg...).

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2012 om 14:31

Aard van het beestje

In draadjes zoals dit komt ook de aard van het beestje naar boven van de schrijvers, vind ik. Tjonge wat wordt er uit een lelijk vaatje getapt door mensen die niks met katten en/of honden hebben! Maar ook katten- en hondenbezitters onderling laten zich graag gelden, merk ik. Elke keer weer goed voor ellenlange draadjes dat wel

miauww

miauww

05-04-2012 om 15:21

Irene

Nee Irene ik raap niet de stront van andermans hond op nee. Doe jij dat wel dan? Denk het niet. Mijn hond poept alleen op de daarvoor bestemde plaatsen waar het mag. Als hij al op een veldje poept of in de bosjes, dan doe ik dat alleen op plekken waar zo'n mooi paaltje staat waarop staat 'HONDENUITLAATGEBIED'. Want de gemeente geeft aan waar je wel en waar je je hond niet mag laten poepen. Zo duidelijk?

Troll deel 2

ik lees prima, dank u (en dankzij mijn fantastische bril).

Verbaast u niet, verwondert u slechts, uitspraak van mn opa, ik hou em mezelf nu maar voor en verwonder me slechts..

Veel plezier met de rest van het eindeloze gezever over katten..!

Coco

Coco

05-04-2012 om 18:07

Lizelot

"Kan iemand mij uitleggen waarom een hond geen jachtinstinct mag hebben en waarom het jagen bij een kat steeds goed gepraat wordt???"
Het verschil ligt in de reden waarom honden en katten ooit gedomesticeerd zijn geraakt. De kat is een huisdier geworden juist vanwege zijn jachtinstinct. Mensen namen hem in huis zodat hij ratten en ander ongedierte kon verjagen. In feite werd er aan zijn karakter niet zo heel erg veel gesleuteld met fokken, hooguit aan zijn uiterlijk (er zijn een paar uitzonderingen)
Honden werden zowel op heel veel verschillende fysieke kenmerken als op karaktereigenschappen gefokt (zijn ook veel makkelijker af te richten, juist omdat het roedeldieren zijn die graag willen werken voor de alfafiguur). Er zijn jachthonden voor vinden van wild, voor het opjagen van wild (als die het wild te pakken krijgen verscheuren ze het) en voor het ophalen van het aangeschoten wild, maar ook waakhonden of trekhonden.
Verder is een hond als zijn baas hem niet onder controle heeft gewoon gevaarlijk. Dat geldt niet voor een kat. Een hond is over het algemeen veel groter en sterker.

Ely

Ely

05-04-2012 om 18:26

Coco en mien

In oprechte verwondering:
- ik vind katten ook gevaarlijk mn voor kinderen. Ze zijn onvoorspelbaar en kunnen akelig uithalen met bijzonder scherpe nagels. Ook weet ik dat sommige katten lelijk bijten. Misschien niet gelijk dodelijk maar zeker niet wenselijk. Ik heb dit eerder gezegd in een ander draadje maar ik ken gezinnen waar men zegt: pas op voor de kat zeker ivm mijn dreumes (en geen enkel gezin waar dit wordt gezegd over de hond)
- als je je ergert - o nee verwondert- over de straffe taal over katten heb je dat dan ook over dezelfde taal over honden?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Leven en laten leven

"Bovendien vind ik dat mensen waar je te gast bent een beetje rekening kunnen houden met het feit dat er een hond komt door kwetsbare spullen even iets hoger te zetten."

"Over de kat waren we het nooit oneens"

Precies. Leven en laten leven, geldt voor ons allemaal.

