Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

29-02-2012 om 21:19

Berichtje voor degenen die mij steunen in discussies.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

02-03-2012 om 19:11

Brunette

Trek het je niet aan.

Die reacties van sinaasappel zijn het niet waard om nog een woord aan vuil te maken.

En wat RK betreft: ik wantrouw mensen die met een heleboel woorden hun gelijk menen te moeten halen altijd een beetje. Net zoals vroeger op school bij geschiedenis: hoe meer woorden je nodig had om je antwoord op te schrijven, hoe minder het gewaardeerd werd. Geen zwamverhalen stond er boven. Bij zo'n flinke lap tekst haak ik dus meestal al bij voorbaat, en anders toch echt wel halverwege, af. En ik heb het idee dat ik daar niet alleen in sta...

+ Brunette +

+ Brunette +

02-03-2012 om 19:20

Komt het dan allemaal toch nog goed?

Ik lees natuurlijk alles maar wil even op FayW reageren. Tegengeluid geeft niet hoor. Sinaasappel's reactie deed me juist vrij weinig, zulk grof geschut neem ik gewoon niet serieus, het waren de betogen van rode krullenbol waar ik niet goed van werd, met name dat ze nooit ingaat op tegenargumenten die niet in haar kraam te pas komen, die negeert ze gewoon. Ook dat herken ik maar al te erg van mijn ex. Let er maar eens op. Verdacht inderdaad, zoals Narcissa al opmerkt.

Belle Epoque, daar zeggen jullie zo wat, ik had inderdaad al een tijd een vaag gevoel dat sommige mensen hier nooit meer posten, zonder namen te kunnen noemen. Doe haar de hartelijke groeten.

En oregano, aan een nieuwe vriend wordt gewerkt, in het bewuste draadje heb ik hem al aangestipt (vergelijkbare ex als ikzelf had). Heb hem deze week live gezien en ben helemaal in de wolken, hij ook.

Brunette

Dat bedoelde ik, jij leest iets in de betogen van RK omdat je ze je aan je ex doet denken. Mij ontging het gemene, eerlijk gezegd begreep ik niet eens goed wat RK bedoelde. Denk je niet dat je het door de vergelijking met je ex erger maakt dan het is?
Maar denk dat ik naief ben hoor, andere mensen zien het ook als gemeen en onder de gordel. Ik ging ervanuit dat RK het goed bedoelde. Ik schrok meer van die sinasappel, omdat ik dat wel meteen wel als vals herkende.
Volgens mij is dit hardstikke meta . Dus misschien maar beter over ophouden en weer vrolijk doorgaan.

Issey

Issey

02-03-2012 om 20:32

Lieve brunette (heel lang)

