Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

29-02-2012 om 21:19

Berichtje voor degenen die mij steunen in discussies.

Door een uit de hand lopende discussie in het draadje seksualiteit heb ik besloten mijn vaste nick te veranderen en me voortaan minder kwetsbaar op te stellen door niet meer zoveel missers uit mijn privéleven te onthullen. Ik word door een bepaald persoon op een dermate onaangename manier aangevallen dat ik er helemaal de rillingen van krijg, het doet me denken aan de psychologische oorlogvoering van mijn ex, die mijn persoonlijkheid probeerde af te breken om zijn eigen minderwaardigheidscomplex te verhullen. Ik heb de relatie in september verbroken en wil het liefst zo min mogelijk aan die verwarrende tijd herinnerd worden. Ik ben helemaal overstuur van de dingen die in dat draadje tegen mij gezegd worden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

29-02-2012 om 21:40

Naar

goh Brunette, ik kom niet in dat draadje, weet dus niks van de achtergrond, maar ik wil toch graag tegen je zeggen dat ik het heel naar vind hoe jij je daar aangevallen voelt. Wat jammer toch dat niet iedereen online hetzelfde respect voor anderen kan tonen als in real life. Ik hoop dat een nieuwe nick en een noodgedwongen andere opstelling jou wat meer beschermen. Maar eigenlijk zou dat toch niet nodig moeten zijn.
Ik hoop dat je dit nare gevoel snel los kunt laten. En stiekem hoop ik dat ik je toch weer ga herkennen, maar ja, dat wil je natuurlijk juist voorkomen. Hou je haaks hoor!
liefs van Toke

MariaV

MariaV

29-02-2012 om 21:46

Laat los...

Ook mijn maag draait zich om bij haar postings aan jou, onnodig en kwetsend. Ik lees in haar teksten dat ze gewoon geen flauw benul heeft waar we het over hebben, en wat dat betreft ben ik blij voor haar. Dat ze zo blijft hakken is tactloos en onnodig kwetsend, en het zegt mij wel het een en ander over haar.
Ik vind je juist sterk omdat je zo snel doorhad wat er mis was en je los kon maken. Dat je daarna een iets minder geslaagde relatie had kan de allerbeste overkomen. Ik lees nergens dat je zwelgt in zelfmedelijden, de breuk met de laatste mijnheer nam je in mijn ogen zelfs bijzonder luchtig op.
Bij deze nogmaals een virtuele knuffel. Als jij achter je eigen besluiten staat hoef je helemaal niemand iets uit te leggen. Hou je taai en laat los...
Maria

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-02-2012 om 22:14

Dat kan ik me goed voorstellen. Ik las net de reacties in dat draadje en heb mezelf verboden gelijk te reageren, zo pissig werd ik ervan. Echt zwaar onder de gordel.

Neem een lekkere borrel en probeer het los te laten. Echt jammer dat je openheid op deze manier tegen je gebruikt wordt. Laat je niet gek maken hoor!

Brunette

Ik heb het hele draadje gemist & ik ga het ook niet opzoeken. Het is vast niet leuk om te lezen. Ik wil wel even kwijt dat ik je zal missen als Brunette. En dat ik hoop dat ik je ook weer terugvind ergens. Ik waardeer je open- en eerlijkheid & frisse kijk op dingen. Het zou jammer zijn als je je nu gedwongen voelt je OOL deelname onder een nieuwe nick te beperken tot een oppervlakkiger niveau....

Ingrid

Brunette,

ik heb echt heel vroege herinneringen aan jouw bijdragen, nog toen je met de vader van je dochter was, en ik vind het echt ontzettend vervelend voor je.
Ik zal je dus zeker opzoeken, en laat je niet piesakken!
Ik ben trots op jou en je eerlijkheid. Nou ja, raar gezegd misschien, maar even aangenomen dat jij dat zelf nu niet bent even

Zo'n forum

is ook vergaarbak aan mensen die er allemaal voor hun eigen behoeftes zitten, been there know that.

ik heb het draadje niet gelezen, maar weet je je bent goed zoals je bent, je hoeft niets uit te leggen, je hoeft je niet te schamen, je hoeft niet verdrietig of boos te zijn, hoeft echt niet, laat ze lekker gaar koken.

