Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Caroline

Caroline

18-03-2010 om 12:41

Cassieres in de supermarkt

Even klagen over de cassieres in de supermarkt....

Ik leg altijd zoveel mogelijk mijn boodschappen zó neer dat de zware en harde spullen vooraan liggen en de breekbare en kwetsbare spullen achteraan liggen.
Omdat ik maar een keer per week boodschappen doe is het altijd best veel. Ik heb dus tijd nodig om alles in te laden. Wat doen de meeste cassieres...die duwen alle boodschappen, snel,snel, snel, tegenelkaar aan, krrrrrgggggg, koekjes, beschuit kapot.
Boos word ik hier van............aaaaaaaahg
Het valt me op dat de mannen achter de kassa (helaas te weinig), rustig werken en een stuk meer opletten.

Zo deze frustratie wilde ik even kwijt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fatima

Fatima

18-03-2010 om 13:07

Dat heeft zin

Waarom klaag je niet bij de supermarkt?

Hmm

Inderdaad, er bij de supermarkt wat van zeggen! Of: de breekbare dingen op het plankje bovenop zetten en vragen of ze daar voorzichtig mee willen zijn........

Het ligt aan die kassa's

Ik probeer altijd direct in te pakken tijdens het scannen. Dat lukt meestal niet als ik het nog op de band moet zetten terwijl de cassiere al gaat scannen. Alles plat en op elkaar. DRAMA!. Daarom heb ik ook een hekel aan boodschappen doen.
In bv Amerika doen de cassieres alles in plastic zakken die je dan weer direct netjes in de kar kan zetten .Ideaal.Maar slecht voor het milieu, alhoewel er nu ook milieuvriendelijke zakken voor zijn.
Ik zou in NL ook graag dit soort Amerikaanse kassa's willen, maar dan met milieuvriendelijk zakken. Niet alles is slecht wat er uit Amerika komt.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-03-2010 om 13:46

En meer tempo maken

Misschien niet helemaal wat je wilt horen, maar ik doe ook regelmatig in mijn eentje boodschappen en dan maak ik dusdanig haast dat ik snel zware zakken als kattenbakvulling, artikelen met een groot formaat zoals pizza's toiletpapier e.d. al in de wagen terugkieper. Hoe meer ruimte de cassière heeft om op te laden des te minder jouw koekjes in de knel komen. Ik zie het als een stukje samenwerking.
Afgezien daarvan is het natuurlijk niet de bedoeling dat de dame in kwestie jouw spullen stukmaakt, daar zou ik dus zeker iets van zeggen.

Jeetje.

wat zijn er de laatste tijd veel draadjes over supermarkten. En uit al die draadjes krijg ik het gevoel dat een tochtje naar de supermarkt een soort zenuwslopende survival toestand is. Degene achter je legt het beurtbalkje te dichtbij. Als er een nieuwe kassa opengaat staat dat garant voor (voordring)stress. Moet je eerst inpakken? Of eerst afrekenen? Het kan allebei irriotatie opwekken bij je rij-genoten.

En dan nu ook nog geplette koekjes.

Poeh.

Nog nooit meegemaakt. Hier wacht de kassadame braaf met scannen tot ik mijn zware pakken melk enzo voor op de band heb gezet, en idem dito houdt ze even pauze als ze ziet dat ik het qua inpakken niet bijhoud (en dan pak ik in een normaal tempo in. Niet met het zweet op mijn voorhoofd of zo). Van die berucht snel scheurende dingetjes creme fraiche of zo die zet ze heel netjes even apart aan de zijkant. Ik vind dat normaal.

Maar ja, ik ben een relaxte huisvrouw, die zelfs tussen de bedrijven door nog even 'het leven doorneemt' met de caissiere. (en nee, ik heb geen zin om postbesteller te worden) 2 weken terug zag ze aan de boodschappen dat er iemand jarig was bij ons en kreeg ik gratis bloemen mee. En vorige week heb ik op de achterkant van een kassabon even voor haar opgeschreven hoe ik mijn mon chou taart maak. Leuk toch?

Ingrid (en Caroline, ik zou volgende keer gewoon even aardig vragen of ze even wil uitkijken met je koekjes. Doet ze vast)

Tihama

Tihama

18-03-2010 om 14:18

Zelfscan supermarkt

Ik heb nu juist weer de indruk dat het een kwestie van leeftijd is. Oudere cassieres lijken vaker te beseffen dat je boodschappen stuk gaan als je maar doorduwt. Meestal vraag ik het wel, maar ik bemerk bij mezelf toch ergernis dat iemand niet gewoon zelluf snapt dat dit stom is.

