Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mutsje

Mutsje

12-07-2009 om 19:07

Ben ik nu dom? [gedrag in bioscoop]

Vandaag ging ik met mutskind naar de film. Gezellig, samen op stap!

De bioscoop zat vol, leuk. Kinderen hadden veel lol en moesten geregeld lachen. Op een gegeven moment rook ik zweetvoeten.... Ik keek half om en zag dat mijn achterbuurman zijn schoenen uit had en zijn voet met sok op de rugleuning had liggen.

Brrrrr.... na een tijdje vroeg ik: "zou u misschien uw schoenen aan willen doen?". Ik kreeg een grote mond! Ik moest niet zo'n commentaar hebben.

Huh??????? Ben ik nu zo'n domme muts dat ik het niet normaal vind dat je zo reageert op een vraag? En dan over iets waar ik last van heb. Ik ga toch ook niet zitten ruften in de bios of iets dergelijks?

En dan de troep die iedereen achter laat. Het schijnt heel achterlijk te zijn om je lege verpakking mee te nemen naar de prullenbak.

Kortom, tijd voor een nieuwe politieke partij!!! )))
Maar serieus, ik maak me hier wel zorgen om...... Waar gaan onze kinderen in opgroeien?

Mutsje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monique D*

Monique D*

12-07-2009 om 20:01

Nee, jij bent zeker niet dom..

.. dat is die vent achter jou.
Had hij zijn voet òp jouw rugleuning gelegd, dus bij jouw hoofd? Dat is helemaal a-sociaal. Ten eerste kan het gewoon niet, een voet bijna tegen jouw hoofd aan, je voelt alle bewegingen van die man door jouw stoel heen en dan stinkt zijn voet ook nog... Jij hebt zeker recht om hem te vragen of hij zijn voet van die rugleuning af wil halen en zijn schoen aan wil trekken. Je hebt hem gevraagd of hij zijn schoenen aan wil doen, maar als antwoord krijg je een grote mond. Wat heb jij verder gedaan? Gewoon de situatie geaccepteerd zoals is het is of ben je ergens anders gaan zitten?
Je kan kiezen uit een aantal dingen:
- de weg van de minste weerstand (ergens anders zitten òf hem negeren en in zijn stank blijven zitten);
- die vent terecht wijzen, met als risico dat dit escaleert in een enorme ruzie met alle gevolgen van dien (vechtpartij of de bioscoop uitgezet worden).
- erop hopen dat de andere mensen zich ermee gaan bemoeien omdat jullie getetter de film verstoort, zodat die vent indamt.
Lastig hoor, dit kan jullie bioscoopdag behoorlijk verknallen.
En wat betreft die rotzooi betreft die mensen in de bios achterlaten is ook a-sociaal. Heeft dit te maken met luiheid of gemakzucht om het niet even mee te nemen naar de prullenbak? Je zou bijna denken dat ze dit ook thuis doen.. of het kan ze niet schelen, want zij hoeven dit niet op te ruimen. De schoonmaakdienst is toch voor?
Tja de wereld zou er anders uitzien als mensen meer rekening houden met elkaar.

Toos

Toos

12-07-2009 om 21:45

Ja heel dom

volgende keer filmpje downloaden en lekker thuis kijken: a) scheelt je geld en b) je ruikt in het ergste geval alleen je eigen zweetvoeten of die van je huisgenoten