Zoals rodebeuk geloof ik ooit zei, zij hebben veel meer last van zichzelf dan jij van hun. En zo is het !

zet hem op, ik sta langs de kant met vlaggetjes je aan te moedigen !

marinade

marinade

01-03-2012 om 00:38

+brunette+

Ik heb het draadje gelezen (maar me er niet mee bemoeid) en ik snap je helemaal. Je opmerking hier dat je nu helemaal overstuur bent gaat me aan het hart.
Ik lees je bijdragen altijd en ik kan niet anders zeggen dan dat je een Mensch bent, die het leven aangaat, die struikelt en weer opstaat, en leeft met hart en hoofd.
Laat je niet kisten door vermeende morele superioriteit.

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2012 om 08:40

Brunette

Niet weggaan hoor!!!

krin

krin

01-03-2012 om 09:10

Brunette

We sporen je wel weer op

maan

maan

01-03-2012 om 10:33

Brunette

Ik heb je verhaal niet gelezen maar vind het jammer dat je zo'n gevoel hebt!

Primavera

Primavera

01-03-2012 om 11:02

Ach brunette

Van nick verwisselen heeft alleen als voordeel dat je oude berichten met zoekacties voor onbekenden minder makkelijk aan je nieuwe nick worden gekoppeld.
Mensen die je inminddels kennen (in het echt of virtueel) zullen je berichten er toch weer zo uitpikken. En gelukkig maar, want juist mensen zoals jij maken dit forum zo levend. Je zoektocht naar iemand die echt bij je past met alle ups&downs en leerprocessen die daarbij horen vind ik juist bijzonder herkenbaar en ik hoop dat die van jou net als de mijne uiteindelijk met succes bekroond zal worden. De kritiek die je in Seksualiteit hebt gekregen doet mij erg denken aan die van geillusioneerde ouders wiens (eerste) kind doorslaapt en menen dat dat aan hun fantstische ouderschap ligt en zij de sleutel van de oplossing voor alle niet-slapende baby's hebben als anderen hun raad maar precies opvolgen en doorzetten...
Echt het is de moeite niet waard om je voor zulke kritiek in allerlei bochten te wringen, het zegt meer over die mensen dan over jou. Verander gerust van nick, maar niet meer kunnen posten over waar je woont, moeten verzwijgen hoe oud je dochter precies is, dat je een alleenstaande ouder bent en nog honderden dingen meer die jouw situatie uniek maken zorgt alleen maar voor een verarming voor jou voor wat je met het forum kunt doen, terwijl de schippers aan de wal hun zelfde kritiek wel over iemand anders zullen spuien.
Mijn mening is dat de beste manier om op een publiek forum te schrijven is weten dat de kans altijd bestaat dat je herkent wordt en niets schrijven wat je ook niet in het dagelijkse leven zal zeggen. Ook daar wordt bij iedereen wel achter de rug geroddeld. Het verschil is dat je op een forum het commentaar ook kan lezen, terwijl je in het dagelijkse leven vaak onwetend blijft over wat mensen in werkelijkheid van je denken.
Juist mensen die denken dat ze onherkenbaar zijn (door bijv. iedere keer een andere nick te nemen) schrijven uiteindelijk bij elkaar meer privédingen op het forum dan ze waarschijnlijk lief is en ik vindt het altijd bijzonder naief van ze dat ze werkelijk denken dat niemand dat door heeft.
Groeten Primavera

mirreke

mirreke

01-03-2012 om 14:17

Wollig taalgebruik

Ik zou zeggen, laat je niet intimideren door iemand met een beetje wollig taalgebruik.
Iedereen heeft net zoveel recht om zijn mening te ventileren als een ander, maar alleen jij bepaalt hoezeer je je door een ander laat raken (zeker virtueel, via dit medium).
Er wordt maar al te gemakkelijk vergeten dat OOL gewoon een venster op de wereld is, ook al heb je er misschien een vertrouwd huiskamergevoel bij.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

01-03-2012 om 16:21

Ook herkenning

Ik ben weliswaar nooit afgezeken op het forum, maar merkte de laatste tijd dat anderen ontzettend veel weten/wisten over mijn leven. Dat begon onprettig aan te voelen, vooral als er details in discussies opdoken die met de discussie zelf niets van doen hadden. Die details werden er dan bij gezet onder het mom van "Ik ken jou heel goed, want jij...". Niet fijn. Vandaar dat ik ook een nieuwe nick heb aangemaakt. Ik ben vast alweer gespot door allerlei mensen, maar dat vind ik niet eens zo erg. Als ik me maar een beetje minder 'bloot' voel liggen.
En verder: niks van aantrekken. De beste stuurlui staan altijd aan wal. Ik heb het draadje niet gelezen en zal dat ook niet doen. Ben wel benieuwd waar je straks mee komt als nieuwe nick, het heeft mij heel wat hoofdbrekens gekost om ergens op te komen.

costa

costa

01-03-2012 om 17:14

Nou zeg

Heb e.e.a. gelezen....Ik kan me voorstellen dat je daar overstuur van raakt, wat vervelend voor je! Sterkte hoor!

