Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

NaShA

NaShA

16-08-2011 om 22:29

Besluit genomen...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

21-08-2011 om 20:24

Viel mee, geloof ik

Hap-arts zag misschien een kleine kras op het hoornvlies, maar misschien ook niet. Afwachten tot dinsdag, als het niet verbetert moeten we terug naar de huisarts. In de loop van de dag is het oog steeds meer open gegaan en minder rood geworden, maar echt goed ziet het er nog niet uit. Het jeukt ook nogal, dus er niet in wrijven is een hele opgave voor onze dappere dodo.
Al met al dus even afwachten, maar erg bedankt voor de belangstelling .
Groetjes
Massi

Knurf: drie keer?

Wel potdorie.
Ik was de 1e keer zo blij dat ik je terug had gevonden.. of de tweede keer... ja, dat zal ik dus nooit weten. Mijn geheugen is zo slecht dat ik nu alweer vergeten ben hoe je toen heette.

maar het was dus voor niets, begrijp ik.

En even los van jouw persoon: ik heb ook tijden dat ik me hier meer en minder thuis voel, ook wel eens incidenteel van nick gewisseld. Met 1x een giga afpoeierruziedraadje tot gevolg. Volgens mij gaat het forum een soort ontwikkeling door waarbij wij allemaal pas na jaren zien hoe dingen kunnen uitwerken en dus al doende leren..maar ja, niets kunnen terughalen.
Ik zie wel mensen die het handiger aanpakken dan anderen, maar om daar dan weer een vinger op te krijgen... slastig...

Ayanna

Ayanna

22-08-2011 om 11:19

Het zou toch niet uit moeten maken....

...of dat je lid bent van de 'harde kern' of dat je net komt kijken? Of je een regelmatige poster bent of alleen een vraagsteller of alleen een meelezer?
Ik ben er een jaartje uit geweest, omdat ik vond dat ik teveel tijd op het forum doorbracht. Ik wilde alles lezen, alles weten en het liefst nog overal aan meeschrijven. Ik heb toen radicaal de knop om gezet en ben eigenlijk pas sinds een paar maandjes weer 'voorzichtig' terug. (nou ja...voorzichtig? Heb meteen aan het feuilleton meegeschreven, dus...hmmm...voorzichtig?) En ik ben teruggekomen omdat ik dit forum toch een heel waardevol iets vind. Ik heb hier veel geleerd over de meest uitéénlopende zaken. Of het nou om kind, huishouden, visie gaat, whatever, ik heb hier gewoon veel geleerd. Maar sinds ik terug ben, heb ik het gevoel dat de toon hier en daar een beetje 'zurig' is geworden. Dat er zinnen dusdanig worden ontleed, waardoor de boodschap helemaal ondergeschikt raakt. Maar dat kan evengoed aan mij liggen. Misschien lees ik 'anders' dan dat de schrijver het bedoeld. Je mist nu eenmaal bij het geschreven woord de intonatie en de non-verbale communicatie. Maar bij sommige draadjes zit ik soms echt met stijgende verbazing mee te lezen en vraag ik me werkelijk af: waar gaat dit nog over.....

krin

krin

22-08-2011 om 11:34

Ayanna: "Maar sinds ik terug ben, heb ik het gevoel dat de toon hier en daar een beetje \'zurig\' is geworden. Dat er zinnen dusdanig worden ontleed, waardoor de boodschap helemaal ondergeschikt raakt"
Dat was volgens mij al jaren zo. Misschien valt het meer op als je bent weggeweest. Ik denk/vrees dat het veel te maken heeft met het feit dat de meesten hier al langer meelopen. Aan de ene kant denk je dat je veel kunt zeggen, omdat "men toch weet van wie het komt", "je kent me toch wel beter", aan de andere kant heb je al snel een "ja maar jij" klaar omdat je de ander denkt te kennen. Gooi wat stokpaardjes en lange tenen in de mix en het is bal.
Meestal gaat het goed, vind ik. Meestal blijft de discussie op zijn minst wellevend, en met geluk productief.
Zelf hou ik me op de vlakte bij onderwerpen die me te sterk aan het hart gaan, vermijd ik al te boude uitspraken om al te felle tegenspraak of hoon voor te zijn en heb ik bommetjes in draadjes leren herkennen zodat ik op tijd weg kan zijn. Waardoor ik veel meer lees dan schrijf, en mezelf tot een bestaan op de achtergrond heb veroordeeld. Kan ik prima mee leven.

