Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ciske de rat-musical bezoeken met kinderen

Samen met het gezin van mijn vriendin en mijn gezin hadden we bedacht om naar de musical Ciske de Rat te gaan (ja, ja...de actie van Appie). Maar zojuist meldde mijn vriendin dat ze begrepen heeft dat het eigenlijk helemaal geen kindermusical is. Dus wellicht helemaal niet zo handig om met vijf kinderen tussen de 5 en 11 jaar naar toe te gaan.

Wie o wie is al geweest en wil zijn mening geven? Wij zijn erg benieuwd.

Groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Idd

Inderdaad is het een heftig verhaal, en een lange zit. Voor mijn moeder zat een jongen van een jaar of 10, en die zat de hele tijd te draaien, om zich heen te kijken etc. Verder heb ik nog 1 meisje van een jaar of 6 gezien, en verder geen kinderen, maar dat kan ook aan het tijdstip liggen. Persoonlijk vind ik het echt te heftig voor kinderen tot een jaar of 10 zeker.
Ank

Prulletje

Prulletje

15-03-2009 om 22:09

Zaterdag

Na zaterdag kan ik je meer vertellen. Dochter hier is pas negen, maar wel een doorgewinterde theaterganger die het verhaal zo'n beetje kent.

Prulletje

Tia

Tia

16-03-2009 om 09:53

Ik zou het niet doen met jonge kinderen

Mijn kinderen van 6,5 en 9 mogen de film ook niet zien. Ook al zijn ze nog zoveel gewend qua films. Ze kijken bv wel de eerste Harry Potters en Star Wars en zo. maar Ciske die zijn moeder vermoord ?? Daar ga ik ze niet mee confronteren.
Het taalgebruik is trouwens ook niet iets waar ik op zit te wachten. Het zou gegarandeerd overgenomen worden.

Tia

Ellen

Ellen

16-03-2009 om 22:08

Niet doen

Hoi,

Ik ben 3 weken geleden naar de musical geweest. Er zaten achter ons mensen met een stel kinderen maar die zaten nogal verveeld te kijken.
Ik zou het niet doen. Ik denk dat de vele liedjes (met moeilijke teksten) ze gaat vervelen.
Ikzelf heb me overigens prima vermaakt. Ik had echt een top-avond en voor volwassenen vind ik hem dan ook echt een aanrader.

kaatje43

kaatje43

23-03-2009 om 15:55

Toevallig gisteren geweest.

Jongste is 11. Hij vond het helemaal leuk. Die van 5 zou ik persoonlijk wat te jong vinden. Hoewel er wel van die leeftijd waren en volgens mij vermaakten ze zich wel, maar goed.
Ach en wat die scheldwoorden betreft. Horen ze op straat die niet dan? Dat laat je dan toch ook niet toe.

Prulletje

Prulletje

23-03-2009 om 23:33

Geslaagd

Ze vond het geweldig! Helaas zaten er kinderen op de rij ervoor die het niet konden volhouden om de hele musical geconcentreerd te blijven kijken, en dat was erg vervelend en storend. De ouders hadden het niet in de gaten of vonden het zelf niet storend. Maar mijn schoonmoeder wel en zij heeft er op een gegeven moment iets van gezegd.
Over het taalgebruik: Klopt. Ik krijg een paar keer per dag quotes uit de musical te horen van mijn dochter (met glimoogjes): "Weet je wat ze zeiden mam?" Maar ze zal dat soort dingen zelf niet overnemen. Althans, niet thuis

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.