Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

buurvrouw

buurvrouw

29-02-2012 om 16:15

Buren gaan verhuizen

Onze buren, waar we al zo'n jaar of vijftien naast wonen, gaan verhuizen, althans hun huis staat te koop. We hebben geen extreem warme band met de buren, gewoon af en toe een praatje. Maar het zijn prettige mensen om naast te wonen. Onze achtertuintjes grenzen aanelkaar, gescheiden door een muur. We hebben eigenlijk nooit last van elkaar, want beiden geen luidruchtige gezinnen. Ik ben ook wel op m'n privacy en rust (voor zover dat lukt in een rijtjeswoning met jaren 30 huizen) gesteld. Ik maak me nu al zorgen over de nieuwe buren. Ik weet het, beetje voorbarig, maar kan iemand dat zich voorstellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ook Buurvrouw

Ook Buurvrouw

29-02-2012 om 16:30

Ja.

en ik dacht dat het niet erger kon, wij hadden wel erg luidruchtige buren. Nou, daar ben ik van teruggekomen. Deze zijn nog erger! Jong stel, stonden bij het verbouwen rustig tot half 1 's nachts in een leeg huis behang te schrapen. En onze huizen zijn nogal gehorig. Ook dachten ze op Kerstavond even de stereo op 40 te gooien, wel om 22:15 wel te verstaan. en vonden het gek dat wij kwamen aanbellen omdat onze zoon er wakker van geworden was. Want het was Kerstavond, zo zeiden ze! Ja, en?
Verder heeft de buurman/jongen (het is nog maar een jochie in mijn ogen) een handje van nare woorden gillen als zijn vriendin er niet is. Nare ziektes enzo. En onlangs vond hij het nodig om voor mijn raam te gaan gillen en het clublied te zingen van zijn voetbalclub omdat ze gewonnen hadden van de club waar mijn zoons fan van zijn. Echt een vooruitgang dus. Niet.

Sterkte, ik hoop dat het bij jou wel goed uitpakt.

buufje

buufje

29-02-2012 om 17:05

Terecht

Hier ook net nieuwe buren. Hoogbejaarden mensen. Met een ouderwetse pendule, die we ieder half uur luid horen, ook 's nachts. Waar de kinderen dan wakker van worden. En de tv aan, de hele dag. Ik kan mijn eigen tv/ muziek/ telefoongesprekken niet meer horen.
We hebben er heel beleefd over willen praten, maar ja, als we last hebben ligt het toch echt aan ons. Wat verlang ik naar onze oude buurvrouw, die we praktisch nooit hoorden, nou ja, alleen dan haar wekker 's ochtend, maar verder niets.
Dus helaas, ik kan je niet geruststellen.

toja

toja

29-02-2012 om 20:07

Snap het wel

Het huis naast ons staat ook te koop. Ook wij hebben hele rustige buren nu, dus ik ben ook wel benieuwd wat we kunnen verwachten. Toch ga ik me er nu nog niet druk om maken. Ik wacht af ( eerst moeten ze hun huis nog zien te verkopen).
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geweldige superbuurvrouw

Friend for life, enorm aanelkaar vastgeklonken door ziekte van haar man, liepen gewoon in nachthemd bij elkaar naar binnen, is voor de liefde naar de andere kant van het land verhuisd.

Nieuwe buren hebben puberende puberzoon, harde stemmen, rare gewoontes... maarr..... ook een volkstuin! Hele zomer weg dus.

Kortom, wat Izar zegt, je bent nogal voorbarig met je vrees.

Rustig is niet het beste

ik heb rustige buren, maar ik vind het onprettige mensen, ze zeuren over alles en iedereen (iedereen is gek) en zijn zuur (geen vrienden, geen feestjes, geen vrolijke gil partijgen, geen vrolijke muziek, geen lachende kinderen die te druk in de tuin aan het spelen zijn).

Nee geef mij een gezin wat warm en oprecht is, leven en laten leven en die mogen van mij best luidruchtig af en toe zingen op welk soort muziek dan ook en een trampo in de tuin hebben.