Coco

Coco

05-04-2012 om 20:01

Ely

Ik gaf antwoord op de vraag van Lizelot, waarom over het algemeen het jachtinstinct van katten geaccepteerd wordt en dat van honden onderdrukt moet worden (is trouwens niet altijd zo: een kennis heeft een whippet windhond en als die een konijn ziet is hij echt niet meer te houden, maar whippets schijnen de "katten" onder de honden te zijn). Ik ga me verder niet in de kattenbezitters vs hondenbezitters discussie mengen, die is mij te heftig.
Als het jachtinstinct van katten niet geaccepteerd zou worden zou je de kat als huisdier volledig moeten afschaffen, want de kat is door de eeuwen heen juist gehouden om zijn jachtinstinct. Er is bij het fokken geen enkele poging gedaan dat in te tomen dus het zou een beetje flauw zijn om hem daar nu op af te rekenen. De kat is hooguit gewend geraakt aan mensen om zich heen, maar uit zijn hele gedrag blijkt dat hij die mensen nog steeds niet helemaal vertrouwt (hij wil best langs je benen strijken en op je schoot springen, maar probeer niet zelf het initiatief te nemen). Natuurlijk kan een kat ook gemeen krabben en bijten en (zeker bij baby's) zelfs ronduit gevaarlijk zijn, maar een "losgeslagen" kat haalt het toch niet bij een "losgeslagen" hond. Verder hebben honden eerder de neiging aan te vallen als ze zich bedreigd voelen (terecht of onterecht). Katten lopen als het enigszins kan weg en gaan pas in de aanval als ze in het nauw zitten. Ze vallen hooguit andere katten aan, die zich op hun territorium begeven.

Mispoes

Mispoes

05-04-2012 om 20:50

Olie op het vuur: kat die in mijn tuin poept en die ik betrap...

Alle katten die het wagen om in mijn tuin te poepen en die ik betrap krijgen zonder pardon een enorme schop onder hun kont of worden met het waterpistool nat gespoten als ik te ver van ze af sta! Ik vind het gewoon te ASO voor woorden als iemand anders zijn of haar kat in mijn tuin zit te graven en te poepen op de plek waar mijn zoontje even later weer zit te spelen!

Mocht ik weten van wie de kat is, schep ik de drollen op een schepje en gooi het zo voor zijn of haar deur neer. Durf dan maar eens beledigd te zijn: die strijd ga je toch wel verliezen van me.

Dieren? Hartstikke fijn en leuk maar heb respect voor iemand anders zijn terrein. Het is me echt een raadsel waarom mensen katten nemen en die beesten de hele dag buiten laten lopen. Heeft dan niks met dierenliefde te maken, alleen maar met gemakzucht omdat je te beroerd bent om een kattenbak te verschonen.

Ely

Ely

05-04-2012 om 20:54

Coco

Weet je dat ik me van dat fokken serieus nooit had gerealiseerd? Grappig hoor.
Ik was wel bekend met de uitdrukking dat mensen honden hebben en katten mensen houden
Maar in de basis eens hoor. Alleen ken ik dus blijkbaar katten die zich wel erg snel in het nauw gedreven voelen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2012 om 23:17

Mispoes

Zou je dat echt doen? Ik betwijfel het. Je durft hier al niet onder je bij ons bekende nick deze krasse taal neer te zetten, laat staan dat je directe buren wéten dat jij poep voor hún deur gegooid hebt.
En blijkbaar steek je niet veel op van wat mensen over katten vertellen: katten zijn niet zielig als ze buiten zijn. Dat vinden ze fijn. Daar kunnen ze even net doen alsof ze de woeste kat zijn zoals in hun geschiedenisboekjes staat. Thuis kunnen ze daar weer lekker van uitrusten. Wist je dat een kat over een hele dag maar héél even die lastpak is waar jij hem voor uitmaakt? Gemiddeld slaapt een kat 18 uur per dag en als ze wakker zijn, zijn ze echt niet altijd buiten. Er gaan dus nog wat uurtjes van die 'héle dag' vanaf. Twee van mijn katten zijn zoals katten bedoeld zijn, nl. nachtdieren. Ze gaan graag in de nacht op pad, maar hebben ook buiten hun plekjes waar ze kunnen slapen. Eenmaal thuis, eten ze de brokjes die ik voor ze heb neergezet en vervolgens slapen ze úren. Het is níet zielig als ze 's nachts buiten zijn. Ik sta aldoor de deur open en dicht te houden voor mijn katten en wacht af of ze écht écht niet meer naar binnen willen als ik naar bed toe ga. Maar dan lopen ze van de deur af, waarmee ze aangeven buiten te willen blijven. Ik ben de hele dag alert op wat mijn katten doen, als ik thuis ben tenminste. Ik verzorg ze naar hún behoefte. Dat betekent ook dat ik een kattenbak in huis heb voor de kat die wel naar buiten gaat, maar binnen op de bak wil. Een andere kat gaat er ook wel eens op, maar niet vaste prik. Ik koop trouw elke week schone kattenbakvulling. Ik ben maar een voorbeeld van 'de kattenbezitter'. Ik voldoe al niet aan jouw beeld dat ik me ervan af maak. Met mij vast de meesten.

