Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bliksemwinkelbezoek heerlen

Omdat mijn moeder mijn bestelde "Hollandse" boodschappen (spliterwten, indische kruidenmixen, Sultana's etc.) is vergeten mee te nemen wil ik aanstaande zaterdag een dagje naar Heerlen (is dichtsbijzijnde grote stad vanuit Duitsland) om te winkelen. Weet iemand waar een lokatie waar winkels als Hema, AH, Kruidvat, Blokker etc. op loopafstand van elkaar liggen? Het liefste ook een toko. We hebben niet zoveel tijd (ca. 14 tot 17 uur) omdat het een krappe 3 uur heen en terug rijden is.

Alvast bedankt!

Fély

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fely

Even een ander idee, ken je online winkels als Holland@Home en RealDutchFood ? Wel wat duurder, maar 6 uur in de auto is ook niet gratis. Maar als je het gewoon leuk vind om te gaan ( kan ik me heel goed voorstellen !!) dan heb ik niets gezegd :o)

Foo

Foo

30-10-2011 om 12:16

Heerlen

In winkelcentrum 't Loon is een AH, Kruidvat en een kleine Hema maar ook Jumbo, Action en Perry en op ca. 300 (?) m lopen ligt Corio center, daar heb je een Blokker en een H en M en daarnet buiten een redelijke hema. Een toko weet ik niet in Heerlen.

Fély

Fély

30-10-2011 om 13:07 Topicstarter

Shonagh & foo

Gezien de hoeveelheden die ik nodig heb is 6 uur rijden het waard. En ja, leuk is het ook. Normaal gesproken ga ik 3 a 4 keer per jaar naar NL, maar dat is er dit jaar niet van gekomen. De "zomervoorraad" is aanzienlijk geslonken en de winterversie van vorig jaar is al lang op. Buiten dat gaat het niet alleen om eten, maar ook om K'nex (hier minder keus), Blokkerhebbedingen en nog meer leuks.

Foo, er is een toko in de Heulstraat, is dat enigszins in de buurt van dat winkelcentrum? (heb nog niet gegooglemapt).

Fely

Ik begrijp het helemaal ! Wij gaan 1 x per jaar naar NL met de autot, het is even wat verder weg dan 3 uur ( en duurder). Dus ik bestel nog weleens een doos bij Holland@Home. Ook laat ik bij mijn zoon en schoondochter met hun verjaardagen een doos bezorgen, wordt heel erg gewaardeerd :o)

Oja

zoon + vrouw wonen in Londen.

Rosase

Rosase

31-10-2011 om 00:36

Niet foo

Volgens mij ligt heel die Heulstraat niet in de buurt van het Centrum, in ieder geval niet op loopafstand.

Maar met de auto kom je een heel eind in Heerlen.

Lijkt me wel te doen dus.

Waar je je op moet richten is 't Loon en de Saroleastraat. Van de een naar de ander lopen is goed te doen. En in 3 uur tijd krijg je best nog wel wat te zien. Het is er allemaal redelijk rechttoe rechtaan. Als je nog wat tijd over hebt: Als je vanuit de Saroleastraat rechtdoor loopt (dus niet richting het Station) kom je langs een super leuke houten speelgoed winkel. Als die er tenminste nog zit.

Ben allang niet meer in Heerlen geweest namelijk. Wordt weer eens tijd denk ik....

Rosase

Rosase

31-10-2011 om 00:49

Oja

En je moet nog maar eens verder googlen. Als ik google op toko in Heerlen krijg ik ook hits op de Willemstraat, de Geleenstraat, de Akerstraat en het Wilheminaplein. En dat ligt allemaal wel in de buurt van het Centrum.

Foo

Foo

31-10-2011 om 12:54

Weet ik niet

Helaas, Fely, ik weet niet waar die straat is, ik kom een keer of 3 per jaar in Heerlen. Van de adressen die Rosase opnoemt, weet ik wel uit het hoofd dat de Geleenstraat in het centrum ligt, er ligt ook een bioscoop in die straat, als ik het goed heb. En wat ze ook zegt, het centrum van Heerlen is goed te belopen en er zijn voldoende parkeerplekken/garages.

Wilma

Wilma

31-10-2011 om 15:44

Toko

In de geleenstraat is een natuurwinkel, niet een toko.
In de Willemstraat (vlakbij de spoorwegovergang, maar je hoeft er niet overheen, op een hoek) is wel een echte toko, met allemaal buitenlands eten en kruiden en melen en wat al niet meer.

Verder inderdaad het Coriocenter met een grote Blokker, onderin een Xenos (ook altijd fijn) en als je het Coriocenter uitloopt via HenM (dus langs de ingang van HenM) dan is meteen buiten aan de rechterkant een grote Hema.

AH ligt inderdaad bij 't Loon, een ander winkelcentrum, waar wel een kleine Blokker en een (heel) kleine Hema is. Maar het is bijna zonder als je de tijd hebt, om alleen naar het Loon te gaan.

Als je nog vragen hebt, roep je maar.

Groetjes,
WIlma

Rosase

Rosase

31-10-2011 om 17:24

Klopt foo

Andere straten liggen ook vlakbij het Centrum.
Willemstraat in het verlengde van de Stationstraat en Wilhelminastraat in het verlengde van de Promenade.
4e straat was geloof ik de Akerstraat en die ligt wat meer ten zuiden van het Centrum.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.