MaximeM

MaximeM

12-07-2009 om 21:57

Erg he

Ja, ik vind dat altijd vreselijk van bioscopen. De laatste tijd gaat het goed maar ik ben ook wel eens naar een film geweest waarvan een paar stoelen naast mij een jongen zat van een jaar of 16 die (ik denk dat hij de film weinig aanvond) door de mouw van zijn uitgetrokken jas de film ging zitten kijken en hardop de ondertiteling ging zitten voorlezen....najaa!! Maar gelukkig hield ie na een paar minuten op, toch is dit natuurlijk ontzettend irritant. Inderdaad ook benen tegen je stoel, bij mij heb ik nog nooit voeten op mijn leuning aangetroffen, maar wel mensen die tegen je rugleuning aantrappen enzo.
Opruimen zie ik ook zelden mensen doen. Heb het zelf trouwens ook wel eens gehad dat ik mijn flesje onder de film even op de vloer zette... dat flesje viel om en rolde vervolgens met veel kabaal onder de stoelen door naar beneden (ik was toen wel blij dat we in het donker zaten) zelf laat ik in ieder geval mijn kinderen het goede voorbeeld zien door onze zooi op te ruimen.

Maxime

Ervaring

Ook iemand die zijn zwwetvoet in de nek van mijn zoon legde ach mevrouw hij is nog zo klein heeft hij toch geen last van??? was de jongen zijn reactie. Mijn reactie was mijn zoon op schoot te nemen en "per ongeluk "een beker cola te laten vallen over zijn zweetsok.toen was het gedoe gauw over.

Het is al lang geleden maar als ik aan zijn hoofd denk hoe hij keek krijg ik nog steeds lachkriebels

Milou

Milou

12-07-2009 om 22:50

Yep, ook net naar de bios geweest

Ja, dat van die zweetvoeten ken ik, is erg irritant, net als kwekkende mensen onder een film.
Ik ben vandeweek met een vriendin en de kinderen naar Ice Age 3D geweest, vlgs de kieswijzer 6 plus. De film was prachtig, helaas het gedrag van sommige bezoekers minder.
Voor we de brillen krergen, werd gezegd dat bij verlies, vermissing van de bril of als de bril kapot was 50 euro betaald dient te worden. Dat je er dus niet op moest gaan zitten, want dat het glas dan kapot kon gaan. Verder werd er nog op gewezen dat 3D voor kleine kinderen overweldigend kon zijn en dat dus op eigen risico jongere kinderen de zaal in konden.
Toen gingen we de zaal in, jongetjes renden de zaal door, waarop mijn zoon en vriendje ook wilden rennen, maar dat werd door ons tegengehouden, de andere jongetjes bleven doorrennen tot de reclame was afgelopen en de echte film begon.
Toen vond een familie het nodig keihard de film van commentaar te voorzien, de ouders idem. Na een half uur werden ze aangesproken door het personeel van de bios of ze daar mee wilden stoppen. Het volgende half uur werd door de familie gevuld met luide commentaren over het personeel van de bios, waarop deze het geluid dan maar harder zette, zodat men minder last had van die familie.
Verder zaten er redelijk wat kinderen die echt (veel) jonger waren dan 6 jaar en aangezien het een 3D-versie was en toch wel eng, werd er geregeld geschreeuwd omdat het te eng was of naar de wc gegaan onder de enge stukken.
Na afloop bleken bij 2 bezoekers met te kleine kinderen de brillglazeb kapot: gebroken. Een moeder was aan het vertellen dat de film te eng was voor haar kind (een jaar of 4 hoogstens) en dat ze uit angst in paniek op de bril was gaan zitten en dat ze daarom weigerde te betalen. En de andere moeder was tegen het personeel aan het schreeuwen dat de politie er maar bij gehaald moest worden en dat het personeel haar kind aan het huilen had gemaakt (dat dat door haar eigen geschreeuw kwam, zag ze niet). Het personeel bleef rustig, wees nog op de adviesleeftijd van 6 jaar en zei dat de moeders de politie maar moest bellen, dat was al eerder gebeurd.
Hoe het afgelopen is, weet ik niet want toen waren onze kinderen uitgeplast en gingen we weg.
Ik heb me verbaasd hoe weinig eigen verantwoordelijkheid genomen wordt door sommige ouders.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2009 om 01:15

