Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pluk53

Pluk53

09-03-2012 om 15:43

Belle epoque, hoe is het gegaan na de screening

zie titel. We hadden vorig jaar een boeiende draad over het nut van dieten/maagverkleiningen/bypasses. Hoe is het jou vergaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Komt niet meer

Belle Epoque komt niet meer op het forum, sinds ze vreselijk is aangevallen. Ik spreek haar nog wel eens prive, weet alleen niet of het de bedoeling is dat ik haar gezondheid nog op het forum gooi. Wil je dat ik haar vraag toch nog te reageren?

Stoepkrijt

He wat jammer. Wil je haar de hartelijke groeten doen?

En van mij ook?

Wil je haar van mij ook de groeten doen? Het was me wel opgevallen dat ze hier niet meer schreef en nam aan dat dit door een draadje van een tijdje terug kwam waarin ze inderdaad flink op de korrel werd genomen. Hopelijk gaat alles goed.

Chris

tonny

tonny

09-03-2012 om 20:29

Ook van mij!

Hopelijk komt ze weer terug

En ik

mis haar bijdragen ook !

Emmawee

Emmawee

09-03-2012 om 22:35

Jemig!

Ik heb het vreselijk druk gehad met Lingo spelen, ben verder nogal ontforumd geraakt. Dit heb ik dus gemist. Wat waardeloos! Stoepkrijt, wil je Belle de groeten van me doen? Ik hoop dat ze nog eens terug komt, als ze dat zou willen. Ik lees haar bijdragen graag en ze heeft al voor heel wat eye-openers gezorgd. Ze hoort hier gewoon thuis!
Groeten, Maw.

Mari

Mari

10-03-2012 om 02:07

He bah

Ik weet nog om welk draadje BE is weggegaan en ik baal ervan. Op deze manier lijken de botte mensen te winnen. En dat terwijl er toch ook bijval voor BE was. Maar.. de aanvallen waren extreem hard dus het is begrijpelijk van haar kant. En tegen de botteriken: heb je nou je zin? Flink hoor.

Chippie

Chippie

10-03-2012 om 12:00

Mari

Was het het draadje over oa PGB? Ik ben niet voor de huidige PGB constructie en heb dat ook gemeld in dat draadje. En ik weet nog dat ze zelf scherp uit de hoek kwam door mensen zonder-zorgenkinderen-met-hypotheek over 1 kam te scheren. Maar ik weet van mezelf dat ik het wel netjes heb gehouden. Meningen kunnen verschillen, maar je kunt elkaar wel met respect behandelen. Ze gaf toen aan dat het hele gedoe rondom PGB en Passend Onderwijs haar aangreep, dat schreef ze ook. En dat begrijp ik ook. Is ze naar aanleiding van dat draadje vertrokken? Krijg ik wel een beetje naar onderbuikgevoel van (maar volgens mij maakt iemand ook een opmerking over haar weekendje weg, die opmerking ging te ver en toen ben ik ook afgehaakt). Doe haar iig de groeten.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-03-2012 om 13:18

Ook van mij

Doe ook van mij de hele hartelijke groeten, ze wordt ook door mij gemist.

Rosa van der Zanden

Gedaan

Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ze wordt gemist. Nu is het verder aan haar!
Ik heb dat draadje overigens zelf nooit gelezen, zat waarschijnlijk in een rubriek waar ik nooit kom.

ik heb het draadje niet gelezen

"maar volgens mij maakt iemand ook een opmerking over haar weekendje weg, die opmerking ging te ver en toen ben ik ook afgehaakt"

Ik heb het draadje niet gelezen, maar een opmerking over een weekendje weg lijkt mij niet irrelevant.

Als die persoon in kwestie klaagt over minder geld van de regering, maar wel een weekendje weg gaat, dan denk ik.. het water staat je nog niet zo aan de lippen.

Maar goed, ik zeg al, ik heb het draadje niet gelezen.

