Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

17-02-2012 om 11:24

Body worlds

Is er al iemand naar deze tentoonstelling geweest? Spreekt het je aan, of vind je het niets (of ben je principieel tegen)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

het trekt mij niet in de zin dat het geen inspiratie oplevert.

Ergernis

compleet ot, ik wil al een hele tijd naar de hermitage, nog steeds niet geweest ! Gr, ik ga gewoon een datum in het weekend inplannen, verplicht stellen en hup we gaan met zijn vieren.

marie

marie

17-02-2012 om 12:39

Ja - heel mooi!

Hoi
Ben er toevallig afgelopen week geweest. Ik vond het echt heel mooi. Ik dacht dat het veel "bloederiger" zou zijn, maar eigenlijk is het gewoon kunst. Door de plastinatie heb je helemaal niet meer het gevoel dat het echte mensen zijn (geweest).
We hadden er wel van die Audioguide's bij, soort telefoon die je extra uitleg geeft. Hadden we gratis met een bon uit de Spits. Anders hadden we die er niet bijgedaan. Vonden we die € 3,50 eigenlijk niet waard. Zonder gaat ook prima.
Ik vind het heel mooi dat mensen bereid zijn geweest om hun lichamen hiervoor te doneren.
In elk geval - ik vind het een aanrader. Ook voor (grotere) kinderen.

Marie

Marie

17-02-2012 om 12:41

Hermitage - ook mooi

Hoi
Ik ben met een personeelsuitje naar de Hermitage geweest toen er de tentoonstelling was met Russische jurken. Echt prachtig !
Groetjes

Paar jaar geleden

was het in A-dam in de beurs van Berlage. Ik ben er toen ook met een personeelsuitje geweest. We zijn collega's in de zorg, speciaal geïnteresseerd in anatomie. Met onze eigen gidsen (artsen) was het voor ons erg de moeite waard. Ik heb zelf het onderdeel van de ongeboren kinderen overgeslagen trouwens.

Julia64

Julia64

17-02-2012 om 14:24

Nee

Ik heb er geen principiële bezwaren tegen, maar het doet me gewoon niet zoveel. Ik zag er iets van voorbij komen bij De Wereld Draait Door afgelopen week, tja, best bijzonder maar ik snap de hype niet zo geloof ik - misschien mis ik iets?

Fiorucci

Fiorucci

17-02-2012 om 15:41

Mijn zoon gaat zeker met zijn meisje, maar ja, zij studeren biologie..)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-02-2012 om 18:07

Ja mooi

Vorig jaar zijn wij naar Body Worlds in Rotterdam geweest. Ik vond het erg mooi en fascinerend. Ook heel boeiend voor de kinderen trouwens. Ik zie Body Worlds vooral als een prachtige anatomieles, niet zozeer als kunst.

ayla

ayla

17-02-2012 om 20:48

Zou wel willen

Vooral omdat ik op een afdeling anatomie werk. Het lijkt mij heel mooi.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marjanne

Marjanne

17-02-2012 om 23:02

Doen!

Ben 10 jaar geleden in Hamburg geweest en vorig jaar met mijn kinderen in Rotterdam. De eerste keer was het fascinerend! Heb jaren in de verpleging gewerkt en operaties gezien maar heb genoten van deze gedetailleerde anatomie-les.Nu heeft iedereen de kans om te zien hoe zijn eigen lichaam in elkaar zit en waarom het werkt zoals het werkt.
Dit was jaren lang voorbehouden aan artsen.
Ik zou het iedereen aanraden. Het zijn trouwens geen mensen meer....alleen maar lichamen
Marjanne

Lynna

Lynna

18-02-2012 om 10:57

Met mijn toen kersverse vriend

We zijn vorig jaar in Rotterdam geweest. Aanrader. Alleen de geslachtsorganen vond ik wel apart om te bekijken met mijn vriend samen. Het idee dat het er van binnen zo uit ziet..

Leonie

Leonie

18-02-2012 om 18:10

Hoeveel tijd trek je ervoor uit?

Het lijkt me leuk om met mijn kinderen te gaan.
Hoeveel tijd heb je nodig om alles rustig te bekijken?
Leony

marjanne

marjanne

19-02-2012 om 09:53

Ik denk....

zo'n anderhalf a twee uur

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-02-2012 om 10:16

Zoiets inderdaad

Minimaal een uur, maximaal anderhalf/twee uur. Hangt natuurlijk van je eigen interesse af.
In Rotterdam was het ontzettend druk; reserveer van te voren kaarten via internet, dat scheelt heel veel wachten.

marjanne

marjanne

19-02-2012 om 21:38

Druk?

Nou ehhhh ijsvogeltje, ik was op een koude winderige doordeweekse ochtend in R'dam en als we met 15 mensen binnen waren was het veel.
Scheelt ook of het vakantie is of dat er groepen komen
Marjanne

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-02-2012 om 21:59

Zeker

Zo, dat is nogal een verschil!
Wij waren op een druilerige zondagmiddag, buiten de schoolvakanties, hadden gelukkig al kaarten, maar mén, wat was het druk! Mensen zonder kaartje moesten minstens een half uur in de rij staan. En die drukte was binnen ook te merken, het was echt volle bak.

Fiorucci

Fiorucci

20-02-2012 om 15:05

Zo...

Oudste zoon gaat as woensdag en ik ga een week later met jongste zoon, ik ben benieuwd.

Vic

Vic

22-02-2012 om 12:45

Even terug komen

Bedankt voor alle reacties. Wij gaan a.s. zaterdag. In HT&K heb ik nog een vraag gesteld over parkeergelegenheid bij de Zuidas.

Fiorucci

Fiorucci

22-02-2012 om 18:32

Vic

Mijn zoon is vandaag geweest met zijn vriendin, hij vond het geweldig.

Leony

Leony

27-02-2012 om 14:25

Geweest

Was zeer de moeite waard. We hebben er zo'n twee uur aan besteed.
Leony

Vic

Vic

27-02-2012 om 18:52

Ook geweest

Het was heel mooi om te zien allemaal. Wat ik wel bijzonder vond is dat ik niet het idee had dat ik naar mensen keek die ooit hebben geleefd. Door de manier van prepareren lijken het wel wassen modellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.