Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Chantal

Chantal

13-12-2008 om 14:46

Belastingdienst

Ik ben één van vele die een brief heeft gehad van de belastinddienst omdat ik nog een bedrag over 2007 terug zou kunnen krijgen als ik alsnog aangifte doe.

mijn man zei dat als ik dat doe, ik jaarlijks aanngifte moet doen en je er niet meer nderuit kan.

klopt dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-12-2008 om 15:41

Je moet toch

altijd al jaarlijks aangifte doen? Of hebben jullie helemaal geen aftrekposten zoals bv dit jaar nog de verzekeringspremie van de ziektekostenverzekering?
Of belastingkortingen die niet via de werkgever worden verrekend zoals de combinatiekorting etc.'

Ik zou het toch even nalopen want misschien kun je ook nog van 2006 wat terug krijgen.
Programma van site downloaden invullen en dan kijken of je iets terug krijgt. En dan beslissen.
Angela

Chantal

Chantal

14-12-2008 om 10:06

Nog nooit

Wij hebben nog nooit aangifte gedaan, ervan uit gegaan dat wij toch geen bijkomende kosten hebben.

Maar nu vragen we ons af, is 1 keer altijd omdat afgelopen jaar best veel met mijn loon gebeurd is, veel wisselingen waardoor het weer ongunstig kan zijn om aangifte te doen.

Weet het niet zeker

Maar mijn vriend hoefde nooit aangifte te doen, toen opeens weer wel (toen hij met mij samenwoonde) en toen weer niet en toen weer wel. Ik denk dat 'eens=altijd' niet per se opgaat, maar misschien moet je de belastingdienst even bellen.

Overigens levert aangifte vaak wel wat op, het kost alleen wel tijd natuurlijk.

Groeten,

Temet

Juliëtte

Juliëtte

14-12-2008 om 18:40

Wat is het probleem?

Je doet nu aangifte, krijgt over 2007 geld terug. Prima toch ?

En als je daarna over 2008 en verdere jaren ook aangifte moet doen omdat je echt een biljet hebt ontvangen dan is dat toch niet zo erg ? Vul je in (is echt niet zo ingewikkeld) en als je geen bijzondere zaken hebt (zoals een koophuis, aandelen), hoef je niks te betalen of terug te ontvangen.

Ik snap het probleem van je man dus niet zo ... (tenzij er bepaalde zaken zijn die hij niet kenbaar wil maken bij de belastingdienst omdat het hem veel geld kost???)

Tinus_p

Tinus_p

14-12-2008 om 20:35

Ja maar

Chantal:
"mijn man zei dat als ik dat doe, ik jaarlijks aanngifte moet doen en je er niet meer nderuit kan."
En is aangifte doen dan erg?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.