Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Cavia-naam

Nou ja, de titel is misschien al duidelijk: wij hebben een nieuwe cavia en zoeken een leuke naam. Na tig cavia's opgevoed en weer begraven te hebben is mijn inspiratie een beetje op merk ik

Even wat kenmerken: het is een zes weken oude dame, bruisend van energie en razendsnel. Uiterlijke kenmerken: bruin met wit en een kleine slag in de vacht. Niet echt een borstelcavia, maar ook niet helemaal glad.
Haar kooigenote heet Dido.

Wie weet een leuke naam?

Rafelkap

Rafelkap

11-04-2014 om 13:02

wat valt er te winnen? (eer is ook goed hoor)

Truus//Truusje of Pippi of Egeltje

Wel

Fido

van Fidodido het S-up mannetje

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-04-2014 om 13:10

o leuk, een namendraadje

Catootje
Fido
Zazie
Pum (vond ik een leuke naam voor een dochter, man niet)
Esmeralda
Helga

Rafelkap

Rafelkap

11-04-2014 om 13:19

oja

'Mensje' lijkt me ook heel grappig voor een vrouwtjescavia.

guera

guera

11-04-2014 om 18:43

ehm

Pip
puck
dolly

Kaaskopje

Kaaskopje

11-04-2014 om 20:20

met een knipoog

Sukke
Fokke
Loesje
Dotcom (.com)
Puntenel (.nl)
Apestaartje (@)

Sponkie

Sponkie

11-04-2014 om 20:43

Mijn cavia heette vroeger

Sponkie. Die naam had mijn vader ergens gelezen. Mijn Cavia beest leefde meer dan 30 jaar geleden in de keuken, onder het doorgeefluik... Floot als we de sleutel in de voordeur deden. En is nu al 28 jaar dood. Leuk beest.
Succes met kiezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-04-2014 om 21:01

o ja...

Woezel

Ik ga ook

voor Fido!

Cersei

Cersei

11-04-2014 om 22:22

makkie

Aeneas uiteraard

vlinder72

vlinder72

11-04-2014 om 22:34

Noe Noe

Onze cavia heet Noe Noe. Verzonnen door onze zoon. Hij was toen vier of vijf. De cavia leeft nog steeds en is inmiddels zeker 7 jaar oud.

Aenea

Ik dacht ook aan Aeneas, maar ja, da's een mannennaam. Dus Aenea?
Verder verzon m'n man voor de kinderen verhaaltjes van de cavia Tamara die op haar caviabrommertje allerlei avonturen beleefde. Sinds die tijd kan ik geen mensen meer tegenkomen die Tamara heten zonder aan cavia's te denken.

Lou

Lou

12-04-2014 om 20:35

Cleo

Onze katten heetten Dido en Cleo, dus ik vind die twee uitstekend bij elkaar passen.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

13-04-2014 om 01:44

en deze dan:

scruffy?

Fiorucci

Fiorucci

13-04-2014 om 08:20

Ehm...

Speedy, MiepMiep.

rutiel

rutiel

14-04-2014 om 10:46 Topicstarter

Ah leuk leuk!!

Wat een leuke namen komen er voorbij. Grappig dat er ook namen bijzitten van onze ex-cavia's zeg maar.

Zelf ben ik nogal van de truttige namen, omdat cavia's mij altijd erg doen denken aan schommelende tantes die de hele dag taartjes eten en kletsen. Zo heette een vorig cavia-duo Catootje en Babet (tante To en tante Bet). Ook hebben we al een Toos gehad.

Dido is min of meer toevallig een klassieke naam. In haar verschijning (dik, met punkkapsel) heeft ze weinig van een klassieke schoonheid vrees ik. Cleo vind ik zelf ook wel erg leuk passen bij Dido, maar meer passend bij een zwarte cavia. Dat zal komen omdat ik zelf een zwarte kat kende die Cleo heette.

Tamara is ook heel leuk (zeker met die brommer!!), net als Helga en Truus. Die namen passen een beetje bij mijn tante-idee).

Maar we zijn er inmiddels uit: het is "Jet" geworden.

Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik heb weer namen genoeg voor tien generaties cavia's!

Eh Dendy

De naam voor de cavia is al gevonden zie ik! Maar eh Dendy, Pum? Voor een dochter? Hier in het uiterste zuiden is dat een benaming voor een bepaald, eigenwijs, klein lichaamsdeel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.