Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miauww

miauww

02-04-2012 om 09:18

Bah! Katten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
miauww

miauww

13-04-2012 om 09:05

Kat veroorzaakt aanrijding…..

Loslopende kat rent de weg op. Bestuurder gooit het stuur om om de kat te ontwijken en ramt daarbij in totaal drie geparkeerde auto's. Hoop schade, hoop ellende. Stond gisteren bij ons in de krant.

Nou vraag ik jullie…Waar is nu de eigenaar van die kat??? Die is natuurlijk in geen velden of wegen meer te bekennen. Kat is ook weggerend, dus die konden ze niet meer vangen. Ach, kan hun het wat schelen ook..het is toch een buitendier? Ik kan hier zo kwaad om worden, echt! De laksheid van die katten eigenaars…..Beseffen jullie wel wat zo'n kat kan uitrichten!!! We hebben het hier over een AANRIJDING!! De automobilist had bij het uitwijken van die kat ook een kind kunnen raken he…..Stelletje egoïsten! Nogmaals, houd je kat BINNEN, IN DE TUIN, GA OP EEN BOERDERIJ WONEN, OF BEGIN ER NIET AAN!!

Voetbal

Er had ook een kind over kunnen rennen en bij het uitwijken had de automobilist een kat kunnen raken. Weet je wat loslopende kinderen kunnen aanrichten? De automobilist had ook over de kat heen kunnen rijden. Dat had de minste schade gegeven. De automobilist had ook kunnen remmen. De automobilist kan ook een slipcursus volgen om te leren uitwijken zonder brokken. De automobilist had ook het OV kunnen pakken.

Loslopende kinderen

Ik heb al vele malen vaker moeten remmen of uitwijken voor loslopende katten dan voor loslopende kinderen. Op kinderen wordt doorgaans gelet, als het mis gaat is het echt een ongelukje. Katten worden zonder enige instructie (duh, de mogelijkheid verkeersregels te leren of de mogelijkheid door een ander verbaal gecorrigeerd te worden hele dagen de straat opgelaten.

Ik vond de redenatie van Beatrijs ook een hele rare, dat katten een normaal natuurverschijnsel zijn. Vind ik niet. Vogels en egels, dat zijn normale natuurverschijnselen. Katten worden doelbewust aangeschaft ter vermaak van de eigenaren. Zorg er dan ook voor dat een ander er geen overlast van heeft.

skik

Ik was gewoon wat melig na dat bericht van miauww. Niet te serieus op reageren
"Katten worden doelbewust aangeschaft ter vermaak van de eigenaren. Zorg er dan ook voor dat een ander er geen overlast van heeft. " => Kinderen niet? (oeps, dat was er weer zo eentje...)

miauww

miauww

13-04-2012 om 09:56

Uhhh genista

Ja, en als dit, als dat….als en mijn moeder heeft ook een strijkbout…..
Dit slaat toch helemaal nergens op wat je zegt. Gewoon weer een stom verweer waarmee je de aandacht van het probleem probeert te pareren en het ASOCIALE gedrag van katten eigenaren weer eens probeert goed te praten ….

Als je nou als katten eigenaar gewoon je VERANTWOORDING neemt en op je kat let!

En laten we AUB kinderen niet gelijk gaan stellen aan KATTEN. Kinderen die net als katten wordt aangeschaft??? Laat je nakijken zeg!

Nou, je vroeg me toch?

Je schrijft zelf, nou vraag ik jullie. En waarom schreeuw je?

miauww

miauww

13-04-2012 om 10:30

Izar

Niets mis met jou reactie. ennne, ik heb zelf ook kinderen (bewust voor gekozen) en die zijn ons ook niet als natuurverschijnsel overkomen.

Kan me voorstellen dat je grote letters vervelend vind om te lezen. Echter sommigen op het forum lopen of bewust te trollen (Genista?) of lijken het maar niet te kunnen of te willen snappen dat katten toch echt de verantwoordelijkheid zijn van de katten eigenaar. Net zoals ik verantwoordelijk ben voor mijn hond en uiteraard kinderen. Die 'schop' ik s'ochtends niet de deur uit om ze vervolgens de hele dag buiten te laten zwerven tot s'avonds laat.

