Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sandra

Sandra

15-02-2010 om 07:47

Bedplassen

Wie heeft er net als mij vroeger als kind zelf last gehad van bedplassen? En hoe ging je daar toen mee om?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-02-2010 om 16:53

Sandra

Zelf geen ervaringen mee, maar vertel, wat is het doel van je vraag en geef dan zelf de aftrap door de antwoorden op je eigen vragen hier als eerste neer te zetten.

Sandra

Sandra

15-02-2010 om 21:23

Over mijzelf

De aanleiding hier voor is nu ik dus zelf een dochter heb (6 jaar) die nog in bedplast. Tot mijn 17de was ik bijna iedere nacht nat, terwijl mijn ouders al van alles geprobeerd hadden (plaswekker, opnemen, minder laten drinken enz.) ben ik van het ene op het andere moment droog geworden. Ben nu 31 en heb mijn jeugd laten heersen door het bedplassen. Logeren deed ik nooit, vrienden en vriendinnen kwamen zelden op mijn kamer vanwege de stank en de meest vervelende waren de experimenten van mijn moeder om een superluier te maken uit verschillende soorten luiers om de mega-plas van mij te kunnen absorberen.
Als ik nu zie hoe mijn dochter er mee omgaat, die gaat er veel makkelijker mee om, haar vriendinnetje van school weet het dat ze 's nacht een luierbroekje draagt, ze praat er ook makkelijker met anderen over. Geen schaamte, ze vindt het wel lastig dat ze er last van heeft. Dat maakt mij aan de ene kant jaloers en tegelijker tijd ook trots, dat zo'n kleine meid voor haar leeftijd er volwassen mee omspringt.
Ze weet van mij dat ik er ook last van heb gehad (ik heb haar overigens niet verteld dat het tot mijn 17de heeft geduurd), en toch schaam ik mij rot als ze dan tegen een schoolvriendinnetje zegt: "Mama heeft ook in bed geplast"
Dit weekend las ik een stuk in de Yes over een volwassen vrouw die tot haar 25ste in bed heeft geplast. Dit verhaal was zo herkenbaar, dat het bij mij wel de nodige herinneren heeft opgewaaid.
Groet Sandra

Nasha 1st

Nasha 1st

15-02-2010 om 22:46

Sandra

ik denk dat dat er mee te maken heeft dat onze ouders er gewoon anders mee omgingen....ik bedoel, iedereen kent wel de verhalen van de generatie voor ons dat "hun kind al met 2 helemaal zindelijk was"....Het is helemaal niet ongewoon om tot ongeveer 7 jaar nog in je bed te plassen en op die manier benader ik het dus ook....moet Nashaman hier soms wel even op de vingers tikken, want die wil nog weleens druk op de ketel leggen (wij hebben nog 1 bedplasser hier), maar in mijn famillie zijn bijna alle jongens laat.....mijn oudste was ook 7....hij vond het wel erg en daarom hebben wij een plaswekker geprobeerd.....hij heeft er wel 2 keer zo lang over gedaan als er voor staat...

sher_s

sher_s

23-02-2010 om 21:01

Ook bedplassen

Hoi Sandra,

Ik heb ook heel lang in bed geplast, tot ik 16 was. Net als jij heb ik van alles geprobeerd om er vanaf te komen, plaswekker,opnemen enz. Uiteindelijk heeft een neusspray me geholpen er vanaf te komen. 's Nachts had ik altijd een luier om.
Ik vond het bedplassen wel heel vervelend, maar het heeft mijn jeugd niet beheerst. Toen ik een jaar of tien was heb ik het aan een vriendinnetje verteld. Ik weet nog dat ik heel opgelucht was dat ze me niet uitlachte, maar het eigenlijk heel gewoon vond. Later heb ik het aan nog twee vriendinnen verteld.
Omdat ze toch al wisten dat ik in bed plaste en luiers droeg, kon ik bij hun gewoon gaan logeren, of zij bij mij. Ik ben ook gewoon mee geweest op schoolkamp.
Al met al was het bedplassen voor mij dus wel iets vervelends, maar geen ramp.

Groeten,

Sheranie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.