Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

P

P

17-03-2012 om 17:54

Benzineprijzen

Zou het zin hebben om met z'n allen zoveel mogelijk de merkenpompen te gaan boycotten en zoveel mogelijk bij de Tinqs en Tango's en Firezones etc te gaan tanken of komen er dan gevolgen die ik zo niet kan voorzien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

17-03-2012 om 18:37

Weet ik niet

maar wij tanken sowieso al bij dat soort pompen en niet meer bij die grote namen!

Goedkoper tanken

Wij tanken altijd zoveel mogelijk bij Tango, anwb, etc, waar de prijs meestal zo'n 10 cent lager ligt dan de adviesprijs. En zelfs dan wordt de benzine duur betaald

Ik vraag me af hoe veel de prijs nog moet stijgen voordat we met z'n allen duidelijk minder gaan autorijden.

Chris

sinas

sinas

17-03-2012 om 20:12

Hoeveel minder moet ik nog rijden?

Ik rij eigenlijk vrijwel alleen naar mijn werk, omdat OV geen goed alternatief is. Binnen gemeente hooguit de kinderen naar de sport. school meestal lopend, tenzij het echt met bakken uit de hemel komt.

fryskdumke

fryskdumke

17-03-2012 om 20:20

Goedkoper tanken?

tanken we juist bewust bij de shell. Ik kan daar op een volle tank zo'n 50 tot 70 km meer mee rijden dan een volle tank bij de Tinq, of een andere merkloze pomp.
Het verschil op een volle tank benzine is maximaal 1,50 per tank tov de shell. Doordat ik er echter meer km mee kan maken scheelt tanken bij de shell mij zo'n 6 euro ten opzichte van de merkloze pomp.

Daarnaast zijn wij sinds deze week wel meer gaan fietsen. Ik ga er vanuit dat de prijzen niet meer omlaag gaan, dit kan ik niet veranderen. Mijn gebruik van de auto wel.

ody

ody

17-03-2012 om 21:25

Belgie

Wij tanken altijd in belgie waar de prijzen gemiddeld 16ct de liter goedkoper zijn. Minder rijden zullen we echt niet gaan doen, wij dan toch niet. Openbar vervoer is hier echt een crime op het platteland, zonder auto kom je echt nergens. De auto zal altijd wel een melk koe blijven.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Rosase

Rosase

17-03-2012 om 23:48

Let er altijd al op

Rij nogal veel rond hier in de buurt en probeer dan altijd te tanken op het moment dat ik langs een goedkopere pomp kom.

Overigens is er hier een Shellpomp die bijna even "goedkoop" is als de witte pomp. Het kan dus wel. Zou weleens te maken kunnen hebben met de Makro die er vlakbij ligt.

En minder rijden? Nee daar had ik nog niet over nagedacht. Blijkbaar is de benzine daar nog niet duur genoeg voor. Ik verwacht overigens ook meer van zuinigere motoren en elektrisch rijden. Autorijden zit zo verweven in onze cultuur, dat is bijna een eerste levensbehoefte.

Jade

Jade

18-03-2012 om 10:30

Goedkoper...

Wij tanken al heel lang niet meer bij de grote tankstations. Veel te duur (en dan nog is het veel te duur.

1x in de week is er op donderdag een actie, dan tanken we nog "goedkoper".

Ik wil wel meer de fiets pakken, de bus is geen optie (sluit niet aan op mijn werktijden).

Maar goed, feit blijft dat het een enorme kostenpost is.