In ernst dan

Beste Miauww, je typt al een aantal keren hoofdletters vóórdat ik überhaupt in deze draad reageerde. En sorry, maar ik vind je bericht tamelijk ongenuanceerd. Ja, kattenbezitters hebben verantwoordelijkheid voor hun dier. Ik heb ook de smoor in als ze in mijn zandbak kakken en ja, je mag me op het gedrag van mijn kat aanspreken en dat wordt nog vrij lastig, want ze blijft binnen.
En in alle serieusheid, skik, ik heb dus echt al vaker moeten remmen en uitwijken voor een kind dan voor een kat of hond. Ervaringen verschillen.

Irene

Irene

13-04-2012 om 11:07

Miauww

Ben je misschien overspannen? Ik vind je reacties zo buitenproportioneel, waarom maak je je nou toch zo druk? Ik herken wel dat je je op een bepaald moment vreselijk over iets op kunt winden, maar weet je dat helpt niks. Hier een beetje schreeuwen op een forum gaat niets veranderen aan de situatie. Volgens mij heb je uiteindelijk alleen jezelf ermee als je je zo druk maakt.

Snuggle's

Snuggle's

13-04-2012 om 11:34

Tjonge

"Echter sommigen op het forum lopen of bewust te trollen ("genista? "

Ik vind het er toch meer op lijken dat jij aan het trollen bent. Beetje rustiger en normaler kan ook wel.

Weet je trouwens wat een ellende auto's veroorzaken? Die rijden niet alleen over katten heen maar ook over kinderen. En zijn vaak net zo nodig als een kat nodig is (niet dus), maar veroorzaken een hoop meer ellende.

Wat een gedoe om niks zeg.

amk

amk

13-04-2012 om 11:39

Ach: egel en ferrari

het kan ook leuker lezen. Stond ook in de krant afgelopen week.

Accepteer: ze zijn er en ze blijven zo maar oversteken, kinderen, huisdieren, volwassenen en vogels die niet snel genoeg optrekken.

Maak je niet druk, slecht voor je gestel.

Odile

Odile

13-04-2012 om 12:33

Mijn binnenkat veroorzaakt overlast, o.t.

Mijn kat komt nooit buiten (echt eerlijk waar Miauww *spuugt door vingers*), denk dat hij pleinvrees heeft ofzo want zelfs als de deur openstaat, gaat ie niet weg. Maar hij ligt wel op de vensterbank voor het zijraam van ons hoekhuis te slapen. Naast ons huis is een voetpad en daarnaast staat het huis van de buren. Met ook zo'n zijraam.
Nu kreeg ik van de buurvrouw van de week de opdracht mijn kat van die vensterbank weg te houden want haar hond raakt daarvan overstuur en zit de dan hele tijd te blaffen. Ik heb haar maar gevraagd na te denken of ze last heeft van mijn kat, of van haar hond...
Dus zelfs binnenkatten veroorzaken blijkbaar overlast als ze liggen te slapen in het zonnetje, het zal mijn gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel wel zijn, maar ik kan er niet zo mee zitten. Ik weet echter bijna zeker dat mijn buuf denkt: Bah! Katten

