Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-03-2013 om 19:53

Ben mijn kapsel zat

Lekker non-topic, maar goed. Ik merk dat ik het heel erg lastig vind om een kapsel te verzinnen. Ben niet meer zo jong dat ik weg kom met alles maar ook nog lang niet middelbaar - wat dat dan ook inhoudt. De eerste grijze haren zijn gesignaleerd maar eigenlijk zit ik daar niet zo mee.
Ik heb het nu nét boven de schouders en op een slechte dag krijg ik door mijn aanwezige bril een toch wat Nana Mouskouri-achtige look. Eigenlijk is het een uitgegroeide bob.
Mijn haar is heel dik met flink slag aan de onderkant. Het is aan de onderkant dus wijder dan bovenop. Als ik wat moeite doe met een diffuser heb ik heuse krul.Ik wil een iets wat een beetje sportief-klassiek is zonder tuttig te worden en geen moeke-gevoel geeft. Ik heb het halve internet afgestruind maar nog niets gevonden en heb een flinke upgrade nodig na deze lange kwakkelwinter. Wie heeft een goede tip of een leuke site?

Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Asymmetrische bob?

Ik heb al jaren variaties op een asymmetrische boblijn. Of aan de voorkant langer dan aan de achterkant, maar niet opgeschoren!, of met een scheiding en uitlopend in een punt.
Als je googelt op asymmetrische bob vind je mooie kapsels. Vind ik tenminste .

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-03-2013 om 22:40

Asymmetrische bob

Is wel leuk, maar niet geschikt voor ieder haar.

Met wat slag loop je het risico dat een prop wordt en het asymmetrische beeld een beetje verloren gaat. Ik zou daarom eerder kiezen voor wat langer haar en dan een beetje in lagen, zodat je slag beter uitkomt.

Merel

Merel

19-03-2013 om 23:41

Inderdaad

Inderdaad zou ik het zoals Ginny al schrijft, het juist wat langer laten groeien en dan wat in laagjes laten knippen. Je kan dan meerdere kanten uit. Los, staart, losse slordige knot, opgestoken enz enz.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2013 om 23:52

Laagjes

Zoals je het beschrijft is je huidige kapsel naar mijn idee nogal 'massief'. Door het in laagjes te laten knippen zal het waarschijnlijk al vlotter vallen.
Zo'n asymetrische bob kan erg leuk staan. Mijn dochter heeft het ook en ik vind het haar leukste kapsel tot nu toe.

Kleurtje?

is het misschien leuk om er een nieuw kleurtje in te zetten? Mijn haar is ook zo raar, tegenwoordig...
Na mijn hersenoperaties is de strook rond het litteken een beetje krullerig/pluizig geworden terwijl de rest gewoon steil is...
Ben ik ook niet onverdeeld blij mee

advies van je kapper, als je een beetje een goede kapper hebt?

groetjes,
Jons

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-03-2013 om 10:40

Asymmetrisch?

Asymmetrisch als in aan de ene kant boven je oor opgeschoren en aan de andere kant tot op je schouders?
Of achter wat korter dan voor?
Echt laagjes kan niet, mijn slag/krul heeft de neiging om net verkeerd te krullen en dan gaat het helemaal pieken. Alsof ik met mijn vinger in het stopcontact heb gezeten. Hmm, ik laat het even bezinken.
Rosa van der Zanden

Nee niet doen!