Komt niet terug

Ik kreeg een mailtje van Belle Epoque. Ze komt niet terug, maar laat weten: "Zeg alleen maar maar dat het goed met me gaat en dat ik ze de groetjes doe. Dat is al meer dan genoeg voor een openbaar forum."
Henk, ik geloof niet dat je Belle Epoque kent en je weet vast ook niet hoe ze in haar situatie terecht is gekomen. Net als velen van degenen die haar zo hebben aangevallen. Waarom dan al die aannames?

Vic

Vic

10-03-2012 om 16:58

Niet overdoen

Ik denk niet dat het nodig is om de discussie hier nog eens over te doen. Soms komen opmerkingen harder binnen dan anders, en dan is het misschien een goed idee om forumpauze te nemen. Horken heb je overal, en sommige mensen durven virtueel misschien horkeriger te zijn dan irl. Ik heb de discussie destijds wel gevolgd en heb niet het idee dat er sprake was van 'aanvallen'. Maar goed, als het zo wordt opgevat is het al erg genoeg natuurlijk.

Aannames

Henk, ik geloof niet dat je Belle Epoque kent en je weet vast ook niet hoe ze in haar situatie terecht is gekomen. Net als velen van degenen die haar zo hebben aangevallen. Waarom dan al die aannames?

Ik ben de eerste die zegt dat ik niet precies weet hoe de vork in de steel zat.

Ik zeg alleen maar waarom een opmerking over een weekendje weg relevant kan zijn, en niet per se over de schreef hoeft te gaan.

Maar goed, misschien moeten we de discussie hier inderdaad maar niet over doen.

Wel zou ik graag het originele draadje eens willen lezen. In welk subforum was het precies?

Vic

Vic

10-03-2012 om 18:05

Henk

Het was een discussie die totaal niet met het oorspronkelijke onderwerp te maken had. De postings waar het in mis ging zijn vziw verwijderd.

sinas

sinas

10-03-2012 om 18:29

Brrrr, ramptoerisme henk?

ik vind het jammer dat Belle Epoque zich genoodzaakt zag niet meer op het forum te komen, ik ken de discussie ook niet, maar ik heb in het verleden ook wel met dit soort dingen te maken gehad. Het is daarom dat ik al een tijdje met een andere nick post, als hebben sommigen me wel al weer herkent, maar het is goed om soms even onder te duiken inderdaad.

Maar dat je dan ook nog gaat vragen naar het draadje???

Eigen oordeel vormen

Een ramptoerist zou ik mijzelf niet noemen.

Maar mij ervaring met het Internet is dat mensen soms langen tenen hebben, en er niet van houden als je ze een spiegel voor houdt.

Ik ben nieuwsgierig of dat hier ook het geval was. Ik wil graag mijn eigen oordeel vormen in plaats van klakkeloos aan te nemen dat die anderen 'te ver' gingen.

Ely

Ely

10-03-2012 om 20:11

O ja

Henk betichten van ramptoerisme terwijl er draadjes lopen over de situatie van prins Friso die uitmonden over discussies over zijn intelligentie en die van de rest van de familie. Dat is geen ramptoerisme?
Sorry ik zeg niet dat ik het eens ben met Henk zijn nieuwsgierigheid maar ramptoerisme vind ik in perspectief van andere draadjes een beetje groot woord.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Erik Van de  vries

Erik Van de vries

10-03-2012 om 20:53

Manier waarop iemand iets presenteert

Misschien is het ook wel de manier waarop iemand iets presenteert, waardoor er heftige reacties ontstaan. Chippie zegt bijvoorbeeld dat BE ook wat vervelende opmerkingen over mensen met hypotheken gepost heeft. Dat alleen al, is iets wat bij mij de haren recht overeen zet. De mensen die (het meest)van de HRA profiteren betalen ook het meest belasting. En het is die belasting waaruit voorzieningen zoals het PGB en de AWBZ betaald worden. Die mensen dan ook aanvallen omdat de voorzieningen in jouw ogen niet royaal genoeg zijn vind ik persoonlijk erg ongbeschoft.Ik kan me voorstellen dat mensen er boos van worden..

