Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2009 om 01:02

Ben ik nou mal?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

10-09-2009 om 13:36

Rechtsom is beter

Dit kost me veel te veel tijd, maar het is zo leuk.
Ik kan haar nu rechts- of linksom laten draaien door eventjes links of rechts van haar te kijken.
Als je naar de voeten kijkt lijkt het beeld prima te kloppen. Draait ze naar links dan zie je dat er iets niet klopt: ze draait haar staande voet de verkeerde kant op. Inderdaad om wat Primavera al schreef: voorkant en achterkant is hetzelfde alleen interpreteer je het anders afhankelijk van welke draai je ziet. Denk ik.

rosa

Inderdaad een hilarische site...

hahaha, heb nog een paar testjes gedaan. ik ben niet hoog sensitief, dus hoef geen speciale dingen te doen om mijn leven te kunnen leiden (???). En ik schijn paranormale gaven te hebben, maar die heb ik dusdanig vakkundig onderdrukt danwel ontkend, dat ik eigenlijk een sprituele coach in de arm zou moeten nemen om ze te herontdekken. Hahaha!

Pfiew.

Ik kan het nu allebei, op bevel! Gelukkig.

Zal hem straks na schooltijd eena aan de kinderen showen.

Mijn truc was trouwens om alleen naar het hoofd te kijken, en de rest even af te dekken met mijn hand. Dan is het op een of andere manier makkelijker je hersenen te dwingen om een bepaalde richting te zien. word je niet afgeleid door al die zwaaiende armen of benen.

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2009 om 14:21

Nou dat weer

Blijk ik ook nog een nieuwetijdskind te zijn. En dat op mijn ouwe dag!

maan.

maan.

10-09-2009 om 15:03

Lezen is anders dan kijken?

Als ik naar het plaatje kijk dan draait ze enthousiast met de klok mee, geen enkele andere kant alleen met de klok mee.

Vervolgens ga ik de onderstaande tekst bekijken, ik gluur ondertussen even naar het plaatje terug en kijk.. ze draait ineens de andere kant op!!

Ik heb het een paar keer geprobeerd maar als ik alleen plaatjes kijk is ze rechtsdraaiend, ben ik lezend dan is ze linksdraaiend.

En blijkbaar aan bovenstaand ben ik niet de enige die wisselende beelden ziet.

Mamvantwee

Mamvantwee

10-09-2009 om 15:09

Heb ik ook maan,

Alleen als ik tijdens het lezen merk dat ze opeens linksom gaat draaien en ik kijk weer gewoon naar het plaatje, dan blijft ze linksom draaien.
Hoewel er bij mij een voorkeur voor rechtsdraaiend is. Maar dat kan volgens eerdere posts wel komen doordat het linksdraaien er iets onnatuurlijker uitziet (mijn hersenen zullen wel een keuze maken voor de meest waarschijnlijke optie).

groet, Mamvantwee

Polly Shearman

Polly Shearman

10-09-2009 om 15:22

Nou schiet mij maar lek

Ik heb wel 3 keer gecontroleerd of ik naar het juiste plaatje keek, want jullie hadden het over een draaiende dame?? wat is zie is een zwart figuur, idd een meisje, met zo lijkt het ballet kleding aan, maar ze draait niet? nee ze gooit met bloemetjes!!!!!!!!!!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-09-2009 om 16:12

Wat ik ook doe

bij mij draait ze alleen maar rechtsom. En van het getuur wordt ik misselijk!

Leuk kaaskopje!!!

Dendy

Pluk53

Pluk53

10-09-2009 om 16:32

Fascinerend

om te proberen om "haar" zo snel mogelijk van richting te laten veranderen.
Mij lukt het als ik op het "zwaaiende" been let, en me heel goed concentreer of het "voor" of "achter" het staande been beweegt.
Bij "tegen de klok in" is het "voor" als het been van links-naar-rechts beweegt. Als je dan heel hard "achter" denkt, op het moment dat het been eigenlijk "voor" is, dan draait de richting vanzelf om.

reina

reina

10-09-2009 om 16:44

Alleen rechtsom

Wat ik ook doe, ze blijft rechtsom draaien ( past ook wel bij de beschrijving, dus wat dat betreft ), ga eens kijken of het morgen nog steeds zo is!

Vic

Vic

10-09-2009 om 16:52

Linksom?

Het lukt mij niet om haar linksom te laten draaien, terwijl ik zo a-creatief en niet filosofisch ben ingesteld. Wat gaat er mis? Volgens mij klopt er geen bal van die hele theorie.

Ayanna

Ayanna

10-09-2009 om 16:56

Beide

Ze begint bij mij tegen de wijzers van de klok in. Ik concentreer me dan op haar voeten en ja hoor...ze wisselt! Dan draait ze de andere kant op.

rosa

rosa

10-09-2009 om 17:02

Hier zie je ze allebei

het blijft intrigerend, dus maar weer gegoogled en deze is leuk: het beeld is gesplitst en in het ene zie je haar linksom en het andere rechtsom draaien door een trucje


http://www.youtube.com/watch?v=i-yhtXAzYwc

rosa

Minet

Minet

10-09-2009 om 18:19

Bijzonder

Ik zie echt alleen maar een rechtsomdraaiend meisje, maar in de tekst erboven herken ik mijn absoluut als iemand die het meisje linksom ziet draaien...........op zijn zachtst gezegd bijzonder

reina

reina

10-09-2009 om 18:56

Rosa

Ik zie bij jouw link het linker meisje steeds linksom draaien, en het rechter meest rechtsom met soms een linkse draai er tussendoor ....?

