Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilma

Wilma

27-03-2012 om 15:59

Categorie totaal onbelangrijke vragen: schillen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

28-03-2012 om 12:56

Ananas

Ananas snij ik in schijven (doormidden en dan dus schijven). De kinderen knabbelen de ananas uit de schil en ik snij voor mezelf de schil er af.

Wilma

Wilma

28-03-2012 om 13:11

Gelijke stand zo'n beetje

Leuk te lezen dat er nog een derde schilvariant is. En die appelschiller vind ik misschien ook nog wat. Ik schil zélden appels, omdat ik er heel erg allergisch voor ben. Dus schil ik met handschoenen aan als 't persé moet, maar liever nog schilt iemand anders ze (oma ofzo). Vandaar dus dat man kennelijk nu pas mijn schilkunst bewonderde (wie vroeg dat hier ook alweer, Chris?).

Een ananas heb ik nog nooit geschild of gesneden, dus géén idee. Maar ik zal eens opletten hoe m'n man dat doet .

Appel & ananas

Ik snijd mijn appel altijd eerst in vieren, dan het klokhuis eruit en in dezelfde beweging het schilletje eraf. Hoewel ik mezelf altijd voorneem om de schil op te eten, maar ik vind dat domweg minder lekker. Vezels via mijn brood dan maar.
Ananas heb ik zo'n handig boor/snijding voor. Kop eraf, boor/snijding erop, flink duwen en draaien maar. Geregeld!
Sanneke*

ishtar

ishtar

28-03-2012 om 20:30

Ananas

eerst kop en kont eraf, daarna in vieren, dan de pit eruit en daarna de schil eraf. (en dan in blokjes, mjammie!)

Gijsbertha

Gijsbertha

28-03-2012 om 20:57

Ik op

je mans manier en mijn man op jouw manier, net even aan hem nagevraagd.

Methode zoon guinevere

Ja zo doe ik het ook. Of alleen schillen en dan gewoon lekker de hele appel opknauwen. Goh eerst in vieren delen, dan de klokhuizen ( want dan heb je toch vier klokhuisdelen) eruit prutsen, waarbij alle pitjes ws. door mijn keuken vliegen. Nee gewoon echt nog nooit aan gedacht om het zo te doen.

Guinevere

Guinevere

29-03-2012 om 16:04

Zoon

Mijn zoon zal blij zijn als hij hoort dat er een appelsnijdmethode naar hem genoemd is!
(hij kijkt mij altijd medelijdend aan als ik de "klassieke" methode met de 4 partjes toepas)

Mango?

Niemand DE mangoschilmethode? Ik haal eerst rondom de schil eraf en dan snijd ik er steeds partjes/hompjes af totdat ik de pit overhoud. Moet wel boven gootsteen of opvangbakje en je zit zelf ook onder het sap.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-03-2012 om 22:01

Mango

Schil ik altijd eerst en dan snij ik langs de pit plakken af, en dan aan de dunne kant van de pit nog twee repen. Blijft wel een gedoe om zoveel mogeljk van die pit af te krijgen.
Heb ook wel eens gezien dat je dikke plakken van de ongeschilde mango kan snijden (langs de pit) en dan met een mesje ruiten maken en dan de schil binnenstebuiten keren, dan komen er allemaal blokjes. Maar dan is het nog steeds een gedoe om die blokjes los te snijden van de schil.

Avocado:

Schil eraf trekken (lukt vaak wel) en dan doormidden, eigenlijk kun je het gewoon van de pit afduwen. En dan heb je heel groene nagelranden. Wel een heerlijke vrucht, met wat zout pf met knoflook erdoor.. Of gewoon zo, mmm.. Maar dit terzijde
Ananassen vermijd ik gewoon maar, teveel werk!

Ook als zoon guinevere op de bso

met 40 appeltjes doe ik het ook altijd zo, veeeeel sneller

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-04-2012 om 17:05

Avocado

Doormidden snijden en dan met je mes in de pit klieven, draaien en hem eruit trekken. Dan afhankelijk wat je ermee wil het vruchtvlees uit de schil scheppen of de schil er in reepjes afsnijden of trekken. Geen groene nagelranden

Avocado

Een avocado snijd ik altijd eerst helemaal langs de pit in tweeën (in lengterichting). Dan met een draaibeweging beide helften van elkaar. Pit eruit wippen en dan leegscheppen met en lepel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Avocado

Avocado in de lengte langs de pit in tweeën snijden en daarna de helften nog een keer zodat je kwarten hebt. Dan is die pit er echt makkelijk uit te halen. Ik leg zo'n kwart dan in mijn handpalm met de schil naar onder, snijd het vruchtvlees een keer in de lengte en daarna een paar keer in de breedte in en je hebt blokjes die je er zo uit kunt lepelen.

skik

Puck

Puck

02-04-2012 om 12:05

En avocado hier

rondom langs de pit snijden en met een draaibeweging de beid helften van elkaar losmaken. Dan met een mesje de pit eruit wippen. Een halve avocado met de snijkant op een snijplank leggen, de schil in een stuk of 4 repen inkerven en dan als er vanaf trekken. Schone handen, nauwelijks snijverliezen, geen gedoe met uitlepelen, goed blokjes van te snijden naderhand.

ananasfan

ananasfan

02-04-2012 om 18:11

Wie nog geen

ananasboor heeft mist iets. Nee, het is niet zo'n ding dat werkeloos kast- of laderuimte ligt in te nemen. Het is dé manier om een ananas in letterlijk een handomdraai te villen. Aardig detail: je houdt dankzij de ananasboor zo nodig (dan de kern er ook nog even uitwippen) een holle ananas over die dan weer gevuld kan worden met van alles. Het water loopt me in de mond!
Je hebt ze van RVS, die zijn wat duurder en van kunststof.

costa

costa

02-04-2012 om 20:22

Avocado

Ik heb van de week avocado 'ready to eat'(stond er echt op!) gekocht. Er zit een zwarte zachte schil om, je snijdt 'm heel simpel door, de pit laat makkelijk los en het vruchtvlees schep je er zo uit. En het is nog te eten ook!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.