Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Carnaval: televisie door de jaren heen ...

Mijn dochter (10 jr) doet met twee vriendinnen mee met de carnaval. Het thema is dit jaar: televisie door de jaren heen en daarom hadden we bedacht om ze als 3 tv's te laten gaan: zwart/wit, kleuren en 3d.
Helaas blijkt nu één van de moeders van een vriendinnetje ook zo te gaan op Dikke Dinsdagcarnaval en ze wil niet dat haar dochter daarom hetzelfde doet een paar dagen eerder :-s
Toen dachten we aan tv-typetjes die de afgelopen jaren de reveu gepasseerd zijn, maar dat zegt de meiden niet zoveel.
Iemand hier een idee waar we wat mee kunnen ???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

25-01-2012 om 09:17

Flauw

Wat flauw van die moeder. Ik denk dat het bij dat thema een redelijk voor de hand liggende keuze is en dat ze echt niet de enige zijn die zo gaan. Dus het verrassende effect van de moeder op dinsdag zal ook wel meevallen.
Die tv-typetjes vind ik ook wel leuk, maar dan moet je wel echt kinderdingen kiezen, waar ze zelf wat meer mee hebben. Pippi Langkous is al best oud, maar bij de huidige jeugd toch ook nog wel bekend. (maar die zie je elk jaar met carnaval wel langskomen) En misschien Bassie en Adriaan ofzo.
Of je doet iets met holbewoners, romeinen en ridders/jonkvrouwen ofzo die naar televisie kijken. Of naar wat kleine kinderen en oude mensen op televisie bekijken...

Misschien

moet je dan voor een tv met 6 kanalen gaan, een met meer knoppen maar met dikke bult en 1 dunne tv. Dat je je dus meer richt op het uiterlijk van de tv?

Waarom gaat die moeder niet anders verkleed?

Groetjes Pham

God wat kinderachtig

Van die moeder. Misschien kunnen ze als testbeeld? Of sneeuwbeeld, weet je wel, als er storing was vroegah.

mix

mix

26-01-2012 om 11:24

Pfff

waar grote mensen klein in kunnen zijn. Doet me denken aan de moeder die op de bruiloft van haar dochter de mooiste wil zijn

Bovengenoemde ideetjes vind ik allemaal leuk eigenlijk. De ontwikkeling van het toestel zelf is ook leuk, van grote beeldbuis tot plasmascherm.
pipi langkous, pipo de clown, barbapappa, de smurfen enz?
Of dat je bv ene pipi in grijstinten doet, de ander in kleur?

+ Brunette +

+ Brunette +

26-01-2012 om 18:26

Alternatieve drie-eenheden.

Ouderwetse antenne, schotelantenne en glasvezelkabel? Videoband, cd en usb-stick?

sonj@

sonj@

26-01-2012 om 20:31 Topicstarter

Reactie

Ben het helemaal met jullie eens, vind het ook erg kinderachtig van die moeder, maar ja ...
Ik vind de ideetjes die jullie inbrengen erg leuk. Vooral deantenne, schotelantenne en glasvzezelkabel (of digitenne). Ook pippi langkous in kleur en zwart/wit vind ik leuk, maar wat doen we dan met de 3e persoon?
Bedankt alvast voor deze reacties !

3e persoon

gaat half zwart/ wit en kleur. Toen de kleuren tv kwam, had niet gelijk iedereen die toch???

Gr Pham

Tijgeroog

Tijgeroog

27-01-2012 om 00:31

3e pippi

In hele fletse kleuren, zoals het er nu uit ziet als je die oude flims terugkijkt.
Of als getekende Pippi, die is nu toch op tv?

+ Brunette +

+ Brunette +

27-01-2012 om 12:32

Verder breiend

Met TV-typetjes kun je alle kanten op, Pippi is een leuk idee. Ben de namen een beetje kwijt maar als een tekenfilmversie moeilijk uitvoerbaar is kun je ook denken aan die vriendjes, hoe heten ze ook alweer, dat jongetje en Annika. Ander drietal: Pippi laten vergezellen door de twee agenten. Of Pippi, meneer Nilsson (de aap) en dat rare tuttige mens met die bril. Wordt natuurlijk wel vechten wie Pippi mag zijn.

Wat betreft de optie om je te verkleden als apparaten: mijn antenne-idee, in feite tweede keus, is eigenlijk origineler dan tv's want dat ligt erg voor de hand, zo wordt de nood een deugd, je zult zien dat er massa's tv's zullen rondlopen, lekker puh voor die moeder dan.

Ben zelf in mijn jeugd wel eens als Pippi verkleed geweest, mijn moeder deed toen ijzerdraadjes in mijn vlechtjes om ze naar de zijkant te laten buigen en spoot het haar oranje met gekleurde nepsneeuw of iets dergelijks. Dit als tip voor als je geen Pippi-pruiken kan vinden.

Of tv strips door de jaren heen

en dan dat (reclame)muisje van heel vroeger dan pippi of wicky en dan iets van nu bv spongebob?

moontje

moontje

27-01-2012 om 19:15

Fabeltjeskrant?

Misschien inderdaad iets van door de jaren heen, uit mijn jeugd de fabeltjeskrant bijv. meneer de uil ofzo? en dan voor nu spongebob, en dan nog iets uit de jaren '80-90 (maar daar kan ik nu even niet opkomen, weet iemand anders iets?)...oh een teletubbie misschien?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.