Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Calimero-vraag

Mijn oudste heeft Calimero ontdekt, en wel de vroege serie. Op Youtube hebben we al het een en ander gezien. Nu kent vrijwel iedereen de uitspraak "zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk, oh nee!" Van Dale heeft het zelfs als "Calimerocomplex" opgenomen.
En uitgerekend in de afleveringen die wij gekeken hebben op Youtube zit die uitspraak helemaal niet... Vandaar mijn vraag: Wie heeft een link naar een aflevering of zelfs alleen maar het kleine stukje tekenfilm van Calimero waarin hij die overbekende uitspraak doet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

06-07-2010 om 12:04

Hier deels

Hoi,

Deze link heeft 2 filmpjes. Op iets vabn 4.55 zegt ie het en op het einde ook nog een keertje. (hij zegt alleen , zij zijn groot en ik ben klein..." heel zielig


http://www.youtube.com/watch?v=vT0Ij1GpdS4

maxime

Genista

Genista

07-07-2010 om 15:46 Topicstarter

Maxime

Dank je wel voor het reageren. Die hadden we trouwens gezien. Maar oudste zegt zeer terecht: hij zegt helemaal nergens "en da's niet eerlijk", hij zegt: "en dat is toch echt gemeen". Raar hè, dat die letterlijke uitspraak onze hele generatie in het geheugen gegrift staat en dat ik hem niet kan laten horen

Maxime.M

Maxime.M

07-07-2010 om 16:59

Ja hij zei dat wel inderdaad

ik denk dat je een nieuwere aflevering moet hebben, dat Calimero het daar wel zegt... dit was de eerste hé. Jammer, want hij zegt het echt.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

07-07-2010 om 17:18

Iedere dag op nederland 3

Hoi,

Neem het anders eens een paar keer op? Ik zie dat het iedere dag bij Zapp is van 8.45 tot 9.00 uur.

Maxime

Genista

Genista

07-07-2010 om 21:06 Topicstarter

... je meent het?

Nee toch, dat is me volledig ontgaan! Opnemen kunnen we niet maar gewoonweg kijken kan wel! Dank je wel.

Maxime.M

Maxime.M

08-07-2010 om 09:59

Wist ik ook niet hoor

ik was aan het zoeken naar een aflevering waar hij dat zei (niet gevonden) en toen zag ik dat het dus op nederland 3 is. Wel heb ik ontdekt waar de uitspraak (met piepstem) 'ben jij mijn mama?' vandaan komt, ... haha (een kennis van mij roept dat nog wel eens, maar ik wist dus niet dat dat van Calimero was)

Maxime

Genista

Genista

08-07-2010 om 10:54 Topicstarter

Gekeken

Het was helaas zo'n "nieuwe" aflevering, niet eentje uit de oude serie. Oudste zag het meteen aan de stijl En juist in die nieuwe series zegt hij dat vrijwel niet... gek hè? Maar 't is toch leuk om het weer te zien.

Wikipedia

Van Wikipedia: Calimero staat bekend om zijn beteuterde uitspraak: "Zij zijn groot en ik is klein, en da's niet eerlijk, o nee". Deze uitspraak komt echter alleen voor in de oude afleveringen van Calimero.

Maxime.M

Maxime.M

08-07-2010 om 12:56

In de oude ook niet !?

Ik heb die eerste aflevering bekeken, daar zegt hij het niet volledig en heb nog 2 oude bekeken (vond ze er oud uitzien) maar daar zegt hij het ook niet helemaal.
Gek zeg.

Maxime

Genista

Genista

08-07-2010 om 16:00 Topicstarter

Precies maxime

Dat hij het met name in de oudere aflevering zegt, wist ik. Maar we hebben de valkuilen gezien, en die geboorte dus, en nog een paar andere oude - maar hij zegt uitgerekend zijn allerbekendste uitspraak niet!

Genista

Genista

09-07-2010 om 09:48 Topicstarter

Wat een bijval...

Lidwientje en Berber, precies wat jullie zeggen, zeiden wij ook! Wat was er mis met Barbapapa oude stijl? En zelfs mijn kinderen, die Calimero slechts een week kennen van een paar afleveringen op Youtube, vragen zich af waarom er nu zo'n stom liedje voor zit. Dat heeft in hun geval dus niets met nostalgie te maken, wat bij mij natuurlijk wel meespeelt. En ik vind het wel van een tamelijke euh... sufheid getuigen dat je de aller-, aller-, állerbekendste uitspraak van een tekenfilmfiguurtje niet laat terugkomen als je er nieuwe series van maakt...

Genista

Genista

09-07-2010 om 09:52 Topicstarter

Wizzy en woppy

Dat was ook typisch zo'n voorbeeld van programmaverknoeien. Het kleuterprogramma Wizzy en Woppy hing oorspronkelijk (toen mijn kinderen peuters/kleuters waren) helemaal aan elkaar van pantomime-achtige stukken. Uit de context en de reacties van de figuren bleek het hele verhaal. Ik vond het briljant, net zo internationaal als bijvoorbeeld Pingu. Het is gewoon knap als je een leuk sprakeloos programma kunt maken.
Een tijd terug zag ik toevallig nog eens een paar afleveringen voorbij komen. Wat schetst mijn verbazing: men heeft gemeend er een verteller aan te moeten toevoegen... Waaróm? Het wordt er alleen maar minder leuk van!

Lidwientje

Ik zag laatst een flard Calimero voorbij komen en begon spontaan het liedje te zingen, heb het nadien al meermalen voor zoon moeten herhalen. Pas toen kwam ik erachter dat er nu een andere versie is.

Daar was ik bij Barbapapa wel al achter, en ook daar snap ik er het nut niet van.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2010 om 14:21

Nou

dan kan ik ook wel even. Mijn jeugd werd bruut verstoord door de commercie toen mijn eigenste beertje Colargol (met dat ijselijk hoge zangstemmetje) ineens bleek te zijn omgevormd (een aantal jaren later) tot de Beer Robijntje. Boehooeooehoe. Een reclamebeer notabene en irritánt, dat het houdt op film is niet te geloven. En ik vloog er bijna in he, nostalgisch. Heeeeee verdorie, daar is een soortgenoot van mijn favo-Colargol, dit wordt genieten. Mis mevrouw.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.