Kijk heel erg veel lawaai altijd, te vaak te laat in combi met rotherrie nee dat trek ik ook niet. Maar ik vind het echt helemaal niet erg als een buur een keer "gvd, kanker, kut" of wat dan ook roept als hij/zij de boor op zijn/haar voet laat vallen.

Pendule?

wat is een pendule, is dat niet zo'n klok die dan afgaat ?

Joh, jeetje....

Wij hebben dicht in de buurt van een kathedraal gewoond die vrolijk op zondag een heel klokkenspel ging afspelen, joh na een week hoorde ik het ding niet meer. Sterker ik ben mij erg gaan hechten aan die kerk en heb er warme herinneringen aan (totaal ongelovig maar ik ging er graag heen om kijkje te nemen en dochter weer door allerlei schattige mensen te laten zegenen). Verder heb ik een buurman gehad die in het weekend dj was en dan thuis een half uur ging 'indraaien' ook totaal geen last van gehad, was gewoon vaste prik, verder hele fijne man altijd aardig en klaagde nooit over dochter die weer had liggen huilen snachts.

Oh en trouwens

ik heb hele leuke nieuwe buren, wel 3 huizen naast elkaar gekregen, allemaal met kleine kindjes (mandarijntjes leeftijd). Zo schattig en gezellig en prettig sinds DE aso's weg zijn.

Ik vind het heerlijk, zo'n uit haar dak gaande dreumes naast ons, he he ben ik niet de enige. Bovendien ontfermt mijn oudste zich als een moederkloek over al haar nieuwe buurkindjes die vol bewondering naar haar op kijken Oh en 1 hebben ook huisdieren en de andere geen maar wil wel oppassen.

kijk, het kan echt heel erg leuk worden en oh grutjes wat ben ik enorm zenuwachtige geweest voor wat we aan nieuws terug zouden krijgen (erger kan altijd, onze aso's waren namelijk qua geluid minimaal aanwezig maar qua gedrag vreselijk).

Ook Buurvrouw

Ook Buurvrouw

29-02-2012 om 23:31

Manda

"gvd, kanker, kut" vind ik geen prettige woorden om door mijn muur te horen en ik heb ook niet de indruk dat hij dat roept omdat hij de boor op zijn voet laat vallen. En zeker niet als je in 1 minuut drie keer zo'n woord schreeuwt!

Kijk

het enige wat ik echt vreselijk vreselijk vreselijk zou vinden als ik buren had die pvv zouden stemmen of ronduit racistische ideeen uiten. "vind ik geen prettige woorden om door mijn muur te horen" , nee dat snap ik maar we zijn allemaal anders niet waar.

Je hebt ook mensen die met ruzie juist dagen niets tegen elkaar zeggen, dan heb ik bijna de neiging te roepen "wel gvd jongens, gooi het er nou eens gewoon allemaal uit"

Buren

Ik heb een buurvrouw met een alcoholprobleem die 's nachts leeft en dan klaagt dat ze overdag de kinderen hoort (ja, ik begrijp, je moet je roes kunnen uitslapen). Nu wij hier een aantal keren (beleefd) over hebben geklaagd is ze boos op ons en scheldt mij op straat uit (negeer ik hoor). Ook is ze paranoide (ze denkt dat wij camera's in huis hebben waar we haar mee filmen en dat vervolgens op internet zetten, ik ben nog steeds aan het zoeken naar hoe ze op dat idee is gekomen). Ik denk niet dat ze gaat verhuizen, maar als de mogelijkheid er is dan willen wij wel verhuizen en dan hoop ik voor haar dat ze buren krijgt die er net zo beschaafd mee om gaan dan wij hebben gedaan, niet iedereen zal dat schelden kunnen negeren

Ja vind ik ook

kinderen moet je horen en zien Ik in ieder geval vind het enig al die kindergeluiden. Straks als de oudste gaat puberen wordt het misschien weer anders, maar ik denk dat de nieuwe buren daar ook geen punt over zullen maken, ze staat nu toch ook al regelmatig binnen te dansen, cd'tje aan.

Hombre

Hombre

01-03-2012 om 15:30

Pvv haat

Is het mogelijk om hier eens een discussie te voeren waarin niet steeds de PVV met de oren erbij gesleept wordt?

