Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

12-05-2010 om 20:43

Blunder

Er loopt geen blunderdraadje op het moment toch? Ik had vanmiddag zoiets ergs. Misschien is het niet eens een echte blunder, maar meer asociaal gedrag van een overwerkte moeder. Na mijn werk, voordat ik naar de bso ging, moest ik even boodschappen doen. Ik stond bij AH voor het groenteschap en naast mij stond een hoogbejaarde dame heel hard te hoesten en proesten, zo over de groente. En toen floepte er bij mij, geheel onbedoeld, zomaar uit: 'Hand voor je mond!'. Zo erg...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

12-05-2010 om 21:10

O vic!

het is maar goed dat ik niet net een slok thee in mijn mond had, want die had over mijn toetsenbord en tegen het beeldscherm aan gelegen
Hoe reageerde de dame?

Ook zoiets

In de tijd dat mijn dochter heel veel knutselde, met wisselend succes en veel assistentie van mijn kant, was een collega op kantoor eens niet zo handig met iets praktisch bezig (eh, archiefmap maken of zoiets). Waarop ik dus gelijk zei: "geef maar aan Mama!". Met een verbijsterde blik deed hij dat ook braaf.

Karly

Tango

Tango

12-05-2010 om 22:52

Vic

Ha, ha, geweldig, zou mij ook kunnen overkomen! Ik vind het overigens niet helemaal een blunder, maar eigenlijk een hele terechte opmerking. Getver, wat vies zeg als iemand dat doet, ik zou die groente niet meer willen kopen....

Gelukkig ook geen drinken in mijn mond

Oh, ik zie het voor me en hoor het jullie zeggen(proest).
Hèhè, weer effe lekker gelachen, dankje Vic en Karly!

Kiki

Kiki

13-05-2010 om 13:24

Lol mootje

Ik denk dat dus zeer regelmatig. Ik heb het nog nooit hardop gezegd geloof ik. Gaat me vast nog wel een keertje gebeuren.

Wel tegen mijn man die me een schaar verkeerd om aangaf 'Zo geef je een schaar niet aan, hoe doe je dat?'
Mijn man keek me echt aan alsof ik gek was geworden

Nasha 1st

Nasha 1st

13-05-2010 om 16:33

Ow...

gelukkig, ik dacht dat ik de enige was....soms hoor ik ergens huilen en moet ik echt gaan kijken of het er 1 van mij is of niet....daar schaam ik me soms al voor....(je moet je eigen kinds huil toch herkennen denk ik dan....)

Massi Nissa

Massi Nissa

13-05-2010 om 17:12

Ja, berber!

Ik heb al ik weet niet hoe vaak 'ja?' gezegd tegen een wildvreemd kind dat "Mama!" riep. Ik heb ook wel eens in de supermarkt of ergens op straat dat ik met mijn ogen aan het winkelen ben of zomaar aan het rondkijken en intussen tegen (denk ik dan) mijn dochter praat. Na een tijdje zie ik dan dat het een heel ander kind is.
Andersom heb ik het ook. Kinderen die ik nog nooit in mijn leven gezien heb, roepen: "Mevrouw, kijk eens wat ik kan!" of "Heeft u een zakdoekje?". Pas ging een klein jongetje bij mij op schoot zitten in de speeltuin: "Wil jij even mijn veter strikken?". Ik denk dat het mijn juffige uitstraling is.
Groetjes
Massi

mama Katja

mama Katja

14-05-2010 om 09:09

Afblijven!

In deze categorie heb ik er ook eentje.

Ik was boodschappen aan het doen met mijn kinderen. In de supermarkt waren ze allebei ontzettend vervelend. Overal aanzitten, zeuren om snoep en ander lekkers. Gelukkig ben ik dat niet van ze gewend, meestal gedragen ze zich wel beter!

Op een gegeven moment vertel ik ze dat als ze nu niet ophouden ze thuis meteen naar hun kamer kunnen vertrekken! Ik was erg boos op ze.

Vervolgens sta ik bij de zuivel en zie vanuit mijn ooghoeken naast me mijn zoontje die een toetje uit het schap pakt en het tot overmaat van ramp ook nog laat vallen. Ik snauw "afblijven", kijk hem aan en kom tot de ontdekking dat het een compleet vreemd kind was. Zijn moeder stond vlak achter hem en keek me boos aan.
Ik kon wel door de grond zakken!

Mijn eigen schatjes stonden voorbeeldig bij ons winkelwagentje en durfden eigenlijk niet te lachten, waren nog onder de indruk van mijn eerdere preek naar hen. Later hebben we er samen erg om gelachten en omdat ze zich de rest van de tijd in de winkel keurig hadden gedragen hoefden ze ook niet naar hun kamer.

