Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tihama

Tihama

07-11-2008 om 21:47

Bewerking van odyssee van homerus?

Ik zoek een prettig geschreven bewerking van de Odyssee van Homerus. Ik kan wel de (saai) vertaalde tekst op een site vinden, maar ik zoek een bewerking die het verhaal ook gewoon leuk vertelt.

Heeft iemand een tip?

Tihama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Imme dros

Heel eerlijk gezegd kwam ik daar op mijn 20ste ook niet makkelijk doorheen maar ik denk dat het wel de hoek is die jij zoekt.

Tihama

Tihama

07-11-2008 om 22:32

mooi. Ik heb meteen even gezocht in de catalogus van de bieb en hij is aanwezig. Bedankt

Tihama

ishtar

ishtar

07-11-2008 om 23:06

Ik heb

en da's al oud, een navertelde versie door Jaroslav Hulak Met illustraties.
Van REBO produktions.

margje van dijk

margje van dijk

08-11-2008 om 00:41

Simone kramer

Mijn zoon heeft boeken van Simone Kramer (zie haar website) die al die klassieke verhalen hervertelt voor kinderen. Ze heeft geen super-innemende schrijfstijl, eerder degelijk, maar vertelt wel de verhalen op een manier die te bevatten is. Mijn zoon heeft de boeken graag gelezen.

Margje

Tihama

Tihama

08-11-2008 om 20:41

Al uit

Op verzoek van zoon heb ik vandaag 2 exemplaren meegenomen op de bieb. Die van Imme Dros en een van Michael de Cock. Die laatste heeft hij vanmiddag in een ruk uitgelezen. Hij zei dat het machtig interessant was.
Ik heb hem overigens net pas gevraagd waarom hij de Odyssee eigenlijk wilde lezen. Verklaring: achterin de Donald Duck had een stukje hierover gestaan en dat leek hem interessant. Die Donald Duck is echt een uitermate educatief tijdschrift

Oja, dat is dezelfde zoon die nog maar een jaar geleden absoluut geen fictie wilde lezen.

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

08-11-2008 om 21:03

Fictie

Het is ook geen fictie, Tihama. Het is echt gebeurd allemaal hoor. Vroeger. Heeeeeeel lang geleden.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

08-11-2008 om 21:30

Geen fictie

Tirza:
"Het is ook geen fictie, Tihama. Het is echt gebeurd allemaal hoor. Vroeger. Heeeeeeel lang geleden."
Duh. Tihama-zoon kan nu gaan wikipedia-en op Schliemann.

margje van dijk

margje van dijk

09-11-2008 om 13:31

Donald duck

Helemaal mee eens, dat de Donald Duck zwaar ondergewaardeerd word

Wij gingen een paar weken geleden voor een paar dagen naar Parijs. De jongens wilden persé naar de Notre Dame. Want ze hadden allemaal "het geheim van de Notre Duck" gelezen

Margje

marjanne

marjanne

09-11-2008 om 16:17

Odysseus volgens jan van delden

Jan van Delden-filosoof- heeft een prachtige,voor mij leesbare versie geschreven van het verhaal van odysseus
Het heet terug van nooit weggeweest
zie : http://www.ods.nl/la-rousselie/index_jan.html
onder: odysseus

Tihama

Tihama

09-11-2008 om 21:22

Dankjewel, allemaal

Die van Jan van Delden is wel leuk met de metaforen die hij bij elke stap zet.
Ik denk zoon de andere versies nu even niet meer gaat lezen. Hij was erg tevreden met degene die hij nu uit heeft. En ik had het DD Winterboek meegenomen bij de super, dus die moet eerst uit. Nou ja, nádat hij klaar is met Spore (hij zit in de ruimtefase en dat schijnt hard werken te zijn).

Tihama

Ardnax

Ardnax

10-11-2008 om 11:19

Spore (ot)

Oho, nou maar hopen dat bij jullie Spore niet vastloopt in de ruimtefase (hier op 2 PC's geïnstalleerd en bij alletwee in de ruimtefase vastgelopen en EA heeft geen echte oplossing).
Grtz.
Ardnax

Faith

Faith

10-11-2008 om 13:37

Tihama!

Wat geweldig dat je zoon nu dit boek heeft gelezen!! Wat hij nog kan proberen: De reizen van de slimme man (Dros) of De vloek van Polyfemos ( Hartman)
Leuk he, die DD!! Z0 zie je ook maar weer dat kinderen bij een bepaalde interesse best wel willen lezen. Faith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.