Primavera

Primavera

13-04-2012 om 13:18

Kattenhaatster

Dit draadje heeft me de oplossing gegeven voor een raadsel van een aantal jaren geleden. Een kennis van me was toen verdrietig omdat iemand zijn kat ernstig toegetakeld had. Ik kon me niet voorstellen dat iemand zomaar moedwillig die lieve poes zou mishandelen. Of hij zeker wist dat het geen auto was geweest? Jawel, de dierenarts had gezien dat ze geslagen was met een stok en de schedel half verbrijzeld door een steen. Wie toch degene was die tot zoiets in staat was? Ik wist toen niet. Nu weet ik het, dat is gewoon een andere bollenliefhebster geweest die toevallig een wat grotere siersteen onder handen had en misschien met de steel van de hark nog een klap nagegeven heeft. Dat zal die rotkat wel leren.
De houding van kattenhaters doet me erg denken aan die van kinderhaters. Het doet me weer denken aan die keer toen ik als student nog op een flat woonde en eens een keer een briefje op de deur vond dat een kind per ongeluk een bal om mijn balcon geschopt had. Toen ik de bal teruggaf, was de vader stomverbaasd en vroeg of zijn zoon toevallig een ruit gebroken had en ik de schade kwam claimen. Nee, hoezo? Nou ze kregen nooit ballen terug. En inderdaad in de lift werd ik weer door zo'n onverdraagzame zeurbejaarde aangesproken dat ik echt geen ballen terug moest brengen, want die kinderen weten toch wel dat ze niet op het grasveld daarvoor moesten spelen. Ik moest de bal lek steken, dat zou ze leren op hun plaats te blijven.
Echt, precies dezelfde domme blinde haat die ik in dit draadje bij kattenhaters proef. Dezelfde bekrompen overtuiging dat de eigen interesses en rechten belangrijker zijn dat de interesses en vrijheden van een ander. Een auto wordt ook alleen maar aangeschaft voor het gemak van de eigenaar en geven zeker weten veel meer schade en vervuiling dan katten. Afschaffen dan maar?
Ik snap niet waarom wilde dieren en dieren die voor het consumptie gehouden worden wel allerlei rechten hebben en katten niet meer. Eerlijk gezegd is de diersoort waarvoor ik het meest op moet passen als automobilist die van de vogels. Hebben ze vleugels en blijven die beesten toch hardnekkig laag de weg overvliegen.
Insekten blijken trouwens ook veel ongelukken te veroorzaken. Het komt relatief veel voor dat een automobilist afgeleid wordt door een dichtbij zoemend insekt in de wagen en daardoor een ongeluk veroorzaakt. Mocht dat een bij zijn, is de bijenhouder dan verantwoordelijk? Moet ik de metselbijen uit mijn tuin verdrijven voor het geval ze zo'n soort ongeluk veroorzaken?
Ik ben een natuurliefhebster en net zoals ik het leuk vind om vogeltjes te zien en te horen (die natuurlijk ook hun kak overal laten vallen), zie ik graag ook katten rondlopen. Eerlijk gezegd zie ik liever katten, dan zo'n troep spreeuwen. Het oudromeinse stenen muurtje waar ik iedere dag langs wandel heeft toch wel iets meer met zo'n peinzende kat die erop in de zon zit te soezen. Ik zou erg jammer vinden als dat stukje natuur zou verdwijnen in tot kooien omgetoverde tuinen.
Dat er katten gefokt worden om als binnenpoezen gehouden te worden wil niet zeggen dat dat voor iedere kat de beste leefomstandigheid is.
Met het argument "het beest weet niet beter" zullen er alleen nog dieren kunnen worden gehouden op een manier die zeer ver van hun natuurlijke en optimale leefomgeving afstaat. Hier kwam al als voorbeeld van geen last veroorzakende beesten konijnen en schildpadden voorbij. Juist twee soorten die over het algemeen in veel te kleine ruimtes worden gehouden en waar in het geval van schildpadden heel veel dierenleed aan vast zitten. Al bij het vervoer in erbarmelijke omstandigheden gaan er veel dood. Velen sterven van ellende omdat ze in niet optimale omstandigheden gehouden worden en als er dan wel eentje overleeft tot volwassen leeftijd wordt die vroeg of laat bij een dierentuin gedumpt die al overvol zitten, omdat de bak die je moet hebben te groot en te kostbaar wordt en het schoonmaken (ook zij produceren steeds meer poep) teveel werk.
Mijn kat (op het ogenblik is het er eentje) laat ik dus gewoon buiten lopen. En ja het beest komt ook in de tuin van de buren net zoals hun kat(ten) bij ons in de tuin komen. Zie het maar als een stukje natuur net zoals een overvliegende vogels, de insekten in je tuin of het vergaande muizenlijke dat samen met verteerde poep van allerlei beesten nu de humus vormt waarin een tuinierster zit te wroeten.
Honden en katten zijn al eeuwenlang onze huisdieren. Incidenteel zijn er altijd wel mensen geweest die er dan de pest aan hadden, maar de algemene onverdraagzaamheid ten opzichte van hen die nu mode is is iets van de deze eeuw. En zoals ook al in dit draadje te zien is is het een zichzelf versterkend proces. Als jij zeurt over mijn kat en die allerlei vrijheidsbeperkingen oplegt dan ga ik zeuren over jouw hond, auto, boom of wat dan ook. Als je dingen van anderen verdraagt zullen zij ook dingen die voor jou belangrijk zijn verdragen. Ik denk dat dat tot een betere en prettiger maatschappij zal leiden dan degene waar met name Nederland nu oop afstevend. Iedereen moet angstvallig op z'n tenen lopen om een ander vooral niet tot last te zijn, ieder in zijn eigen hok.
Groeten Primavera

