Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Blauwe stipjes

Sommige mannen hebben 2 of 3 blauwe stipjes getatoueerd bij hun duim. Ik vraag me af wat dat betekend! Weet iemand dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

09-06-2010 om 13:48

Tegen staat en politie

f**k the police. Vaak gezet in de bak...
Wellicht nu wijder verspreid en ook gezet door mensen die een 'hekel' hebben aan justitie en politie....

Ulla

Ulla

09-06-2010 om 15:23

Het betekent:

"F**k the police, justice, law"

costa

costa

09-06-2010 om 15:53

Ik heb ook altijd gedacht dat het geloof hoop en liefde betekende. Iets van de zeevaart dacht ik!

Nikus

Nikus

09-06-2010 om 17:58 Topicstarter

Dusssssss

Ik moet het even laten bezinken haha

Bastet

Bastet

09-06-2010 om 18:16

Tja

Mijn oom,die vaart,heeft ook die stipjes,geloof hoop en liefde dus,voor hem.
bastet

Sancy

Sancy

09-06-2010 om 18:48

Mooiste

verklaring die ik met 5 seconden googlen tegenkwam:
"Je ziet ze wel eens, 3 puntjes in een driehoek geplaatst op de huid tussen duim en wijsvinger. De betekenis hiervan is ‘mi vida loca‘ oftewel ‘mijn vreemde/gekke leven’.

Deze simpele tattoo is werkelijk wereldwijd in gebruik. Soms met een kruisje erin (Pachuco kruis) waardoor het een gang-tattoo wordt bij Latijns-Amerikaanse mensen. De tattoo met het Pachuco kruis is er in 2 varianten.

In Vietnam is de betekenis iets anders: “Toi khong can gi ca” (ik geef nergens om).
In Duitsland lieten veroordeelden deze tattoo net als bijvoorbeeld de traan en het spinnenweb plaatsen om aan te geven dat ze achter de tralies gezeten hadden.

Vroeger was het een protectiesymbool voor vrijmetselaars, zwervers, zeelui en veroordeelden. De puntjes staan ook bekend als hobo-dots (zwerverspuntjes) en zouden in dit geval Geloof, Hoop & Liefde betekenen.

In het Zuidoosten van Turkije werden deze stipjes vanouds gedragen door mensen die bij een stam hoorden. Dit symbool stond daar voor “Gormem, Duymam, Soylemem” wat iets betekent als ‘ik hoor niets, ik zie niets en ik zeg niets’. Het dragen van dit teken werd gezien als een eed. Het vergde een grote verantwoordelijkheid. Er werd van de drager verwacht dat deze zich zou opofferen ter wille van zijn omgeving."
http://partyflock.nl/topic/929205/PAGE/2.html
De teneur in aangehaalde bron is dat het zowel HGL als F*ck police, justice, law kan betekenen.

Jade

Jade

09-06-2010 om 19:32

Geen idee....

...wat het betekent. Mijn man heeft ze ook (maar die is niet in de bak gezet

Ik heb het hem jaren geleden gevraagd, maar ben het antwoord alweer vergeten

Aha

Mocht ik ooit een permanente tatoeage overwegen, dan zal het vanwege deze veelheid aan betekenissen in elk geval niet deze worden

Terpi

Terpi

09-06-2010 om 23:34

Haha genista

Voor een tattoo ben jij lang niet aso kermisvolk genoeg

Nyntje

Nyntje

09-06-2010 om 23:42

Beide is goed

het staat en voor geloof, hoop en liefde, maar ook tegen politie.

Dropke

Dropke

09-06-2010 om 23:51

Ik ken

Het alleen van iemand die ook jaren op zee heeft gezeten. Volgens mij ook geloof hoop en liefde, maar ook het bij de zeelui horen. Echt vast gezeten had hij ook niet volgens mij?

gr Dropke

Terpi...

En ik zet ze zelf! Ik heb alleen geen lef genoeg voor die erg definitieve versie (en bovendien zijn die me te definitief - ik heb liever af en toe weer wat anders...)

koentje

koentje

10-06-2010 om 12:52

Nikus

maak me een beetje zorgen... wat zijn dat voor kringen waar jij in verkeerd?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.