Eind goed, al goed!

Mama Katja

Vic

Vic

16-05-2010 om 09:39

Vuilnisbak

Ik had afgelopen week ook zo'n vuilnisbakblunder. Hier wordt hij op dinsdag geleegd. Dinsdagmiddag had ik een afspraak in het dorp en toen ik terug kwam zag ik dat mijn kliko een stuk voller was dan ik hem had neergezet. Bovendien had de aannemer van de buren zijn vrachtwagen ervoor gezet, zodat hij helemaal uit het zicht verdween. Ik zet hem altijd sluitend weg, en dan is het dus niet de bedoeling dat andere mensen er rotzooi bijgooien zodat hij te vol wordt. Aan de andere kant van de straat stonden wat kliko's van de buren (wel sluitend) en aangezien het al 15.00 uur was, ging ik er vanuit dat de vuilnisauto al geweest was. En die van mij was dus niet geleegd! Ik heb direct de telefoon gepakt en na een kwartier in de wacht sprak ik eindelijk iemand van gemeentereiniging. Even flink gemopperd en ervan gebaald dat ze pas vrijdag konden komen om hem na te legen, en dat ik toch niet van plan was die volle bak -met de troep van een ander- weer in mijn tuin te zetten. Rook uit mijn oren etc. etc. Na het telefoongesprek loop ik naar buiten om iets uit de auto te halen, zie ik daar de vuilnisauto de straat in rijden en de bakken aan de overkant, en die van mij, legen. Nou ja, beter zo dan andersom

Geen vuilnisbak...

...maar eentje aanhakend op de eerdere blunders.
Ik had ooit een stagiaire met dezelfde naam als mijn toen vierjarige dochter, zeg maar even Suzan, maar ik kortte mijn dochters naam af naar (zeg maar) Suzy. Ik nam de stagiaire vaak mee naar klanten, vond ik een goede leerschool. Op een dag zouden we naar een grote klant gaan, ik was bezig papieren bij elkaar te zoeken en riep naar mijn stagiaire: "Suzy, we gaan zo, moet je nog plassen?" Het arme kind werd helemaal rood...

mirreke

mirreke

17-05-2010 om 10:18

Deze vind ik echt leuk, stoepkrijt!

Ik voerde gisteren een vergelijkbare actie uit...

Mirage

Mirage

17-05-2010 om 21:43

Constant

Drie jonge kinderen hier, dus alle waarschuwingen zitten er zo ingebakken dat ik zelfs mijn visite waarschuw voor hete thee, warm eten, scharen enz enz. En het allerergste, ik corrigeer mensen op onbeschoft gedrag. Inderdaad hoesten zonder hand voor de mond, boeren zonder pardon te zeggen. Ook begonnen mijn broertje en moeder beide tegelijk te vertellen. Geen van beide stopte met praten, dus toen er twee onverstaanbare verhalen verteld werden zei ik: "Ik kan er maar één tegelijk verstaan." Op de toon die ik ook gebruik voor mijn 4 en 5 jarigen.... Verbazend genoeg geen scheve gezichten, maar gepaste nederigheid, haha.
Nee, ik ben een vreselijk mens in de omgang, maar mijn kinderen zullen ongemanierd hun opvoeding uitkomen. (hopelijk uiteraard)

Mirage

Mirage

17-05-2010 om 21:45

Herstel

"Nee, ik ben een vreselijk mens in de omgang, maar mijn kinderen zullen ongemanierd hun opvoeding uitkomen. (hopelijk uiteraard)"

Dit is wel een hele leuke typefout, ik bedoel natuurlijk NIET ongemanierd.

Vic

Vic

17-05-2010 om 22:05

Van heel andere orde

Ik heb tijdelijk een gedeelde auto, dus vanmorgen moest ik op de fiets boodschappen doen. Hier om de hoek zit een supermarkt, maar ik wilde persé wat dingen bij AH. Had een heel beperkt lijstje gemaakt, wat precies mee kon op de fiets. Toen ik door AH liep was ik die hele fiets vergeten, dus maar een extra flesje wijn, en alvast spullen voor de tractaties van oudste, en ach ook nog wat kaas. Vervolgens pak ik bij de kassa mijn grote C1000-shopper in -vol tot aan de rand-, zet mijn wagentje weg, en voel in mijn broekzak niet de auto- maar de fietssleutel. En dan is 600 meter een eind lopen hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.