Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anneke

Anneke

03-10-2011 om 13:34

Brilmode!

Hebben jullie dat ook? Op t.v. heeft iedereen de laatste tijd exact dezelfde bril op! Is dat weer de nieuwe mode? Na de piepkleine brillen heeft nu iedereen, de mannen dan, een opvallende vierkante grote zwartegerande bril. Ziet er hopeloos ouderwets uit in mijn ogen.
Patrick Lodiers, Guus Meewis, Giel Beelen, de beide heren van Koefnoen, echt allemaal dezelfde bril!
Trendsetters? Worden ze ervoor betaald misschien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

03-10-2011 om 14:00

Ja hahah

bij ons in de straat zelfs een 5 jarige met zo'n bril. Ik moet zeggen dat het hem nog wel staat ook.

amk

amk

03-10-2011 om 14:33

Er is niet veel anders

momenteel bij de opticien tenzij je van die 'saaie' grijze nietzichtbare monturen wilt. Bij de dames is de keuze iets groter gelukkig.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2011 om 14:54

Op mijn neus

Ik heb zo'n nieuwe bril op mijn neus. Hij is donkerbruin en aan de binnenkant lichter getint. Hij is niet zo vierkant als je momenteel ziet, hij is ronder. Ik had hiervoor een rechter en kleiner model van rood metaal. Die stond ook leuk hoor, maar de bril die ik nu heb maakt mijn gezicht sprekender. Ik moest er bij de eerste aanblik even aan wennen, maar dat was snel voorbij.
De bril die ik in de jaren '80, voor thuis naast mijn lenzen, had zou ik nu ook zo weer op mijn neus kunnen zetten, bws. Ik zou de kleur alleen niet meer kiezen. Maar het leuke verschil is dat ik toen nog jampotglazen had, -20, en nu niet meer, -4,75. Bij een groot montuur vallen dikke glazen veel meer op, doordat er van die ringen in zitten. Ik heb 10 jaar geleden een staaroperatie gehad, daarna ben ik volledig op een bril overgestapt. Ik heb nu gewoon normale glazen en dat staat een stuk leuker.

Kunstmatige intelligentie

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat sommige bn'ers zo'n nerdbril opzetten (terwijl ze helemaal geen oogcorrectie nodig hebben) om wat intelligenter over te komen.

Ik heb zo'n hekel aan brildragen dat ik er niet aan moet denken zo'n ding op mijn neus te hebben alleen als fashionstatement. Maar een geooglaserde vriendin heeft zo'n joekel op d'r hoofd, en haar 11- jarige dochter precies zoéén. Hmm.

skik

Skik

lees ik toch echt twee keer : ik heb zo'n hekel aan brildragers dat ik er niet aan moet denken zo'n ding op mijn hoofd te hebben...

Rieke

Rieke

03-10-2011 om 16:41

Inkie

moet je toch beter lezen.... bril mischien?

Inkie

Haha!

skik

Hombre

Hombre

03-10-2011 om 19:48

Idd

Ik draag contactlenzen om minder intelligent over te komen.

Valkyre

Valkyre

03-10-2011 om 21:05

Tjonge

Die trend is toch echt niet nieuw hoor! Drie jaar geleden had die modedame van de Telegraaf, kom hoe heet ze, ook al zo'n bril op bij RTL Boulevard. Ik heb trouwens ook zo'n bril, al twee jaar ofzo, en hij staat me beter dan alle modellen die ik ooit heb gehad. Ook fijn inderdaad, die grote glazen. Maar nog liever heb ik mijn lenzen in...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tink

Tink

03-10-2011 om 23:42

Bril met vensterglas

Dat is al een hele tijd hot hoor! Mijn dochter heeft er al minstens anderhalf jaar eentje en het gros van haar vriendinnen ook.
Ik vind het zelf geen gezicht, die brillen met die dikke zwarte monturen. Maar je ziet al heel lang weinig anders.

Rieke

Ik heb een bril.. alleen die helpt niet tegen dislectie

Beetje achter lopen ze

Want jongste heeft dit model bril al een jáár! En is nu toe aan de volgende. Dat wordt zeer zeker niet zo'n model als je nu overal ziet. Want die heeft ze al 'gehad' en als iedereen 'm heeft wil ze 'm niet eens meer. En helemaal die vensterglasdingen vindt ze belachelijk....
Dus eigenlijk is dochter dé trendsetter en al die anderen zijn na-apers.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

04-10-2011 om 16:30

Mijn dochter

Wil graag een bril terwijl ze hem niet nodig heeft. Ze is namelijk hoogblond en ook verder heel erg mooi. Ze denkt dat ze slimmer overkomt met een bril. MOEHAHHAHHA. Je lijdt maar kind, je lijdt maar. Ik ga niet betalen voor jouw sneue ego.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

04-10-2011 om 18:43

Berber hou op

Hou op, ik ben beelddenker..)

