Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nema

Nema

30-07-2009 om 19:40

Blij worden van iets kleins

Hallo allemaal,

Ik zit op het moment in een erg moeilijke fase van mijn leven. Moeilijker wordt het hoop ik niet. Mijn mw-er "gaf mij opdracht" om te steeds te bedenken welke kleine dingen mij enigszins blij maken in het leven.

Tsja.

Oké dan, een heleboel vlinders op mijn vlinderstruik. Ik heb mijn eettafel creatief "gepimpt" en het resultaat is tof.
Dat was het wel.

Wat voor soort kleine dingen kan jullie nou een beetje blij maken in het leven?

Ik ben benieuwd!

Groetjes, Nema.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2009 om 19:52

Wolken

Als ik in de trein zit kan ik helemaal in de ban raken van een stel wolken. Wolken kunnen zulke leuke vormen aannemen, dat ik er vrolijk van wordt. Laatst zag ik wolken die in mijn fantasie een vogel voorstelden. Een lijf, de kop van een fuut en wijd uitgespreidde vleugels. Prachtig. Ik heb net zolang gekeken tot de vogel verwaaid was. Tja iedere gek zijn gebrek Ik heb dat trouwens altijd al gehad, ook met kikkers of kieviten. Ik fietste vroeger dagelijks zo'n 5 kilometer naar en van school en kon blij worden van het gekwaak van kikkers en gekievit van de bijbehorende vogels.
Ik wordt wel van meer blij, maar dat komt nu even niet boven.

Vic

Vic

30-07-2009 om 20:16

Van alles

Hier ook zo'n periode en omdat het geluk 'in het grote' niet helemaal lukt, vind ik elke dag wel iets kleins om blij van te worden. Met dit mooie weer is dat geen probleem, ik vind het elke dag weer lekker om naar buiten te stappen, de zon in, fluitende vogeltjes te horen, etc. Ik heb laatst in mijn eentje een strandwandeling gemaakt, dat was ook een bijzondere ervaring. Van 's avonds kijken naar mijn slapende kindjes word ik ook altijd blij.

Yta Chalne

Yta Chalne

30-07-2009 om 20:51

Oh ja, dagelijks geluk

Lekkere pot thee, mooi weer, baby's, nieuwe bibliotheekboeken, mijn slapende peuter, mijn musicerende puberella's, boodschappen doen in een hele grote supermarkt, rust in huis, onverwachts bezoek, lekkere shampoo, schone was, de Brandenburger concerten, winkels zonder achtergrondmuziek, een opgeruimde keuken, leuke post, een uurtje ongestoord thuis werken, regen op het dak 's nachts, vakantie in het vooruitzicht, mooie foto's, een prettig telefoongesprek, bloemen uitzoeken, lekker eten, sommige draadjes op dit forum, aardige mensen, glimlachen, schone openbare toiletten...ik noem maar een handvol. Ik ben een blij mens

amk

amk

30-07-2009 om 23:56

Van alles

dochterlief die met haar vieze verfhandjes me een dikke knuffel komt geven omdat ik de liefste mama van de hele wereld ben.
Dochterlief die heerlijk opgekrult ondersteboven in bed ligt te slapen.
de zachte voetstapjes als ze 's morgens bij mij in bed kruipt
de dieren die ik zie als ik wandel
een regenboog die ik vanuit de treien gezien heb

de ondeugende blik van een kind in de trein

en leuk gesprek met een vreemde tijdens het wandelen of in de trein

de krullen van mijn dochter, lekker warrig
mijn dochters als ze zo ontspannen en relaxed slapen
de mooie zonsondergang gisteravond
mijn werk, als het me lukt iets moeilijks af te krijgen
een mailtje van een kennis van lang geleden
een warm bad met een goed boek en een kop thee
de grote foto van mijn dochter, waarop je haar stralende ogen en ondeugende lach kunt zien
het stukje tuin waarin ik zelf planten heb gezet, om daar te zien hoe mooi het wordt en er aan te blijven werken

(dat was het van afgelopen dagen)

ik hoop dat je wat inspiratie hebt om meer geluk te zien om je heen...