Goed van je

Ik ben nooit dapper genoeg om zo'n vent terecht te wijzen, maar je hebt groot gelijk. Wat een gek!
Ik heb eens een dagje met een vriendin van mij een bioscoop schoongemaakt. Ik wilde wel eens zien of het geschikt werk voor mij was, als invaller voor haar. Nou.. ik wist niet wat ik méémaakte. Wat een asociale varkens zijn bioscoopbezoekers! En voor iedereen roept 'ik doe dat nooit!'... Hoe komt die troep daar dan?
Ik heb me overigens nooit aangemeld bij de bioscoopbaas.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-07-2009 om 09:49

Ja precies

Ik wacht ook tot de film op dvd is en installeer me dan in onze eigen thuisbioscoop....met surround sound, eten en drinken tegen normale kosten en de pauzeknop als je moet plassen.

De bioscoop vind ik al jaren helemaal niet leuk meer, al dat gehoest, gesnuif, asociaal gedrag, pauzes die je niet wil en telefoongerinkel.

En er ik zit me nu te bedenken: is de bioscoop niet een uitstervend verschijnsel? We gaan toch steeds meer naar de individuele thuisbioscoop toe, met films op digitale kies-zelf-maar kanalen, internet, etc?

Brianna F

Brianna F

13-07-2009 om 11:48

Juist ja

Wij wachten altijd totdat de film in zo'n beetje z'n laatste week is en gaan dan naar de bioscoop. Doorgaans delen we de zaal dan met hooguit 10 personen.
Ooit 1 keer na 1 week al gegaan en inderdaad, bellende en sms'ende jeugd voor ons. (Waarom ga je dan in godsnaam naar de film?) Naast ons iemand die een sigaret opstak. Halloooho: rookverbod?
En dan de rennende kinderen die volgens mij alleen maar mee waren omdat paps en mams geen oppas hadden. Een film met ondertiteling (night at the museum), kinderen waren hooguit 6 jaar, dus die kregen niet veel mee en gingen maar rennen. Irritant!

Gallifrey

Gallifrey

13-07-2009 om 12:14

Overdekte hangplek

Oh, afschuwelijk is dat! Ik heb de indruk dat het veel erger is geworden sinds veel bioscopen een soort abonnementen aanbieden (onbeperkt naar de bioscoop voor € 18,- per maand o.i.d.). De bioscoopzaal is gewoon een overdekte hangplek geworden.

Vic

Vic

13-07-2009 om 13:40

Duur

Ik ken geen abonnementen voor 18 euro en vind de bioscoop juist heel erg duur de laatste jaren. Volgens mij betaal ik 12 euro voor een kaartje en 9 euro voor een kind (in geval van jeugdfilm). Dat is een aardige smak geld als je ook nog een vriendinnetje wilt meenemen. Drankje in de pauze, kassa! Waarschijnlijk denkt men dat de schoonmaakkosten inbegrepen zijn, en misschien is dat ook zo. Ik ben (ook) altijd de enige die zijn afval in de vuilnisbak deponeert.

Vic

Wat duur zeg. Bioscoop hier is voor volwassenen 8.50 en voor kinderen 6.50.

Enne, tuurlijk zijn schoonmaakkosten inbegrepen. Waar denk je anders dat ze het van betalen dan van het geld dat ze kregen voor de kaartjes

Ik vroeg

me vorig jaar ook al af of ik oud en sleets aan het worden was..

voor het eerst in jaren (of eeuwen???) weer es gezellig naar de BIOS

Nou die ervaring was genoeg om niet meer te hoeven..

het geknaag aan en de overweldigende meur van de popcorn (waarom moet er tijdens de film gegeten en gedronken worden?)

De halfvolle zaal die zich om ons leek te concentreren (waarom gaat iedereen bovenop elkaar zitten als er de wereld aan ruimte is?)

Verder was het geluid bij de film oorverdovend, misschien aangepast op publiek waarbij het gehoor al is aangetast, ik weet het niet?

Nah, ik kijk liever een filmpje thuis!