Ely

ik verwonder me continu maar ja, ook als er zulke uitspraken worden gedaan over honden.

Ik hou van dieren in het algemeen..dus ik vind het veel te generaliserend om te beweren dat ALLE katten(of eigenaren) of ALLE honden(eigenaren).... vul maar in.

Denk dat er bij de opvoeding van kinderen gewoon ook aandacht besteed mag worden hoe ze met dieren om moeten gaan. Dus niet gelijk op de hond/kat afrennen bijv.

(maar omgaan met dieren is ook een kwestie van de eigenaar van het dier en de ouders)

Pluk53

Pluk53

06-04-2012 om 09:34

Kaaskopje, het wordt al wat duidelijker

Jij geeft de indruk: ik doe mijn best, "dus" is mij niets te verwijten. (en je geeft aan dat dit voor de meeste kattenbezitters opgaat). Maar "je best" is relatief. Je hebt je tuin niet afgeschermd, jouw katten kunnen dus eventueel op hun nachtelijke strooptochten voor overlast zorgen. En was het niet door katten dat zwangere vrouwen in hun eigen tuin voorzichtig moeten zijn met tuinieren?
Er zijn dus drie soorten eigenaren: diegenen die de katten binnenhouden of in eigen tuin, diegenen als Kaaskopje (blijven "meestal" op eigen terrein en zijn voorzien van schone kattenbak), en de "laat maar waaien, de kat zoekt zijn eigen poepplek maar waar het hem/haar uitkomt". Die laatste categorie is hier niet zo zwaar vertegenwoordigd (of houdt zich heel stil).
En blijft de vraag: heeft een buurtgenoot het "recht" op een katvrije tuin, en wie moet daar dan voor zorgen.

Mispoes

"Heeft dan niks met dierenliefde te maken, alleen maar met gemakzucht omdat je te beroerd bent om een kattenbak te verschonen."
Hoe weet jij dat nou?
Ik heb drie katten. Kat 1 is type theemuts. Komt alleen buiten als wij daar zijn. Kat 2 is type slettenbak. Hangt de hele dag buiten, vooral als daar katers zijn (waar ze verder overigens niets mee kan, ze is gesteriliseerd). Komt ook 's nachts buiten, maar wel alleen in de zomer. In de winter is ze overwegend binnen. Kat 3 is nog kitten, mag niet naar buiten totdat ze wat groter en ook gesteriliseerd is, maar hangt de hele dag voor het raam te blèren en probeert bij elke gelegenheid naar buiten te glippen. Het zit er in, je kunt er moeilijk om heen.
Dus gemakszucht, nee. Zeker niet daar we boven drie kattenbakken hebben, die iedere dag geschept en iedere week verschoond worden. Dus als kat 2 uit luiheid eens een drol draait in een vreemde tuin dan vind ik dat echt heel vervelend. Maar ik heb vooralsnog alles gedaan om het te voorkomen. Alles, behalve het onderdrukken van haar natuur. Daar ga ik ook niet aan beginnen. En mispoes, mocht je bij mij in de buurt wonen: gelukkig als ze al buiten kakt, dan doet ze dat het liefst in eigen tuin.
"Mocht ik weten van wie de kat is, schep ik de drollen op een schepje en gooi het zo voor zijn of haar deur neer. Durf dan maar eens beledigd te zijn: die strijd ga je toch wel verliezen van me."
Als jij het over respect hebt zou ik me hier toch eens afvragen waarom je het dan niet gewoon bespreekbaar maakt in plaats van letterlijk met stront te gaan gooien.