Chippie

Chippie

11-03-2012 om 13:04

Mari

Het gaat blijkbaar dus wel om dat draadje. Mari, jij zegt "En tegen de botteriken: heb je nou je zin? Flink hoor." Dit vind ik redelijk grof omdat zo te stellen. Er waren ook mensen die anders tegen zaken aankeken, dat wil nog niet zeggen dat je bot bent. En 'heb je nou je zin?' vind ik niet aan de orde. Ze is niet weggepest, dat was niet de bedoeling. Maar als we allemaal met elkaar meekletsen dan wordt het hier ook een dooie boel. Nogmaals, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, je kunt elkaar wel in de waarde laten.

Mari

Mari

11-03-2012 om 13:46

Chippie

Tja ik bedoelde het dan ook alleen maar voor de botteriken en niet voor mensen die gewoon hun mening gaven die niet door BE gedeeld werd. Ik vond dat BE niet in haar waarde werd gelaten en er werd een heleboel uit andere draadjes bijgehaald.
Maar waar je wel gelijk in hebt is dat het niet zo bedoeld zal zijn. Dus de woorden 'heb je nou je zin'waren niet zo op zijn plaats. Dat spijt me.
En wat betreft de botteriken. Ik vond dat mensen wel een beetje rekening konden houden met de zwakke positie van BE en het feit dat ze echt wel haar best doet, al jaren. Maar misschien moet je dat niet van forummers vragen. Ik vond het nogal hard maar zij zelf zien het natuurlijk anders en daar zal ook wat voor te zeggen zijn.

Overigens vind ik ook weer naar aanleiding hiervan (net als laatst over een draadje in seksualiteit) dat forumbeheer regels moet formuleren over het aanhalen van andere draadjes. Hoewel dat ook weer moeilijk is want we doen het hier ook weer.

Chippie

Chippie

11-03-2012 om 14:54

Mari

Ik (en jij?) weet niet om welke reactie ze nu precies is vertrokken. Ik was er op een gegeven moment ook klaar mee. Maar het was een algemene discussie over PGB. Ik begrijp best dat dat vanuit haar positie haar aangreep. 100% rekening houden met zwakke positie van medeformeer is ondoenlijk omdat mensen, in dit geval BE, zaken op zichzelf betrekken.

Ik vond en vind de PGB situatie niet houdbaar, daarmee val ik BE niet persoonlijk aan maar ik zie wel dat dat voor haar nogal wat betekent. Maar als ik daar dan rekening mee moet houden, dan kan ik nergens meer een mening over hebben. En zo heb ik het ook benadrukt, ik heb ook niet aangegeven dat haar PGB onterecht was. Volgens mij begreep ze dat wel... En in het nauw gedreven door de situatie begon zij ook om zich heen te slaan waarbij alle mensen met-hypotheek-zonder-zorgenkinderen in het PVV/VVDhokje werden geduwd met hun niet-solidaire gedachten. En daar ben ik wel over gevallen.

Nou ja, dit is onzin. Gaan we het draadje overnieuw doen.

Mari

Mari

11-03-2012 om 15:05

Chippie

Ik bedoelde jou niet met botterik hoor maar iemand anders. Ik ga geen namen noemen. Nee laten we geen namen noemen. Ja het is zo dat ieder zijn eigen zorgen heeft.
Ik kan met BE meevoelen want ook alleenstaand, ziek met een zorgenkind. Ik denk ook wel eens bijvoorbeeld 'jeetje mensen met een partner je zou eens moeten weten hoe eenzaam en wanhopig deze situatie is' maar dat is niet eerlijk van mij om dat te doen. Je bent altijd jaloers op een deel van een situatie maar je wil nooit het geheel.
Eigenlijk zou je je helemaal moeten onthouden van een elk oordeel over de ander zijn situatie, zowel door BE zelf als jegens BE. Maar dat is nou eenmaal moeilijk op een forum.
nee laten we het draadje niet overdoen. Ik vind het jammer dat ze weg is maar begrijp mensen als jij die zich onheus bejegend voelen ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.