Ik heb overigens de ultieme manier gevonden: ik doe boodschappen bij de zelfscansupermarkt. Ik plaats mijn boodschappen na het scannen meteen in goede tas in de goede volgorde. Eieren en beschuit blijven heel. Diepvriesproducten zitten bij elkaar. Deze supermarkt is trouwens ook gewoon elke avond tot 22 uur geopend, dus ik zit ook al niet moeilijk met tijden. Ideaal.

Nou ja, er is nog 1 ultiemere manier en dat is thuis laten bezorgen. Maar ik vind het eigenlijk wel lekker om zelf te shoppen. Bij de versproducten zie ik dat liever zelf.
Overigens: voor groente en fruit en brood ga ik meestal naar de markt. Neem ik ook even het leven door

Tihama

Kaaskopje

Wat jij omschrijft probeer ik ook. Maar vaak ben ik nog bezig met dingen op de band zetten, terwijl de cassiere al begint met scannen.Soms passen mijn boodschappen ook niet allemaal op de opzetband. Dan moet er al gescand worden om ruimte te maken voor mijn nieuwe boodschappen. Dan kan ik niet tegelijk weer inpakken. Vooral als ik voor de hele week boodschappen doe is mijn kar afgeladen. Want ik koop echt alles bij Appie, behalve vers brood.
Jaja, wat een wereldprobleem! Maar het houdt me toch bezig.

maan.

maan.

18-03-2010 om 18:56

Selectief kassakiezen

Hier maak ik bewust een keuze: bij welke caissiere ga ik staan. Dus niet: in welke rij. Bepaalde caissieres mijd ik als de pest (en niet alleen vanwege de doorschuifboodschappen). Dan maar een langere rij..

Primavera

Primavera

18-03-2010 om 20:03

Ik doe de boodschappen gewoon met de kinderen

Ook hier doen we meestal eens in de week boodschappen, maar meestal doe ik dat met de kinderen na zwemles. Ideaal twee zetten het op de band en de andere twee pakken de spullen in tasjes netjes gesorteerd in diepvries, ijskast, vooraadkast en niet eetbare spullen. Ik hoef alleen maar de zwaardere dingen gelijk in het karretje over te hevelen en te betalen.
Systeem Primavera; werkt prima en wellicht ook wel met minder kinderen tegelijkertijd.
Groeten Primavera

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2010 om 00:38

Mach

Wij hebben lange tijd boodschappen gedaan bij Lidl en Aldi (nu minder moet ik bekennen) en dat is een uitstekende leerschool voor het snel lossen en weer laden van een karretje, daar is namelijk geen 'opvang'-band achter de kassa. Een richeltje waar de kassadame je potten op kan zetten en dan .. niets. Feit is dat ze daar dus wel móeten wachten tot alles op de band voor de kassa staat. Als klant weet je dat je daar niet moet lummelen dus je zorgt er wel voor dat je a. zo strategisch mogelijk een kassa kiest en b. dat je jezelf even in de snelle modus moet zetten. Van die leerschool heb ik de 'snelle modus' dus meegenomen naar onze buurtsupermarkt. Alles op de band, vervolgens 'ren' ik door naar het pinapparaat, daarna laad ik mijn karretje weer vol. De wekelijkse boodschappen doen is werkelijk geen sinecure
Ik moet overigens nog meemaken dat een cassière zo lomp te werk gaat dat mijn koekjes breken.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2010 om 00:43

Ingrid

Ik weet niet in wat voor winkel jij je boodschappen doet, maar zo ontspannen heb ik het al geen jaren meer meegemaakt.
Ondanks mijn raceverhaal van hierboven zijn man en ik beiden niet van die stresskippen bij de kassa. Je weet op bepaalde tijdstippen dat je dan niet snel een boodschap moet willen doen. Het heeft totaal geen zin om te gaan zuchten en steunen bij de kassa. Allemaal verspilde energie

Jakiro

Jakiro

19-03-2010 om 01:13

Vragen?

Ik vraag gewoon aan de cassiereof ze de loopband kan stoppen als de boodschappen tegen elkaar aan gaan komen.
Nog nooit iemand tegen gekomen die niet aan dit verzoek wilde voldoen.
Jakiro