Gallifrey

Gallifrey

13-07-2009 om 19:08

Vic: abonnementen

Ik weet dat in ieder geval Pathé en Mustsee een abonnement aanbieden voor €18,-. Ik heb al een paar keer gemerkt dat mensen de film al kenden (en mee gingen praten). Of achterin de zaal gingen zitten kletsen. Heel vervelend...

margje van dijk

margje van dijk

13-07-2009 om 20:46

Goh

Wat zijn wij hier toch gezegend met een bioscoop waar wél altijd de nieuwste films draaien, maar waar van dat asociale gedrag geen sprake is. Kleine zaaltjes, persoonlijk toespraakje van tevoren, en meestal is iedereen muisstil. Ik knijp in mijn handen.

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind om in de bioscoop mijn schoenen uit te trekken en in alle mogelijke houdingen te gaan zitten. Maar ik zal dat nooit doen als er naast mij, voor mij of dáárvoor mensen zitten, bij voorkeur doe ik dat als de zaal toch al zo´n beetje leeg is.

Ik geloof niet dat ik er zelf ooit last van heb gehad.

Margje

Milou

Milou

13-07-2009 om 21:21

Nou

Bepaalde films zie ik toch echt liever in de bioscoop dan thuis, vanwege het grote scherm, of zoals bij ice age, in 3d. Dat is toch anders dan thuis.
Meestal is het prima in de bios, maar soms kun je het slecht treffen, zoals bij kinderfilms bij slecht weer in een vakantie of als je een stel kleppende meiden hebt of inderdaad, iemand met zweetvoetn.
De matinee hier is 5,50 en 's avonds is het zo'n 6,50 a 7 euro en voor nog geen 2 euro heb je een combi van fris en chips. Koffie is 1,60.

Filmfan

Filmfan

13-07-2009 om 21:34

Kleine bioscoopjes

Ik ga graag naar de bioscoop. Ik woon in Amsterdam, daar zijn veel grote Pathés. Maar ik ga voornamelijk naar de gezellige kleine bioscoopjes (Movies, Ketelhuis, FIlmmuseum) en niet naar de enorme en sfeerloze massabioscopen. Ik heb het vermoeden dat het gedrag daar net zo is als jullie beschrijven. Maar in "mijn" bioscopen heb ik daar geen last van.

Jasmijn77

Jasmijn77

13-07-2009 om 21:38

Margje, 'jouw' bioscoop!

Ooooh margje,

Ik weet denk ik welke bios jij bedoelt. Ik vertelde laatst nog tegen een collega dat ik die bioscoop zoooo heerlijk vond. Het praatje vooraf, geen eten/drinken mee mogen nemen en een mengeling van 'grote' films en filmhuisfilms. Heerlijk!! En dan in de pauze naar L. aan de overkant om een Palmpje te drinken .

Maar ja, studie over (allang) en verhuisd naar een plaats 2 uur verderop dus ik kom er nooit meer...

Jasmijn

margje van dijk

margje van dijk

13-07-2009 om 21:46

Haha, jasmijn

Je hebt het precies goed

Hij is een keer failliet gegaan, maar goddank doorgestart met een bijna ongewijzigd concept. (Alleen de naam is nu ietsiepietsie anders).

Je hebt het gevoel alsof je in een grote huiskamer zit, met inderdaad die persoonlijke aanpak/sfeer, en inderdaad is de mix van films die ze bieden heel prettig.

Zo'n 8 km verderop zit een grote bioscoop, daar gaan we heel soms naar toe als net onze film niet meer hier draait of zoiets. Maar hoewel dat grootse ook wel iets heeft verlang ik bijna onmiddellijk terug naar ons prettige kleintje.

En L. vaart er ook nog altijd wel bij

Margje

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-07-2009 om 00:17

Verschilt per bioscoop

Eén keer in mijn leven in de Pathe Arena geweest. Of hoe heet dat ding, maar die bij de Arena in elk geval.
Daar was het normaal dat iedereen tijdens de film zat te bellen en gebeld werd. Dat is in het filmhuis echt niet het geval.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.