Ik was even niet zo actief op het forum en ging vanavond bijlezen. Gelukkig pik ik nog net die uit de hand gelopen discussie mee.
Blijf wie je bent. Je staat voor oprechtheid, durf, zelfreflectie, integriteit en humor.
Ik snap heel goed waarom het je zo raakt. Je weet dat het niet klopt maar het lukt je niet om je te verweren.
Ik heb de vrijheid genomen om in jouw plaats te reageren op die gewraakte posting. Mijn antwoordewn staan achter de sterretjes.
[RK] Nu het uit is met hem, beschuldig je hem van systematisch liegen. Ik vraag je: heb je je daar in het kader van die affaire met die gehuwde man nu juist niet zelf schuldig aan gemaakt? *** En so what? Moeten fouten je je hele leven nagedragen worden? In wat voor onbarmhartig universum leef jij RK?
[RK] Nu het uit is met hem, beschuldig je hem ervan, geprobeerd te hebben jouw gevoel voor eigenwaarde te ondermijnen. Ik vraag je: heb jij niet juist zijn gevoel voor eigenwaarde bedreigt met het opleggen van jouw eigen mening over het morele gehalte van jouw relatie-cv? *** RK jij verwart het geven van een mening met het opleggen van een mening. Het is een nuance, maar wel een ondermijnende om bij jouw woordkeus te blijven. Van een volwassen man mag je verwachten dat die kan omgaan met de mening van zijn partner, ook als die niet de zijne is. Met ondermijnen heeft dat niets te maken. Van je liefdespartner mag je verwachten dat die moeite doet om jou en je verleden te accepteren. Als hem dat niet lukt heeft dat niets met opleggen of ondermijnen door de ander te maken. Dan houdt hij niet genoeg van haar. Dan past zijn morele overtuiging niet bij die van haar. Einde bericht.
[RK] Nu het uit is met hem, beschuldig je hem van manipulaties. Ik vraag je: ben je zelf wel zo vrij van manipulaties? ´Correct me if I am wrong´, maar was het niet jouw bedoeling om die gehuwde man van zijn echtgenote af te pakken? En is het proberen op te leggen van je eigen mening aan iemand die een geheel andere mening is toegedaan, niet ook manipulatief?
*** Zie mijn antwoord op vraag 1. Eens fout is altijd fout. En wie ben jij dan wel om dat tegen iemand te zeggen RK? Je blijft hangen op overspel RK. Want daar zit de frustratie waar jij maar niet mee kunt dealen. Dat is de trigger die jou elke keer doet afgaan hier op OOL.
[RK] Nu het uit is met hem, beschuldig je hem achterdocht en jaloezie. Ik vraag je: hoe ongefundeerd was zijn achterdocht? Heb je de uitingen van jaloezie niet over jezelf afgeroepen door je ex te confronteren met een mededeling die enorme achterdocht oproept? Hoe eerlijk jouw warme gevoelens voor die gehuwde man ook waren; hoe eerlijk was je naar zijn echtgenote en je naasten? *** Als Brunette haar verleden had verzwegen. Hoe eerlijk was ze dan geweest tegen haar nieuwe partner? Jouw antwoord toont aan hoe volkomen je jezelf blind staart op overspel.
[RK] Nu het uit is met hem, beschuldig je hem ervan, altijd anderen de schuld te geven van alles. Ik vraag je: neem je niet juist zelf zo´n houding in? *** RK, Brunette maakt haar ex verwijten. Hem alleen. Enkelvoud. Daar heeft ze alle reden toe. Haar eerlijke en open opstelling over haar verleden verdient respect en dat heeft ze niet gekregen.
[RK] Nu het uit is met hem, beschuldig je hem van negativiteit. Ik vraag je: hoe positief is het van jou om hem allerlei verwijten te maken; waaronder het verwijt een narcist te zijn? Hoe positief is het om een persoon op deze wijze volledig te willen afbranden en zo een trap na te geven? *** RK Heb jij zelf dit verwijt gekregen? Weet je ook wat hij Brunette verweten heeft?
[RK] Ongetwijfeld schuif je hem ook een stuitend gebrek aan empathie in de schoenen. Maar hoe groot is eigenlijk jouw vermogen om je in te kunnen leven in een ander? *** RK, in zekere zin heb je gelijk. Mensen als Brunette zijn zeer empatisch, vriendelijk en compassievol. Ze kunnen zich daarom bijzonder slecht inleven in narcisten.
[RK] Gemakshalve ga je voorbij aan je eigen rol in het ontstaan van de relatieproblemen. Als het een ander dan jezelf zou betreffen, had je dit waarschijnlijk al snel als opportunisme geduid. Nu het je eigen handelen betreft, natuurlijk niet. Over opportunisme gesproken! *** Brunette heeft al lang begrepen dat zij haar grenzen voor opportunisten slecht trekt. Maar begrijpen betekent nog niet dat je het al goed in je gedrag hebt weten te incorporeren.
[RK] Zolang jij je niet hebt geschoold in de psychiatrie, beschik jij helemaal niet over keiharde bewijzen dat er iets goed mis is met jouw vermeend narcistische ex.; noch het recht om die diagnose te stellen. Het is volstrekt onnodig om zulk grof geschut te voorschijn te halen bij het verbreken van een relatie. *** RK Had je ook zo gereageerd als het N-woord niet was gevallen maar het was gebleven bij een beschrijving van het gedrag: egoisme, parasiteren op de goedwillendheid van de partner, misbruik maken van andermans angst voor conflict en afwijzing, manipulatie, etc.? Hoe komt het dat we van jou zo weinig empatische postings en zo veel veroordelende postings zien?
[RK] Wat mij betreft wijzen de tekenen er vooral op, dat jij de logischerwijs negatieve consequenties van bepaalde negatieve levenskeuzes van jouzelf niet wil aanvaarden. Je wringt je in allerlei bochten om onder je volwassen verantwoordelijkheden uit te komen. Ik raad je aan daar eens mee op te houden; en voorspel je dat het leven dan weer een stuk normaler voor je wordt. ¨Wie man sich bettet, so liegt man¨, weet je nog? Of, om met Oprah Winfrey te spreken; ¨Life is talking to you. *** Wat een opgeblazen zelfingenomen reactie. Dit is niet op te vatten als oprecht en goedgemeend advies. Dit is iemand afmaken.
Zo. Brunette .... en dat we je nog lang als Brunette in ons midden mogen zien!!
Liefs van Issey (slecht in herkennen van nickwisselingen)