Maxime.M

Maxime.M

19-03-2010 om 09:14

Breed neerleggen

Hoi,

Ik merk wel dat het lijkt of de cassiere me probeert voor te blijven, dus hoe sneller ik inpak hoe sneller zij lijkt te gaan scannen (een soort wedstrijdje) maar als ik kiezen kan kies ik meestal voor de wat oudere cassiere, maar hier leggen ze trouwens allemaal de breekbare dingen aan de zijkant, zodat ze niet in de verdrukking komen. En als dat wel zou gebeuren, zou ik dat meteen zeggen. Verder leg ik altijd de spullen zo breed mogelijk neer op de band wanneer ik mijn kar uit laad (als dat mogelijk is he) maar in ieder geval hou ik fikse ruimte over tussen de spullen, ik heb zelf het gevoel dat dat op een of andere manier scheelt. Ik maak bijvoorbeeld wel een groepje zware dingen, dat zet ik bij elkaar vooraan, dan hou ik wat ruimte over voor de andere spullen en dan helemaal achteraan (met ook veel lege stukken er tussen) leg ik de dingen neer die beslist niet in de verdrukking mogen komen. De cassiere moet dan toch even een paar seconden wachten tot die spullen bij haar gearriveerd zijn en zo kan ik ondertussen gauw de andere dingen weggrissen. Nee echt relaxed is inpakken niet, maar meestal smijt ik alles snel in de grote tassen (die altijd heel irritant de hele tijd dichtvallen en ik heb ook altijd last van de hengsels waar ik dan weer achter blijf haken.
Wat ik trouwens ook een tijd heb gedaan is alles gewoon weer in de kar leggen, niet in tassen doen dus, en dat kan je echt prima bijhouden, dan sta je gewoon op de cassiere te wachten, en dan later pakte ik alles rustig in tassen, als ik bij de achterklep van de auto stond, maar je kan dit natuurlijk ook verderop in de winkel doen, ik heb wel eens hier een daar inpaktafels zien staan.

Maxime

Kaaskopje...

...de Jumbo in Leek, daar moet je heen!

Volgens mij zou ik trouwens een echte cultuurschok krijgen als ik nu naar Rotterdam (of een ander groot-randstedelijk oord) verhuisde.

Nu ik er aan denk....tot 8 jaar terug woonden we in ehen heel ander deel van Nederland. Niet echt randstad, maar wel zuid-west zeg maar. En ik herinner me opeens dat toen we hier net woonden ik de mensen in winkels en zo allemaal zi aardig en relaxed vond! Ondertussen ben ik zo gehersenspoeld dat ik dat normaal vind. Zal ik jullie nog eens wat rare dingen vertellen?? De groenteboer biedt iedere week uit zichzelf aan mijn krat boodschappen naar de auto te dragen! En herinnert me eraan dat het raapstelenseizoen weer begonnen is. En de slager heeft mijn barbecuepakket wel eens ongevraagd thuisbezorgd op zaterdagmiddag om 5 uur, omdat ik vergeten was het af te halen...(ja, de barbecue was pas op zondag! Dan krijg je dat soort dingen...)

Ik weet dat er mensen zijn die de kriebels krijgen van dit soort 'betrokkenheid', maar ik moet zeggen dat ik het erg prettig leven vind!

Ingrid

Beschuit

Nu schiet me een gebeurtenis van lang, lang geleden te binnen. Mijn moeder die dus ook een rol beschuit had die helemaal stuk was gegaan. En de cassiere die toen zei: "ach, dan gebruikt u dat toch als paneermeel". Dat had die cassiere NIET moeten zeggen tegen mijn moeder. Die heeft er meteen werk van gemaakt.
Gewoon iets van zeggen als ze je waren stukmaken nog voordat je de winkel uit bent.

Scannen

bij heel veel supermarkten worden de cassieres afgerekend op hun scantijd. Zoveel producten in zoveel tijd, wordt dus uitgerekend en in lijsten opgehangen om te kijken wie de snelste is. Haal je de scantijd niet, dan kon het wel eens bye bye zijn en mag je opzoek naar een nieuwe baan.
Ik begrijp de ergernis ook en heb ook wel eens "ho, stop" geroepen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2010 om 22:21

Kriebels

Ingrid, ik vind dat soort betrokkenheid wel leuk eigenlijk

Stenna

Stenna

21-03-2010 om 17:05

Mijn oplossing

Ik doe maar 1x per week groots boodschappen, dat is dan erg veel, dus ik ken het probleem. Mijn oplossing: het eerste wat ik op de band leg is het pleepapier en de keukenrollen. Die vullen dan mooi aan de inpakkant het uiteinde op waar anders alles in de verdrukking komt en vormen een soort stootkussen. Ik laat ze tijdens het inpakken dus ook tot het laatst liggen, vooral ook tot NA het betalen. Want juist als ik naar de pinautomaat loop wil de kassiere nog wel eens even lekker aanduwen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2010 om 19:19

Dat lijkt een heel eind

Want juist als ik naar de pinautomaat loop wil de kassiere nog wel eens even lekker aanduwen. ===
Hoever is dat wel niet lopen dan dat ze daar tijd voor heeft?
Je 'moet' eerst de zwaarste spullen op de band leggen, dan de minder zware dingen en dan pas de breekbare, of hele lichte boodschappen zoals toiletpapier. Dan kunnen de breekbare artikelen in principe nooit geplet worden, tenzij je een hork van een caissière treft. Bij het weer inladen van je kar zet je vervolgens eerst alle zware producten in de wagen, daardoor komt er weer ruimte op de band, ook weer minder pletgevaar. Het is te doen, echt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.