Pluk53

Pluk53

22-08-2011 om 14:13

Overgevoeligheden

ik wordt in het algemeen gerekend tot degenen die anderen "niet in hun waarde laten" en meer van die vage dooddoeners. Ik heb graag antwoorden, duidelijkheid. En als "anderen" wegens vermeende overgevoeligheden om de pot heen gaan draaien, dan wordt ik weleeens "gemeen". Werkt niet productief, en als ik het teruglees is het wat beschamend. Maar zo zit ik in elkaar.
Maar het is altijd jammer als mensen irl al problemen hebben, en dat die nog eens versterkt worden door Ouders Online-interactie. NaShA, sterkte en tot ziens.

Serwe

Serwe

22-08-2011 om 15:18

Valt wel mee

Ik vind het op het forum helemaal niet hard aan toegang. Ik vind zelfs dat er af en toe best wat meer stevige discussies mogen worden gevoerd en wat meer pit in de discussies mag zetten. Ik vind het juist jammer als discussies ontaarden in een soort algeheel melige onderling grapjes makend gesprek.

Natuurlijk echt op de man spelen is niet goed maar iemand 'aanvallen' op zijn overtuigen of ideen is toch geen probleem? Je valt die persoon zelf toch niet aan. Je kent die persoon meestal niet eens. Kijk als je toevallig iets van iemands persoonlijke situatie weet en dan dit een discussie naar voren brengt dan vind ik dat ook te ver gaan. Echter iemands mening in de twijfel trekken is heel normaal op een discussie forum.

Weer

Weer

22-08-2011 om 16:44

Ja serwe

Dat heb je prima verwoord vind ik. maar misschien liggen de verwachtingen van alle deelnemers wat uiteen. Ik dacht ook dat dit een discussieforum was en daarom was ik n de eerste instantie hogelijk verbaasd over dit onderwerp. Maar misschien hebben anderen meer behoefte aan een forum om gezellig ervaringen te delen. in dat laatste geval kan ik me wel voorstellen dat mensen zich aangevallen of aangesproken voelen.

Fiorucci

Fiorucci

22-08-2011 om 18:38

Nou nee

Nee, het is niet zo dat ik hier kom voor gezellig gekeuvel, sterker nog, ik kom nooit in die rubriek. Voor gezellig gekeuvel bel ik wel een vriendin. Ik kan een goede discussie zeer waarderen, mits het niet op de man wordt egspeeld. En dat gebeurt soms gewoon wel, ook al roepen we nog zo hard met zijn allen dat het niet zo is!

krin

krin

22-08-2011 om 20:55

Discussiëren [met naschrift Forumbeheer]

Het is hier volgens mij een gezellig discussieforum, mag dat ook? Discussiëren hoeft niet hard tegen hard; ik geef er de voorkeur aan als men in een discussie niet schiet vanuit de loopgraven, maar moeite doet de ander halverwege tegemoet te komen. En als dat niet kan, dan nog zijn er "gezellige" manieren om stevig te discussiëren. Dan heb ik het over "daar ben ik het niet mee eens" schrijven, ipv "wat een kul", of "ik kan je niet volgen" ipv "nu steek je alweer zo'n warrig verhaal af". Of, als je nog altijd niet overtuigd bent, sneren dat je tegenstander niet met argumenten komt en de discussie zo doodslaat, ipv toe te geven dat je gewoon een blinde vlek hebt voor argumenten die je niet overtuigen.
En er zijn mensen die nooit merken dat ze reeds lang het punt gepasseerd zijn waarop alle partijen het eens hadden moeten worden om het oneens te blijven. Als je daarna nog doorgaat, dan wordt het (soms zelfs gezellig) geneuzel op microsemantisch niveau.
Af en toe ontbreekt er iemand in een verzandende discussie die de standpunten tot dan toe herhaalt en iedereen weer bij de les haalt, geloof ik. Zo is dit draadje ook erg van het begin afgedwaald en bovendien tegen de huisregels in erg meta geworden. Ik hou daar wel van.

