Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Beste plek om te wonen in zuid-oost nederland?

Hier is -ie weer, in het kader van de vraag blijven we in a'dam of niet: waar is het het beste wonen in het zuidoosten van Nederland? Met het zuidoosten bedoel ik het oosten van Brabant en Limburg.
Ik wil graag dichter bij onze ouders wonen, en meer kans maken op een huis met tuin. Mijn vriend is zzp' er en kan dus overal werken maar ik moet een andere baan gaan zoeken. Ik wil dus gericht gaan zoeken in een goede plaats om te wonen.
Verlanglijstje
-gemeente met leven in de brouwerij, cultuur, filmhuis, theatertje, zwembad etc.
-niet te ver van groene gebieden
-goede scholen, ook middelbaar, beetje goed opgeleide bevolking in het algemeen
-goede verbindingen met ov, moet station hebben, niet te ver van snelweg
-criminaliteit die binnen de perken blijft
-veilig voor vrouwen die uitgaan (dus geen enge fietspaden etc, wat dat betreft scoort a'dam eigenlijk weer goed)
-niet te gesloten woningmarkt

Waar vind ik informatie over deze zaken? Heeft iemand een suggestie?

viridantia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reclame voor...

Oss, waar ik woon.

Misschien is het handig als ik gewoon even wat vertel over Oss aan de hand van jouw lijstje. De locatie is helemaal goed lijkt mij. Wel vroeg ik me even af of het geen optie is om dicht bij je ouders een huis te zoeken?

Oké, je lijstje:

gemeente met leven in de brouwerij, cultuur, filmhuis, theatertje, zwembad etc.
Bioscoop en theater aanwezig, prachtig golfslagbad ook, heel leuk cultuurpodium met leuk café erbij, uiteraard x aantal cafés en best leuke terrasjes, regelmatig festiviteiten in/rond het centrum. Kortom genoeg te beleven op uitgaansgebied denk ik

-niet te ver van groene gebieden
direct buiten oss klein bosgebied en iets verder weg (8 km schat ik) erg mooi groter bosgebied/zandverstuiving

-goede scholen, ook middelbaar, beetje goed opgeleide bevolking in het algemeen
volop lagere scholen en meerdere middelbare, moet geen probleem zijn lijkt mij, oss staat niet bekend om zijn intellectuele bevolking maar meer kan ik er ook niet over zeggen, wat ik wel weet is dat oss van oudsher een arbeidersstad is

-goede verbindingen met ov, moet station hebben, niet te ver van snelweg
2 stations en oss ligt praktisch langs de snelweg

-criminaliteit die binnen de perken blijft
geen idee wat jij binnen de perken vind, ik vind dat we tegenwoordig in een gekke wereld leven maar of de criminaliteit hier nou hoger is dan elders?

-veilig voor vrouwen die uitgaan (dus geen enge fietspaden etc, wat dat betreft scoort a\'dam eigenlijk weer goed)
mmm, neuh, geen enge fietspaden geloof ik maar ik ga het ook niet uittesten, oftewel ik ga sowieso niet midden in de nacht alleen over straat

-niet te gesloten woningmarkt
geen idee, wil je gaan huren? koopwoningen zijn er zat zoals overal in Nederland denk ik

Heel veel succes met je zoektocht

Amarins

Amarins

08-04-2010 om 23:04

Station

met een station als harde voorwaarde denk ik aan Heeze, Deurne, of Weert. Als het wat noordelijker mag, dan is Den Bosch en omgeving ook prettig (Vught,Boxtel).

Boxmeer.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.