Gruffalo

Bastet

Bastet

31-07-2009 om 08:20

Oh zoveel

Mijn dochter die als een marmotje slaapt,mijn puberzoon die zo'n lieve vriend is voor zijn meisje,mijn andere zoon die zich suf pubert maar wel uit zichzelf koffie maakt voor mij,mijn man,die grenzeloos lief is,de zee,bloeiende rozen,schone was,leuke post krijgen,de kat die aan komt hollen bij thuiskomst.....
Bastet

Chantelle

Chantelle

31-07-2009 om 11:21

Vandaag

Wakker worden van fluitende vogels

De gordijnen en de deuren open gooien

Lekker douchen en me helemaal inzepen

Mijn kleine mannetje even in zijn billetjes knijpen

Even lekker ginnegappen met mijn meisje

Buiten ontbijten met een lekker broodje met geitenkaas en honing

Echt genieten van een lekkere kop thee in een mooie mok

Verder lezen in mijn spannende boek

Picknicken in de tuin

Op internet wegdromen en verre landen bezoeken

De was buiten ophangen

Vanavond schone lakens op het bed

Bloemen plukken

Wandelen langs de beek

Fietsen en zoveel mogelijk verschillende dieren proberen te vinden

Kadootje kopen

Dit draadje

Lidie Schoonhoven

Lidie Schoonhoven

31-07-2009 om 12:47

Bedankt

Heb ff een off day vandaag en mijn oog viel op dit draadje. Wat komt dat als een geschenk uit de hemel! Ik weet opeens weer wat er echt toe doet en dat ik zoveel heb om blij mee te zijn. Dank je wel voor het starten ervan en mijn ogen te hebben geopend.

Lidie

Kiki

Kiki

31-07-2009 om 13:32

Mijn zoontje als hij slaapt

uren kan ik naar hem kijken. Ik heb dan werkelijk waar niets anders meer nodig in de wereld

Tevreden gezichtje

van mijn dochter van 3 weken nadat ze losgekoppeld is van mijn borst. Ze ligt er dan bij als een dronken boeddha in katzwijm.

En verder

vind ik het telkens leuk als ik weer wat verkocht hebt op marktplaats of ebay, het zijn meer dan 2000 dingen geweest afgelopen 6,5 jaar maar ik blijf het leuk vinden.

de poes van 12 die nog zo fit is als een hoentje en met een boog via de schutting op de schuur springt sinds vorige week (heeft ze opeens ontdekt), nu kan ze ook via ons slaapkamerraam naar buiten en binnen en dat levert haar veel lol op.

mijn oudste dochter die al weken met een losse tand loopt en elke dag hoopt dat hij nu los genoeg is om eruit getrokken te worden, tot gisteren zat hij helaas nog te vast, misschien vandaag dan.

De klimmende winde langs de regenpijp in de voortuin, zakje met zaadjes kost nog geen E 3 en we hebben er een half jaar plezier van, geweldig vind ik die takjes die heel snel groeien en zich aan alles vastgrijpen.

En ik vind het leuk dat we sinds de geboorte 3 weken geleden zoveel felicitaties, kaartjes, bezoek en kadootjes hebben ontvangen.

En dat de buurvrouw toch gezond is !

Buitengewoon uitzonderlijk goed en gelukkig jaar is dit voor ons hier thuis !

Chantelle

Chantelle

31-07-2009 om 16:29

Manda

Tweeduizend??? Jeetje, dat gaat mijn voorstellingsvermogen te boven.

Gefeliciteerd met je dochter!!!

Nely

Nely

31-07-2009 om 17:18

Heel veel kleine dingen

kunnen me blij maken. Om maar wat voorbeelden te noemen: bloemen in de tuin, zonnige dag, vrolijke mensen om me heen, attente mensen om me heen, zoon die me tussendoor een knuffel komt geven (moet eigenlijk op de 1e plek staan), leuk uitstapje/etentje voor de boeg en ook zélf (kleine) dingen doen voor een ander.