Van de Forumbeheerder: 'Meta gaan' binnen een inhoudelijke discussie, dat willen we inderdaad niet. Maar af en toe een draadje over Ouders Online zelf, forumverslaving, nickwissels, het uitwisselen van gedachten en gevoelens daarover, daar moet zo af en toe gewoon ruimte voor zijn. Zo'n draadje komt een paar keer per jaar voorbij. Bij deze dus.

Valkyre

Valkyre

22-08-2011 om 23:44

Massi (oog)

Zoon had onmiddelijk zijn oog dicht na het stokincident. Het was nauwelijks rood eigenlijk. Dit klinkt meer als oogontsteking, denk ik. Sorry voor m'n late bericht... Weet je al iets meer?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

22-08-2011 om 23:45

Stampend de kamer uit

En met de deuren slaan... Mijn manier zou het niet zijn. Nasha had natuurlijk net zo goed gewoon zelf kunnen beslissen een andere nick aan te nemen of een tijdje hier niet te komen.

Nasha, ik heb jou trouwens een aantal keren als uitermate bot en kwetsend ervaren, dus het verbaast me dat jij nu de gebeten hond uithangt.

Liora

Fiorucci

Fiorucci

23-08-2011 om 15:43

Liora

Nou ik heb bepaald niet de indruk dat Nasha met dueren slaat, ze is er even niet en legt uit waarom, en stelt zelfs dat het wellicht deels aan haar eigen gemoedstoestand ligt....

Serwe

Serwe

23-08-2011 om 15:44

Discussies

Misschien is het zo dat veel mensen elkaar hier ook persoonlijk kennen. Ik kan me voorstellen dat iemand zich eerder gekwetst voelt door een bekende dan door een vreemde. Toch vind ik dat de aard van discussie forum met zich meeneemt dat er soms wel eens dingen geschreven worden die kwetsten ervaren kunnen worden. Ik bedoel als iemand schrijft 'Geloof is onzin en zorgt voor ellende' dan voelen gelovigen zich weer gekwetst. Schrijft iemand anders 'mensen kunnen niet zonder geloof, geloof is noodzakelijk, zonder God ben je reddeloos verloren' dan voelt iemand anders zich weer gekwetst. Zo blijf je bezig. Dan kan je helemaal niks meer zeggen.

Ik weet niet waarom Nasha zich zo gekwetst voelt. Ik heb het idee dat dit meer gaat over dingen achter de schermen dan wat hier is gezegd. Ik vind het wel jammer als mensen zich zo vlug al aangevallen voelen. Dan kan je nooit meer een discussie voeren.

Het echte leven

Serwe, heel veel mensen waaronder Nasha komen hier al lang. En overal waar mensen samenkomen, vormt zich een soort gemeenschap. Ook als je elkaar nooit in het echt hebt ontmoet heb je je vaak wel een beeld gevormd van elkaar, gewoon op basis van de discussies die worden gevoerd.De discussies zijn daardoor voor veel mensen niet louter academisch, theoretisch en afstandelijk.