Lizelot

Lizelot

06-04-2012 om 10:44

Coco

Waar het mij omgaat is dat alles wat van een kat normaal gevonden wordt ,bij een hond gevaarlijk en assiciaal is.Dat vind ik niet kunnen.Een kat mag in een tuin van een ander mag daar poepen en als hij daar zin in heeft en de kans voor heeft een diertje pakken,wat toch toch ook een huisdier is voor een ander.Maar dan is het de aard van het beestje,is het zijn natuur.
Maar een hond die op straat poept heeft een asociale eigenaar en als een hond een ander dier pakt is hij gevaarlijk en het liefst zou hij dan dood moeten.
Waarom??Heeft niets met dierenliefde te maken,maar gewoon om het feit dat mensen zich dan bedreigd voelen door de hond.Omdat hij ook een mens zou kunnen aanvallen.
Als je van mening bent dat een kat buiten mag poepen en jagen,moet je dezelfde mening hebben over een hond.
Vooral over het jagen....ik ken veel honden die jagen,ik vind het niet vreemd of gevaarlijk,gewoon de aard van het beestje.Ik weet ook dat er voor een hond een groot verschil is tussen mensen en dieren.
Katten vallen ook aan,maar voor mensen niet dodelijk en minder ernstig.Daarom hoor je er niet van.
Ik ben nog nooit gebeten door een hond,maar ben door katten toch al verscheidene keren geraakt.Mijn zoontje ook,hij was nog klein,kwam met zijn hoofd op hoogte van een eettafel,kat zat op het hoekje,m'n zoon liep langs,kat viel aan op zijn hoofd,erg pijnlijk,tot bloedens toe.Als dit een hond had gedaan ,had ik waarschijnlijk meteen van veel mensen het advies gehad om het beestje in te laten slapen,maar bij de kat niet,dat kan ik niet snappen. ik waarschuw hier thuis ook altijd kinderen voor de poes,die kan zomaar uithalen,maar niet voor de hond.
Zo ben ik ook veel liever bij de dierenarst met een bange hond dan een bange kat.

Als kattenliefhebber

"Alle katten die het wagen om in mijn tuin te poepen en die ik betrap krijgen zonder pardon een enorme schop onder hun kont of worden met het waterpistool nat gespoten als ik te ver van ze af sta!"

Als kattenliefhebber ben ik erg geschokt... maar niet heus. Alleen zo leren ze het.

Lizelot

Lizelot

06-04-2012 om 10:55

Pluk53

Juist ,daar zit het verschil.En vooral de laatste groep katten geeft de overlast.Als een kat veel binnen is,daar een krabpaal heeft ,speeltjes waar hij zich mee vermaakt en vooral voldoende eten krijgt,geeft zo een kat niet veel overlast in de buurt.Die katten blijven volgens mij dicht bij huis,want daar is het warm en daar is het eten.En de tijd dat ze buiten zijn is te kort om rottigheid uit te halen.
Maar katten die niet binnen mogen(ik ken ze) of niet zoveel die gaan zoeken.Die zoeken eten of een diertje om mee te spelen.Die graven bolletjes uit om te spelen.Wij hebben 3 van die katten,we weten van wie ze zijn,ze zitten daar voor de deur,mogen niet altijd binnen,die beestjes zijn altijd in onze tuin.Geeft voor ons niets,wij hebben zelf veel dieren.Maar onze buren,siertuin ,een kind met een allergie, moeten niets van dieren hebben ,die hebben een hele andere mening.En terecht,die kunnen het niet waarderen als de katten in de tuin poepen,dat ze op de kussens van de tuinstoelen liggen,zodat die volzitten met haren en dat ze in de vijver zitten.Normaal toch???

Nou zeg henk

Een waterpistool, precies, heel afdoende (tenzij het een emmer water is en het vriest zoals ik ooit een vriendin duidelijk moest maken), maar een schop onder de kont? Je schopt toch geen dier? Gewoon even goed laten schrikken, met veel lawaai, dat kan toch ook. Dat is dan een figuurlijke schop onder de kont.

suus36

suus36

06-04-2012 om 11:40

Wat beatrijs vindt....

Dit is wat Beatrijs vindt...

