Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

verhuisdoos

verhuisdoos

30-08-2012 om 21:53

Boven wonen met kinderen

Hoi allen.

ben ik weer eens onder een andere nick.
Ik herinner me dat er ooit een draadje liep over mensen die met kinderen in de stad wonen [bijv in een appartement of kleine woning], hoe ze dat beleven/doen enz.

Ik kan het helass niet terugvinden. Ben wel heel benieuwd. Dus, wie wil.. ik lees graag stadse woonervaringen als gezin! [zelf: 2 kleine stuiters]

Bedankt alvast..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

30-08-2012 om 23:21

Wil je stadse woonervaringen

ervaring over bovenwoningen met kinderen of kleine woningen

Wij hebben met zijn vijven op 75M2 gewoond in een benedenappartement, waar de jongste bij ons op de kamer sliep en de oudste twee samen op een kamer.
Het was heel krap, maar ging in principe prima, maar niet voor een lange tijd. De bovenburen met drie kinderen waren wel luid en af en toe hadden we het idee dat de hele bovenverdieping naar beneden kwam zoveel lawaai was het.
Ik ging er maar vanuit dat ze ons ook wel eens hoorde.

Nu wonen we in een groot dubbelbovenhuis. Maar geen tuin en zijn wij de bovenburen. Ik hoor geen klachten van mijn benedenburen (gelukkig)

Ik woon, net als Gale, vlak bij de duinen en het strand, vlakbij een grote speeltuin, vlakbij de winkels en er is een brede stoep voor waar ik ook nog kan zitten in de zon terwijl de kinderen spelen. Ook hebben wij drie balkons waar we ook nog kunnen zitten en spelen.

Ik mis mijn tuin ook totaal niet eigenlijk. Met de fiets ben ik overal zo

Snuggle's

Snuggle's

31-08-2012 om 09:48

Ligt aan buren

Ik woon nu in m'n tweede appartement met houten vloer. In het vorige huis had ik makkelijke beneden buren, nooit klachten. Maar nu zijn de buren niet zo makkelijk (understatement), en dat maakt het hier wonen een stuk minder leuk. Ze hebben er last van als we lopen. We lopen altijd op onze tenen en ik roep se hele dag 'zachtjes lopen'. Het moeilijke is dat je bijvoorbeeld harde muziek wel zachtjes kan zetten, maar niet lopen is een stuk lastiger.
Ik hoor zelf ook wel dingen van de buren maar ik erger me niet snel.

Het huis zelf is wel leuk, twee balkonnetjes en een grote gemeenschappelijke tuin. Maar ik ben toch blij dat ik hier maar tijdelijk woon.

Wat ben je gewend?

Verhuisdoos, wat zijn jullie (inclusief je kinderen) gewend? Hier in Amsterdam is de praktijk volgens mij meestal zo: stel heeft etagewoning binnen de ring, er komt een kind, ze willen wel verhuizen maar wel een huis met buitenruimte in een "leuke buurt met goede scholen" (lees: dezelfde buurt waar ze al wonen), dergelijke woningen zijn er amper en die er zijn kunnen ze niet betalen, dus ze blijven vooralsnog zitten waar ze zitten. De kleine groeit op de bovenverdieping op en Pa&Moe sjouwen elke dag de bugaboo twee trappen op (of hijsen m naar het plafond in de hal op de begane grond). Als Ukje wat groter wordt leert-ie dat-ie niet mag stampen, want dat de buren dat niet fijn vinden. Kortom: iedereen groeit erin.

Als jij redelijk wat ruimte gewend bent en nu met je kinderen naar een (gehorige) bovenwoning moet verkassen valt dat mogelijk erg tegen. Wel iets om in het achterhoofd te houden.

Wat gehorigheid betreft: dat kan enorm verschillen tussen huizen. Ik heb in een nieuwbouwappartement gewoond en hoorde daar mijn bovenburen nooit. Dat huis was gewoon helemaal niet gehorig.