miauww

miauww

13-04-2012 om 13:30

Odile

'Nu kreeg ik van de buurvrouw van de week de opdracht mijn kat van die vensterbank weg te houden want haar hond raakt daarvan overstuur en zit de dan hele tijd te blaffen. Ik heb haar maar gevraagd na te denken of ze last heeft van mijn kat, of van haar hond…'

En terecht gevraagd van je. Die buurvrouw is niet goed wijs. Hij zit toch bij jou binnen op jouw vensterbank? Jouw kat zit toch niet op haar vensterbank? Sorry hoor, maar ik zou zo'n buurvrouw echt midden in haar gezicht hebben uitgelachen en gevraagd of ze zich wel helemaal lekker voelt….dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Mensen kunnen ook overdrijven; zoals jouw buuf.

Fiorucci

Fiorucci

13-04-2012 om 13:32

Primavera

Mee eens, je verwoord precies wat ik denk. En dat zonder schreeuwen..)

miauww

miauww

13-04-2012 om 13:32

Uh berber

als je er niet tegen kunt….VAN AL DAT GEZEUR…want je bedoelt met name mij uiteraard dan lees je het draadje toch niet, draai je om, loop weg of ga zelf in een hutje op de hei wonen.

mij, mij, mij, mij…amen

miauww

miauww

13-04-2012 om 14:00

Primavera

Dit draadje heeft me de oplossing gegeven voor een raadsel van een aantal jaren geleden. Een kennis van me was toen verdrietig omdat iemand zijn kat ernstig toegetakeld had. Ik kon me niet voorstellen dat iemand zomaar moedwillig die lieve poes zou mishandelen. Of hij zeker wist dat het geen auto was geweest? Jawel, de dierenarts had gezien dat ze geslagen was met een stok en de schedel half verbrijzeld door een steen. Wie toch degene was die tot zoiets in staat was? Ik wist toen niet. Nu weet ik het, dat is gewoon een andere bollenliefhebster geweest die toevallig een wat grotere siersteen onder handen had en misschien met de steel van de hark nog een klap nagegeven heeft. Dat zal die rotkat wel leren.

die bloembollen blijven je fascineren he. Enne voor de duidelijkheid….ik sla absoluut geen katten dood of sla hun schedels in met stokken…

De houding van kattenhaters doet me erg denken aan die van kinderhaters.

Hou toch eens op met direct de vergelijking met kinderen te trekken. Een kind is GEEN kat en een kat is GEEN kind, punt. Volgens mij moet jij eens nodig naar een psychiater.

Echt, precies dezelfde domme blinde haat die ik in dit draadje bij kattenhaters proef. Dezelfde bekrompen overtuiging dat de eigen interesses en rechten belangrijker zijn dat de interesses en vrijheden van een ander.

Yep, de eigen interesses en rechten van katten bezitters ja. De rest kan blijkbaar de bietenbrug op met hun zorgvuldig aangelegde tuinen, waterpartijtjes met koi karpers etc….

We eens van een beetje verantwoordelijkheidsgevoel gehoord?

Een auto wordt ook alleen maar aangeschaft voor het gemak van de eigenaar en geven zeker weten veel meer schade en vervuiling dan katten. Afschaffen dan maar?