Beste Beatrijs,

Sinds vier jaar wonen wij in ons huidige huis, tot onze grote tevredenheid. We hebben goed contact met de buren op één twistpunt na: onze kat. Ze klagen dat hij zich in hun voortuin ophoudt. Hij zou aan klimplanten en bomen krabben (waardoor een plant gesneuveld is) en op hun fietszadels zitten.

Wij vinden het heel vervelend dat anderen last hebben van onze kat. Dus hebben we gedaan wat in ons vermogen lag om de pijn te verzachten: we hebben aangeboden om de onkosten te vergoeden voor het maken van een afrastering voor de klimplanten, en een anti- kattenmiddel gegeven om in de tuin te strooien.

Helaas, het mocht niet baten. Van het vergoedingsaanbod hebben ze tot op heden geen gebruik gemaakt, het middeltje hielp niet. De kat komt er nog net zo vaak en onlangs kwam de buurvrouw weer klagen. Wat haar vooral een doorn in het oog is, is dat ie ’s nachts op haar fietszadel zit en daar viezigheidjes (haren, zand) achterlaat. Toen ik opperde om er iedere dag een plastic zak omheen te doen en die weer te vervangen, zei ze dat ze daar geen zin in had. Zij vindt dat het onze kat is en dat die niet in hun voortuin hoort te komen. Volgens haar zijn er slechts twee opties: binnenhouden, wat wij niet echt diervriendelijk vinden, of wegdoen. Hoe kunnen wij uit deze impasse komen?

Kat ligt op zadel

Beste Kat ligt op,

Uw buren voeren een vergeefse strijd. Het zijn kennelijk kattenhaters – hun beschuldigingen zijn nogal obsessief en vergezocht. Een fietszadel als favoriete hangplek? Dat ligt helemaal niet lekker voor een kat. Planten verwoesten lijkt me ook een marginale bezigheid. Katten staan niet, zoals sprinkhanen, bekend om hun neiging de vegetatie te slopen. De buren zoeken gewoon een stok om een kat te slaan. U moet hun klachten maar een beetje langs u af laten glijden. Houdt u uw kat binnen, dan komt er wel weer een andere kat uit de buurt langs, waar de buren zich aan kunnen ergeren. Katten horen bij de standaardfauna van de menselijke omgeving en in tegenstelling tot honden genieten zij het voorrecht van vrij buiten rond te lopen. Ze betalen hiervoor een prijs (ze worden vaker overreden), maar er zijn geen wetten die bepalen dat katten binnen moeten blijven omdat ze bewijsbare schade zouden aanrichten. Mensen zijn vrij om een kat als huisdier te nemen, en de kat mag naar buiten, zonder dat de eigenaar een bekeuring krijgt. Als de buren weer klagen, moet u zich maar meelevend opstellen en zeggen: ‘Tja, dat is heel erg voor jullie, maar onze kat doet zoiets niet. Die is heel goed opgevoed. Het zijn altijd de goede katten die moeten lijden onder de slechte.’ Misschien dat de buren dan een andere kat uitzoeken om campagne tegen te voeren. Intussen kunnen ze hun fietszadels wekelijks bespuiten met het door u aangeschafte anti-kattengeurtje.

Lizelot

Lizelot

06-04-2012 om 12:29

Ja maar clo

een kat werkelijk een schop onder z'n kont geven,dat lukt toch niet.Eer je bij de kat bent is die al lang weg.Mijn zoon ziet katten als moordenaars van zijn kwartels en konijntje,hij stormt meteen naar buiten als hij een kat in de tuin ziet,maar zodra de achterdeur open gaat vliegen ze al de tuin uit.Zo een uitspraak is toch figuurlijk!

Ik schop zelf mijn katten niet

Ik schop zelf mijn katten niet hoor! Ik vind zelf dat dat niet goed is voor de vertrouwensrelatie tussen eigenaar en kat.

Maar ik kan me goed voorstellen dat als ie in een tuin komt, iemand hem wel eens een schop verkoopt. Of achterna gooit met een sinaasappel. Niet leuk, wel een krachtig signaal.

Maar je mag een beest nooit zo hard schoppen dat je m verwondt, vind ik.

