Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Flavel

Flavel

16-12-2011 om 20:58

Boek over hitler

Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een boek dat beschrijft hoe het zou zijn geweest als Hitler de macht had gehouden. Ik heb het hem een tijd geleden verteld naar aanleding van een recensie, maar ik weet absoluut niet wat hij bedoelt. Ik weet ook geen schrijver, zelfs niet of het een Nederlandse of buitenlandse schrijver is. Hij zou het graag willen lezen, maar zonder titel en schrijver is het moeilijk zoeken.

Heeft iemand van jullie een idee?

Flavel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

If hitler had won

Er is in elk geval een book met de titel "if Hitler had won", kennelijk op basis van de plannen die de man had klaarliggen. Auteur Richard Osborne (aldus Bol.com)

Is dat het boek dat je voor ogen had?

groeten,

Temet

krin

krin

16-12-2011 om 21:13

Fictie?

Er is een boek van Stephen Fry, waarin een tijdreisachtige poging om Hitlers ouders onvruchtbaar te maken erin resulteert dat een ander de kans krijgt om Hitlers rol te vervullen. En die ander blijkt een stuk effectiever dan de kleine Adolf.
Is een leuk boek. Making History.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-12-2011 om 21:28

Philip roth?

Philip Roth heeft "The Plot Against America" geschreven. Mooi boek, ook qua stijl - hij wordt met het boek beter, die ouwe Roth. Hoe dan ook, het is ook een soort alternatieve geschiedenis waarin Charles Lindbergh, die luchtvaartpionier, president wordt en dikke vriendjes met Adolf H.
Groetjes
Massi

Ook roth

Bij jouw beschrijving dacht ik ook meteen aan Philip Roth en Het complot tegen Amerika. Intrigerend boek, ik moet het eens gaan herlezen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

21-12-2011 om 21:45

Sf?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Man_in_the_High_Castle

Philip K. Dick

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.