Tineke

Tineke

31-07-2009 om 21:23

Klein of groot

Wat velen klein vinden, noem ik groot, zoals je slapende kind of knuffel van je kind. Nog iets groots waar ik blij van word: verbondenheid, als ik me goed voel bij iemand.
Kleine dingen die me blij maken, of blij, nou ja, ik noem het lichtpuntjes: als 'mijn' parkeerplekje bij de supermarkt nog vrij is, post (niet de zakelijke! ), een mooi boek, melig meezingen met k3 of kinderen voor kinderen, een lekkere smaak, in bad.

Tineke

Tineke

31-07-2009 om 21:26

Bastet

Bastet: "mijn man,die grenzeloos lief is"
das ook iets groots... toch?

Tineke

Tineke

01-08-2009 om 00:13

Pieker

Kan maar niet slapen en vraag me steeds af hoe het kan dat mensen, bij de vraag 'blij worden van iets kleins' allemaal hun gróótste geluk opnoemen...gek genoeg maakt het me blij...misschien wel omdat het dan een vanzelfsprekendheid is, je kinderen (je man).

Primavera

Primavera

01-08-2009 om 04:04

Kleine grote dingen

Kaatje, ik denk dat je je grootste gelukken (bestaat daar een meervoud van) vaak bewust bent door kleine dingen daarvan waar te nemen.
Je kinderen zijn je grootste geluk, maar je beseft dat als je je helemaal vertederd voelt door te zien hoe lief of mal ze liggen te slapen. Op het moment dat de jongste weer een peuterdrama opvoert en de oudste haar eerste puberteitsgesnuif laat horen ben ik me dat geluk wat minder bewust. Een klein gebaartje van ze, een zelfgemaakte tekening, te kort afgeplukte bloempjes, een klavertje vier, een bouwwerk, elkaar helpen, trots op de eerste zelfgekookte maaltijd, plompverloren kinderpraat, enz. enz. en ik ben het me weer helemaal bewust.
Het zelfde geldt voor de liefde van mijn man. Als hij balend thuiskomt ben ik me dat geluk nou eenmaal een beetje minder bewust dan wanneer hij met die leuke twinkeling in zijn ogen of die liefdevolle lach naar mij kijkt.
En wat de overige dingen betreft, blij worden van een mooie zonsondergang, capriolenmakende kat, de geur van versgemaaid gras of die van de laurierheg waar ik langs kom als ik de hond uitlaat, de sjirpende krekels, vuurvliegjes zien, uitzicht op de fiere cipres vanuit mijn slaapkamer of stomweg het gevoel van ademhalen, je longen diep vullen met frisse lucht. Het zijn eigenlijk kleine uitingen van het grote wonder dat we leven. Ze maken met blij omdat ze me het gevoel geven dat ik leef. En tja, als je je gelukkig voelt omdat je leeft, moet je eigenlijk wel een erg gelukkig leven hebben. Ik denk dat ik een heel gelukkig mens ben en hoop het te mogen blijven.
Groetjes Primavera

Bastet

Bastet

01-08-2009 om 08:34

Kaatje

Je hebt he-le-maal gelijk!
Bastet

Balletmama76

Balletmama76

01-08-2009 om 11:37

Mijn hond...

...waar de DA bijna 3 weken geleden van zei, dat zij hooguit nog 2 tot 3 dagen te leven heeft.
En deze hond liep gisteren avond nog vrolijk met vliegende tong en blinkende ogen over een weiland te rennen.

Dat maakt mij blij op het moment. Natuurlijk weten wij, dat het snel over zal zijn, maar de feit, dat zij tot op het laatste dag geniet van haar leven, dat maakt mij blij!

De mogelijkheid, waardig afscheid te kunnen nemen van deze kanjer van hond, die zelfst de DA verrasst met haar wil om door te gaan tot zij erbij neervallt.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2009 om 13:15

Zit soms hardop te lachen

als een van onze katten weer eens van tafel valt. Hij leert er ook nooit van en gaat iedere keer weer bij het randje liggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2009 om 13:19

Nog eentje

We gaan een paar dagen weg. Er ligt al 2 dagen een stapeltje spullen van manlief die hij mee wil nemen. Dat hij zich er zo op verheugt maakt mij blij. Ik geniet ook van zo'n uitstapje, maar zijn plezier geeft het toch wat meer glans.