Dat betekent helemaal niet dat je niet meer op het scherpst van de snede mag discussiëren, maar besef gewoon dat sommige mensen dingen wel degelijk persoonlijk zullen opvatten. En daar kun je dan weer mee doen wat je wilt. Het is net het echte leven

Chris

Fiorucci

Fiorucci

23-08-2011 om 18:27

Serwe

Ik denk dat iemand dat best kan schrijven, maar het is de manier waarop. : "Geloof is onzin en zorgt voor ellende" is een algemene stelling, waarover je kunt discussieren. Maar als iemand dan een reactie geeft en te horen krijgt : "ik vind jou naief omdat jij gelovig bent en dat je daar zo achterlijk mee dweepte in een eerdere draad", dan maak je het persoonlijk en kwets je iemand. Snap je een beetje wat ik bedoel? Je kunt het zeer oneens zijn met iemand zonder gelijk persoonlijk te worden en op de persoon te spelen. Maar dat lukt niet iedereen. jammer.

Nasha

ben je wel op vakantie geweest ?
Mijn state of mind is nog steeds buitengewoon uitgelijnd hobbelloos, aanrader dus: ga 2 weken dammetjes bouwen, als een kind bnlij van een stroomversnelling af en veel croissantjes eten en strech kleding dragen zodat je het bijna niet merkt dat je erg snel dikker wordt.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-08-2011 om 20:11

Valkyre (oog)

Tja, het is nog wat rood, maar elke dag gaat het beter. Een ontsteking was het in elk geval niet, het was eerder enorme irritatie van het netvlies - dochter klaagde ook steeds over jeuk. Gelukkig is het al bijna over. Bedankt voor je reactie!
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2011 om 20:59

Serwe

Er zijn inderdaad soms mensen waarvan ik ook vind dat ze snel op de teentjes getrapt zijn. Hup meteen op de kast. Dat komt voor. Maar er zijn ook mensen met een veel langer lontje, wat toch gaat fikken als het genoeg geweest is. Daar schaar ik Nasha onder. Ik denk dus dat je niet kunt stellen dat Nasha zich 'snel aangevallen voelt', maar dat het met hoe ze nu in haar vel zit i.c.m. hoe het op OO wel eens aan toe gaat haar gewoon 'tot hier' zat. Vind ik op zich wel begrijpelijk.

Raar uithalen

Net als Ayanna heb ik veel geleerd van het forum, met name over zorgenkinderen, waarover ik net als veel moeders van NADH kinderen een nogal ongenuanceerde mening had. Dat leverde soms felle discussies op en ik heb inmiddels mijn mening behoorlijk bijgesteld. Tot zover vind ik felle discussies prima.
Maar soms halen mensen uit terwijl ze helemaal niets weten van je achtergrond, hoewel die in vele draadjes naar voren is gekomen. Zo riep iemand hier een keer dat mijn dochter vast zo'n verwaande prinses is die andere kinderen pest en zich beter voelt dan de rest. Terwijl ik juist in die periode bezig was een nieuwe school te zoeken omdat ze zo vreselijk werd gepest. Dat is een aanname die onnodig kwetsend is.

Valkyre

Valkyre

24-08-2011 om 08:46

Stoepkrijt (ot)

Hoe gaat het nu met je dochter?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Agree to disagree

Wat ik hier juist zo leuk vind, is dat je in het ene draadje recht tegenover elkaar kan staan en het er fel aan toe gaat, maar dat je in een volgend draadje net zo goed bijval kan krijgen van dezelfde persoon. Ik heb het idee het discussies hier een stuk minder op de persoon gespeeld worden dan in IRL.

