Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Berber/margje: the wire, sorry beetje lang

Voor wie ook The Wire volgt en season 3 nog niet gezien heeft, een waarschuwing: niet verder lezen.
Vannacht heb ik de laatse afleveringen gezien van season 3 van the Wire. Ik ben vandaag dus wat slaperig want man en ik wilden het einde zien en toen was het al snel 2.30 en toen moest ik ook nog bijkomen van alles.
Wat een spektakel en wat een einde. Ik heb zowaar moeten slikken en baal best wel. De vriendschap tussen String en Avon was er duidelijk weer in dit seizoen en toch gebeurt er dan zoiets en dan ook nog beiden die de ander ...
Heel mooi in beeld gebracht en heel mooi opgebouwd, het hele seizoen. Dat McNulty zo verbaasd was over het appartement van Stringer en het boek in de boekenkast, verbaasde mij weer want ik vond het typisch Stringer. Maar wij kenden hem waarschijnlijk veel beter als kijker dan McNulty. En Avon die eigenlijk helemaal alleen was, toen hij werd voorgeleid: geen Stringer achter hem, geen oogcontact met zus (die ook nog eens wegliep) maar wel Marlo (die de nieuwe man is)
Leuke scene: BNBG zou de getuige zeggen wie er geschoten had want dat zeiden getuigen altijd, volgens Bunk maar hier klopte het, dit keer.
Hamsterdam als naam, leuke vondst.
Ben heel benieuwd hoe ze verder gaan want dit leek wel oorspronkelijk de laatste aflevering te zijn: er werden zoveel lijntjes afgerond, de Barksdale organisatie bestaat niet meer, McNulty lijkt rust te hebben, de nieuwe koning is er al, Kima (ik blijf moeite met haar hebben, voel weinig sympathie) etc etc. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen met Bodie en Omar en wie er burgemeester gaat worden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

07-02-2010 om 17:34

Bintje

Ja, heftig he. Het lijkt erg op zoals het bij ons is, wij zagen die laatste aflevering ook midden in de nacht. Ik was echt in shock, ik vond het zo erg dat Stringer dood was. En nog steeds baal ik daarvan.

Ik was een hele tijd 'klaar' met de Wire, we moesten echt weer moed verzamelen om met deel 4 te beginnen. Niet in negatieve zin natuurlijk, ik vond/vind het geweldig, maar ik kon het gewoon even niet meer hebben na deel 3.

Wij zijn inmiddels in deel 4 begonnen (van de week eigenlijk, nu ik er bij nadenk). Het begint weer. Het is een hernieuwde start. Maar de nieuwe personages moeten allemaal geintroduceerd worden, en ik vind het net zo zwak als deel 1. Al die kleine 'niggah's' die even wat moeten zeggen, het is ontzettend gekunsteld. McNulty zelf komt nauwelijks in beeld, tegen driekwart o.i.d. pas voor het eerst.

Heel erg goed nieuws: Prezwalski (zo heet-ie niet maar je weet wie ik bedoel) is in een nieuwe hoedanigheid niƩt weg. Gelukkig. (Ik vind hem erg leuk). Ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopen trouwens.

Ja, en verder moet het weer even op gang komen dus, ik heb de schwung nog niet weer te pakken.

Margje

Wij ook

wij zijn ook bezig met serie 4. Het begin was inderdaad weer even zoeken, maar inmiddels zitten we er weer middenin. Deel 4 is wederom goed!
Ik had ook wel een kater toen Stringer dood ging.
Snoop is vermakelijk, goh 't is een meisje! En Omar, ben benieuwd hoe het met hem afloopt.
Straks weer verder kijken ............

groetjes

Bintje

Bintje

08-02-2010 om 14:27 Topicstarter

Ik heb ook een enorm zwak voor Stringer, een combinatie van muscles (hij is behoorlijk gespierd) en brains (ja, die bril!!), van arrogantie en menselijke tekortkomingen, van koelbloedigheid en sympathie, hij is ontzettend groot en imponerend. Verliefdheid? Misschien een beetje. Het is in ieder geval lang geleden dat ik toch wel ondersteboven was van de dood van een film- of tv-personage.
Ik vond die afscheidsscene van Avon en Stringer roerend. Pratend over hun jeugd, goede herinneringen, je weet dat ze elkaar verraden hebben (de een min of meer gedwongen, de ander om verdere doden te voorkomen (toch?)), Avon die wil weten waar Stringer is en je denkt: "Hij zal toch niet?" en toch was die scene mooi. En dan later Avon die het allemaal niet zoveel meer interesseert en uiteindelijk zich realiseert dat hij alleen is, dat hij Stringer toch wel mist. Ben benieuwd of hij in de gevangenis weer een imperium(pje) opbouwt.
Ik dacht al dat season 4 weer een nieuwe start is, het einde van season 3 was zo'n afgerond geheel. Niets verklappen over dat seizoen, svp. Ik was ook heel blij dat jullie niet verklapt hebben dat Stringer gedood zou worden. Maar ik denk dat het pas na de voorjaarsvakantie zal worden dat we die gaan bekijken.
Ja, die humor, die kan ik ook erg waarderen. Ik vind op de een of andere manier Omar steeds grappiger worden, de BNBG. Ik vind zelf nog altijd een meesterlijke scene uit season 1 dat McNulty en Bunk naar een plek gaan waar iemand is vermoord. Ze doen opnieuw onderzoek en zeggen de hele scene niets anders dan f*ck. Er gebeurt heel veel maar ze zeggen niets.
Jammer dat B en B verleden tijd zijn.

Klaar

Wij hebben serie 4 uitgekeken gisteravond, geweldig! Wat ons betreft was dit de beste serie en we zijn dan ook erg benieuwd naar serie 5.

groetjes

Bintje

Bintje

09-02-2010 om 16:50 Topicstarter

Gelukkig

Daar ben ik blij om Akka. Ik vond season 3 al zo goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.