Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Isabella

Isabella

26-05-2012 om 08:22

Cadeau receptie bruiloft

Binnenkort trouwt een vriendin van mij. We spreken elkaar niet zo vaak maar het bruidspaar heeft mij en mijn man uitgenodigd op de receptie. Ik voel me vereerd. Maar het is echt al heel lang geleden dat ik naar een bruiloft ben geweest. Wat geef je tegenwoordig op een receptie? Een bos bloemen, een envelop en met hoeveel erin? Ik heb niet echt een idee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij

Wij hebben een keer een staatslot gegeven, maar we wisten van te voren dat het bruidspaar dat kon waarderen.

Voor familie en goede vrienden doen we 50 euro in een envelop. Mensen die wat verder weg staan krijgen 30. Dat vind ik eigenlijk al heel genereus, hoewel het ook wel van je inkomen zal afhangen hoeveel je geeft. Kan me voorstellen dat een advocaat meer geeft dan een timmerman

Isabella

Isabella

28-05-2012 om 09:24

Verder niemand?

Was wel erg benieuwd. Mij leek 30 euro best veel voor alleen een receptie.

Wat wordt gewenst?

Vaak staan er op de uitnodiging de wensen van het bruidspaar. Je kunt ook de ceremonjemeester vragen wat ze willen. Ik zou het zelf niet verzinnen, want ze krijgen al zo veel. Met verjaardagen verzin ik vaak zelf wel wat, maar met bruiloften ga ik af op de wensen. Staatslot zou ik niet geven, echt zondegeld.

Tirza G.

Tirza G.

28-05-2012 om 13:34

Ik zou

geen 30 doen. Dat vind ik zo'n 'gezocht' bedrag, komt puur door de briefjes zeg maar. Alleen een 20-je vinden we te weinig, een 50-je te veel, weet je wat, we doen eeeeeeh een 20-je en een 10-je. Ligt aan mij hoor

Bij een mooie bos bloemen zou ik een kaart met 20 eu doen. Voor de receptie van een vriendin waar je niet al te dik (meer) mee bent, vind ik dat zat

Tirza

Lizelot

Lizelot

28-05-2012 om 22:04

Wat ik dan doe

Ik koop een fles wijn,koop bij de Action een zijde roos of andere bloem,die dezelfde kleur heeft als het etiket op de fles,koop een kaartje met dezelfde afbeelding of iets in dezelfde kleur,en het geld doe ik in de envelop van de kaart.Dat strik ik met een bijpassend lint om de hals van de fles.Ziet er erg leuk uit,ik zou 20 euro in de envelop doen.
Laatst had ik een fles rode wijn bij de AH,dat had geen echt etiket,maar er stonden woorden op de fles gedrukt in het wit,dus wit met rode trouwkaart,rode bloem,rode envelop en rood met witte lintjes.

dynastie

dynastie

29-05-2012 om 09:49

Wat een bedragen...

voor alleen een receptie! Mijn grens ligt bij dat soort gelegenheden op 15 euro maximaal.

Tirza G.

Tirza G.

29-05-2012 om 17:06

Dynastie

Ja maar ja, jóuw grens. En die van je partner? Als je samen gaat (komt) is allebei een tientje toch niet zo veel?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

29-05-2012 om 17:07

Lizelot

Top idee. Gaat in mijn laatje Dank

Tirza

dynastie

dynastie

29-05-2012 om 19:42

Voor een receptie...

vind ik het echt aardig aan de prijs. Daar geef ik niet meer aan uit dan aan een gemiddelde verjaardag. En met z'n tweeën ja. Ik zie dat echt als niet meer dan een gelegenheid tot feliciteren, geen reden om dieper in de buidel te tasten dan bij een verjaardag wat mij betreft.

Isabella

Isabella

29-05-2012 om 19:54

Lizelot

Inderdaad, wat een geweldig idee. Dat gaat 'm worden. Een fles wijn met bloem en kaart met daarin 20 euro. Eerlijk gezegd vind ik 30 euro ook nogal veel voor alleen een receptie van een vriendin die ik niet zoveel spreek. Vandaar dat ik benieuwd was wat zo'n beetje gebruikelijk is.

Da`s toch ook 30 euro?

"vind ik 30 euro ook nogal veel voor alleen een receptie".

Effe miezemuizen. Maar een fles wijn, een bloem en een mooie kaart zit samen toch niet ver van een tientje kosten? Plus 20 euro in de enveloppe is toch ook zo`n 30 euro?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.