Ik heb in sommige draadjes ook wel eens de wind van voren gekregen waarbij ik het idee had dat, ondanks mijn in mijn ogen genuanceerde uitleg, iemand kort door de bocht en niet-goed lezend reageerde. Dan leg ik het nog één keer uit, maar als ik dan een soortgelijke reactie krijg denk ik: laat maar zitten. Ik ga niet door tot het naadje. Ik heb wel bewondering voor mensen die dat wel doen, maar ik heb er geen zin in.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

24-08-2011 om 11:03

Skik

Wat ik hier juist zo leuk vind, is dat je in het ene draadje recht tegenover elkaar kan staan en het er fel aan toe gaat, maar dat je in een volgend draadje net zo goed bijval kan krijgen van dezelfde persoon.===
't Is dat we het over hebben (), maar ik heb helaas ook de ervaring dat sommigen vorige draadjes niet los kunnen laten en er steeds op terugkomen. Is het niet in bedekte termen dan wel openlijk. Dat vind ik jammer. Ik probeer namelijk net als in het echte leven elke dag een frisse start te maken na een wat mindere dag. Ik heb ooit ook begrepen dat het niet als 'correct' werd gevonden om de inhoud van andere draadjes bij een nieuw onderwerp te slepen. Ik probeer me daar aan te houden (klinkt wel braaf allemaal misschien), maar dat wordt wel moeilijk als een ander het er wel bij haalt. Tot zover mijn klacht van de dag. Ik moet nu werken

Ayanna

Ayanna

24-08-2011 om 11:43

Kaaskopje o.t.

Hoe was de rest van je vakantie?

Valkyre (ook o.t.)

Het gaat goed met mijn dochter! Ze zit nu in de tweede en mocht gelukkig naar een klas waarin ze een groepje vriendinnen heeft - ze had een lastig eerste jaar gehad. Vanmorgen stond ze voor dag en dauw alweer te stralen, want "weet je mama, ieder uur is er nu iemand die het leuk vindt om naast mij te zitten". Ik glim gezellig met haar mee en voel intussen moordneigingen tegenover die snobbige trutjes die het zo op haar voorzien hadden vorig jaar. We hebben in de vakantie een slaapfeestje gehouden voor wat meiden uit de nieuwe klas en dat was een groot succes. Leuke meiden, die gezellig met elkaar omgaan. Ik hoop op een leuk en rustig jaar. Dochter heeft ook nog eens geboft met de mentor, het rooster en de leraren, dus wij zijn optimistisch.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-08-2011 om 23:41

Ayanna o.t.

We hebben het mooiste weer voor jullie in Limburg achtergelaten, maar ook met een spatje regen en een wolk hier en daar was de rest van de vakantie nog heel erg leuk. Halverwege dacht ik wel eventjes 'wat doe ik 'man' aan door hem van hotel naar hotel te slepen', maar ten onrechte zegt hij

Ayanna

Ayanna

25-08-2011 om 09:52

Kaaskopje immer nog o.t.

Fijn om te horen dat jullie het leuk hebben gehad, ondanks het 'gesleep' van hot naar her....
En ik vond het heel leuk om jullie twee te ontmoeten!

Wilma

Wilma

26-08-2011 om 11:34

Kaaskopje (ook ot)

Zat je in 't zuiden van Limburg? Had je zowaar bijna op de koffie kunnen komen.

Omdat ik hier in zo'n uithoek woon, vind ik 't altijd zo'n gezellig idee als er 'bekenden' (what's in a name...) in de buurt zijn !

Groetjes,
Wilma

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2011 om 12:06

Wilma

Ik logeerde in Geulhem (hoewel het hotel zegt dat ze in Berg en Terblijt zitten) en ben met de fiets naar België geweest Met de bus zijn we naar Cadier en Keer geweest voor het Afrikamuseum. Vanaf het hotel kon je langs de Geul lopend naar Valkenburg. Geweldig leuk, voor een polderbewoner. Bij Arcen hebben we ook geslapen en toen zijn we met de fiets naar Duitsland geweest. Je komt nog eens ergens in de vakantie.
Volgende keer vraag ik voor vertrek waar de koffie klaar staat denk ik

Wilma

Wilma

26-08-2011 om 15:25

Kaaskopje, dóen!

Da's echt één keer de berg af rollen zo'n beetje en dan ben je bij mij. Dus gewoon dóen de volgende keer !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.