Chantelle

bedankt !

ja minstens 2000, maar daar zitten ook de dingen bij die ik gekocht heb, ik geloof dat ik voor 15.000 euro verkocht heb afgelopen 6 jaar en de inkoop was iets minder. Een uit de hand gelopen hobby, nu met de baby ga ik het weer doen maar dan op kleinere schaal.

Minet

Minet

02-08-2009 om 17:58

Armen

Spontaan legde nichtlief haar armen om mij heen en gaf me een knuffel.........hoe bijzonder dit is voor dit meisje is moeilijk uit te leggen, maar reken erop dat ik smolt!

Jakiro

Jakiro

02-08-2009 om 22:23

Genietmomentjes

Uiteraard van de eerder genoemde momentjes van je slapende kinderen etc.
Maar ook van mijn peuterdochtertje die vannacht in haar slaap, toen ik het dekbed over heen trok, heel gepassioneerd zei: "ik vind jou lief mama". Of zoonlief die net door de babyfoon riep: "ik hou jou mama". Of PDD-Nos puberdochter die stond te springen van blijdschap en bloosde omdat ze een nieuwe fiets kreeg; ze showde emotie !!!
Maar ook in de tram van dat bejaarde stelletje wat hand in hand zat, de "kut-marokkaan" die als enige opstond om die hoogzwangere vrouw te kunnen laten zitten.
De vrouw die haar puberzoon aan mijn zorgen toevertrouwde in de trein. Autistisch, maar kwam naast mij zitten (terwijl hij eerst ergens anders zat) en vroeg of ik ook naar datzelfde station moest, naar zijn moeder rende en dat zei, weer terug kwam, naast me ging zitten en mijn hand pakte en deze niet meer losgelaten heeft totdat we op dat station aankwamen. (ik heb genoten van die knul met rode wangen naast me; zo groot en toch zo klein)
Ik geniet van met de tweeling bramen plukken in de tuin, rode nagellak op mijn tenen, de geur van verse appeltaart, of de pannenkoeken die dochter gisteren voor ons maakte.
En ik heb stiekem toch wel een heel groot genietmomentje gehad toen ik vorige week na 6 jaar (!) mijn vader weer sprak en hij eindelijk kennis maakte met de tweeling en ik mijn peuterzoontje en mijn vader een half uurtje later hand in hand chippies zag halen.
Misschien hebben we toch een tweede opa......
Jakiro

Rafelkap

Rafelkap

03-08-2009 om 08:15

Zoveel

Jongste die moet lachen om een vlieg, oudste die lieveheersbeestje komt laten zien. Kriebelen op mijn rug door mijn man, de eerste keer weer thuis douchen na de vakantie, de vogeltjes buiten. Teveel om op te noemen.

Niny

Niny

03-08-2009 om 23:04

Zoveel dingen

De geur van de lathyrus in onze tuin, buiten gedroogd beddengoed, tomatensla met basilicum (hmm, ik ben nogal een geurliefhebber), mijn man die de keuken heeft gepoetst, dropjes voor me meebrengt en die gewoon de liefste van de wereld is, het zien opgroeien van oudste dochter die bijna 12 wordt en in wie groot en klein om de voorrang strijden, de klaterende lach van middelste net voordat ik haar in het zwembad omhoog hoog, jongste die met zijn tanige lijfje 's ochtends in zijn ondergoed door de tuin banjert en frambozen voor me plukt, de gekke sprongen van onze konijnen, het geluksgevoel dat me soms kan overvallen als ik gewoon naar de winkel fiets, de stapel boeken waar ik nu eindelijk in begonnen ben, en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Niny

"Arm" kind :-)

"Arm" kind :-)

04-08-2009 om 15:09

Fladder

Vroeger gingen wij vaak op vakantie in de huizen van familieleden. Ontzettend leuk, afwisselend, gratis. En de familie was blij dat er op hun huizen en dieren werd gepast.
Helaas woon ik net als jij op een kleine flat en in de stad (wel een andere stad), ik heb zelfs nog een slaapkamer minder. Anders hadden jullie ook hier op vakantie mogen komen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.