Rafelkap

Rafelkap

01-03-2012 om 17:44

Te erg voor woorden

Heb ook even gekeken, die reacties zijn echt te erg voor woorden. Ik ben veel liever die sinaasappel kwijt!
Ik vind je nick trouwens erg leuk, zou toch zonde zijn!
Het draadje wordt verwijderd, dus hopelijk lucht dat op voor jou!

+ Brunette +

+ Brunette +

02-03-2012 om 01:01

Dank, dank, dank.

Na alle lieve woorden, ook van het forumbeheer, ga ik misschien wel gewoon door als Brunette of met een nieuwe nick als markering van een nieuw tijdperk, maar dan wel herkenbaar.

Go brunette

En als je je naam verandert, hoop ik je weer te herkennen.

Fiorucci

Fiorucci

02-03-2012 om 08:01

Brunette

Ik zou gewoon mijn eigen nick houden hoor.

dc

dc

02-03-2012 om 08:20

Eens

Graag je eigen nick houden, want ik herken nickwissels niet! Ik heb de draad niet gelezen, maar laat je niet intimideren door een flauw anoniem geval!

Brunette

Heb het draadje (door dit draadje) gelezen. Die sinasappel is eng. Maar de andere reacties zijn slechts meningen van mensen die je niet echt kennen. Soms kan je daar wat mee, en soms niet. Jammer om daar overstuur van te raken. Een anonieme forumer (we zijn allemaal anoniem hier) vergelijken met een ex is niet eerlijk tov die anonieme forumer. Want die kan er niets aan doen aan wat jouw ex je heeft aangedaan, kan je een ander niet in de schoenen schuiven. Een andere mening hebben is toch niet iemand aanvallen? Of lees ik ergens finaal overheen?
Misschien mag ik eigenlijk niet reageren, want je richt je op de mensen die jou steunen in discussies. Geen idee of ik dat doe, denk dat je mij niet eens kent.

Niets van aantrekken

Ik ben in een draadje ook weleens uitgelachen, niet serieus genomen en "bedreigd" door vaste forummers. (Zal wel een "grapje" zijn geweest, maar vond ik niet leuk doordat het zo onbeschoft was) Toch ga ik daarom niet mijn nick veranderen. Ik vind het erg zwak om iemand op die manier af te zeiken. Rode Krullebol's reacties vond ik in de draad in sexualiteit echt eng worden, misschien is dat iemand met een psychische stoornis? Dus ik denk dat je in het vervolg dat soort postings maar moet negeren om jezelf te beschermen. Verder heb ik wel een idee wie die sinaasappel geweest zou kunnen zijn, en verbaasd het mij niets dat ze onder een andere nick ffeh lekker komt stoken.

Gr. Poezie.

Wilma

Wilma

02-03-2012 om 11:17

Brunette

Ik las wel al mee in dat draadje en vond het ook al naar worden. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen.

Ik ben ook ooit in een nare verhouding gekomen met een medeforummer en dat ging me toen ook niet in de koude kleren zitten. En nogsteeds denk ik zo nu en dan even als een draadje na mijn posting stopt dat ik misschien iets verkeerds gedaan heb.

Ik zou het fijn vinden als je gewoon zou blijven, ik lees je postings altijd onbevooroordeeld en vind ze prettig. Daarbij komt dat ik dus nieuwe nicks echt nooooooit herken, dus voor mij zou je dan 'weg' zijn.

Sterkte en probeer het van je af te laten glijden !!

oregano

oregano

02-03-2012 om 11:38

Gewoon blijven hoor!