Coco

Coco

06-04-2012 om 16:16

Lizelot

In de posting waarop ik reageerde vroeg jij specifiek naar het jachtinstinct. Op die vraag ging ik in. Ik heb niets gezegd over andere dingen.
Als iemand op het forum vraagt hoe hij van muizenoverlast af kan komen, volgt steevast de reactie "neem een kat".
Het vangen van muizen wordt dus over het algemeen heel erg op prijs gesteld. Het is een kat volgens mij niet bij te brengen dat ze wél muizen mag vangen (graag zelfs) maar geen vogeltjes.
Ergens las ik dat iemand beweerde dat alleen verwaarloosde katten, die niet genoeg te eten kregen zelf op jacht zouden gaan. Nou dat is dus niet zo. Een sappige, zelfgevangen muis of kikken is véél lekkerder dan een bak ondefinieerbaar kattenvoer.
Om nog even op dat jachtinstinct in te gaan: katten jagen solitair en zullen nooit een prooi aanvallen die niet een stuk kleiner is dan zijzelf. Honden (eigenlijk wolven) jagen met een groep. Die gaan dus wél op een grotere prooi af. Ondanks het feit dat de "moderne" hond over het algemeen niet meer in een groep opereert, blijft die neiging bestaan om toch grotere dieren aan te vallen; kleine jachthondjes, als teckels kunnen behoorlijk agressief zijn, als ze niet goed zijn opgevoed.
Verder heeft het gedrag van het baasje (het alfamannetje/-vrouwtje) veel meer invloed op een hond dan op een kat. Je kunt wel enige invloed uitoefenen op een kat, maar dan toch vooral door hem fysieke restricties op te leggen (en je kunt hem vals maken door hem te mishandelen natuurlijk) of door heel intensief conditioneren misschien. Je kunt hem in ieder geval niet leren apporteren of "dood liggen" of zoiets (uitzonderingen daargelaten; ik geloof dat er bepaalde rassen zijn waar het wel bij kan).

Kaaskopje

Kaaskopje

06-04-2012 om 22:19

Goed gezegd door beatrijs

Ik kan me wel vinden in de woorden van Beatrijs.
Af en toe vraag ik me af waar mensen zich druk om maken. Wij hebben dagelijks buitenspelende kleuters naast het huis en een zandbak waar die kleuters in en rond spelen. Gevolg: zand in huis, zand op mijn fiets, zand tegen de voordeur. Onze voordeur heeft een grote aantrekkingskracht op die kinderen, ook als er sneeuw ligt. Zouden ze dat thuis ook doen? Maar goed, dat zand is een consequentie van het wonen naast een schoolplein. Dat hebben we 22 jaar geleden geaccepteerd, hoewel de zandbak toen nog niet naast onze voordeur lag. (Nog een consequentie is dat wij geen schutting rond het huis mogen, want dan zien we de school niet meer als die verlaten is. En een electronisch afschrikdraad rondom de tuin leggen is misschien ook niet zo handig als er regelmatig kinderen doorheen rennen, als de bal weer eens over het hek is gegaan. Die ballen zijn schadelijker dan rondlopende katten, kan ik je zeggen.)
Net als dat ik het zand uit de zandbak als consequentie zie van het wonen naast een schoolplein, zo zie ik mogelijke ongemakken van huisdieren ook als logisch bijverschijnsel van een woongemeenschap.

Lizelot, henk en nog iets

Gelukkig, figuurlijk, ik ben weer gerustgesteld . En Lizelot, het wegjagen van de kat door je zoon kan op den duur ook goed werken hoor, als de kat echt een paar keer goed schrikt.
Zelf jaag ik ook wel eens katten uit de tuin. Want er is nog een ander probleem dat door katten kan worden veroorzaakt, maar deze is (op een enkele uitzondering na) heel goed door de eigenaar op te lossen: krolse katers! Dat gejank, allez, maar dat ik steeds vieze sproeiplekjes van mijn deur kan wegpoetsen, bah! Ons huidige poezenvolk vindt het prima, maar we hebben eentje gehad die er zo gestresst van werd dat ze binnen voor de voordeur ging plassen. En lekker zeg, laat zo'n diertje toch castreren!