- Maakt me niet uit wie er naast me woont als het maar geen PVV-er is!
- Andere discussie: Maakt me niet uit wat mijn man doet, als het maar geen PVV-er is!

En dan de PVV-ers natuurlijk van haatzaaien betichten! Terwijl zo'n 1.5 miljoen Nederlanders PPV gestemd hebben (meen ik). Dus het is blijkbaar in OO-land erg in en normaal om 1.5 miljoen Nederlanders niet alleen te haten, maar dat ook nog eens te pas en te onpas overal bij te halen.

Ben ik de enige die dat schizofreen en geschift vindt?

McCarthy was er niks bij vergeleken.

Irene

Irene

01-03-2012 om 16:11

Hombre

Persoonlijk haat ik PVV-ers niet hoor, ik vind ze alleen maar ongelooflijk dom.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

01-03-2012 om 16:31

Hombre

Haat is een groot woord. Afkeer is beter in dit verband. Buren zijn belangrijk, ze kunnen je leven veraangenamen, maar helaas ook zeer negatief beinvloeden. Als er naast mij een PVV'er woont die verder geen vervelende opmerkingen maakt of anderszins mijn woonplezier vergalt, heb ik daar vrede mee. Helaas is het track record van PVV-kamerleden dermate beroerd (en dan hebben we het nog niet over het beeld wat uit allerlei onderzoeken naar voren komt over kleindenkende, laagopgeleide, ontevreden mensen) dat ik wel reserves heb bij mensen die zichzelf afficheren als PVV-stemmer.

buurvrouw

buurvrouw

01-03-2012 om 16:56

Izar (e.a)

Je hebt gelijk, het is niet verstandig me nu al druk te maken over de nieuwe buren! Waar ik woon is de huizenmarkt trouwens nog enigszins in beweging en het huis van de buren is goed onderhouden dus het zou best eens snel verkocht kunnen zijn. Ik maak me ook niet zo druk om kinder/gezinsgeluiden en af en toe een schreeuw/vloek of ruzie, ach daar kan ik mee leven. Ik maak me wel druk over harde muziek 's avonds laat of ander aso gedrag. Tuurlijk, een feestje af en toe is helemaal niet erg, maar ik ben geneigd alleen de 'horror'verhalen te onthouden en hier te lezen...
En ik houd niet van rascisten en PVV is niet mijn partij, maar ik hoef ook helemaal geen vrienden te worden met m'n buren, het is fijn als je 'gelijkgestemd' bent en leuk als de kinderen klikken maar verder vind ik het ook wel prettig om m'n privacy te hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2012 om 22:05

Buren

Wij wonen inmiddels alweer 22 jaar in ons huis. Wij zijn de eerste bewoners van dit huis. Het huis van onze (enige) buren heeft al drie wisselingen meegemaakt en hoewel we met de laatste buren een periode van 'koelte' hebben gehad, hebben we het met alle vier de bewoners/gezinnen getroffen. Maar als ik eerlijk ben vind ik het ook spannend hoor wat er bij een wissel van buren komt wonen. Je weet 't maar nooit tenslotte
Ik weet van geen van mijn eerdere en huidige buren wat hun politieke voorkeur is. Ik zou er geen begrip voor hebben als onze buren voor de PVV stemmen, maar dat wil niet zeggen dat ik ze dan gelijk in de ban zou doen. Zolang we maar plezierig naast elkaar kunnen wonen, gaat het goed lijkt mij.
Ik heb een collega gehad waar ik meer en meer van doorkreeg dat ze zich in vage kringen beweegt. Toen ze mij een foto van een vriend liet zien die op zijn rug een enorme tattoo van een adelaar met een hollandse vlag had, kreeg ik de rillingen, maar zij vond het prachtig. Door gesprekken tussen haar en een met haar gelijkgestemde collega wist ik dat het niet vreemd is dat ze zo'n tattoo wel kan waarderen. Ik ben verbijsterd als ik zulke gesprekken hoor. Wat een afkeer, intolerantie en vooroordelen. Maar als collega konden we het heel goed vinden. Het komt er dan toch op neer dat ik werk en privé gescheiden hou. Wat heb ik er aan om met een boze kop naast haar te zitten, negen uur lang. Zo is het ook met buren. Zolang we maar beleefd en vriendelijk met elkaar om kunnen gaan en zulke mensen hun opvattingen niet aan mij opdringen, kan ik ze wel als buren hebben.