Hier om voor meer dan 10 cent per liter

Wonende aan de grens met Duitsland rijden wij al jaren speciaal 'om' voor goedkopere bezine. Momenteel scheelt het rond de 15 cent per liter. Man houd bij hoeveel het verschil is. Voor 2 of 3 cent heeft het geen nut, een tijdje hebben we dus niet omgereden. Wij rijden de tank zo goed als leeg. Weten precies wanneer we écht moeten tanken (als nét het lampje van de reservetank gaat branden) en gaan dan naar Duitsland dus. Meestal combineren we dat met wat boodschappen die daar óók goedkoper zijn (dubbele winst dus), die slaan we in voor ong. net zo'n periode. Voor ons is het rond de 4 km naar het eerste tankstation waar ook een grote winkel is.
Ook tanken we 'bij' als we er toch zijn (voor wat anders dus). Wij tanken ong. 1 keer per maand. Omdat het behalve als we er tóch zijn wel omrijden blijft zou je de bezine die we verbruiken van de winst af moeten trekken, door de combi met de boodschappen valt de winst ook weer wat hoger uit. Voor een verjaardag ofzo gaan we zowiezo naar Duitsland, drank is daar stukken goedkoper...dus 4 keer per jaar is het omrijden al ingecalculeerd.
groeten albana

Fryskdumke, benzine is benzine

Er is geen verschil tussen benzine van de ene pomp en die van een andere pomp. Het prijsverschil tussen een bemande Shell op een A-lokatie en een Tango zonder personeel op een achteraflokatie zit hem in de personeelskosten en de vestigingskosten.

http://zbc.nu/management/duurzaam-ondernemen/is-benzine-een-product-een-merk-of-volledig-achterhaald/

Natuurlijk zegt Shell dat je met hun Fuelsave zuiniger rijdt, maar het is niet aangetoond dat het werkelijk zo is en dat het uberhaupt kan. Shell doet er zelf ook geen concrete uitspraak over. 'T is gewoon marketing.

skik

Prijzen vergelijken

Voordat je vijf kilometer omrijdt naar de goedkopere pomp: http://www.brandstofprijzen.nl/

skik

sinas

sinas

18-03-2012 om 13:00

Nou

in sommige gevallen scheelt het wel meer dan 15 cent!!! Loont dus echt wel de moeite!

sinas

sinas

18-03-2012 om 13:00

Dank skik

meteen opgeslagen die site!! Ook handig voor vakantie

sinas

sinas

18-03-2012 om 14:42

Over de benzine

ik weet dat vroeger ook veel mensen zeiden dat ze niet bij Witte Pompen gingen, want van die benzine werd de motor veel vuiler dan van de "echte" benzine. Vond ik ook altijd zo'n apart verhaal. Nou, ik rij er wel een stukkie voor om, in onze grote auto gaat 80 liter! Als er dan 10 a 15 cent verschil in zit, dan scheelt me dat minimaal 8 euro!

Tinus_p

Tinus_p

18-03-2012 om 15:39

Leaserijders

P:
"Zou het zin hebben om met z'n allen zoveel mogelijk de merkenpompen te gaan boycotten en zoveel mogelijk bij de Tinqs en Tango's en Firezones etc te gaan tanken of komen er dan gevolgen die ik zo niet kan voorzien?"
Een boycot heeft pas zin als ook de leaserijders meedoen. En voor leaserijders is een witte pomp zoeken niet aantrekkelijk (de baas betaalt toch) terwijl de extra kosten voor de werkgever nog te marginaal zijn om het een probleem te maken (en als het een probleem wordt, is het bovendien effectiever om t mes te zetten in privegebruik).

In Frankrijk zijn de verschillen snelweg-hypermarche vaak nog groter dan in NL, toch leidt dat niet tot een boycot -er is blijkbaar markt voor.

Vic

Vic

18-03-2012 om 17:27

Vraagje

Ik kom in de overzichten ook wel eens 1,40 tegen voor de euro95. Zijn er echt pompstations waar je dat betaalt voor een liter? Hier in de buurt betaal je tussen de 1,74 en 1,78, dus voor 1,40 zou ik dan wel een paar kilometer willen omrijden. Niet naar Duitsland, want dan is mijn tank weer leeg als ik thuis ben.

sinas

sinas

18-03-2012 om 17:28

Kijken naar datum

er staan ook oude prijzen tussen.

