Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Berichten uit den haag

Ik weet het, geen huid verkopen voor de beer geschoten is enzo, maar toch neem ik glimlachend kennis van dit soort berichten:

http://nos.nl/artikel/165163-kans-op-rechtse-coalitie-nihil.html

En ik ben geen fan van Maxime Verhagen, maar ik vind dat hij hier slim bezig is. Wilders is " erg teleurgesteld" in het CDA. Dat zal Maxime vermoedelijk de anus oxideren, zoals mijn broer dat dan pleegt te formuleren.

Nou ja, de ommezwaai kan nog komen natuurlijk, maar toch...

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

17-06-2010 om 15:21

Op de achtergrond

...van de WK-Joran-toetsweek-gekte volg ik inderdaad nog het nieuws uit Den Haag. Met stijgende verbazing aanschouw ik hoe het CDA onder leiding van de door mij immer verguisde Maxime-Hogerophoer-Verhagen ineens last lijkt te hebben van principes. Fantastisch. En nu volhouden, Maxime.
Groetjes
Massi

Temet

Temet

17-06-2010 om 15:30 Topicstarter

Massi

Volgens een collega wordt de principiƫle opstelling van Maxime deels overeind gehouden door het partijbestuur dat kennelijk besloten heeft dat er in een speciaal partijcongres besloten moet worden of het CDA wel mee wil doen aan deze coalitie.
Aangezien het CDA naar ik begrijp tot op het bot verdeeld is over deze kwestie wordt dat nog een interessant congres.

Spannende tijden...

Groeten,

Temet

Starry Night

Starry Night

17-06-2010 om 17:36

Grappig

Ik heb nog nooit iemand zo innig tevreden horen verklaren teleurgesteld te zijn. Ik dacht toch echt dat Wilders een betere acteur was...

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 18:00

Ha

Stel dat we nog een keer zouden mogen stemmen zou de uitslag dan hetzelfde worden? Wilders die alles laat vallen zolang hij maar mee mag doen, het CDA in persoon van Verhagen, die blijkbaar ruggegraat heeft... Inderdaad spannende tijden!

Temet

Temet

17-06-2010 om 21:38 Topicstarter

Berber

In vervolg op Izar twee woorden: Hero. Brinkman.

Groeten,

Temet

Ja die wilders

goh wat kijkt die man tevreden uit zijn priemende hellige oogjes, moet hij nu niet beginnen met het bekende verbale afzeiken, slachtofferig wijzen ??

valt hij uit zijn rol, is hij onlangs gecastreerd, hij doet mij nu erg denken aan onze oude kater die tevreden lachend klappen incasseerde van zijn pinnige zus.

ach het wordt nu cda-pvda-vvd, of heeft Cohen daar echt geen zin in ?

of bruin.

Puck

Puck

18-06-2010 om 11:41

Berber en manda

PVV mag in Almere ook niet "meeregeren"in de gemeenteraad en ze hebben bij de landelijke verkiezingen al minder stemmen binnen gehaald dan bij de gemeenteraadsverkiezingen.
En MAnda: wat heerlijk onmschreven.. )

Vreemd

Wel een vreemde opvatting bij Verhagen over 'bescheidenheid'. We moeten ons bescheiden opstellen heette het na de grote verkiezingsnederlaag (halvering), maar vervolgens legt hij zijn voorwaarden op aan de twee partijen die gewonnen hebben en de informateur.
Stel je voor dat de Christen-Unie dat gedaan had bij de vorige kabinetsformatie. Of dat een andere kleinere partij dat gaat doen in het vervolg. Groen Links: eerst moeten VVD en PVDA maar eens een compromis sluiten en daarna gaan wij wel kijken of we hiermee iets kunnen.
In een zo verdeeld landschap als het huidige moet je als goedgeaarde democratische partij de uitslag van de verkiezingen toch ook om kunnen zetten in een werkbare situatie. Verhagen heeft daarin een stragegie gekozen die niet leidt tot een werkbare situatie.
Het staat elke partij nu vrij om eenzelfde strategie te volgen, dan duurt de informatieperiode geen maanden, maar jaren.

Tsjor

Massi Nissa

Massi Nissa

20-06-2010 om 07:32

Izar

Interessant stukje over Verhagen. Als hij het inderdaad zo speelt, is hij a) een ouwe vos en b) een goede partijleider, want hij sleept er het maximum uit na een nederlaag.
Groetjes
Massi

Tinus_p

Tinus_p

21-06-2010 om 17:04

Principiƫle redenen

Temet:
'En ik ben geen fan van Maxime Verhagen, maar ik vind dat hij hier slim bezig is. Wilders is " erg teleurgesteld" in het CDA. Dat zal Maxime vermoedelijk de anus oxideren, zoals mijn broer dat dan pleegt te formuleren."
ER spelen nog 2 dingen, en binnenkort zal blijken of het hier gaat om handig onderhandelen of een principiele keuze.

Er zijn namelijk twee principiele redenen voor het CDA om niet met de PVV samen te werken:
Ten eerst is een dele van de CDA achterban principieel zwaar tegen. Zwaar genoeg, dat het tot een interne rel kan komen als CDA toch met PVV in zee wil.
Ten tweede zijn de anti-islamplannen van de PVV alleen uitvoerbaar, als zulke plannen ook voor christenen gaan gelden. Dan gaat het vooral om zaken rondom onderwijs etc (geen islamitische scholen etc).

Ondertussen is de interssante vraag of dit goed of slecht voor de PVV is. Als de PVV niet meeregeert, maakt de PVV ook geen fouten, en kan ze ook keuzes ontlopen.

Temet

Temet

21-06-2010 om 17:15 Topicstarter

Tinus

"Ondertussen is de interssante vraag of dit goed of slecht voor de PVV is. Als de PVV niet meeregeert, maakt de PVV ook geen fouten, en kan ze ook keuzes ontlopen"

Zowel in dit draadje als ook in verschillende kranten heb ik al de theorie gelezen dat dit een opzetje van Wilders was, en dat het hem inderdaad heel goed uitkomt dat hij zichzelf nu niet hoeft te bewijzen.

Tegen dat scenario pleit m.i. dat hij wel heel snel zijn 'breekpunt' publiekelijk opgaf, waarom zou je dat doen als je toch niet werkelijk van plan bent mee te regeren?

Nou ja, ik ben dol op speculaas, niet alleen in december

Fouten maken kan de PVV in de oppositie ondertussen ook best. Hoop ik toch...

Groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

21-06-2010 om 17:49

Handig

Temet:
"Zowel in dit draadje als ook in verschillende kranten heb ik al de theorie gelezen dat dit een opzetje van Wilders was, en dat het hem inderdaad heel goed uitkomt dat hij zichzelf nu niet hoeft te bewijzen."
Wilders heeft iig (zoals wel eerder, hij is op dit punt erg handig) ervoor gezorgd dat hij het CDA snel tot een keuze dwong, ipv dat hijzelf eerst eindeloos met VVD moest onderhandelen, met alle eventuele schade (zoals weggegeven breekpunten) vandien. Hij staat nu langs de zijlijn, waar hij gene fouten meer kan maken.

Temet:
'Fouten maken kan de PVV in de oppositie ondertussen ook best. Hoop ik toch..."
Zulke fouten zijn een mixed-blessing, omdat de partij die na de PVV komt (nadat de PVV geklapt is) wel eens nog erger kon zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.