Lizelot

Lizelot

04-10-2011 om 19:27

Oei tirza

Hoogblond ,heel erg mooi met bril kan weleens sexy worden........haar bruin verven is en betere optie,haha.

Lizelot

Lizelot

04-10-2011 om 19:30

Berber

wat stoer,mijn zoon stond zo een bril ook leuk maar ik durfde het niet.

Lizelot

Lizelot

04-10-2011 om 21:14

Ha berber,

Maar ik heb er zelf wel 1 op mijn hoofd en mijn dochter ook.......dochter ook nog HET juiste merk,de andere zijn neppers..volgens dochter dan.Ik vind het wel heerlijk zo een grote brik die stevig staat.Mijn vorige was een dun montuurtje,die wiebelde altijd.Zoon heeft nu ook een dun montuurtje.

Jesse_1

Jesse_1

04-10-2011 om 22:18

Overwegend 3x niks

Volgens mij is het al een behoorlijke tijd 'in' hoor, die enorm aanwezige zwarte brillen. En soms (SOMS) staat het wel aardig, maar ik vind het overwegend niet mooi staan. Zoon moest een nieuw montuur en er was maar één model dat leuk stond.
Gelukkig gaat iedere mode weer voorbij en over een tijd hebben we weer wat anders
Ik had vroeger een huisgenoot en die wilde só graag een bril, maar ze had - helaas - goede ogen. Uiteindelijk heeft ze een bril met vensterglas genomen. En ik, met m'n slechte ogen, zou willen dat ik zonder bril of lenzen kon!
Jesse

Tink

Tink

04-10-2011 om 22:24

Tirza

Die dingen koop je voor een tientje ofzo. Je denkt toch niet dat mijn dochter (met haar sneue zakgeldje) dat ding uit een echte brillenwinkel heeft...

Sjonge...

En ik maar blij zijn met de uitvinding van de contactlens, omdat je dan niet meer zo'n afgrijselijk geval op je neus hoeft te hebben Ik ben meer een trendmisser, geloof ik.

ishtar

ishtar

05-10-2011 om 14:43

Genista

"En ik maar blij zijn met de uitvinding van de contactlens, omdat je dan niet meer zo\'n afgrijselijk geval op je neus hoeft te hebben Ik ben meer een trendmisser, geloof ik."

dat is alleen als je geluk hebt. Ik ben dan een trendmissende pechvogel, met, jawel, een bril op de neus terwijl ik dat helemaal niet wil;-S

Astrid

Astrid

05-10-2011 om 15:54

Dochter van 10 ook zo'n bril (vindt ze cooler dan lenzen)

Dochter van 10 heeft sinds vorig jaar zo'n zwarte bril. Ik vond het wel meteen een super hip model, maar haar nog veel te jong! Was ook zo totaal anders dan de brillen die ze daar voor had. Na een weekend uitproberen toch gehouden. De reacties waren in het begin zeer wisselend, maar ondertussen is iedereen lofend. Super hip! Zij vindt 'm vooral gaaf omdat ze er jaren ouder door lijkt en alles wat niet standaard is conform haar leeftijd vindt ze al gauw leuk.

Sinds een week heeft ze contactlenzen voor het sporten, maar daar wil ze niet mee naar school. Ze vindt die hippe bril veel gaver.

Mijn man, met contactlenzen en bril, kan zich niet voorstellen dat je een bril verkiest boven lenzen, maar zo zie je maar weer. Bij die kinderen is hip veel belangrijker.

Fiorucci

Fiorucci

05-10-2011 om 16:02

Genista

Ik zou heel gelukkig worden van lenzen, maar als hooikoortsklant lukt het niet helaas...

Vlinder

Lees ik toch net in het plaatselijk suffertje dat de vlinderbril helemaal 'hot' is dit najaar.
Ik herinnner me nog dat mijn zussen en ik in een stuip lagen bij het zien van foto's van mijn moeder met vlinderbril (en hyperkort minijurkje, had ik van m'n leven niet aandurven doen).

Ishtar

Ik reageerde vooral op het vensterglas in die vierkante zwarte monturen. Het was mij totaal niet opgevallen en ik zou er, lenzen of met goede ogen, totaal niet op gekomen zijn om zo'n gevaarte als "hip" te beoordelen. Vandaar trendmisser.

ishtar

ishtar

05-10-2011 om 17:13

Genista

ik heb niet zo'n ding, ik heb ze ook nog niet gezien(en moet er ook al niet aan denken om zo'n groot zwart geval op mijn neus te planten (en al helemaal niet met vensterglas!). Ik mis de trend dus ook. Deze trend dan, want de cupcakes-trend was ik nou weer voor
Ik had eens een vriendin die ook jaloers naar brillen kon kijken, en er (bijna) van baalde dat ze goede ogen had, die heeft ook eens een nep-bril overwogen )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.