Tinus_p

Tinus_p

19-03-2012 om 11:19

Marktsegmentatie

P:
"Men verwacht dat de merkpompen hun prijs omlaag doen omdat de vraag omlaag gaat"
Zoals gezegd; benzineprijs is een klassiek voorbeeld van marktsegmentatie; een deel van de autorijders is bereid om 10 cent/liter meer te betalen voor het gemak om langs de snelweg te tanken. In feite gebeurt er niets anders dan met de prijs van een kopje koffie; koffie op een station is veel duurder dan koffie thuis, maar er zijn genoeg mensen die bereid zijn om 1.90 te betalen voor koffie die ze thuis voor 10 cent kunnen drinken.

Lease

Sterker nog, onze leaseboer wíl niet eens dat wij bij een witte pomp tanken. Wij worden geacht onze brandstof bij de "grote jongens" te betrekken.

Effe omrijden voor 1,38

In Oostenrijk zagen wij 1,38 in de dorpen! Aan de grens was het al 1,60.
Maar ja, da's wel echt even omrijden

Skik

Skik, er zit wel degelijk kwaliteitsverschil tussen witte- en merkpompen. Staat toch ook duidelijk in het artikel, is maar net hoe je het wilt lezen. Zie het als het mengen van verf. 1 kleine druppel toevoeging maakt je mega-emmer witte verf een totaal andere kleur. Voor mij persoonlijk ook bewezen dat merkbenzine gewoon zuiniger rijdt dan die van een witte pomp. Ik rijd juist om zodat ik NIET bij een witte pomp hoef te tanken...

Additieven

In merkbenzine als bijvoorbeeld Shell V-power zit onder meer een additief dat roetafzetting in de motor verwijdert. Als je auto een gevoelige motor heeft zouden dat soort additieven in merkbenzine natuurlijk kunnen schelen, maar ik kan haast niet geloven dat het ruim 10 cent op een liter zuiniger rijdt. Als je een tank lang met een te lage bandenspanning rijdt of laat doorschakelt zit je al snel aan een hoger benzineverbruik.

Chris

Tinus_p

Tinus_p

19-03-2012 om 15:26

Heu

Freek:
"Skik, er zit wel degelijk kwaliteitsverschil tussen witte- en merkpompen. Staat toch ook duidelijk in het artikel, is maar net hoe je het wilt lezen."
Welk artikel? Wat voor verschillen? Wat zit er (niet) in merkbenzine waardoor het beter is?
Mijn verbruik varieert behoorlijk, maar hangt vooral af van buitentemperatuur, rijafstand, en dat soort dingen.

Overigens, het enige wat er volgens mij ECHT toe doet, maar waar je niemand over hoort, is dichtheid/gewicht. Hoewel we benzine kopen per liter, is de energie-inhoud afhankelijk van het gewicht. Daarom is het beter om snachts/sochtends vroeg te tanken: koudere benzine heeft een hogere dichtheid en dus een grotere energie-inhoud.

Dank, tinus

Dank voor deze tip. Mooi dat mijn partner (hij rijdt, dus hij tankt) zo'n matineus type is.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

19-03-2012 om 20:06

Tinus

En hoeveel scheelt dat dan per graad lagere temperatuur?

Alleen openingsposting gelezen

tanken langs de snelweg (wat ik altijd deed) is veel duurder dan niet langs de snelweg, dat was laatst in een docu over benzineprijzen.

Nu ben ik dus op de prijzen aan het letten, hier bij texaco in de buurt is het indd iets goedkoper dan langs de snelweg. Maar langs de ringweg zit er eentje die nog goedkoper is (shell geloof ik onbemand) maar daarvoor moet ik omrijden.

igg ik zal morgen weer moeten tanken, nogal een heel erg lange rit vanuit hier naar overijssel naar friesland en weer terug naar huis (ARGH) dus ik ga weer prijzen vergelijken onderweg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.