Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

yadira1980

yadira1980

11-12-2009 om 15:35

Bench huren?

thuiszorg/uitleen van rollators ed voor mensen is mij bekend, maar bestaat er ook zoiets voor dieren? Ik zit met een kat die volledige rust moet houden ivm een beschadiging aan haar rug, maar ze is nogal eigenwijs en probeert elke keer op de bank te klimmen...
iemand een idee voor mij???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

11-12-2009 om 16:06

Lenen?

Is er niemand in je omgeving waar je een bench kan lenen? Of heeft de dierenarts niet iets te leen of een asiel in de buurt. Als je uitlegt waarvoor het is willen ze je vast wel ter wille zijn. Of gewoon zo'n reiskoffer voor katten? Sterkte met de kat, ik hoop voor je dat hij opknapt.

yadira1980

yadira1980

11-12-2009 om 16:13

Puck2

momenteel zit de kat in een reiskoffer, maar daar past geen kattebak in
en lenen van mensen in de omgeving heb ik al geprobeerd, maar mensen die een bench hebben, hebben 'm ook echt in gebruik...
bij 't asiel hier lenen ze ze niet uit, want t is al te vaak gebeurd dat ze niet terugkwamen (vragen ze daar niet om onderpand oid???)...
dus tsja..vandaar hier de oproep dan maar.

Puck2

Puck2

11-12-2009 om 16:29

Yadira

Heb jij vervoer tot je beschikking? Mijn zusje heeft wel een bench maar ik weet ten eerste niet of ze 'm zelf niet nodig heeft (hond is dement en heeft hernia) en ten tweede is het natuurlijk een eilandje hoger. Als jij vervoer kunt regelen dan wil ik haar wel even bellen.

Petr@

Petr@

11-12-2009 om 16:30

Bench eigenaar meldt zich))

met een ongebruikte bench in de garage die geleend mag worden. Maar het is wel een hele grote, het is geloof ik een van de grootste maten.
Wij wonen in de buurt van Breda.

gr.
Petr@

Puck2

Puck2

11-12-2009 om 16:33

Grootte maakt toch niet uit petr@

Grootte maakt denk ik niet zoveel uit Petr@. Er zijn vast wel manieren te bedenken om de ruimte te verkleinen.

yadira1980

yadira1980

11-12-2009 om 16:42

Lief!

die aanbiedingen...ik heb helaas geen rijbewijs, en woon in vlissingen (zeeland)...
iemand nog een ander idee misschien???

Puck2

Puck2

11-12-2009 om 16:49

Kattenbak verbinden met reiskoffer

Yadira,
Kun je ook niet op één of andere manier een overdekte kattenbak "aansluiten" op de reiskoffer? Opening tegen opening ofzo en dan aan elkaar vastmaken. Er moet vast met inventiviteit een goede oplossing te bedenken zijn voor jouw poezebeest. Of een grote doos zien te scoren bij bijv. de witgoedwinkel van bijv. een wasmachine o.i.d. en daar de bovenkant van afdekken met gaas ofzo.
Zijn er nog meer mensen met ideeën voor de kat an Yadira? Meedenken allemaal......

Kadonaj

Kadonaj

11-12-2009 om 16:52

Marktplaats misschien?

je vraagt je toch af waarom die dieren zo koppig zijn he? Hier bijna hetzelfde probleem gehad toen hondje (zeg maar, zelfde grootte als een poes, slechts 6 kilo) gesterriliseerd werd.

Ik heb haar meerdere keren per dag in een kattenmandje opgesloten, vond ze natuurlijk 10x niets, maar er was al een hechting gesprongen.

En verder met een riem zo vastgemaakt dat ze nergens op kon springen, maar wel kon eten en drinken en een beetje lopen.

ik hoor het de dierenarts nog zeggen: de eerste dagen zal ze geen energie hebben...

na 24 uur wilde ze al met de bal spelen!

yadira1980

yadira1980

11-12-2009 om 17:00

Doos, konijnebench en activiteiten

catcarrier op doos aansluiten levert algehele paniek en duikeloefeningen, en een overmaat van lawaai op (herrie kan ik mee leven maar dit gaat alles te boven!)...
hetzelfde geldt voor de konijneren die we opgezet hadden, alsof ze vermoooooord werd die ren is een meter hoog, en ondanks dat ze dus geen gebruik heeft van haar gehele achterlichaam, presteerde ze toch om er uit te komen!
ben nu ook aan t bellen met mensen van amivedi (hulp bij verloren huisdieren/noodopvang), in de hoop dat ik er van hen 1 kan lenen,maar die nemen maar niet op...
wordt vervolgd...