Kattenbelasting

Ik heb nog eens lopen nadenken over dit draadje, maar eigenlijk vind ik kattenbelasting nog niet zo'n gek idee. Katten die buiten lopen (en laten we wel wezen: dat zijn toch de meeste volgens mij), veroorzaken nu eenmaal overlast.
Bovendien behoedt het mensen voor het onnadenkend aanschaffen van een kat die ze drie maanden later weer in de bosjes kieperen of (als het beest geluk heeft) in de buurt van een asiel.
Nu nog even nadenken over een goed systeem waarin de binnenkatten van de buitenkatten onderscheiden kunnen worden. Dat zal wel de reden zijn waarom het er tot nu toe nog niet van is gekomen.
n@nny
n@nny

Mispoes

Jij mag best mijn (nog steeds virtuele) kat een forse schop onder zijn kont geven en/of hem met een waterpistool uit je tuin jagen.
En vooruit, als het echt moet dan gooi je die poep in mijn tuin. Hoewel ik liever heb dat, als je er toch mee aan het slepen bent, het me persoonlijk in een zakje overhandigt. Dan kunnen we er meteen even over praten.
Maar ergens heb ik het gevoel dat het je daarom niet te doen is. Je wil gewoon wraak. Prima, maar doe het niet op de manier waarop mijn eigen of mij bekende katten aan hun einde zijn gekomen: rattengif, in brand gestoken of een schot hagel in hun rug. Niet fijn. Een forse waterstraal of een fikse schop zal mijn kat inderdaad wel overleven. En hij leert het dan heus wel.
n@nny

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2012 om 15:41

N@nny

Jouw kat(ten) lopen dus ook buiten begrijp ik? En jij zou daar belasting voor willen afdragen? En wie komt dat ten goede dan? De mensen die er last van hebben? Je treft er niet alleen de types mee die hun kat over het hek van een asiel droppen, maar ook mensen die heel liefdevol voor hun kattenbeest(en) zorgen.
Wij hebben nu ook een beetje last van een vreemde kat. Niet door poep, maar omdat hij altijd bij ons naar binnen wil. Onze katten vinden dat nog goed ook. We zetten hem weer buiten en dat is het dan. Geven en nemen. Je maakt je zo druk om dat soort dingen als je jezelf toestaat.
Een flinke schop lijkt mij om eerlijk te zijn toch wel dierenmishandeling. Onder hun huid zitten toch echt serieuze botten en organen die beschadigd kunnen raken door zo'n schop.

Zo zielig..

"Niet door poep, maar omdat hij altijd bij ons naar binnen wil."

Mijn ouders hebben dat ook op dit moment. Eem jong raskatje, dat de hele dag naar buiten wordt geschopt omdat de baasjes werken.

Het beestje zoekt aandacht. Maar onze kat raakt wel gestrest dus zetten mijn ouders m iedere keer buiten.

Zo zielig..

Niet alles gelezen, maar..

Geen poep begraven en wel plantjes uitgraven, dat doen onze katten, die overigens niet uit onze tuin kunnen. Mijn pas geplante viooltjes bijvoorbeeld, meteen er weer uit gewipt door de kat.... En kat nummer 2 poept bovenop het gras... Goed dat het mijn eigen katten zijn, want anders zou ik er toch ook erg chagrijnig van worden.
En vanmorgen vond ik allemaal losse blauwe druifjes in de tuin, maar ik begrijp dat vogels dat ook zouden kunnen doen? (terwijl de katten slapen dan?)

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2012 om 22:01

Henk

Deze kat is niet zielig, maar gewoon een vreetzak. Zijn baasjes hebben een kattenluik, waar hij gewoon door naar binnen kan. Ik ben met die mensen gaan praten, omdat ik niet goed wist wat ik met de kat aan moest. Nou, gewoon naar buiten zetten dus. Hij heeft thuis eten. Ze hebben de kat een belletje omgedaan en zo hoor ik verschil met mijn eigen katten. Zodra ik 'vreemde poes' hoor aankomen weet ik dat ik even alert moet zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.