Je haalt er allemaal zaken bij die er niet toe doen in dit draadje. Staat mijn auto dan midden in jouw tuin te ronken?

Ik snap niet waarom wilde dieren en dieren die voor het consumptie gehouden worden wel allerlei rechten hebben en katten niet meer. Eerlijk gezegd is de diersoort waarvoor ik het meest op moet passen als automobilist die van de vogels. Hebben ze vleugels en blijven die beesten toch hardnekkig laag de weg overvliegen.

Laat je toch nakijken mens! Wat heeft dat nou met overlast veroorzakende katten te maken!

Insekten blijken trouwens ook veel ongelukken te veroorzaken. Het komt relatief veel voor dat een automobilist afgeleid wordt door een dichtbij zoemend insekt in de wagen en daardoor een ongeluk veroorzaakt. Mocht dat een bij zijn, is de bijenhouder dan verantwoordelijk? Moet ik de metselbijen uit mijn tuin verdrijven voor het geval ze zo\'n soort ongeluk veroorzaken?

Wel als je ze speciaal hebt aangeschaft als huisdier ja en je verantwoordelijkheid niet neemt. Maar we dwalen steeds verder af merk ik in de droomwereld van Primavera.

Ik ben een natuurliefhebster en net zoals ik het leuk vind om vogeltjes te zien en te horen (die natuurlijk ook hun kak overal laten vallen), zie ik graag ook katten rondlopen. Eerlijk gezegd zie ik liever katten, dan zo\'n troep spreeuwen. Het oudromeinse stenen muurtje waar ik iedere dag langs wandel heeft toch wel iets meer met zo\'n peinzende kat die erop in de zon zit te soezen. Ik zou erg jammer vinden als dat stukje natuur zou verdwijnen in tot kooien omgetoverde tuinen.

Hallo, hallo! we leven niet meer in het paradijs hier met allerlei natuur om ons heen. We wonen in een woonwijk, dicht op elkaar!

Mijn kat (op het ogenblik is het er eentje) laat ik dus gewoon buiten lopen. En ja het beest komt ook in de tuin van de buren net zoals hun kat(ten) bij ons in de tuin komen. Zie het maar als een stukje natuur net zoals een overvliegende vogels, de insekten in je tuin of het vergaande muizenlijke dat samen met verteerde poep van allerlei beesten nu de humus vormt waarin een tuinierster zit te wroeten.

Zie het dan ook maar als een stukje natuur als kattenbeest gegrepen wordt door een hond…oeps…tja, ook een stukje natuur die toevallig ook jaagt. Dan ook niet zeuren he.

Het gaat hier niet om het zeuren over een kat. Het gaat om het verantwoordelijkheidsgevoel (wat men dus kennelijk niet wil of kan horen/begrijpen) naar anderen toe. Iemand kiest bewust voor een kat. Prima, maar neem je verantwoordelijkheid ook. We leven nu eenaal niet in de wijde omgeving zoals honderden jaren terug.

Wat jij beschrijft is een ideale wereld, een utopia waarin iedereen kan genieten van de bloemetjes en de bijtjes, beetjes en hun humus etc. Heel nostalgisch allemaal. Maar de realiteit is dat we nu eenmaal leven in een van de dichtstbevolkte gebieden hier. We wonen niet meer in de natuur, al decennia lang niet meer. We wonen in woonwijken met huizen pal naast elkaar. Dan kan jij wel aankomen met je nostalgische ideeën over een muurtje met kat erop, maar zo zit de realiteit nu eenmaal niet meer in elkaar. Jammer, zo is het nu eenmaal.

Het enige wat ik vreemd vind, is dat iemand bewust voor een kat kiest en deze gewoon de deur uit gooit en er kennelijk (of misschien wel) schijt aan heeft wat het beest in de woonwijk aanricht en dat is veel.