Mari

Mari

02-03-2012 om 21:44

Amen issey

Ik was een beetje vergeten hoe zelfingenomen RK klinkt maar inderdaad, je posting lezend kan ik ook niet vinden dat het oprecht overkomt. Mooie repliek.

+ Brunette +

+ Brunette +

03-03-2012 om 10:26

Maar ik kan er in ieder geval weer tegen, ik laat me niet meer wegjagen.

Dan heeft de draad zijn nut gehad, brunette

Ik ben blij dat je blijft!

+ Brunette +

+ Brunette +

03-03-2012 om 10:44

Ja.

Misschien dat ik voor neutrale onderwerpen (kleur van de nieuwe bank e.d.) toch die nieuwe nick ga gebruiken, ik vind 'm namelijk wel grappig.

Issey

Issey

03-03-2012 om 11:07

Ja zeker genista

Gelukkig maar. De wijze van argumenteren van RK doet me denken aan de middeleeuwse heksenprocessen. Dezelfde kromme logica.
BTW Jij was toch degene die een tijdje terug in een discussie met de heksenscene van Monty Python aankwam?


http://www.youtube.com/watch?v=yp_l5ntikaU
@Brunette: rug recht en doorgaan. Van fijne mensen kunnen we er niet genoeg hebben op dit forum!
Issey

oregano

oregano

03-03-2012 om 12:38

Issey, wat goed van je!

Ik ben het helemaal met je eens ook al had ik het niet zo goed kunnen verwoorden. Ik zit me al een tijd aan deze bijdragen te ergeren en dat iemand hier dan ook nog de dupe van wordt is toch te gek!
Goed dat je blijft Brunette!!!
Groeten oregano

Puck

Puck

03-03-2012 om 13:15

Brunette

Ook ik ben blij dat je blijft. Laat je gewoon niet opfokken door types die je onderuit willen halen. Ik heb ook wel eens in een draadje meegemaakt dat iemand er een ziekelijk genoegen in had om mij persoonlijk aan te vallen en zo veel mogelijk onderuit te halen. Gewoon gezegd dat ik er niet meer op reageerde en dat ook niet meer gedaan. Ook het draadje verder echt niet meer gelezen. Ik moet zeggen dat dat erg goed beviel. De persoon in kwestie hield er vanzelf mee op. Ik vind het zonde dat dat soort sneue types mijn plezier in het forum willen vergallen en laat dat ook niet gebeuren. Fijn dat je onder een andere nick blijft, ben benieuwd of ik je terug kan vinden, ben altijd zo slecht in nickwisselingen.

Rutger castricums van oo

daarvoor moet je je niet door laten weghouden van iets waar je in general wel wat aan hebt.

Ik zag gisteren zo'n grappige persiflage bij de wereld draait door, hahaha Sanne Wallis de Vries als Lutz Jacobi achter Rutger castricum aan (aan zijn prive adres, hij met nekband om, oh zalig), hup telkens die pownews microfoon in zijn gezicht (van castricum). Oh geestig, dat zie ik graag nog eens echt gebeuren, telkens die Lutz achter die vreselijke Rutger aan.

Issey

Dat had ik geweest kunnen zijn, maar ik was het niet

oregano

oregano

03-03-2012 om 14:08

Manda (ot)

Ik heb het ook gezien, lol!! Geweldig vond ik het ook ☺
Groet Oregano

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.