Puck2

Puck2

11-12-2009 om 17:01

Mmmm

MArktplaats biedt als dichstbijzijnde hit Terneuzen. Dat lijkt me tamelijk lastig voor Yadira. En kun je het bij de dierenwinkel proberen? Misschien willen die ook wel lenen.

Puck2

Puck2

11-12-2009 om 17:03

Tjee yadira

Dat katte beest van jou is wel een eigenwijzig typje. Wel zielig dat ze zo bang is. JAmmer dat je ze niet duidelijk kan maken dat het voor zijn eigen bestwil is. JE zou behalve Amivedi ook de dierenambulance kunne proberen. En je dierenarts, heeft die niets? Maar dat had ik geloof ik al geopperd.

yadira1980

yadira1980

11-12-2009 om 17:12

Hoeraaaaa!

heb de mensen van amivedi te pakken gekregen, en ze hebben een bench te leen *doet klein vreugdedansje*
ga 'm zo samen met de buurvrouw ophalen, en dan maar kijken of we zo 't weekend door kunnen komen!
allemaal alvast heel hartelijk bedankt voor t meedenken, en ik hou jullie op de hoogte

Puck2

Puck2

11-12-2009 om 17:18

Super!

Ik hoop dat je kat er me geholpen is. Duim duim!

yadira1980

yadira1980

11-12-2009 om 21:32

Tot nu toe....

wordt ze er helemaal krankjorum van ze vindt het echt NIET leuk (understatement)... hoe leg je zo'n beestje nou uit dat dit beter voor haar is??? (overladen met een snoepjesdouche ofzo???)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-12-2009 om 11:24

Kan je

poes niet een kalmerend tabletje geven voor die paar dagen?

Dendy

yadira1980

yadira1980

12-12-2009 om 11:29

Poes slikt al...

teveel..
krijgt momenteel antibiotica ivm kapotte lip na val, steroiden voor herstel rug, en pijnstillers....

Puck2

Puck2

12-12-2009 om 15:30

Overleggen met dierenarts

Yadira, poes slikt al wel veel, maar rust is nu ook heel erg belangrijk. Ik zou toch even met de dierenarts overleggen of je niet iets kalmerends mag geven. Zonder rust wordt haar rug zeker niet beter, dan maar een paar dagen een zombie-kat. Toch?

yadira1980

yadira1980

12-12-2009 om 15:49

Puck2

dit was helaas al t antwoord van de da..
ze is nu gelukkig al wat meer berustend in de situatie...

yadira1980

yadira1980

14-12-2009 om 12:15

Net terug van dierenarts,...

MET kat...
de prognose is slecht, maar ik kan haar simpelweg nog niet in laten slapen ze is nog te helder,..
we kijken het deze week nog even aan...

Puck2

Puck2

14-12-2009 om 12:51

Och gossie

Wat jammer YAdira, dat het niet goed gaat. Kan dat ook te maken hebben met de capriolen die hij in het begin in de bench en al je andere geprobeerde alternatieven uithaalde? Dat lijkt me niet iets van rust houden Maar ja, leg dat eens uit aan een eigenwijze kat. Sterkte, ik hoop dat het van de week alsnog beter gaat.

Jakkie

sterkte Yadira (((((Yadira))))

yadira1980

yadira1980

15-12-2009 om 11:31

.....

vanmiddag om kwart over 2 de afspraak bij de dierenarts om haar in te laten slapen..
ze heeft nu koorts omdat ze haar blaas niet meer geleegd krijgt, en ligt er zelfs van te rillen...
het is mooi geweest...

ishtar

ishtar

15-12-2009 om 12:11

Ach jee

wat sneu!
Sterkte!

-Wendy-

-Wendy-

15-12-2009 om 13:50

Yadira

Wat een verdrietig bericht. Sterkte!

Wendy

Puck2

Puck2

15-12-2009 om 15:16

Sterkte

Ik denk dat je een wijs besluit hebt genomen Yadira. Zolang een dier nog levendig is en geen pijn heeft kan je rustig afwachten, maar een dier dat bijna uitzichtloos ziek is laat je niet verder lijden als je van hem houdt.
Sterkte ermee.

Bastet

Bastet

15-12-2009 om 15:17

Veel sterkte

het is al kwart over drie als ik dit lees...sterkte yadira!!!
bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.