Dan weet ik het goed gemaakt, dan gooi ik morgen ochtend mijn rotweiler de deur uit en laat hem pas s'avonds weer binnen, ok? Niet gaan lopen zeuren dat hij gaten graaft in je tuin want dat is nu eenmaal de natuur. Niet lopen zeuren dat hij tegen je planten aan pist, poept in je tuin of je tuinstel aanvreet, want tja….dat is nu eenmaal de natuur. Het is een buitendier namelijk.

Snuggle's

Snuggle's

13-04-2012 om 14:48

Zeker wel miauw

Zeker staat jouw auto in mijn tuin te ronken! Mijn lucht te vervuilen, tegen mijn kind aan te rijden en er ook nog eens voor zorgend dat mijn kat niet eens veilig naar buiten kan.

Primavera

Primavera

13-04-2012 om 15:08

Paradijs

Mauww:"Hallo, hallo! we leven niet meer in het paradijs hier met allerlei natuur om ons heen. We wonen in een woonwijk, dicht op elkaar!"
Ach Mauww, ik kan nu wel een heel stuk gaan typen over dat het toch vreemd is dat je verschrikkelijk gespitst bent op alle last die katten eventueel kunnen veroorzaken en het ineens niet toe doet is als diezelfde last door andere dieren/mensen/voorwerpen wordt veroorzaakt en stuk voor stuk je argumenten weerleggen, maar de essentie is een andere. Je zegt het zelf al: ik woon in een wijk wat een paradijs van verdraagzaamheid is, terwijl jij kennelijk in een hel van onverdraagzaamheid vertoeft. Je bent zo druk bezig met je op te winden en je eigen interesses tot norm te verheffen, dat je niet in de gaten hebt dat de oorzaak niet in het dicht op elkaar wonen ligt, maar juist in de onverdraagzaamheid die je ten toon spreidt. Je maakt je eigen hel doordat je zelfs niet meer in normaal geven-en-nemen gelooft en denkt dat dat een niet te realiseren utopie is.
Ik benijd je niet.
Primavera

Odile

Odile

13-04-2012 om 15:14

De buurvrouw zoekt het maar fijn uit . Ze heeft niet alleen last van mijn kat, maar ook van gekte. Daar helpt geen folie tegen!

Nakijken

Het komt de nuance in de discussie niet echt ten goede als TS voortdurend degenen die het niet met haar eens zijn, uitmaakt voor "niet lekker" en ze aanraadt "zich te laten nakijken" (al dan niet door een psychiater). En je kunt natuurlijk vallen over de term "aanschaffen", maar het kale feit ligt er, dat de kat hier in huis er om dezelfde reden loopt als onze kinderen: omdat wij dat graag wilden.

miauww

miauww

13-04-2012 om 16:36

Genista

maar het kale feit ligt er, dat de kat hier in huis er om dezelfde reden loopt als onze kinderen: omdat wij dat graag wilden.

Omdat jullie dat graag willen? Prima, maar zorg er dan in ieder geval voor dat de buren geen last van de kat ondervinden omdat jullie zo nodig de natuur willen nabootsen.

Enne, ik woon niet in een onverdraagzame buurt hoor. Wel eentje waar de meeste mensen rekening met elkaar houden en verantwoordelijkheid nemen voor het door hun aangeschafte dieren spul…..althans op sommige asocialen na dan.

Trollengedrag

miauww!

miauww

miauww

13-04-2012 om 16:47

Enne genista

Goh, voel je je toch een beetje aangesproken?
Als jij je kat naar buiten gooit en je verder niets
aantrekt van je buren, ben je inderdaad niet goed bij je hoofd en ben je in mijn ogen asociaal bezig ja.
Dat ik je aanraadt om naar een psychiater te gaan etc….heeft puur te maken met die achterlijke vergelijkingen die je maakt (die dus totaal niet met het draadje te maken hebben) en niet omdat ik het niet met je eens ben. Je haalt auto's, bijen van een ander erbij, insecten en weet ik niet wat allemaal om je te verdedigen, maar daar gaat het hele draadje niet over.

