Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Gerdina

Gerdina

10-03-2010 om 10:05

Ben ik echt zo asociaal?

Vanochtend moest ik met dochter (5) naar de dokter. Het was redelijk druk in de wachtkamer, dus het zou wel even duren. Dochter kwam met een boekje of ik wilde voorlezen. Dus dat doe ik (zachtjes dus). Zegt er een mevrouw opeens op boze toon:"wil je daar mee ophouden, ik ben ook aan het lezen en kan me zo niet concentreren". Ik ben toen ook gestopt en dochter is met andere dingen gaan spelen, waarbij ze overigens niet muisstil is geweest. Ik kan haar toch moeilijk verplichten bijna een half uur stil te zijn?
Was het nu zo asociaal van mij om voor te lezen of was die mevrouw een beetje asociaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

10-03-2010 om 10:07

En verder

was het echt een goed begin. Vannacht kon ik er wel 10 keer uit voor de kinderen, dochter blijkt toch een longontsteking te hebben en jongste valt in de wachtkamer een tand door zijn lip. En toen was ik ook nog 3 minuten te laat thuis om de OOquiz vraag te beantwoorden .
Wat wil ik hiermee zeggen, niet zoveel eigenlijk alleen even frustraties van me aftypen.

Yta Chalne

Yta Chalne

10-03-2010 om 10:15

Mevrouw

Het was simpelweg een vervelende mevrouw. Maar die had misschien ook wel een slapeloze nacht gehad en een vervelend doktersbezoek voor zich. Ik zou er maar vanuit gaan dat het niets met jou te maken had, en jouw ergernissen niet met haar.

krin

krin

10-03-2010 om 10:17

Dat laatste

(de quiz) moet inderdaad vreselijk de druppel zijn geweest
Misschien had die vrouw ook haar ochtend niet. Zat ze daar in de wachtkamer zich op te vreten omdat ze niet weet wat ze heeft maar het ergste vreest, en kon ze die zenuwen alleen bedwingen door heel erg ingespannen te lezen, wat dus mislukte vanwege jouw voorlezen (ander rumoer is minder storend als je leest dan gepraat, is mijn ervaring).
Vind ik nog dat ze haar ergernis voor zich had kunnen houden, want jij kunt er ook niks aan doen. Jij was dus niet asociaal bezig, vind ik. Helpt dat?
Ik wens je een betere rest van de dag toe.

Ach ellende

murphy !

Nee jij bent niet asociaal, je was namelijk aan het voorlezen en dat is per definitie geen asociale handeling. Die mevrouw daarentegen verwarde haar eigen woonkamer (waar het waarschijnlijk treurig stil is) met de wachtkamer. Persoonlijk vind ik het absurd om een voorlezende moeder met kleutertje lastig te vallen met "ik kan mij niet concentreren", als zij zich wou concentreren had ze niet in die wachtkamer moeten zitten. Voor hetzelfde geld zit je tussen 3 kuchende mannen etc.

Zoals Rodebeuk zou zeggen "zij moet verder met haar zelf, jij gelukkig niet".

koentje

koentje

10-03-2010 om 10:21

Voorlezen

in de wachtkamer moet kunnen!
En is zeker beter dan je kind veel lawaai laten maken omdat het zich verveelt!
Maar ja, je zit meestal niet voor je lol bij de dokter te wachten. Weet jij veel wat die mevrouw daar kwam doen. Dus ze was niet asociAL , hooguit tijdelijk? onverdraagzaam!

Gerdina

Gerdina

10-03-2010 om 10:53

Dank jullie wel

Ook op dat moment probeerde ik me wel te bedenken dat ze zich misschien wel heel beroerd voelde, maar na een slechte nachtrust ben ik zelf ook wat gevoeliger.
Ik hoop maar voor die mevrouw dat ze zich snel beter mag voelen! Ze zat trouwens niet naast me maar bijna aan de andere kant van de wachtkamer. Verder was het wel stil, wij waren de enigen die geluid maakten.
Daarna knoopte trouwens mijn buurvrouw een praatje met me aan, dus toen was het nog niet stil...

Biene M.

Biene M.

10-03-2010 om 11:36

Gerdina

Sterkte met de ziekenboeg!

Ik lees trouwens ook altijd voor in de wachtkamer van de huisarts, daarvoor liggen die voorleesboeken er toch?

Jade

Jade

10-03-2010 om 17:37

*hahahahaha* fladderbeestje,

bedankt.........de koffiespetters kan ik nu van ´t scherm vegen

Tirza G.

Tirza G.

10-03-2010 om 17:52

Cobi (ot)

Ik vind het altijd zo fijn dat vríjwel iedere relatie gered kan worden. Ik vind het wel heel knap dat die mevrouw elke week zoveel weet te schrijven in de Margriet.

Tirza

Gerdina

Gerdina

10-03-2010 om 19:46

Bedankt dames

Jullie hebben me vandaag toch nog een glimlach weten te ontlokken !

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2010 om 01:32

Misschien volgende keer

andere kost voorlezen? Teksten van hypnotiseurs of zo? "Je zit op een strandje, kijk om je heen. Je ligt op een strandstoel en kijkt uit over de baai. Blauw zeewater klotst zachtjes heen en weer, hoor de zachte wind die door de bomen achter je ruist. Je valt in slaap.... "
Voorlezen mag, zeker als je het een beetje gedempt doet is het een kniesoor die er commentaar op levert.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.