Puck2

Puck2

10-09-2009 om 19:09

Rosa

Op jouw link krijg ik het met gemak voor elkaar om beide dames synchroon dezelfde kant op te laten draaien, maar idd het verschil zit tussen voor- en achterbeen en door de extra lijntjes wordt dat wat duidelijker gemaakt.

Jade

Jade

10-09-2009 om 19:44

Eerst...

linksom, ik scrollde naar beneden en weer naar boven zie ik haar rechtsom draaien (de pagina vernieuwen laat alleen een rechtsdraaiend meisje zien, dus ik ben rechter hersenhelftdenker

Nasha 1st

Nasha 1st

10-09-2009 om 19:48

Helemaal gek!

vanmorgen meteen gekeken.....ja hoor met de klok mee, ik zou dus creatief moeten zijn hahahahahahah....ben ik dus totaal niet....of mijn hersenhelften zitten verkeerd om, dat zou nog kunnen....ben ik dus eigenlijk linkshandig!

Ik kijk

en ik kijk nog eens, ik probeer jullie tips en trucs, ik heb gescrold, de tekst gelezen enzovoorts... Maar ze draait bij mij toch echt alleen maar met de klok mee hoor! Bij mijn man draait ze tegen de klok in, die ziet haar ook maar 1 kant opdraaien.
De beschrijving van creatief en filosofisch klopt niet, maar analytisch en pragmatisch ben ik ook niet sterk dus het zal wel goed zijn

Massi Nissa

Massi Nissa

10-09-2009 om 20:46

Met de klok mee

Ik heb het al twintig keer geprobeerd en dat meisje wil niet linksom. Ik ben linkshandig, chaotisch en creatief, dus het klopt helemaal. Na een kwartiertje klikken weet ik ook dat mijn ascendant Boogschutter is, waardoor ik erg van bergen houd (heb hoogtevrees). Verder ben ik vanzelfsprekend paranormaal begaafd (want ik weet -vooral bij leerlingen- vaak al wat mensen gaan zeggen nog voor zij hun mond opendoen, bij sommige mensen wil ik inderdaad niet in de buurt zijn, en in mijn grunge-periode voelde ik me op het platteland hartstikke ongewenst). O ja, en ik ben natuurlijk ook een nieuwetijdskind. Het zal ook niet: "Ik probeer vaak nieuwe dingen uit alleen maar omdat ik het spannend of leuk vind." Normale ouwetijdssukkels proberen nieuwe dingen uit omdat ze saai en stom zijn, snappu. "Bij saaie gesprekken heb ik de neiging om mijn gedachten te laten afdwalen." Ga weeeeeg... wat apaaart.... heb jij die nieuwetijdskindtest al gedaan? Echt geknipt voor jou, hoor.
Nu moet ik nog de tweelingziel en de HSP-testen doen. Ik ben hoogsensitief, dat voel ik tot in mijn tenen, maar wie is nu mijn tweelingziel? Ik hoop Garfield.
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2009 om 21:02

Nog even

en jullie dromen er vannacht van
Manlief ziet alleen rechtsom.

Nasha 1st

Nasha 1st

10-09-2009 om 22:24

daar draaien ze tegengesteld.....

Tink

Tink

10-09-2009 om 22:44

Niemand de uitleg van primavera gelezen?


Ik kende het plaatje al en kan haar beide kanten op laten draaien.
Word nu wel nieuwsgierig naar die andere testen, hahaha!

Vic

Vic

11-09-2009 om 12:17

Tink

Ja, ik heb de uitleg gelezen (3x keer), maar ik zie nog steeds alleen maar rechtsom draaien. Hardnekkig geval dus...

Ilva

Ilva

11-09-2009 om 16:10

Stom

Ik vind het maar stom. Als je langer kijkt dan zie je dat ze de andere kant op gaat draaien. Eerst met de klok mee en dan tegen de klok in. En inderdaad, zoals ik hierboven ook al ergens las, ze wisselt van been.

Massi Nissa

Massi Nissa

11-09-2009 om 17:30

Vic

Ik heb de truc inmiddels (met dank aan een wakkere leerling, heb vanmorgen natuurlijk de hele klas laten kijken): je moet je ogen bijna dicht doen en dan tussen je oogharen (echt een heeeeel klein spleetje) naar de benen van de danseres kijken. Dan wisselt ze. Bij mij werkt het maar twee seconden, dan gaat ze weer rechtsom.
Groetjes
Massi

Tink

Tink

12-09-2009 om 01:21

Vic

En met de link die Rosa gaf? Dan zie je beide tegelijk.


http://www.youtube.com/watch?v=i-yhtXAzYwc

Tink

Ik zie inderdaad 2 danseressen tegelijkertijd... met de klok mee draaien

Tink

Tink

12-09-2009 om 17:28

Jah...

Als ik mijn ogen halfdicht doe, zie ik ze ook allebei dezelfde kant uit draaien. Maar dan zie ik die lijntjes dus ook niet. Zo gauw ik mijn ogen weer opendoe draaien ze echt ieder een eigen kant uit!

zon

zon

12-09-2009 om 20:41

O wat irritant

ik heb het 4 keer geprobeerd maar zie haar echt alleen rechtsom draaien. Bij de link van Rosa lukt he wel maar zo krijg ik het niet voor elkaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.