Sterkte met de zoektocht

Temet

Vic

Vic

31-08-2012 om 16:35

Geen probleem

Ik vind het een beetje gezeur in de marge. Ik ben opgegroeid als 'flatkind' en weet niet beter dan dat gezinnen in flats kunnen wonen. Zelf heb ik ook met twee (kleine) kinderen in een appartement, 1 hoog zonder lift, gewoond. Ik moet bekennen dat ik voor de kinderen naar een huis met tuin ben gegaan, maar eigenlijk spelen ze er nooit en zijn ze inmiddels zo groot (13 en 7) dat ze ook gewoon buiten kunnen spelen.
Helemaal zonder buitenruimte zou ik niet willen. Ik wil wel buiten kunnen zitten, maar dat kan prima op 3 vierkante meter.

mopperkont

mopperkont

31-08-2012 om 18:10

Houten vloeren

Wij hebben ook in een bovenwoning met houten vloeren gewoond. Toen bij ons de onderburen kwamen klagen toen mijn zoontje dat net kon lopen op z'n blote voetjes door de gang dribbelde had ik er genoeg van. De buren dachten dat ons oudste "kutkind" (jawel) als een idioot aan het rondstampen was. En wij zaten in hun sigarettenrook, je kon precies ruiken wanneer ze er een opstaken. Nee, nooit meer zo'n bovenhuis voor ons, wat een ramp. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg woningen die die problemen niet hebben.

verhuisdoos

verhuisdoos

31-08-2012 om 18:26

Mopperkont!

De sotuatie die jij beschrijft hebben wij precies zo gehad: onderbuur begon meteen al dat de kinderen slofjes aan moesten. Deden wij braaf (zelf met 30 graden) maar ze kwamen geregeld zeuren. Als we cisite hadden, zaten wij inde stress als ze stampten. En inderdaad stonden zij vanaf hrt balkon te paffen en ademsen inze bloedjes hun stank in

We zijn om die vent -mede- verhuisd en zeiden toen: nooit meer boven iemand wonen!

Een appartement uit de jaren 80 of later trekt ons inderdaad meer vanwege het dikke beton.

Qua ruimte maakt het niet zo heel veel uit of ze nu boven of beneden wonen - als het maar goed voet.
Het is vooral lastig dat we nu een soort Keus hebben en ik bang ben voor spijt. Maar - we komen er wel! Bedankt vd berhalen. Ik geloof ook wel dat als je het zelf helemaal ziet zitten, dat het wel goed komt. Alleen het commentaar van anderen trek ik me wrs teveel aan..

Tesah

Tesah

31-08-2012 om 20:06

Onze ervaring

Een half jaar op een bovenwoning gewoond met 2 kinderen. Op zich geen probleem, we hAdden alleen niet echt een fijn buiten en dat misten we.
Ik voelde me altijd wel wat schuldig naar de onderburen, onze kinderen kunnen best rumoerig zijn.
We hebben nu weer een gewoon huis, en ik geniet er zo van dat ik de keukendeur naar de tuin open kan zetten. Ook vindik het heerlijk dat ik de deur open doe en dan niet eerst een trap ophoef.
Maar dat maakt financieel wel een heel verschil hier in onze stad. Als je een goed buiten hebt, en redelijke geluidsdemping hoeft het echt geen probleem te zijn.

Tesah

Aggie

Aggie

05-09-2012 om 22:16

Kan heel goed hoor, houten vloer!

Gale, als jij een nieuwe houten vloer gaat leggen, met een goede isolerende tussenvloer, zullen je onderburen je waarschijnlijk alleen maar dankbaar zijn... Dat isoleert echt prima. Oude houten vloeren zonder tussenlaag, ja dat is vreselijk. Heb ik boven me, en godzijdank zijn dat buitengewoon aardige attente buren zonder kinderen en met veel slofjes. Maar die hoor ik inderdaad van de ene kamer naar de andere lopen. Daar heeft onze onderbuurvrouw geen last van. Die hoort het alleen als onze kinderen echt in de kamer staan te springen. Dat is gelukkig niet zo vaak .

Dus lekker doen!

bibi63

bibi63

06-09-2012 om 15:21

Verboden

Volgens mij is het tegenwoordig (al een behoorlijke tijd) verboden om in een bovenwoning parket te leggen zonder isolerende onderlaag. Als er nog (oud) parket ligt, dan hoef je niks te doen (pech voor de onderburen....), maar als je nieuw gaat leggen,kan je dat niet doen zonder isolerende laag.
Gr. Bibi

amk

amk

06-09-2012 om 16:07

Verboden bij wet niet

maar de meeste vve's zetten er wel iets over in het huishoudelijk reglement. Of zouden dat moeten doen.

Vic

Vic

06-09-2012 om 22:24

Gale

Waarom leg je geen fris nieuw tapijt neer? Dat hoeft niet peperduur te zijn bij Leenbakker o.i.d.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.