Dus even goed lezen nu want ik blijf het niet eindeloos meer herhalen:

Als je een kat aanschaft, prima, maar houdt het beest bij je (zeker als je in een woonwijk woont). Je weet donders goed dat het beest de tuin van de buren opzoekt en zaken kan vernielen. Waarom moeten wij als buren dat maar goed vinden?! Hou je troep gewoon bij je of begin er niet aan.
Begin niet over kinderen, honden en andere zaken. Die pleur ik de deur niet uit om ze vervolgens de tuinen van anderen onder te laten schijten, pissen, binnen de boel te verzieken en wat dan ook. Ik heb niet om zo'n kannen beest gevraagd en zit dus niet te wachten op de vernielzucht van de kat van de buur. Trek je er niets van aan omdat kat nu eenmaal natuur is? Dan ben je in mijn ogen gewoon een ascociaal!

Zo en dat is mijn laatste posting. Ik ga niet meer in op die domme opmerkingen en al dat goedpraten van wat die katten allemaal uitvreten.
Ik wil geen last in mijn tuin van het door jou aangeschafte dier, punt.

Petr@

Petr@

13-04-2012 om 16:47

Berber

Beste reactie die ik tot nu toe gelezen heb )
En ik werd er nog vrolijk ook van, dank je wel!

Lezen is ook een vak

miauww: "Dus even goed lezen nu want ik blijf het niet eindeloos meer herhalen" => Ken je dat spreekwoord van wie de schoen past?
De "achterlijke vergelijkingen" en bijen en auto's kwamen niet van mij. Mijn kat komt niet buiten. Ik verdedig niet eens iets. Ik heb het woord natuur niet genoemd, laat staan "nu eenmaal natuur". Ik heb zelfs niet gezegd dat de kat ongeveer hetzelfde is als een kind. Ik heb alleen gezegd dat ze er om dezelfde reden zijn, namelijk omdat wij dat wilden. De auto is er trouwens ook om die reden. Niets mis mee, lijkt me, zolang er inderdaad geen overlast ontstaat. Sommige overlast is onvermijdelijk (zoals uitlaatgassen die toch in mijn tuin komen of een overstekend kind). Het zij zo.

Fiorucci

Fiorucci

13-04-2012 om 17:16

Herhalen

'want ik blijf het niet eindeloos meer herhalen'
Mooi, dan kunnen we verder met de discussie!

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2012 om 22:20

Ach miauww

Hoewel ik niets wil afdoen aan de schrik en ellende van het door jouw genoemde ongeluk, kan ik daar andere voorbeelden tegenover zetten. Ik ben 3 keer betrokken geweest bij een aanrijding. Rotauto's ook! Mijn dochter is van haar fiets geharkt door een aanhanger die te breed was voor dat stuk weg. Rotaanhanger! En wat denk je van al die 'persoonlijke aanrijdingen, waar machinisten totaal door in de vernieling raken? Doe niet zo egoïstisch en maak jezelf ergens anders van kant.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2012 om 22:55

Miauww

Ten eerste is de enige die zich nogal lomp gedraagt in dit draadje jouw persoon. Jij hebt geen loslopende kat nodig om een ander kwaad te maken. Hopelijk reageer je irl minder overspannen.
Ten tweede: Ik wil geen last in mijn tuin van het door jou aangeschafte dier, punt. (Tegen Genista meen ik)
Volgens mij is dat risico nogal klein.
Je zegt dat katten veel ellende aanrichten in woonwijken. Ik weet niet wat jouw ervaring met woonwijken is, maar in de wijken waar ik woonde en woon, hoorden die katten er gewoon bij. Net als dat je honden niet kunt dwingen om nooit te blaffen in een woonwijk, het hoort erbij. Het enige wat volgens mij in het algemeen irritant gevonden wordt is als katten niet geholpen worden en dus krols kunnen worden. Man o man wat een rotgeluid is dat. Ik moet zeggen dat ik dat niet vaak meer hoor. Blijkbaar voelen steeds meer kattenbezitters prima aan dat het hun verantwoordelijkheid is om hun kat niet ongebreideld te laten voortplanten. Dat is toch weer een positief puntje, of niet?

Enge buren

Ik ben zo'n crimineel met katten die naar buitengaan. Ik zou Miauww een enge buur vinden eerlijk gezegd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.