Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bnn nationale iq-test: heb je meegedaan (of online gespeeld)?

Hoi, ik heb online de IQ-test van BNN gemaakt, die ook op tv was een tijdje terug. De taal en logica was een eitje, maar die filmpjes van de supermarkt! Horrible! En ruimtelijk inzicht ben ik ook niet zo'n kei in, ik kom er best uit maar ik heb wel eenbeetje meer tijd nodig en soms 5, soms 10 seconden per vraag is echt te weinig voor me, dan moet je de vraag zelf ook nog lezen (en die zijn soms lang), ik had heel vaak nét te laat het antwoord geklikt en dan was er 'geen antwoord'. Balen.
Enfin, ik kwam op 114. en dat spoort niet met de werkelijkheid, want ik heb ze vroeger regelmatig gemaakt (voor school, opleiding en diverse instanties) en dan kwam ik altijd tussen de 122 en 130 uit.
Heb je die test ook gemaakt en zoja, klopte het met je normale IQ? Oja, die filmpjes die je zien moet, zo kléin! En donker! Ik kon het zowat niet zien.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puinhoop

Puinhoop

07-02-2011 om 09:22 Topicstarter

Nee joh

Ha Pelleke,
Nee, ik maak me er niet druk om hoor, maar ik vond het gewoon zo stom. Wat je zegt, overal evenveel tijd. Die taal kon ik in een seconde wel aanklikken, maar somige andere onderdelen...
Nee, het is geen echte IQ-test lijkt me.
Maar die filmpjes vond ik wel irritant: een schermpje van 5 bij 8 cm en heel donker. Op tv (ik had mijn moeder aan de lijn en heb het grootste deel gemist) zag je die filmpjes veel groter en had ik er niet zoń moeite mee. En die schuddende camera! Ergerlijk!
Hihi, ik dacht altijd dat 'Spuiten en slikken' over drugsgebruikonder jongeren ging, wist ik veel

Vic

Vic

07-02-2011 om 09:29

Peenvogel

Het zure in het eerdere draadje over de iq-test was dat er gezegd werd dat 'iedereen' hoogbegaafd was volgens BNN. Ik heb hetzelfde als jij. Met die rare filmpjes kan ik niets, en ook qua tijd kom ik soms in de knoei. Na een bedroevende score vorig jaar, ben ik er dit jaar al niet meer aan begonnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2011 om 13:36

Computer liep vast

Ik had me al door een flink aantal vragen gewerkt toen de computer vastliep en daarna had ik geen zin om opnieuw te beginnen. De taalvragen heb ik totaal geen moeite mee, maar zodra er cijfertjes voor mijn ogen gaan dansen heb ik tijd tekort. Ik wanhoopte al. Bij een 'echte' IQ-test is dat anders?

Ilva

Ilva

07-02-2011 om 15:56

Volgens BNN ben ik al jaren hoogbegaafd. Goed voor m'n ego. Haha!

139

dat was mijn score dit jaar. Ik scoor elk jaar wel in de 130, maar nu was ie weer eens echt hoog. Ik vond de test niet moeilijk. De supermarktfilmpjes waren makkelijk, de opgaven met de missende blokjes en hoeveel er wel stonden vond ik lastig.
Ik zie de bnn-test ook niet als echt representatief voor mijn iq. Ik weet wel dat ik hoogintelligent ben, maar hoogbegaafd betwijfel ik, ik ben nooit getest.
Ik zie het wel elk jaar als een uitdaging om de score van vorig jaar te verbeteren. Ben bang dat dat volgend jaar niet lukt

Pfff

Toch maar even gedaan hoewel ik er niet in geloof. Door mijn oogafwijking kon ik de filmpjes niet zien. Die irritante camera die steeds bewoog maakte dat ik niet meer kon focussen Als ik mijn oog stil had was het filmpje voorbij.

Mijn iq is meerdere malen officieel getest en de score zit tussen de 127 en 130. Niet spectaculair dus.

Nikus

Maar ook zeker niet laag hoor! 127 is toch HBO-niveau? Dat is een minderheid van de Nederlanders, dat vergeten we wel eens. Hoe dan ook, het gaat er geloof ik meer om of je gelukkig bent

Vic

Vic

17-02-2011 om 17:05

Haha

Ik heb er laatst wat over gelezen. De enige bevolkingsgroep die overwegend boven de 130 zit zijn beta gepromoveerden. Gewone academici zitten rond de 120. De 'gemiddelde persoon' heeft een iq tussen de 90 en 110.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.