Goed dat je gewoon blijft. Ik denk dat er weinig sympathie is op het forum voor mensen die zo vreselijk onder de gordel reageren (en ook voor die andere ellenlange epistels). Laat je de kop niet gek maken, ik kan me wel voorstellen dat het je raakt. Zou ik ook hebben hoor, maar laat je niet kisten door die onzin.
En ik hoop voor je dat je een leuke nieuwe liefdevolle vriend zult ontmoeten.
Groeten oregano

Petr@

Petr@

02-03-2012 om 14:20

Sluit mij aan

bij alle voorgaande schrijfsters )) Kan mij voorstellen dat die aanvallen jou raken, zou mij ook raken. Maar daarom laat ik niet snel het achterste van mijn tong zien op dit forum, ben te gevoelig voor dat soort dingen....
En gewoon je eigen nick blijven gebruiken hoor!

Niet afhaken hoor!

Ik ben ook wel eens afgebrand. En mij is wel eens gezegd naar aanleiding van een opmerking van mij) dat mijn dochter wel een queen bee zou zijn (terwijl ze zo gepest werd dat ik haar van school moest halen). Mensen weten niet wat ze aanrichten. Ik vind het heel erg wat ze allemaal tegen je zeggen, Brunette. Ik herken veel in je verhalen, heb zelf ook een rare ex.
Misschien is het jullie opgevallen dat Belle Epoque niet meer op het forum te vinden is. Ik spreek haar privé nog wel en zij is naar aanleiding van een draadje dat ik overigens niet heb gelezen helemaal afgehaakt. Heel jammer en onnodig.

Mari

Mari

02-03-2012 om 15:23

Kennis uit andere draadjes

Het wordt inderdaad vervelend als mensen kennis die ze hebben uit andere draadjes tegen je gebruiken. En ja, RK had daar nogal een handje van. Ik kan zo een paar andere draadjes noemen waar ze het ook doet in dezelfde wollige trant. Ik ga ze niet noemen tenzij ze het zelf vraagt anders doe ik weer hetzelfde. In ieder geval vond ik haar bijdragen een in een grote woordenvloed verpakte waterval van oordelen. Ik had ook het gevoel dat zij de discussie slechts voerde 'for arguments sake': niet eens echt begaan zijn met het onderwerp of met de vraagsteller. Maar meer: eens kijken hoever ik nu weer kom met mijn argumentjes. Een beetje onwerkelijk gevoel kreeg ik erbij. Daarom Brunette: probeer het je niet te veel aan te trekken wat ze allemaal zegt. In onze vriendinnenclub zouden we zeggen 'ze geeft haar bek maar een douw'.
Ik heb zelf ook wel eens andere draadjes erbij gehaald, meestal in positieve zin. Maar daar ga ik nu ook mee oppassen. En wellicht moeten de forumregels ook wel aangepast worden hierover.

Afhaken?

nou dat moet je alleen doen als je niet eruit haalt waar je behoefte aan hebt. Minder persoonlijk worden of op een andere manier persoonlijke dingen melden heeft ook zin. Het is en blijft een publieke vergaarbak en heel veel waarde meer dan elk ander gesprek moet je er niet van verwachten denk ik.

Ik vind het heerlijk om die keuzes mee te kunnen maken, bijvoorbeeld nu met de poes (zie huis en tuin) of over andere concrete zaken. Over heel persoonlijke gevoelige dingen moet je je hier niet open en bloot etaleren tenzij je het risico al mee calculeerd.

Manda

Het is jammer dat dit forum inderdaad wel die kant op gaat. In mijn optiek kon je in het verleden veel gevoeliger zaken hier bespreken dan nu, omdat je nu veel eerder de kans loopt afgebrand te worden. Dit forum is natuurlijk niet voor niets ingedeeld in verschillende rubrieken en ja, sommige rubrieken nodigen nou eenmaal uit om gevoelige zaken te bespreken. Denk maar aan de rubriek e"chtscheiding en erna", of "zorgenkinderen" of "relaties". Helaas denken sommige mensen dat ze van dit soort zaken een geintje mogen maken.

Gr. Poezie.

Stoepkrijt

Goh, ik vroeg me inderdaad al af of Belle Epoque onder een andere nick verder was gegaan. Jammer hoor, maar het is volkomen begrijpelijk!

Gr. Poezie.

Guinevere

Guinevere

02-03-2012 om 17:54

Jammer

Jammer dat forumbeheer niet eerder heeft ingegrepen in die draad. Als er zo grof met elkaar wordt omgegaan, vind ik het niveau veel te laag voor OO.
Ik snap het wel als je nu van nick wisselt. Vond S-Brunette trouwens altijd een grappige nick. Ik zal je niet zo snel terugvinden trouwens, ik ben meestal een sukkeltje met nicknames.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.