Ik ook niet

maar het is iig geen PVV (beide kanten ergeren zich aan de PVV). Ik geloof dat ene kant pvda stemt, andere kant denk ik vvd.

Hier vanwege werk man veel politieke discussies, mensen vragen aan hem hoe iets nu echt zit en dan heb je dus snel een discussie (man zelf begint er nooit over).

Odile

Odile

02-03-2012 om 11:26

Buurvrouw

Onze buren zijn in de jaren dat ze naast ons woonden onze beste vrienden geworden. Ik heb vreselijk moeten slikken toen ze verhuisden, was ook erg bang voor wat er naast ons zou komen. Dat bleek een alleenstaande man (nou ja, net jongen-af) te zijn, ik maakte me al druk over harde muziek en feestjes tot diep in de nacht.
Nou, ik wil hem houden! Nooit hoor ik ook maar iets van hem EN hij klaagt nooit over de decibellen die wij produceren. Inmiddels heeft hij een vriendin en ik was erg blij dat ze bij hem kwam wonen en dat hij niet naar haar huis vertrok. Het kan zomaar erg meevallen, nieuwe buren!

Wat mijn buren stemmen

Dat weet ik niet zeker, maar hun wereldbeeld en uitspraken sluiten naadloos aan op het gedachtengoed van Wilders. Maar het zijn fijne buren. Ik zie ze nauwelijks, hoor ze al helemaal nooit en ze zijn vriendelijk en behulpzaam. Hun huis staat nu te koop maar van mij mogen ze hier tot in de eeuwigheid blijven wonen.

skik

Kiki

Kiki

02-03-2012 om 23:27

Hier prima geloof ik

Ik woon er nog maar 14 dagen, maar we hebben ze uitgenodigd op de koffie allemaal en ze zijn best vriendelijk.

Een stel ga ik erge lol mee beleven, want twee psychologen en het is geweldig amusant om te zien hoe hun kind van 4 haar ouders bespeeld "Ik zie dat je verdrietig bent, kom maar hier dan zullen we erover praten" en dan aan mij vragen hoe belangrijk ik de "intrinsieke waarde van een kind" beleef en toen ik het met rozijntje aankwam in het verkeerde doosje en kindlief dat niet bliefde was het "Ik vind het zo goed van draakje dat ze met haar gedrag haar gevoelens en behoeften kenbaar maakt" en ik nog lief zeggen "Ja, ze is verbaal erg expressief"

Maar goed, ze zijn hartelijk en vriendelijk en om herrie maak ik me toch al nooit druk. Dus toen mijn onderbuurman luid meebrulde beneden met "Jezus Christ Superstar" was ik eigenlijk wel blij want dat betekende dat de kans dat ze gaan klagen over de herrie van onze jongens niet heel groot is

Haha kiki

Je beschrijving van je buren zou zo maar uit een column van Sylvia Witteman kunnen komen. Hilarisch!

skik

Kiki

Kiki

04-03-2012 om 21:21

Wat leuk dat je dat vraagt. De verhuizing zelf is goedgegaan. Oudste was wel al weken van tevoren erg van slag. Mijn middelste begon wel ineens slechter te slapen, terwijl het leek alsof hij er wel doorheen hobbelde, maar 's nachts kwam dat allemaal eruit.
Bij mijn jongste heb ik niets gemerkt, die vond alles best als hij maar bij ons was.

Maar goed, nu gaat alles weer zijn gangetje en hebben ze het erg naar hun zin en wij ook natuurlijk!

Gale Dank je, wij zijn ook erg blij

buurvrouw

buurvrouw

05-03-2012 om 21:09

Kiki

Ik moest erg lachen om jouw verhaal. Ik bekijk het natuurlijk alleen van mijn kant, maar als nieuwe buur moet je natuurlijk ook maar afwachten naast wie je komt te wonen....
Bedankt voor alle reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.