Zo'n bob met achter korter dan voor heeft jongste gehad en die heeft ook dik haar met slag/vage krul. Was een erg slecht idee...aan haar achterhoofd gingen de krullen wat wijder uitstaan dus wat haar hele hoofd niet meer rond, maar met een soort bol aan de achterkant. Stond erg belachelijk. En helemaal als ze b.v. met natte haren ging slapen...dan werd het helemaal een 'toef'. Resultaat was dat ze 's morgens eerst met natte borstel/kam de boel weer plat moest plamuren om er een beetje normaal uit te zien.
Ach ja puber hé...die willen wel eens wat.
Maar gelukkig is het allang weer bijgegroeid.
Ik heb zelf (ook zulk haar) schouderlang met laagjes (niet te veel want dan krijg ik nóg meer krul en wijder) en voor een lok...Als ik het omhoog doe, zie ik er tenminste nog als mezelf uit want die lok doet dan niet mee. En als ik jouw was zou ik ook laten verven/kleurspoeling doen. Want zo'n dik slag/krulkapsel staat al gauw slordig (fietsen en de krul zit al weer anders) weet ik uit ervaring. Het blijft nooit leuk in 'model' zitten. Zit altijd een beetje warrig...vandaag anders dan morgen en met nat weer anders dan met mooi weer.
En dat in combi met haar van verschillende kleur maakt het denk ik slordig eruit zien.
Ook al maakt het je niks uit. Ik vind grijs haar wél leuk eruit zien bij keurig in model blijvende kapsels. Maar niet bij haar zoals jij het omschrijft. Dan wordt het een soortement 'ma flodder' hoofd. Door de warrige bos en de verschillende kleuren. Snap je wat ik bedoel?
Net of je al heel lang geen kapper hebt gezien.
groeten albana

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-03-2013 om 14:28

Bij de kapper geweest

En een beetje van al jullie tips gedaan: een bob die achter korter is dan voor maar niet opgeknipt. Niet zo schuin dat je er een alienhoofd van krijgt maar genoeg om het in beweging te krijgen.Toen het droog was wat laagjes. Niet aan de voorkant omdat dit zo inkrult maar aan de zijkant voor een wat speelser effect. Voor is het nog bijna dezelfde lengte, een paar cm boven de schouder.
Ben er blij mee, heb nog steeds lengte maar het hangt tenminste niet meer zo en het ziet er leuk uit.
Pony of sidebangs zoals dat zo mooi heet werd afgeraden omdat ik een heftige bril heb.
Albana, ik heb letterlijk twee grijze haren niet genoeg voor een meerkleurig kapsel. Ik moet altijd veel aan mijn haar doen maar dat vind ik niet erg, probeer het Ma Flodder-effect te allen tijde voor te zijn.
Rosa van der Zanden

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2013 om 00:28

Klinkt

leuk

Goedzo!

Dus de kapper vond dat opgeknipte achter ook niet zo'n goed idee? Toen jongste dat liet knippen zei de kapper waar ze toen was niks...En het stond écht heel raar. Mensen zagen dat ook...er waren er die vroegen of ze veel knopen had gehad en daarom zelf had geknipt? Naar die kapper gaan we dus ook niet meer
Een aliënhoofd vind ik wel een goede omschrijving, daar was ikzelf nog niet opgekomen, maar het klopt precies. Net een e.t. hoofd had ze
Het belangrijkste is dat je er zelf blij mee bent. En niet na 1 nachtje slapen en de krullen anders krullen het er belachelijk uit ziet. Al is het maar voor je eigen gevoel en ziet geen mens het.
En dat is soms lastig met eigenwijze slagen/krullen. Die gaan altijd bij de kapper linksom en de dag erna rechtsom.
Nou als het zo'n klein beetje grijs is lijkt het ma flodder effect mij ook nog ver weg.
Het is vast erg leuk geworden!
groeten albana

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-03-2013 om 11:26

Na een nacht slapen

ben ik nog steeds blij. Bij het douchen is het iets nat geworden en ik had het vrij snel in model. Zoals altijd, zonder borstel of kam . Beetje drogen met de diffuser en klaar. Met achter korter bedoelde ik sowieso al niet dat enorm opgeknipte haar, maar iets verloop haalt wel het teutige eraf. Ik heb nog eens goed gekeken, aan de onderkant is nauwelijks lengte verschil maar ze heeft iets slims met de lagen daarboven gedaan. Lastig uit te leggen, weet ook niet hoe dat allemaal heet.

Rosa van der Zanden

Zoek een goeie kapper

eentje die kijkt naar je gezicht en luistert naar hoeveel tijd je kwijt wilt zijn. Met een knipsel naar de kapper zou ik niet zo snel doen, de gemiddelde kapper knipt het dan ook zo, zonder na te gaan of het wat voor je is......
Succes, zei een langharige 40-er die het nog best mooi vindt zitten zo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.